Fórum - Téma


Prasklý řemen alternátoru Fabia 1,4MPI 4


Fórum Fabia I Prasklý řemen alternátoru Fabia 1,4MPI 4

Informace o modelu: Škoda Fabia I 6Y



2010-11-22 01:13:34

Při jízdě praskl řemen alternátoru, stalo se tak cca 200 km po výměně spojky a rozvodového řetězu. Chci se zeptat co všechno to prasknutí řemene alternátoru mohlo způsobit, přítelkyně s ním najela cca 10 km, než jí dým z přehřátého motoru donutil zastavit... Ještě by mě zajímalo co všechno tem řemen kromě toho že roztáčí alternátor má jestě za úkol...

2011-03-17 15:26:13

Je třeba ho vyměnit jinak se vám díky tomu motor uvaří (nebude hnána vodní pumpa), nic jiného by s tím být nemělo, ještě doporučuji zkontrolovat termostat jestli nezůstal díky varu vody otevřený nastálo (motoru by dlouho trvalo než by se zahřál a tím pádem by narostla spotřeba paliva), řemen by teda kromě alternátoru měl hnát onu vodní pumpu a posilovač řízení

2011-03-17 20:59:56

je to přesně jak píšete, od té doby se mi zdá, že autu trvá než se motor rozehřeje a topení začne pořadně topit a spotřeba taky šla nahoru, myslel jsem si ze to je tím že byly v zime mrazy a spotřeba šla nahoru kvůli širším zimním pneu, ale nejspíš to bude jak říkáte. jediné co mě vrtalo hlavou byla neustále svítící kontrolka stavu chladící kapaliny, které ale je správné množství... nevíte jak by šlo ten termostat opravit? či je nutná jeho výměna? a ještě kolik to tak může stát? díky moc

2011-03-23 23:56:11

tak konečně vše vyřeseno:

  • kontrolka stavu chladící kapaliny - bylo to zaoxidovanými kontakty v expansní nádobce;
  • slabé topení, pořád chladný motor a velká spotřeba - prasklým termostatem;
  • ručička ukazatele teploty si dělala co chtěla - uvařené čidlo termostatu.

Tyto tři věci vymeněny a je klid...


Odpovědět