Fórum - Téma


Patří starší Škodovky na silnici?


Fórum Pokec všeobecný Patří starší Škodovky na silnici?



1 ......... 2  3  4  5  6

2013-09-09 22:32:01

Veru krásne časy.

VP/ŘP v zime roku 1982 na "kilečku" a keď sme boli dobrí, tak sme mohli na fungláč 105L. A 706RTO bol tiež zážitok.

10 rokov na 1203ke/sanita. Pobehala doslova od Aše až po Košice. A to bola z TAZky, pričom z Vrchlabí chodili vozy kvalitnejšie. Čo sa pokazilo, dalo sa spraviť aj "na chodníku". Starí pardáli si vozili sebou aj poloosi.

Na Favorite ma pri Humpolci na D1 namerali 150.

Viac "skvostov" v mojom profile a to máme v talóne aj konkurenčné značky (Avie r.v. 1985-89 a Tatru 815 S3 r.v. 1987) Samozrejme všetko v tip top stave. Predsa sa na tom nezabijem

Preto ak je voz v OK stave, na ceste sa neni za čo hanbiť. Uvidíme tých lidových "francúzov a kórejcov" za 25 rokov. Konzumná doba ich zožerie.

A ako tu bolo písané, tá 45kg/18r. baba na SUV sa zo stredu cesty neuhne, lebo by stratila signál na mobile, čo má nalepený na uchu a tĺk na drahom kráme nemôže za pomalším brzdiť, lebo by zodral obloženie a musel by predať obličku aby kúpil nové.

A klobúk dole pred tými mladými ľudmi, čo robia zo "starých" škodovíc pekné (aj keď niekedy trochu pretunené) auťáky.

GOOD LUCK

2013-09-13 01:15:22

Nedá mi to abych nereagoval na vaše všechny příspěvky . Nikdo z vás totiž nepochopil můj názor ! Tady nejde jen o Škodovky ale o všechna starší či stará auta všech značek obecně která se stále pohybují byť čím dál tím méně po našich silnicích ! Klobouk dolů před všemi kteří mají svého letitého miláčka v "cajku" ! Kolik ale takových je (vyjmuli veteránysty s jejich repasovanými auty) podle toho co denně potkávám na silnici tak asi nic moc ! Ten kdo nemá na nové (novější) tak nemá ani na udržování starého (nostalgii sem netahejte) a šidí to kde se jen dá .To je zákonité a je to i na první pohled vidět ( ovšem pro toho kdo chce ). Kdo ne tak jezdí ve staré, rezaté, rozvrzané, smradlavé karburátorově neseřiditelné plechovce s mindrákem na jakési třílitrová nadupaná fára s všemocnými kurvítky, bůh ví jakými řidiči a nadává na vše ostatní a tím si pro sebe ospravedlňuje proč nemá či nemůže mít také novější auto a tím pádem obhajuje neobhajitelné ! Na to ale musí každý přijít sám ! Komu není rady tomu není také pomoci ! Takže vrakům zdar a těm pojízdným zvlášť ! ! !

2013-09-13 02:19:17

vincent: Neberu Ti Tvůj názor. Máš ale mylnou představu, že kdo nemá na nové auto, nemá ani na údržbu staršího. já bych třeba rád Superba, opravdu se mi líbí, ale 700 tisíc je moc...a protože jiné auto (pouze nové, ne bazarové, byt' jen rok staré) nechci, dál s pomocí vlastních rukou a trochy peněz udržuju - a to rád- například svojí Škodu 120. A nevím, co a kde šidím. Moje auta jsou určitě v lepším stavu, než některá 10 let stará se 150 tisíci ujetými kilometry.

A tento názor nemám určitě sám.

Přijed' se podívat na některý sraz škodovek. Uvidíš, že se mýlíš. Udržované Š 100, 120 a Favority nejsou vzácností. Třeba hned příští sobotu bude škodasraz v Želivě.

Víc nemám, co dodat.

2013-09-13 08:12:30

záse a zase od Vincenta bláboly......

2013-09-13 20:06:19

vincent: Také bych rád zareagoval. Nemyslím, že stará, zachovalá auta jsou vzácností. Jedno, z našich třech vozidel je 10. let staré. Co se týká do oprav, je o dost nákladnější než Š 120 L na kterou jsem pyšný a mám ji čistě pro radost. A teď nemyslím ani tak cenovou relaci, jako počet závad. Vrazit do novějšího auta, nikoliv z bazaru, zakoupené jako nové, 40 tisíc, je víc než k naštvání.

