Fórum - Téma


Převodovka


Fórum Favorit Převodovka

Informace o modelu: Škoda Favorit



2014-10-19 16:56:25

Zdravím kluci. Stala se mi nepříjemná věc. S kamarádem jsme vyměnili olej v převodovce a po několika dnech mi začala slzet ve spojích. Pod autem mám mastné fleky které jsou moje. Každou hodinku si ukápne. Sám jsem to pozoroval když jsem na autě dělal jinou práci. Se starým olejem to nedělala. Dali jsme tam co tam patří SAE 80. Jen jsme tam nenalili 2.5l ale jen 2l. Říkal že to stačí. Nevím jestli teče protože je ten olej nový a protekl přes spáry které dříve byli zanesené nebo shodou náhod se mi v převodovce něco porouchalo. Je to několik dní zpátky co jsem jel městem jako obvykle na trojku asi 40 km/h, a poprvé za dobu co auto mám jsem slyšel hlasitý zvuk jako když se ke mě blíží silniční vytočená motorka. Zvuk se stupňoval. Lekl jsem se, tak jsem zmáčkl spojku. Zvuk okamžitě přestal a od té doby se znova neobjevil. Favorit má najeto 60 tis. Řazení jde jako vždy normálně a jiné zvuky kromě tohohle jsem neslyšel. Převodovka je slyšet jako vždy. Když mi to udělala, zprvu jsem si myslel že mě bude předjíždět motorkář. Ohlížel jsem se kolem sebe a žádná motorka v mém okolí nebyla. Bylo to slyšet tak zřetelně jako kdyby mě opravdu vedle auta předjížděla velká silniční motorka. Rádio jsem zapnuté neměl a přítelkyně která seděla vedle mě mi potvrdila že to slyšela také a že to vycházelo z našeho auta. Nevíte co se mi stalo s převodovkou? Jestli ji mám měnit chtěl jsem se zeptat jestli nemám shánět z Felicie. Přece jenom mají některé mouchy vychytané ve srovnání z Favoritem. Bude tam pasovat? Mám 135 LUX 43 kW rok 90. A jestli to mám shánět, jakou finanční hodnotu by ta převodovka mohla mít? Nejspíš bych měl hledat s co nejmenším počtem najetých km že?

2014-10-19 18:56:26

135lux: Pokud jste nalévali olej přez náhon tachometru tak kontrolní bod je doraz ozubeného kolečka co je zasunuté v náhonu. Doraz myslím v převodovce. Proč ti kamarád řekl že stačí dva litry nevím ale ten doraz musí být lehce pod hladinou a na to jsou dva litry málo. Převodovka řvala na neutrál? Nebo na kvalt a v tahu nebo při brzdění motorem? Tachometr ukazuje v pohodě? Felicia 1,3 MPi má jinou skříň ale namontovat jde bez problémů, jen na volnoběh trochu rachtá,opravdu ale jen trochu. Proč by skříň začala téct jen ohledně výměny oleje teda nevím ale spousta skříní je ve spoji otlučená a i šrouby se povolují. Omrkni to.

