Fórum - Téma


Proměření kablíků k čidlu abs


Fórum Fabia II Proměření kablíků k čidlu abs

Informace o modelu: Škoda Fabia II 5J

Diskuze o vozidlu

2009 Fabia II 5J Combi 1.4

33 diskuzí

Výkon motoru 59 kW (80 PS) . Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 422 ccm (87 cui), 3-válec.


1  2

2016-08-13 20:08:23

Zdarec potřebuji proměřit vedení abs a nevím jak se odpojuje konektor od abs jednotky a jestli to s ní při odpojení nic neudělá?Tedy jestli se nebude muset kodovat.A ještě jako bonus které piny vedou na levé zadní čidlo.Díky za odpovědi

2016-08-13 21:36:37

petrneu: Pokud to nebudeš odpojovat se zapnutým zapalováním, nemůže se nic stát. Svorkovnice od ř.j. ABS se odpojuje stejně jako u ř.j. motoru. Zatlačit na svorkovnici, zatáhnout za posuvnou část, přestat tlačit a vysunout, svorkovnice se začne zvedat a je vyhráno. Který piny jsou na zadní čidlo nevím, vždy to ale najdu, zas tak těžký to není. Co ti píše diagnostika?

2016-08-14 09:39:51

diagnostika píše vadné levé zadní čidlo.Čidlo měněno 2x a chybová hláška nejde smazat

2016-08-14 11:14:24

PetrNeu:Taky může být vadný magnetický kroužek na ložisku kola,samotný snímač může být vpořádku.

2016-08-14 14:38:09

petrneu: Tak to tedy budou spíš ty kabely nebo oxidace ve svorkovnicích. Nevím jestli máš magnetický kroužek na ložisku, nebylo náhodou měněno? Prozvoň dráty od čidla k ABS a uvidíš.

2016-08-14 19:32:32

drak: To jsem chtěl a nepodařil se mi sundat konektor na abs jednotce ( na čidle jsem to zvládl ).Potřeboval bych popis jak pro "blbce"

2016-08-14 21:29:56

petrneu: Tak ten omlouvám se nemám. Stačí na to kouknout a hned vidím jak to sundat. Nebo to vyfoť a já ti popíšu co a jak.

2016-08-17 19:48:56

drak: zdarec tak po brouzdaní po netu jsem našel nadvod na rozpojení.Ale i tak díky za ochotu

2016-08-17 20:20:25

petrneu: No a jak to vypadá?

2016-08-18 20:06:13

drak: Blbě i tak se mi to nepovedlo celkem se bijím pořádně zabrat abych to neulomil jelikož nic levného to není.Tak jsem si sehnal na vrakaci kus kablu s konektorem na cidlo a vyzkouším jestli dává impulsy.Jen musim najít jestli to čidlo potřebuje napětí a kdyžtak jaké a nebo si ho vytváří samo

2016-08-19 07:51:40

petrneu: Já teda nevim ale svorkovnice šla vždy sundat. Jak zkontroluješ jestli není zaoxidovaná? Ještě se zeptám, jak jsi na závadu přišel? Něco ti napsala diagnostika? Co se vlastně stalo že se do toho hrabeš?

2016-08-19 19:24:57

drak: diagnostika psala chybné levé čidlo.Čidlo měněno 2x a závada nejde smazat.Jináč na palubovce svítít kontrolka abs a tlaku pneumatik

2016-08-20 07:15:27

petrneu: Dohusti pneu a pokus se vynulovat hlídání tlaku pneu. Je možné že to s tím bude souviset, protože vůz to hlídá přes ABS tím že podhuštěné kolo má jiný počet otáček než nahuštěné. To ti ta kontrolka tlaku svítí pořád? Nebo je opravdu kabeláž v háji a bude se muset měnit. To co chceš zkoušet s tím měřením mi není jasné co tím získáš, jestli jste měnili čidlo dvakrát, tak dvě nová by špatná nebyla. Sundej tu svorkovnici z ABS, prozvoň dráty a uvidíš. Stejně budeš muset hledat na vedení jestli není někde ,,cestou" spojené svorkovnicí, tam může být oxid. Jen trochu odbočím. Je zajímavé, jak dlouho se tady například tenhle problém řeší, aniž by se to někam posunulo. Když dá ale majitel auto do servisu, chce to mít hned a levně. To jen taková úvaha která se konkrétně netýká tohoto vlákna.

2016-08-20 15:11:40

drak: To jsem už zkoušel s tím dohuštěním.Kontrolka jen blikne a vesele svití dál.S tím měřením chci zkontrolovat jestli není chyba na magnetickém pásku co je na ložisku.Jináč ohledně tvého odbočení za moji maličkost:V servise to mám rád taky rychle a levně jelikož jezdím denně do práce autem(jináč se nedostanu).Jelikož se rád v autech rýpu a je to závada tohoto typu (která mi zas tak moc nevadí) tak se zabavím a ušetřím pár peněz za servis

2016-08-20 19:20:37

petrneu: Jo, jasně v pohodě. Po dohuštění pneu se musí to hlídání resetovat, to jsi dělal? No tak zkus co chceš a když tě to baví, nic neříkám. Dej vědět no co jsi přišel.

2016-08-23 19:58:17

drak: Jasně že jsem to resetoval,ale kontrolka jen blikne a vesele sviti dál.Ohledně abs jsem nepřišel na nic.Kablíky prozvoněny (nad konektorem u abs jednotky jsem zvítězil ) a jsou OK, osciloskopem zkontrolovány pulsy od čidla a ty jsou taky v pohodě.Takže netuším kde je chyba.

2016-08-23 20:08:42

petrneu: Pak tedy jedině něco s řídící jednotkou když jak píšeš je vše v pořádku. Na origo diagnostice lze kontrolovat v akčních členech ABS po jednom kole. Po resetu té kontrolky pneu se rozsvítí hned nebo až po rozjezdu?

2016-08-23 20:29:08

drak: kontrolka pneu jen blikne a sviti dál.

2016-08-24 07:50:54

petrneu: Tak to bude dlouhý hledání a možná bordel v té jednotce. Nahuštění pneu totiž ABS na stojícím autě nedokáže nijak porovnávat. Přes diagnostiku by ale zkouška udělat šla, auto ale musí být celé zvedlé. Možná to hle doma sám ani neopravíš. Diagnostika na tom autě nepíše vůbec nikde žádné závady? Udělej komplet test všech jednotek, třeba z něj něco vypadně.

2016-09-06 15:57:03

drak: Zdarec chtěl bych se zeptat trošku na jiné téma.Vypadá to že tu "všichni" mají doma diagnostiku.Tak jestli mi neporadíš jakou koupit na takové to domácí měření.Já co jsem se koukal po netu tak diagnistické kablíky jsem našel ale pouze na fabii do roku 2004 a já mám 2009 tak nevím jestli mi to bude fungovat


Odpovědět

1  2