Jinak všem co vytáhnou své miláčky na Škoda sraz Želiv přeji hezkou spanilou jízdu. Z důvodu renovace se nezúčastníme.

2013-09-15 17:46:55

mno chápu názor Vincenta... zbavit se těch vraků ze silnic... jsem pro, ale ještě jsem neviděl škodovkáře,který vyjel s vrakem, vyjma lidí co vylepí feldu montážní pěnou na okna, přetřou barvou a na TK platí a platí...

já jsem pro, aby se EKO daň zrušila a STK byla na všechny stejným metrem... ono nejde o starší auta, bývám svědkem co projde i za fabii v dezolátním stavu,ale v dezolátním jako opravdu v dezolátním...brzdové trubičky drží vůlí rzy,nápravy většinou utržené a stabilizátory zohýbané,protože někdo musí jezdit stovkou mimo obec po neskutečných výmolech (tam právě škodovkář jede třicet,čtyřicet a jeho stav vozidla stokrát předčí ty blázny)...

Vůbec nejde o stáří auta,ale o údržbě, chování řidiče... v první řadě je to většinou spojené s láskou... ten kdo řídí auto jako běžnou rutinu o svém autě neví takřka nic a všechno dává do servisů,kteří auto skoro ani neprolezou jak mají... a ten kdo miluje požitek jízdy se svou X-let starou kráskou jede bezpečněji, ohleduplněji a o svém autě ví tařka cokoliv...

Každý zastává svůj názor, ale EU,EKO daň, mladý řidič se "sporťákem",který ani neumí řídit, žena s telefonem v SUV budou pro mne vždy "nepřítelem"... a svou lásk usi budu bránit zuby,nehty... Ať zmizí vraky ze silnic souhlasím, ale to by znamenalo půlku aut z let 1992-2005... kdo s auty dělá,sám uzná,že dnešní auta jsou koncepčně špatně dělané a leckdy nebezpečnější na jízdu než každá druhá udržovaná škodovka...

a Vincente, ruku na srdce, zatáhl si někdy sytič či řídil škodovku na sněhu?? Tam jsou řidiči, to co vylézá z autoškol se s nimi nedá srovnávat... Až jednou Tebe vyřadí z práce,že jsi "příliš" starý i když schopnější než mladší třeba si vzpomeneš

2013-09-15 20:52:12

chlastík:

souhlasím s tebou kolikrat auto dejme tomu z roku 2005 je horšim stavu než škodovka z roku 1985.

Přesně tak auto je jak jeho pan - když je pan magor tak auto je pojizdnej šrot.

Jak tu řikaš když prolitneš několik kanalu tamhlek 80km za hod. tak spodek dostane na prdel ten se 120 jede tamhlek 40 km za hod. tim vidrži dele a navic celkově maji stary auta podle mnejch zkušenosti tak nějk větši vydrž.

Dalši věci je že to co v autě není to se nepokazi a tito řidiči většino jezdi podle vykonu a s rukou na srdce většinou než se tyto auta rozjedou tak už musej brzdit - zkušenej řidič vi jak s timito auty jezdít. pro mne byl požitek jezdit s těmito auty a třeba kdyby to můj zdravotni stav dovolil taky bych si ji na zimu nechal byly super nikdy se mi nestalo abych zustal měkde vyset dokonce ani když jsem jezdil s vozikem plně naloženym stačilo mit dobry pneu a vyjela vše jako tank.

Jak řikaš v dnešnim autě si ani neuvědomiš dejme tomu 130km za hod. a v 50 v obci se ti zda že skoro stojiš - když jsem jezdil se 120 tak jsem rychlost měl v uchu podle otoh jak šel motor tak jsem přesně věděl kolik jedu nikdy jsem se nespletl. Čeče posledni dobou zjišťuji že těch "blbcu" jezdí moc jedeš 90km za hod. a oni tě musi předjet za každou cenu. Kolikrat jsem musel na brzdy jinak by mne vytlačil ze silnice (to se mi ostatně stalo před 3 roky kdy mne jedem asi 20lety blbeček s tranzitem vytlačil v 70km ze silnice ja jel s feldou a všichni musi uznat že felda tranzita nepřetlači- on předjižděl proti vyjela tatra 815 a on jak se cpal předemne tak vytlačil do struhy celej předek v haji nemělo cenu ji zpravovat ale bylo ji škoda nikde nebyla ani nahnila)

Dalši věci je každej novej řidič s autoškoly si mysli když už to maji za sebou a dostaly řidičak že jsou z nich MISTŘI SVĚTA ale opak je pravdou setkavam se s nimy často co tvrdi že uměji a já invalida jim dokařu ukazat že jak žiji v omylu.

