Fórum - Téma


Problém s topením fabia 1,4 mpi


Fórum Fabia I Problém s topením fabia 1,4 mpi

Informace o modelu: Škoda Fabia I 6Y



2014-01-16 17:49:27

Zdravím,

mám problém s fabii 1,4 mpi 50 kw. Sednu do auta, dám topení na plno a po nahřátí motoru, auto normálně topí. Ale jakmile dám topení úplně na minimum a nebo nějakou nižší hodnotu, tak zpravidla to trvá cca 5 minut, než se mi začne pomale ochlazovat vzduch z ventilátoru na mnou nastavenou teplotu. Stejným způsobem to funguje, když dám topení z minima na maximum. Až po několika minutách se mi začne postupně oteplovat vzduch. Nemá někdo tušení čím to je?

Ještě mám druhý problém. Velmi dlouho mi trvá, než se mi zahřeje motor na provozní teplotu a při jízdě z delšího kopce, bez přidávání plynu se mi motor velmi rychle ochlazuje. Mám podezření na termostat, že mi neuzavírá okruh. Tento problém možná vyřeším, ale ten první, tak sním si nevím rady. Co jsem četl na různých fórech, tak by to mohla dělat nějaká klapka, jenže kdo má problém s ní, tak mu to netopí vůbec a nebo pořád. Nikde jsem se nedočetl, že měl někdo podobný problém.

Předem díky za rady

2014-01-16 18:07:22

skus vymenit termostat a melo bybyt po problemu mam ten sami problem s teplotou, termostat na ceste tak uvidim:)po vymene cidla teploty zadna zmena

2014-01-16 18:12:47

icaros: To asi ano, ale ještě by mě zajímalo co s mým prvním problémem, že mi to vždy trvá cca 5 minut, než se mi změní teplota vzduchu, co mi fouká.

2014-01-18 21:56:17

tak to netusim cim by to mohlo byt

2014-01-19 10:41:58

Druhý problém vyřešen, po výměně termostatu topí jak o život, problém je v tom, že na scénu přichází první problém, že v autě to je opravdu o život jaké je tam horko :(

2014-01-19 20:04:54

S tím topením mi napadá ze by se mohlo něco dit s klapkou co dělá obtok výměníku. Jsou někde pod palibkou na straně řidiče.

2014-01-19 20:12:57

Já mám spíš dojem, že bude někde závada v elektrice. Dnes jsem zjistil, že kdy mi fouká horký vzduch i přes to, že mám topení stažené na nulu, tak stačí jen vypnout motor, znova nastartovat a ihned začne foukat studený,

Přečetl jsem hodně věcí kolem toho na fórech a někde psali, že by mohly být hájí servopohony těch klapek. Já si myslím, že všechno funguje, jen zrada v té eletrice někde. Asi jako známá věc u škodovek el, stahování oken, neustálé problémy v elektrice i já je mám. Jednou to jde a pak zase ne a nikdo neví proč :)

2014-01-19 21:36:03

Špatně jsem se vyjádřil. Ano serva klapek to občas dělají. U město bylo konkrétně u klapky která přepíná vzduch zvenčí/cirkulace. Elektroinstalace ve fabii to je jeden nekonecnej pribeh

2014-01-24 11:29:54

Zdravím, na podzim jsem měl problém s mlžením skel . Po několika dnech jsem se naštval a pustil se do toho . Vymontoval jsem kastlík u spolujezdce a tam byl celý problém. Ve Fábii proudí chladící kapalina přes výměník (topení) stále , směr a proud vzduch řídí klapky . Ve fábii je elektricky ovládaná klapka pro vnitřní cirkulaci vzduchu . Tu ale soudruzi pěkně pohnojili .Motorek je po zmáčknutí tlačítka spínán řídící elektronikou asi na 5 vteřin a nemá žádné jištění a ani indikaci koncových poloh . Pokud se zasekne plastová převodovka , tak se tahem motorku buď rozpadne (jako u mě) a klapky jsou dvě se spojenými plastovými koly , zůstanou v nějaké pozici , nebo shoří motorek, případně se přepálí vodiče nebo pojistka k motorku .Kontrolka pro klapku pro vnitřní cirkulaci ale svítí a jde i jakoby vypnout a tak nepoznáte, že tato funkce nefunguje . Já jsem demontoval ventilátor topení i motorek s převodovkou , převodovku jsem " nouzově " opravil , obě klapky nastavil do střední polohy odzkoušel jejich funkci tím, že jsem po malých krocích připojoval napájení na motorek klapky pro vnitřní cirkulaci vzduchu . Když byla klapka plně otevřena pro venkovní vzduch, odpojil jsem napájení od motorku . Pokud totiž koupíte novou převodovku s motorkem a vyměníte ji, tak do několika měsíců zase přestane fungovat . A doma opravit to nelze - motorek se totiž na konci dráhy jezdce zcela zastaví a převodovka se sekne .Když tam motorek s převodovkou nedáte, tak nelze zafixovat polohu klapek. A v jaké poloze klapek zůstane při problému je ve hvězdách ...mě zůstala přepnuta na vnitřní ventilaci a proto se mi mlžilo auto . Ve značkové opravně to neradi dělají - moc práce a málo peněz . A ten motorek s převodovkou je nelidsky drahý .

Jarda

2014-01-24 17:02:01

Děkuji za rady, ale pořád nechápu proč mi to dá se řící funguje, ale jen někdy. Akorát tedy, že mi to topí buď naplno a nebo vůbec. Myslím, že mám něco s mísící klapkou, ale otázka však proč to funguje, jak to funguje. Proč mi klapka umožní jen studený a nebo jen horký vzduch a to ještě otázka, proč to třeba trvá 5 minut, než mi začne foukat studený vzduch místo horkého a nebo naopak. Kdyby to nešlo vůbec, tak řeknu, že je třeba to servo v háji a nebo něco mechanického na servu, nebo nějak seklá klapka, ale ono to tak trochu funguje, ale proč jen trochu.

2014-01-27 11:58:10

Zdravím, zahřívání motoru je zcela věcí termostatu a ten mám už druhý měsíc taky nový , někdy se totiž choval podobně

Nastavovač mísící klapky (teplý a studený vzduch )musí jít lehce . Fabie má totiž toto ovládání provedeno pružným hřídelem - bowdenem a pokud otočíte knoflíkem v autě, nemusí se klapka přestavit - může se bowden jen zkroutit (pokud jde převod na klapce těžko třeba jen v jednom směru ) a potom se chvěním auta a tahem bowdenu postupně nastaví do potřebné polohy. Na konci je totiž šnek a šnekové kolo a to nastavuje množství vzduchu na radiátor topení . Topení ve Fábii je totiž připojeno na vodu nastálo, třeba u favoritu a felicie se přivíralo množství vody do tohoto radiatoru . Chce to rozdělat a prohlédnout . Ovládání musí jít lehce .

Jarda

2014-01-27 20:57:17

To ano, ale to nevysvětluje proč mi fouká buď úplně studený vzduch a nebo jen horký. Nejde mi regulovat na jinou teplotu. Má bovdeny i fabie s klimatizací?

2014-01-28 06:58:21

Tak jsem nějak přehlídl, že tam je KLIMA; Tak to je vše složitější .Já nemám klimu .

Jarda


Odpovědět