Fórum - Téma


Povolené svíčky


Fórum Octavia I Povolené svíčky

Informace o modelu: Škoda Octavia I 1U

Diskuze o vozidlu

1997 Octavia I 1U liftback

1 fotek  |  192 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 4-válec, 8-ventil.


1  2  3

2015-08-24 10:34:44

Zdravím pánové,chtěl sem se zeptat,zda je možné,aby se samovolně povolili všechny 4 svíčky u motoru 1.6 74kw. Výměna svíček byla prováděna před 2ma roky a loni sem měnil kabely a vše bylo ok. Včera mi motor po nastartování pořád chcípal. Tak sem odstrojil ty kryty a zkusil,zda nejsou uvolněné kabely a s hrůzou jsem zjistil,že jsou svíčky volné. Navíc je v té části motor celý od oleje a to i včetně svíček. V poslední době se zvýšila spotřeba oleje. Je to sice starší motor a má nalítáno přes 210 000 ale jede pořád jako fík. Dotáhl jsem tedy svíčky a vyčistil kontakty na kabelech,ale motor při nastartování za studena pořád min. jednou chcípne a když se pak chytne blbnou mi při vyřazení otáčky volnoběhu. Mám tam třeba 2000 a pak to klesá a nebo se to ustálí na 1500 a má to divnej zvuk,jako by motor vynechával.... Pomůže výměna svíček? S klapkou sem nic nedělal.

 p.s.
Pavel
2015-08-24 11:21:18

Možny je vše,třeba je někdo utáhl min a časem se povolili

Ten olej se tam dostal bud spod svíček mebo ti netěsni víko ventilú

Ten volnoběch neškodila by diagnostika at se vi jak je na tom čidlo teploty,potè prohlednout podtlaky jestli neni někde ruplá hadička a nakonec vyndat vyčistit a nastavit klapku

2015-08-24 15:54:19

p.s.: Díky za radu,klapku jsem už taky vyčistil a ten olej snad unikal zpoza svíček,budu to každopádně víc kontrolovat. Už jen najdu ten návod na to nastavení tý klapky a snad to bude ok.

2015-08-24 22:14:44

stenli: podivej se nejdriv na podtlaky ,tutove ti to bude prisavat vzduch

2015-08-25 11:33:41

4444: díky podívám,už sem tam našel jednu prasklou nejspíš podtlakovou hadičku z motoru do posilovače....

2015-08-25 15:56:33

p.s.: Tak se zdálo být vše v pořádku,jen když jsem přes VAG nastavoval dle návodu tu klapku,tak mi to ukázalo jiný hodnoty,než jsou v návodu a mají být. Kde může být problém? otáčky na volnoběh už sou o něco lepší,ale pořád tam skáče 1500 a pak někdy klesá pod 1000 - 800. Může být v háji klapka? ( viz obrázek )

2015-08-25 22:28:27

stenli: rekl bych ze tito jeste nekde prisava falesny vzduchvetsinou kdyz je klapka v haji takto jde spatne nastartovat a nedrzi to volnobechbyla nejaka chyba v pameti zavad ?

2015-08-25 23:48:31

4444: jediné 2 chyby co sem tam našel byly sporadické a to

00557 - tlakový spinač servotizeni ( F88 )

00837 - regulace lambda 18 - 10 - horní hodnota dorazu.

To by s tím ale nemělo mít nic společného nebo jo?

Vzduch by to mohlo přisávat snad jen přes ten odvětrávač víka ventilů,ale ta trubka nikde prasklá není....

2015-08-26 00:20:31

stenli: tak to nevym ta lamda mozna . podivam se rano do VISU.a saci potrubi neni praskle ?nebo povolene?blbne to vic pri studenem nebo teplem motoru?

2015-08-26 21:42:12

4444: Potrubí je dobrý,to sem procházel. Dneska sem najezdil cca 300 Km jestli si to sedne a při cca 120 km na první zastávku to byla katastrofa,při každém vyšlápnutí spojky lítali otáčky od 1800 - 1500 a houpalo se to sem a tam. Jezdil sem hodně přes obce a už sem myslel,že z toho vykvetu. Dělalo to i když byl motor zahřátej...Při zpáteční cestě po 2 hodinách,kdy bylo auto v klidu sem po pár najetých km pozoroval zlepšení a otáčky při sešlápnutí spojky sem měl 1000 a pak klesaly na 800. Po ujetí dalších 80 km se otáčky ustálili a vše je v normálu. Zítra jedu další dálku,tak sem na to zvědavej,zda to bude ok Tak buď se klapka sama srovnala nebo byla chyba někde jinde...

2015-08-26 22:14:32

stenli: ze by se to samo opravilo no uvidis zitra

2015-08-27 19:20:50

stenli: Nejprve se zeptám, v profilu píšeš že máš 16-ti ventilový motor, jaký to je? Tobě to někde přisává falešnej vzduch. Z odvětrání klikové skříně to není a ani nemůže být. Ještě se mrkni na podtlakové hadičky, je tam černobílý ventilek který musí být jen jednocestný, na jednu stranu neprůchodný. Jinak o přisávání vzduchu zde bylo napsáno hodně. U klapek motorů 1,6 74kW (ovládané lankem) se musí před nastavením vymazat adaptační hodnoty,jinak to nejde a pořád to kolísá.

2015-08-28 00:24:30

drak: Ano,jedná se o 16-ti ventil. Právě tu hadičku sem měl prasklou u té čísti co vedla do posilovače,tu už mám novou. Otáčky se naštěstí již srovnali po najetí cca 400km je volnoběh na 1000 ot. při sešlápnutí spojky a tak po 2 - 3 vteřinách padne na 800. Přes VAG sem ty adaptační hodnoty mazal a nastavoval nový,ale to nepomohlo. Teď je to dobrý,jen když je úplně studenej motor,tak to po nastartování vždy tak 2-3x chcípne a motor škube,jak kdyby šel jen na 3 válce. Můžou to dělat svíčky,ty chci vyměnit a snad to bude už dobrý.

2015-08-29 08:38:13

stenli: Opravdu je to motor s 16-ti ventily? Jakej to má obsah?

2015-08-29 11:56:45

drak: je to 1.6 74kw a na deklu na motoru mám 16V. Nebo to značí něco jiného?

 p.s.
Pavel
2015-08-29 17:12:41

74kw , 1,6 ky sou 8 ventily ,vyfot ten dekl na motoru kouknem

2015-08-29 20:50:24

Urcite osum ventilu. Klapka je mozna v haji, nebo to stale nekde prisava.

2015-08-30 23:19:47

p.s.: aha,tak 16V je na deklu na fabce. Tak to bude 8 ventil. Jinak už to blbne jen při studeném motoru,když auto stojí přes noc. Tak ještě prubnu vyměnit svíčky a snad to bude dobrý.

2015-08-31 17:32:23

stenli: trošku sme sa v tom asi stratili že?

začali sme u Okty a teraz točíš o Fabke?

Pre uľahčenie tvojej odpovede jak na O tak na F (staršie modely) sa dajú namontovať "čudlíky" čo zámenu plastkrytov umožnia

týmto si mal začať ale pritom si o tomto nemusel ani vedieť

2015-08-31 19:19:46

mash4077: Hned bylo jasný co to je za auto, ale chvilku na tom chlapec trval. Já bych šel po tom přisávání a ani nevím jestli vyzkoušel ten ventilek co jsem radil. Na VAG-u píše že umí,ale motor nepozná.


Odpovědět

1  2  3