2013-09-16 00:28:52

chlastík: Nemám co dodat, krásně napsáno. Jen dodatek k autoškolám: moje mladší dcera nedávno skončila autoškolu. Nevím ale, co je tam učili, asi to, že každý má maximálně 3 roky staré auto.

Sice se od malička vozí v naší rodinné stodvacítce, ale když do ní sedla za volant poprvé po autoškole, jakoby zapomněla k čemu je sytič, že neexistuje posilovač řízení a okna v elektrice ani samonavíjecí pásy. Naštěstí se rychle probrala a ted¨už se Š 120 jezdí normálně a ví, k čemu co je.

2013-09-16 16:47:01

hoverlamilan:

budeš se divit, ale to co tu pišeš o autoškole a tve dceři řekl bych takovejch lidi je 99,9% co se chovaji stejně jako tva dcera - když koho koliv posadiš do 120 tak maš skoro 100% jistotu že ti s ni neujedou . Protože většina ji nebude umět ani nastartovat.

My co jsme byli těmito auty vychovani jsme zvykli na ledacos. Já řikam že každa š 100 až 130 byly stejny ale každa jina myslim tim že měli svoje vrtochy a když je šel člověk nastarovat musel vědět jak naten ktery kousek.

Já třeba začinal po autoškole se škodou 100L pěkně jsem se s ni vyřadil a pak jsem poskočil na 120 pravda pak se vozidla měnila jako třeba lada 2101 až po 2107 atd. Po pravdě to byla zlata doba protože tam nebylo tolik věci co by se mohlo pokazit.

2013-09-20 15:37:49

mjr.maisner: S tím pokažením se: dnes mi psal kamarád, má novou Fabii. Nevím, co je tam za zámky, ale nešlo mu zamykat ani odemykat auto. Opravoval to celý den (!) a nakonec musel dát 3500.- korun za nový zámek. Za to bych měl skoro celou Š 120 ! Proč tam nedají osvědčené staré zámky, nechápu.

2013-11-14 18:09:26

Vážení - od 2015 se v mnoha českých městech a obcích budou zavádět nízkoemisní zóny pro vjez aut ! V Německu platí od 2007 ! Škoda že u nás je to s takovým zpožděním ! V praxi to znamená že vámi všemi tak nostalgicky opěvovaná "autíčka" budou mít značně omezený pohyb a na co mi je takové auto které musím před cedulí obce či města odstavit a dál mazat po svých ! Myslím že je to ten pověstný poslední hřebíček a je to tak jedině dobře ! Nestyd´te si to přiznat ale prospěje to jen nám všem když takové "samohyby" zmizí ze silnic at´ už co se bezpečnosti a i těch emisí týče ! Nových či novějších je přece dost jen si vybrat a co takhle říkáte na novou Mazdu 3 ? Myslím že některým Škodověnkám a nejenom jim se pěkně topoří všechny chlupy Tak klidné spaní ! Vincent.

2013-11-14 19:59:05

vincent: MAZDA 3 ? Coto je? Neznám... Znám

2013-11-14 21:09:43

... a efekt takového opatření se rovná nule. Kdyby blbost nadnášela, plno úředníků tu bude létat jak holubičky.

2013-11-26 18:25:06

Já nikomu Škodovku neberu ani kteroukoli jinou značku kterou má kdo rád - ať si každý jezdí v čem je mu libo - mě jde jen o ty staré rezaté a nebezpečné smraďochy napříč všemi značkami které mají dávno odzvoněno ale jejichž majitelé si to né a né stále přiznat A tu Mazdu 3 jsem uvedl jen jako příklad dalšího technického rozvoje - hlavně co se týká motorů protože to je v autě to nejdůležitější - a Mazda dokázala postavit špičkový 1.5 a 2.0 litrový benzíňák i bez turba s velmi přijatelnou spotřebou a o nafťáku ani nemluvě Je to protipól Škodovce ale i jiným značkám které turba dávají i k benzíňákům a jen čas ukáže co přetrvá déle A ten kdo je alespoň trochu do aut fanda by měl mít celkový přehled co se kde děje a výrazy ( neznám znám ) by vůbec díky svému přehledu nepoužil P.S. Ať si holubičky létají jak chtějí hlavně že na silnicích ubyde starých rezatých a nebezpečných smraďochů - prospěje to nám všem

2013-11-26 19:13:06

Aby ze silnic zmizely nebezpečné vraky, na to by měla stačit STK, nikov nesmyslný ekoterorismus. Jenže díky korupci vraky stále jezdí. I díky ekonesmyslům se začaly vyrábět oturbený malorážky, aby laboratorně měly ty správné emise. V praxi v běžném provozu to už tak slavné není. V tom se mi Japonci líbí, stále mají v nabídce benzínový atmosféry s pěknými parametry.

