Fórum - Téma


Problém škrtící klapka FELICIA 1,3 MPI


Fórum Felicia Problém škrtící klapka FELICIA 1,3 MPI

Informace o modelu: Škoda Felicia



2011-04-11 13:53:11

Zdravím, byl sem nucen vyčistit škrtící klapku na felicii. Při volnoběhu auto chcípalo. Teď je volnoběh v pořádku, ale při sešlápnutí plynu a zvýšení otáček na 2000 se i po sundání nohy z plynu otáčky drží pořád na 2000 a trvá to celkem dlouho, než spadnou na hodnotu okolo 800-1000. Byl jsem u známého v servisu napojil to na VAG a zjistil sice vadnou lambda sondu, ale škrtící klapku se mu nepodařilo nastavit na základní hodnoty. Prý je jediná možnost koupit novou klapku, ale to se mi při její ceně zrovna nechce. Četl jsem, že se prý klapka po 1000-2000 km sama přenastaví a bude po problému. Auto má najeto něco málo nad 90 tis. km. takže by měla ještě snad něco vydržet.

Co myslíte, nastaví se klapka na optimální hodnoty po ujetí 1000-2000km? Při jízdě bych řekl, že se to trochu zlepšilo než když sem s tím jel hned po vyčištění jen ten zvýšený volnoběh. Díky za rady.

yaris  
Jarda
2011-04-11 20:41:51

Ahoj. přímo s tímhle zkušenosti nemam ale pokud jsi to nekde četl tak to asi bude pravda. vetsinou stači vyčistit a jezdí se zkusil bych jezdit a vydržet

2011-04-13 01:01:09

Na stránkách Motordiag je zdarma ke stažení program,který řeší volnoběh u feliny.Nejde to ani v servisu s orig diagnostikou.

2011-04-13 06:33:36

Přes ten program jsme to zkoušely resetovat, ale bez úspěchu.

2011-04-13 21:29:46

Otázka je,jestli je klapka dobrá,čistil jsi i snímače polohy klapky?

2011-05-06 09:51:35

Ahoj, mám stejný problém jako výše popsaný. Vyčistil jsem klapku a otáčky po nastartování 2000, pokud prudce prošlápnu plyn spadnou na 1000-1200. Prográmkem od motor... jsem přímo přehrál hodnoty v ŘJ, VAG pak nic nehlásí. Vše funguje do doby, než auto nechám odstavené (nevím jak dlouho přesně, stálo 2h), pak to dělá znovu stejnou neplechu. Udělal jsem to takto již 2x, vždy se stejným výsledkem, po odstavení auta problém nanovo. VAG pak hlásí chybu s problémem nestabilního (mišmaš) signálu z klapky. Zkusím čidlo teploty (nejlevnější zkouška) pak nevím. Co jsem zjistil tak říkají jezdit, samo se to upraví,ale....Mohlo by to být to čidlo (vychladne), enbo je někde nějaký kondenzátor co drží v paměti nějaké nastavení klapky a po určité době se vybije???

2011-06-18 21:15:19

Já jsem měl stejný problém, na volnoběh auto prostě chcípalo, stál jsem na semaforu a musel jsem prošlápavat plyn,pač jak to chcíplo, už jsem nenastartoval. Tak jsem si pořídil diagnostiku, ta mi našla škrtící klapku,lambda sondu a čidlo tlaku. Chyby jsem vymazal, všechna čidla prostříkal a už je vše OK.

2012-02-14 21:05:15

Zdravím všechny, kteří mají trápení s klapkou. Felicie 1,3 MPI 1997. Po vykvaltování někdy motor zhasl. V lepším případě problikly kontrolky. Moje MPI klapka má zapertlované víčko. Proto jsem si nejprve sehnal nefunkční klapku (nešel motorek), která měla ještě víčko z plastu přišroubované 6ti šroubky. Udělal jsem rozborku a zborku. O nic nešlo, byla stejně na odpis. Klapka je solidně konstruovaná a dle mého názoru vydrží život auta.

Nejprve jsem zprovoznil motorek. Každý výrobek má od konstruktéra tzv. "kurvítko" V případě klapky je to připojení motorku na napájení. Nastrčení přívodů pouze mezi dva plíšky. Jediná 2 nepájená místa v klapce. K motorku se dostanete vyjmutím mezikola. Mezikolo vyjmete po vyražení jeho osičky. A to tak, že na těle klapky nalezneme 3mm otvor (vedle svorkovnice). Párkrát ťuk, ťuk a osička je venku.

Po očištění přívodů lítal motor jako za mlada.

