Fórum - Téma


Problém s předníma brzdama


Fórum Fabia I Problém s předníma brzdama

Informace o modelu: Škoda Fabia I 6Y


1  2

2014-05-08 21:06:59

vyměnil jsem př.kotouče+desky a nyní při brždění předek jakoby drnčel . Najhorší je že to začalo dělat už př starém obložení .To jsem si myslel že je to sjetejma kotoučema a deskama ,ale ono to dělá pořád .Vyváženejma kolama to asi není protože to dělalo už při obutí zimních kol .Tak nevim.

 p.s.
Pavel
2014-05-08 21:14:17

muže bejt v háji spodní čep nebo i horní uložení předního tlumiče

2014-05-10 07:42:33

Dělá to jakokdyž ovál a navíc při pomalé jízdě ve městě začaly nechutně pískat .Mám sadu FERRODO .

2014-05-11 11:37:36

bára: Ahoj, tohle je stará věc, že by se nemělo montovat kotouče a destičky Ferodo společně. Vždy jen kotouče a destičky od jiného výrobce, nebo naopak. Nemá se to navzájem moc rádo a pak to právě dělá ty pazvuky. Já osobně třeba už Ferodo nemontuju vůbec...

2014-05-11 12:07:35

No a co byste mi poradil. Ten pískot bych třeba zkusil výměnou desek a to drnčení ,nebo pohupování ??? .Mohly by to být nějaké volnější čepy?

2014-05-11 15:18:14

bára: Musel by to člověk vidět. Ale podíval bych se na silenbloky, čepy, případně kloub u kola nebo ještě tlumiče a jejich uložení. Ale už jsem se setkal i s urezlejma šroubama na ramenou a byl to ten samej problém.

2014-06-11 14:10:39

povadi: Vypadá to nakonec na zadní ložiska v náboji. Když pootočím kolem tak je jako kousek volné a potom těsnější jakokdyž neexcentrické . Tak to vypadá na výkend že se do toho dáme. Je to hezky vidět na kotoučích.Jak nestejnoměrně brzdí a když vezmu za kolo tak je cítit vůle

2014-06-15 19:59:41

Nakonec je problém vyřešen, Levé zadní ložisko v náboji . Nevěřil bych tomu ale jeto tak. Výměna náboje +kotoučes deskama zn. ABE a vše v poho. .

2014-06-18 00:08:19

já na auta montuju často věci od FERODO a problém nikdy nebyl .... hlavní je aby byly kotoče tvrdší než desky ...problémy z pískáním mají spíše brzdy od značky Starline !

2014-06-18 21:48:37

Montuju dlouhá léta jen FERODO a nemám problém.Pravda je že v závodní dílně nechávám vrtat kotouče.(cena cca 600kč)Odslouží troje desky,nikdy se nezvlní a nepískají.Na svoje druhé auto BMW jsem dal Ferodo kotouče (nevrtané) a desky ATE.Brzdí to ale pískají.Dosedací plocha kotouče musí být před montáží nového dokonale vyčištěna.Stačí trocha rezu,kotouč dobře nesedí a může se i hřát.

2014-06-19 09:10:36

Kolegové, přední brzdy se mi docela dosti hřejí /dle mého úsudku/. Jedná se o Octavii 1, rv.2000. Mechanik ve VW servisu mi řekl, že je to OK a předvedl mi teplotu na Superbu se kterým zrovna dojeli s předváděcí jízdy a na kotoučích nešla udržet ruka!?!?

Zadní mám bubnové a ty jsou po jízdě zahřáté minimálně. Jaká je přijatelná teplota? Díky

2014-06-19 19:53:31

ferda328: Kotoučové brzdy se zahřívají o mnoho víc než bubny a po jízdě,a nemusí být ani moc razantní,tam ruku neudržíš.Kdyby ti nechodily brzdiče tak to poznáš i na jízdě.auto by moc nejelo.Pokud zabrzdíš a auto se bez problémů třeba z opravdu mírného kopce samovolně rozjede,je to v pohodě.

2014-06-20 08:57:25

Díky, tak už jsem klidnej. Auto se fakt i na sebemenší nerovnosti v pohodě samovolně rozjede.

Ještě jedna otázka ohledně ložisek.

U pravého zadního kola mám asi problém. Nejde kolo plynule roztočit. Udělá tak 3/4 otáčky a pak se zadrhne. Mohlo by to dělat ložisko? Brzdové pakny nedrhnou! Při jízdě cítím, že se mi pod zadkem auto jakoby třepalo.

V případě výměny, mění se komplet náboj i s ložiskem?

2014-06-21 07:50:21

ferda328: No ložisko hučí,vrčí,je to vždy hlubší zvuk.Nikdy nepíská.Zadní ložisko je i s nábojem na kerém drží buben.Na int.seženeš za dobrou cenu,jen nekupuj ,,starline",dlouho nevydrží.Opravdu ty pakny ani trochu nedrhnou?Zvedni kolo,sundej ho a pokus se otočit bubnem.Vezmi kladivo a z čelní strany na buben několikrát udeř.Ne moc lehce ale urazit ho nemusíš.Pak zkus zase otočit.Pokud se to změnilo,je to v brzdách které se musí rozebrat a minimálně vyčistit.Také může lehce vyset(zadrhávat)bovden ruční brzdy k pravému kolu.Vytrhni kompletní zadní popelník a povol dva černé šroubky (jsou na hvězdičku 25) a nadzvedni středový panel.Uvidíš mechanizmus ruční brzdy s držákem bovdenů.Při povolené ruční brzdě musí být držák v rovině.Pokud není,je to práce pro mechanika.Myslím že to budou brzdy.

2014-06-22 00:19:28

predni brzdy budou vzdycky horke. Na kotoucich ruku nikdy neudrzis kdyby jo tak nebrzdi.nadmerne prehrivani se projevi tim ze auto netahne samo zpomaluje a ruku neudrzis ani na disku kola.muzes citit palici se gumu a z kola muze jit i kour. Extrem je ze se ti rozpali kotouc do cervena. Jinak mechanici v autorizovanych servisech jsou casto blbci.kdejaky mechanik z dediny toho umi a zna vic.a udela to za polovic i tretinu.

2014-07-10 14:49:40

Při couvání když zabrzdím tak u pravého kola něco tukne.Jako když je něno volné. Ale v zápětí když pojede dopředu tak nic.

2014-07-10 19:22:01

bára: Přední nebo zadní?

2014-07-10 19:36:44

drak: Pravé přední nebo zadní?

2014-07-11 06:22:50

drak: . pravé přední

2014-07-11 19:29:35

bára: Kontrola: dotažení kola,tyček stabilizátoru,dotažení všech dílů brzd(měnily se),uložení ramen,pouzdra stabilizátoru mrkni na tlumič a vše zkusit dotáhnout.Uvidíme.


Odpovědět

1  2