Ještě k těm starým smraďochům - plno aktivistů nevidí, jakou záteží pro životní prostředí je výroba nového auta a jeho následná likvidace. Ale to se jim do krámu nehodí a o tom se nemluví

2013-11-26 19:37:51

mattess:

souhlasim s Tebou jednak STK a větši dohled Policie ČR. Dalši pravdou je jak řikaš korupce ve všem kam se podivaš. Pravda je že Japončici jsou někde jinde v technice než zbytek světa.

Jak řikaš ty ekonesmysly přiklad jeden za všechny když se u novych dieselu běžně montuje filtr pevnych častic - DPF při jeho regeneraci (čištěni) račte se podivat a přesvědčit co za smrad jde z vyfuku to emisemi by projit nemohlo a dalši věci je když automobil jezdi převažně po městě tak se tento filtr zanaši velmy rychle proto se čisti častěji a tim smrdi někdy ještě vice jak stary Trabant

2013-11-27 11:44:53

MATTESS: jen doplním: kdesi jsem četl, že výroba nového auta je tak náročná (hlavně ekologicky - je třeba vytěžit surovinu na auto samotné, na stroj, který auto vyrábí atd., ) že opravy starého auta jsou pro přírodu menší zátěží. Navíc starší vozy i přes vyšší emise hlavně CO2 proti novým vozům mají menší spotřebu kyslíku. O co méně kyslíku spotřebuje pro svůj provoz embéčko, žigulík, ale i dvoutakt, o to víc produkuje CO2. U nových aut je to naopak On tedy provoz nových vozů taky není tak úplně O.K. I kyslík se musí vyrobit, což je zásluhou zeleně, lesů...

Jde o to, že výroba aut zaměstnává mnoho milionů lidí, i u nás v ČR je to jistě několik desítek tisíc lidí a kdyby tento obor omezili, ekonomika o dost klesne. To je pro stát a vůbec společnost nechtěné, proto se musí vyrábět a vyrábět za keždou cenu. No a z toho plyne, že se musí i prodávat. Taky za každou cenu, aby to všechno mělo smysl a to znamená, že stará auta jsou něčím, co brzdí rozvoj automobilové výroby. Aspon tak si to myslí ti "nahoře".

Tohle opravdu není z mojí hlavy, četl jsem to tuším v časopisu Týden, ale nevím to jistě. Hlavně to ale dává smysl a věřím tomu.

Jinak přiznávám, že japonská auta mě nezajímají, takže tomu co vyrábějí, nerozumím. Uznávám, že mají výkonnější motory a jsou bezpečnější, ale vzhledem k tomu, co jsem výše napsal, bych se těmito jejich "přednostmi" opravdu nechlubil.

2014-01-06 10:08:40

mjr.maisner: Ja funkce DPF taky moc nechapu. Kdyz uz pominu cenu toho zarizeni, tak pri regeneraci ve vyssi rychlosti ten filtr stejne veskery skodliviny vyflusne do ovzdusi. Hajit jeho potrebnost tim, ze se tak deje mimo mesto mi prijde nesmyslny.... Stejne se to do ovzdusi dostane.... Je to jen na tahani penez z lidi...

2014-01-06 11:18:05

marek_vencl: Presne tak. A ešte to dobre zasviní olej v motore a ďaľšie prachy sú fuč. Takisto ďaľší nezmysel z dieľne ekoteroristov-biozložky do palív. Veď palivo je od prírody bio, tak nač ho "aditivovať" nejakou žltou s*ačkou

2014-01-06 11:18:06

marek_vencl: Presne tak. A ešte to dobre zasviní olej v motore a ďaľšie prachy sú fuč. Takisto ďaľší nezmysel z dieľne ekoteroristov-biozložky do palív. Veď palivo je od prírody bio, tak nač ho "aditivovať" nejakou žltou s*ačkou


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6