Zjištění

1 - motorek lze kontrolovat přímo na autě bez demontáže klapky. Přímo na svorkovnici přiložíme 12 V a pohledem sledujeme, jak se klapka otevírá. Musí reagovat okamžitě - tam i zpátky.

2 - ohmmetrem zkonrolujeme oba jezdce obou potenciometrů. Obvod nesmí ukazovat nekonečno. Znamenalo by to, že jezdec nesedí na dráze. (Odborníci prominou polopatičnost)

Pak jsem se konečně pustil do mé MPI. Sundal jsem sání. Motorek lítal tam i zpět. Potenciometry OK. Nebyl důvod k rozborce. Technickým benzínem jsem pouze omyl stěny sání kolem klapky a klapku. Pěkná černota.

Pak zkušební jízda a zázrak. Otáčky jako před závadou.

Omlouvám se za délku příspěvku, ale snad někomu pomůže.

2012-02-17 17:59:31

Návod paráda.A co pár fotek,nebylo by? Mě už tento problém soráč-SERE- z principu. Co já už se s klapkou navyváděl by vydalo na romány ... Začalo to špatnými starty: motor chytl na 1.otočení ale ouha. Nesměl se nechat běžet víc jak půl minuty na volnoběh.(Při okamžité jízdě bylo vše vpoho) Kašlání,pak jako by běh na 3 válce,chcípnutí a utrum. Po cca 20ti minutách mohl člověk dělat další pokus,většinou úspěšný.Totéž,když jsem ujel jen párset metrů a vypnul motor. Diagnostika: Hallův snímač. Výměna bez účinku. Následovala výměna svíček,zapalovací lišty a vstřikovačů. Bez efektu. Pak přišlo vyčištění klapky. Výsledek: Problém se poněkud zůžil,jak motor po cca minutě jednou chcípnul,už natočit nešel. Až druhý den... A k tomu se přidal problém s volnoběhem.

Při jízdě kolem 2000 otáček sundám nohu z plynu a točky buď velice líně klesnou nebo se drží na 2000+- 200 otáčkách. Pomáhá krátké vytočení motoru na 3-3apůl tisíce a volnoběh spadne na klasických 800-850 ot/min. Totéž když "pridusím" motor přes kvalt.

Slyšel jsem teorii o čidle teploty jak vody tak nasávaného vzduchu... Nicméně spíš věřím chybě v klapce,proto bych ji rád "kuchnul"-už z principu. Dík za názor a pár fotek.

Sagitt62@sezna.cz

2012-02-18 00:18:36

Mě auto nechcípalo, jen drželo otáčky na 2000 a neklesly, či po prošlápnutí byly nad 1000. Nakonec jsem sehnal jednoho šikulu, se zahřátým motorem, úplně povolil lanko od plynu-dal ho na hodně volno (důležité před nastavením), plyn. pedal má vůli (po seřízení šk lze přitáhnout), napojil řj ale používal jiný sw, nikoliv vag (asi je to možná jedno) dal to do základního nastavení, zjistil že lambda sonda je na hranici a od té doby je to ok. Ještě mi poradil, že nefunguje eektromag ventil od nádobky s aktivním uhlím-nic se neděje, jen to může zvyšovat spotřebu-má prý cvakat, a opravdu dal jsem jiný, cvakací. Starý jsem rozebral a zjistil, že to šlo štoubovákem seřídit...A s tou ls, má vyhřívání, když je to studený, aby rychleji naběhla do své činnosti, jinak motor jede na tovární nastavení. Takže mě to občas zazlobí a hlavně když je to studený má to tendenci držet vyšší otáčky-sami spadnou ale má to takové prodlevy, po chíli jak se ohřeje ls už je to ok. Tak to jsem pochytil.

2012-02-18 00:22:17

A ještě, klapka by se měla pravidelně čistit (1x ročně), já ji celou sundal vyčistil i ze spodu, dal nové těsnění apk nechal uvést do základního nastvení řj. Nebo nic nečistit. Nejhorší je to čistit nepravidelně, dloho nic apk. To se klapka-řj není shopna již přizpůsobit a musí se provést základní nastavení řj.

2012-02-22 17:22:57

Fotky neudělám, protože jsem opravenou klapku vrátil majiteli.

Ale byla to taková:

http://www.youtube.com/watch?v=RqzOAmhenac

Moji zapertlovanou jsem zatím nekuchnul, ale bude uvnitř asi toto:

http://www.youtube.com/wa...D-BerHUj4&feature=related

Doporučuji přečíst i toto:

http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=335

Hodně štěstí

2012-04-26 21:13:17

Ahoj, je to přesně tak. Po vyčištění to ještě chce nastavit řj a pak to běhá v naprostém pořátku.


Odpovědět