Fórum - Téma


Problém se zapalováním Octavia I 1997 1,6 74kw


Fórum Octavia I Problém se zapalováním Octavia I 1997 1,6 74kw

Informace o modelu: Škoda Octavia I 1U

Diskuze o vozidlu

1997 Octavia I 1U liftback

1 fotek  |  192 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 4-válec, 8-ventil.



2014-08-28 22:05:49

Prosím o radu,dnes se mi stalo,že sem nastartoval a nezhaslo mi ABS,rozsvítil se vykřičník a ozýval se tón z přístrojovky. Po pár nastartování a zhasnutí motoru se problém opakuje pořád dokola a bohužel se k tomu přidal i problém se zapalováním,kdy se zasekává klíč,de s ním stuha otáčet a de špatně ze zapalování vyndat.

Po dalších pokusech už se klíč ani nevracel z polohy start a musel sem ho vracet silou. Při zhasínání motoru,v tom nějak loupá,cvaká.... Po demontáži zapalování ( té části,co v ní je klíč a vyndavá se zasunutím drátku ) sem tam dal jiný zámek s klíčem a problém se opakoval,dokonce to bylo ještě horší v tom,že mi nešla vůbec eletrika,až po pár pokusech zase šla,závadu v zámku sem tedy vyloučil a dál tomu nerozumím,tak prosím o radu,pokud tento problém již někdo řešil. Ještě doplním,že se s autem dalo normálně jet,jen neukazoval tachometr.

2014-08-29 06:36:00

stenli: Na zámku je zezadu tzv.oříšek (elektrická část spínačky a tam bude problém. Výměna jednodichá a objednat podle VIN jsou dva druhy.

2014-08-29 22:54:35

drak: Tak díky za radu,byl to opravdu ten oříšek,na vrakáči za něj chtěl kilčo a demontáž a montáž byla až překvapivě snadná. Původní oříšek měl pouze ulomený ten plastoví zobáček co tam asi kotvil tu pružinku a to bylo jádro problému. Taková prkotina a při prvotní návštěvě servisu už lítali tisíce a určo by my dali i novej volant

Ještě že máme ten selskej rozum a internet

Díky za pomoc

2014-08-30 20:14:13

stenli: Supééér! A už to sviští po jevišti (teda po silnici). Novej se dá koupit kolem 350kč.

2014-08-30 22:50:28

drak: a v servisu mi tvrdil,že cca 900, tak tomu říkám marže

2014-08-31 08:08:00

stenli: Originál asi tolik bude stát,ale i značka orig.dílu se ve výrobě mění a servis musí uživit řiditele,majitele př.techniky,účetní,pokladní,skladníky,uklízečky,prodejce nových aut,hlídání objektu a automechaniky. Nejnižší platy mají uklízečky a mechanici. No a musí se vydělat i na vodu,el. proud,pojištění atd. No,nechci je omlouvat,jen vím že většina z nich chce vydělat na marži,ne na vyšším počtu prodaných kusů. Dokonce jsem byl svědkem kdy řiditel servisu Škoda nechal vyvézt do šrotu díly na staré Škodovky (1000MB,120 ,105, 100) které samozřejmě na opravy nejezdily. Mechanici si nesměli ani nic odkoupit. Věřím že šrotař to pak stejně prodal sám. Myslím že by značkové servisy nemusely být tak drahé. Jen chtít a počítat.


Odpovědět