Fórum - Téma


Po zahřátí na provozní teplotu vlažné topení


Fórum Octavia I Po zahřátí na provozní teplotu vlažné topení

Informace o modelu: Škoda Octavia I 1U

Diskuze o vozidlu

2001 Octavia I 1U liftback 1.9

1 fotek  |  105 diskuzí

Utajené vozidlo

Výkon motoru 66 kW (90 PS) . Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 896 ccm (116 cui), 4-válec, AGR.


1  2  3  4

2015-11-14 17:07:01

zdravim mám jeden velkej problém před zimou,zjistil jsem že octavie mi netopí tak jak by měla,po zahřátí na 90C mi fouká vlažnej vzduch už si nevim rady napište mi nějaké návrhy čím by to mohlo bát díky nowys

2015-11-14 19:07:38

Tak tato tema zaujima aj mna. Ale mne sa aj motor tazko zahrieva. Bol vymeneny termostat, ale aj tak. Asi sa bijim vyssych otacok za studena. Niekto skuseny - do akych otacok mozem za studena? (Predna maska zakryta)

2015-11-14 19:52:09

Pokud je motor na provozní teplotě,tak bude problém se směšovací klapkou na studený a teplý vzduch a nebo ucpaný radiátor topení.Spíš bude na vině ten radiátor.

2015-11-14 20:23:41

venfiu: Kľudne sa mohlo stať že aj ten nový termostat je zlý.

Ad otáčky: za studena max. 2000 a radiť - aj v lete !

2015-11-14 20:33:43

všechno funguje tak jak má přepínání ze studeného na teplý vzduch,termostat otevírá vyskoušeno doma v hrnci a všechny táhla jedou

2015-11-14 20:38:07

nowys89: tak pozri ešte tie hadice jak som Ti písal a potom si priprav prašule na nový radiator

2015-11-14 20:40:59

kouknu ale moc se do vyndavání radiátoru nechce

2015-11-14 20:56:23

alebo sa dobre teplo obleč

2015-11-14 22:05:59

mash4077: termostat donry na 100%. Aj co som vybral bol dobry. . Si budem musiet jazdit iba trojkou,aby nebol silny nalor studeneho bzduchu,alebo zakryt aj spodnu mriezku pred chladicom? Dostane potom motor dost vzduchu??

2015-11-14 22:07:56

ale ještě taková extra zima neni aby se to neohřálo tak jak bych očekával

2015-11-14 22:36:40

venfiu: "Normálna" dieselová Okta sa zohreje aj bez zimnej clony na mriežke chladiča. A čo viem tak Heko na 1tkové spodný diel nevyrába lebo ani ja som na Fabku nezohnal. A vzduchu bez obáv bude mať dosť aj sanie aj intercooler a ešte ostane aj pre myši, čo sa nám tam zvyknú na zimu sťahovať

2015-11-15 06:50:28

mash4077: zohnal sa ciernu macku,tak s myskami si poradi,a viem ze je aj na spodnu,ale nie od heka. A ja jazdim asi prehnane opatrne v zime..- nedotahujem otacky do 2000. Ale mal som ho prvu zimu, a prvy diesel..

2015-11-15 08:29:37

nowys89: Auto ohřej a pak zkontroluj jestli obě hadice k topení jsou stejně horké pokud jedna bude chladnější, může to být ucpaný radiátor. Doma v hrnci jsi zkoušel i s přesným teploměrem? Klapky máš odzkoušené jak? Koukal jsi jak se opravdu hýbou? Auto má klimatizaci?

2015-11-15 08:40:19

venfiu: Jestli tomu dobře rozumím tak ty termostaty jsou oba v pořádku? Jezdíš se zakrytým chladičem a auto se nepřehřeje ani v koloně? Chladiče se naposledy zakrývaly u 105/120-tek. Jak víš že jsou ty termostaty v pořádku? Jak dlouho ti trvá než to ohřeješ? Jestli jezdíš s TDi do 2000ot/min tak to auto bude mít problémy. Někdy (ohřáté) se musí protáhnout. Motor samozřejmě nezahříváme vyššími otáčkami, píst se zahřívá rychleji než vložka a dochází k vyššímu opotřebení. Octavia s funkčním termostatem se ohřeje bez papundeklu před chladičem, ten autu nepomáhá,naopak.

2015-11-15 08:54:27

drak: má to klimu ale prázdnou,vše odskoušené

2015-11-15 08:58:33

Len dodám, to že termostat "pracuje" v hrnci neznamená, že na voze korektne doviera

2015-11-15 09:04:59

nowys89: Pokud vše funguje a to tak jak má, je to zázrak. Odpovědi ,,vše odskoušené (odzkoušené)" moc nerozumím. Kolega píše správně, v hrnci není jako ve voze.

2015-11-15 09:35:22

drak: mne ten termostat v lete pekne pracuje. Zatvara. Aj v zime som skusal hadice pred,a za chladicom. Problem mam ked je väcsia zima (-5°C). Ja byvam na dedine,kolony- pri zatvorenych rampach. . Roblem bude asi v style jazdy. Tejto zimy uz budem smelsi- ato citim lepsie,tak uvidim. A este jedna otazka - aj vam musi ist ventilator na plne pecky,aby sa v dazdivom pocasi nezahmlievali vsetky skla??

2015-11-15 09:39:45

venfiu: Tohle může být zapnutá klapka vnitřní cirkulace, mrkni na to. S největší pravděpodobností máš ale ucpaný kabinový filtr a tak ho vyměň. Má se měnit max po 30000km. Já také bydlím na venkově a máme tu závory.

2015-11-15 09:44:35

drak: tá klapka pracuje. A kabinovy - to je akoze pelovy? A ja tych zavor mam 4 kym dojdem do roboty. (18km).


Odpovědět

1  2  3  4