2014-10-19 21:01:00

drak: On je vyučen opravářem zemědělských strojů. V životě dělal i v servisech automechanika. Je to stará škola. Říkal že u Favorita ho nemůže nic překvapit. O kontrolním bodu mi říkal také. Ano, osobně jsem přes trychtýřek a hadičku naléval olej přes otvor na náhon tachometru. Hladinu jsme po dolití neviděli. Nejspíš jelikož podle výrobce chybělo 0.5 l. Kamarád mi řekl že to bude stačit protože ozubená kola olej naberou. A taky říkal, že starý olej všechen nevypustíme. To jedině že bychom převodovku rozebrali. Převodovka mi na neutrál nikdy neřvala, neřve ani teď. Neřvala ani v lehkém nebo těžkém tahu motorem. Při brždění motorem vydává zvuk jako vydávala vždy od doby kdy Favorita mám. To jsou dva roky a ten zvuk je stále stejný. Záleží v jak vysokých otáčkách brzdím motorem. Ve vysokých otáčkách je samozřejmě silnější ale každopádně podle mě ten zvuk je normální. A slyšel ho i ten automechanik protože už se mým Fáčkem vezl a při návratu domů brzdil motorem docela dost. Víc než to dělám já. Z trojky na dvojku. Převodovku slyšel a neříkal že by něco znělo divně. Jinak co mi taky dělá celou dobu je rachtání skoro vždy při zařazování zpátečky. Ne vždy tam vleze. Někdy musím znova vrátit do neutrálu pustit spojku, hned ji zase zmáčknu a už tam vleze. Násilím to nedělám. O tom mi řekl že je to normální u Favoritů. Další věc mi dělá pětka tam nejde hladce jako u novějších aut. A někdy tam jde hned, někdy tam prostě leze blběji tak ji tam dám pomaleji protože nechci přikládat násilí. Myslím že hrají roli otáčky motoru. A poslední věc co mi dělá celou dobu je vyřazování jedničky při vysokých otáčkách jde špatně. Tyhle věci mi dělá celou dobu co jsem ho koupil. Má najeto 60 tis. Hledal jsem na Bazoši, našel jsem na favorita. Chce za ni 1000 Kč což se mi zdá moc a má najeto 70 tis. To se mi nelíbí. Mám teda hledat z Felicie? Ten kamarád si taky myslel že jsou povolené šrouby. Všechny zkontroloval klíčem a řekl že jsou utažené. Pak si sedl dovnitř, nastartoval a na místě zařazoval všechny kvalty jeden po druhém. řekl že v pořádku. Na závěr mi oznámil že budu muset asi vyměnit převodovku nebo ji přetěsnit. Ať chvíli počkám a sleduji co to udělá. Prý se nemám bát toho úniku oleje. Že 2l než vykapou, bude doba. Říkal že kdyby běhala na sucho, určitě to uslyším. Myslí si, že se mi protočilo ložisko v pouzdře protože je zadřené. Z jakého důvodu nevíme. Jenom to tuší. Proto si vysvětloval ten únik oleje. Říkal že jestli se zadře a začne se protáčet, určitě to slyším. A že se nemusím bát, že mi to zablokuje kola za jízdy. Protože já se něčeho podobného docela bojím když mi řekl tak nehezké věci :( Jinak s mě taky ptal jestli jsem si nevšiml za jízdy nějakého řvaní. Den po tom mi vydala ten zvuk jak jsem popisoval. Tacháč mi funguje furt stejně. Já když jsem si prohlížel odkud by mohl téci ten olej, viděl jsem že u náhonu je to nejmokřejší z vrchní části převodovky. On mi tvrdil že to odtamtud není. Prej že by to bylo omyté. Ale osobně si myslím že při pomalém úniku to nikdy nebude omyté protože se na to lepí všechen prach a písek ze země. Tvrdí že to slzí ze spoje. Já už se bojím jezdit. I když nic neřve, očekávám každou chvíli kousnutí a blokování kol, smyk... :( Doufám že ne.

2014-10-20 08:17:36

135LUX: No tak okamžitě dolít olej a to bez debat. Kola sice olej naberou ale oleje je málo. Jestli převodovka měla horší ložisko a málo oleje, mohlo se něco stát ale uvidíš. Pokud se nyní nic neděje, zatím bych převodovku nekupoval. Jestli to rosí kolem náhonu, netěsní těsnící kroužek na převodu náhonu. To zkontrolovat při dolití oleje a doporučuji možná jiným mechanikem. Jestli dotahoval šrouby kde je převodovka uchycená k motoru, tak to je blbě, musí dotahovat šrouby kterýma je převodovka sešroubovaná. Jinak 1000kč za převodovku je pěkná cena a z Felicie určitě levnější nebude. Samozřejmě při koupi zkontrolovat. Co se týká řazení bych nejprve mrknul na pedál spojky. Správně seřízená spojka má pedál stejně vysoko jako je pedál brzdy, pokud je níž málo vystavuje, výš být nesmí, extrémě se namáhá přítlačák. Po seřízení spojky bych zkontroloval volnoběžné otáčky a také jak rychle padají. Seřídit na 750-850ot/min. Když jsou otáčky vyšší je také problém s řazením. Jestli je ve voze jednobodová stříkačka a ne karburátor volnoběh řídí řídící jednotka motoru přez servo klapky, tam zkontrolovat jen napnutí lanka plynu. Lanko zkontrolovat i u karburátoru. No a hlavně bych asi vyměnil opraváře traktorů za automechanika.

2014-10-24 22:18:48

Je to horší než jsem do dnes zjistil. Šrouby jsou utažené, sám jsem je zkoušel pod autem i u motoru dotahovat. Nehnul jsem s nima ani kousek. A byli to ty správné šrouby které drží samotnou převodovku pohromadě. Ty kapičky na zemi jsou pouze od mě, za několik týdnů. Vyměnili jsme tehdy i gufero na řazení, které mi slzí už dva roky. Ale konstantně a méně než dnes. U něj je to prej normální, mi říkali před dvěmi lety na technický. Ale už tehdy to bylo víc než je tolerované a dnes je to s novým guferem a novým olejem v převodovce daleko intenzivnější. Další jiné zásahy jsme nedělali kromě výměny motorového oleje a olejového filtru. Nechápu jak jsem si mohl pohoršit servisem. Když jsem to dnes viděl, zdá se mi, že mi uniká i motorový olej. A já si do teď myslel že mi ho motor začal spalovat. Protože ten starý mi v posledních pár měsících při každodenním používání začal výrazně ubývat. Vysvětloval jsem si že to je proto, že jsem tam dal polosyntetiku místo minerálu který je hustší ale koukám, že problém bude jinde. Dřív mi neubýval vůbec ale to jsem taky s autem skoro nejezdil. Zákonitě mi teď musí ubývat stejnou rychlostí i ten nový. Až budu parkovat zase na rovině, zkontroluju ho. Nevíte jak je možné, že při výměně už podruhé jsme po vypuštění starého motorového oleje, nalili nový, stačili přesně 3 l, a hladina na měrce dosahovala 3/4? Před rokem se stalo přesně to samý. Auto jsme měli podle oka rovně. A taky se vám stává po 14 dnech z nového vyměněného oleje zase pomalu tmavý?

2014-10-25 09:48:32

Pokud někdo neumí gufero řazení namontovat tak zničí každé co se tam bude snažit dát. Myslím že ten vůz až tak špatný není, jen to pořádně prohlídnout a dodělat. Z gufera stéká olej na ,,šev" převodovky a může to vypadat jalo únik ze spoje. Motor má klasické ztráty v místech pro tento typ charakteristické. Podle fotek žádný problém, jen to musí dělat někdo kdo to umí a chce to odstranit. Tři litry na výměnu oleje u Favorita je málo a musel bys mít menší vanu, což je blbost. Po nalití nového oleje jste motor nastartovali aby nasál olej přes filtr? Pak znovu měřili a dolili? Pokud jste vypustili všechen olej a vyměnili filtr ak se tam musí vejít skoro 4.5l oleje (+- podle velikosti filtru). To že olej tmavne je normální ale nesmí to být extrémní. Čtrnáct dní je špatný údaj, důležitější jsou najeté kilometry. Kolik oleje na kolik km dolíváš?

2014-10-25 11:13:03

Mě to právě taky přijde jako blbost. Koupil jsem 4l a jeden litrový kanystr jsem ani neotevíral protože jak říkám, hladina je na měrce 3/4. A to samé se mi stalo i minulý rok. A dělal mi to zase jiný kámoš. Ten tam pro změnu nalil 4l, a mě to na měrce vylezlo až přes max tak 5mm. Pak pomalu ubýval. Ještě nedolévám nic. Po kolika km ti nedokážu sdělit. Jestli startoval motor aby naplnil filtr už si taky nepamatuju. Možná jo, možná ne. Mě přijde jako že starý olej nedokážeme vypustit všechen a proto tam i logicky nemůžeme dostat 4.5l nového. A proto mi i rychle tmavne, protože se smíchá se starým tmavým který tam zbyl. To je pro mě logická odpověď. Ale nechápu proč by jsme nemohli vypustit všechen starý olej. Auto od oka v rovině je. Opravdu netuším proč mám takové problémy.

2014-11-09 22:32:27

Čau. Napadlo mě že jsme se zapomněli podívat na to jestli mi pedál na doraz dává plný plyn. Nevadí. Tak doma jsem hned najel na chodník a lehl si pod auto s tím, že dotáhnu vanu. Jenže nějaký borec předemnou těch mnoho šroubků dotáhl na krev. S nějakými jsem radši ani nehýbal. A to těsnění už asi vylezlý je pochopitelně. Asi od té doby kdy to pokazil. Takže mě napadá jen před další výměnou asi na začátku podzimu vypustit olej, sundat vanu a dát tam nové těsnění. Dotáhl jsem všechny ty pásky na všech hadicích. A pak jsem dolil olej do převodovky. Tekl jako med :D Až jsem musel vzít větší trychtýř z kuchyně, jinak bych tam byl dlouho. Dolil jsem celý zbytek z kanystru. Bylo to zhruba 500ml. A hladina je pár mm nad dnem pro náhon tachometru, tak jak jsi psal že by to mělo být. Na fotce by mělo být vidět. Jinak ten samotný díl náhonu jsem pozoroval po vymontování a zjistil jsem že se není čeho bát. To plastové ozubené kolo drží na hřídeli. Ani mírným násilím nejde dolů, což je paráda a hřídelka má taky doraz přes který níž nevyjede. Složil jsem to. Auto projel. Tacháč ukazuje. Motorový olej jsem taky dolil. Už byl na měrce v 1/2. Po dolití 650ml se hladina vyšplhala na max. Stav tachometru jsem zapsal a po 1000km zjistím jestli jsem v normě 750ml/1000km.Ještě jsem vyfotil volnoběh při zahřátém motoru a vypnutými světly. Ale možná je ten otáčkoměr trochu nepřesný, protože při sešlápnutí plynu a opakovaném sledování volnoběhu už ručička nepadá tak nízko. Ukazuje víc. Ale chod motoru je slyšet stejně.


Odpovědět