Fórum - Téma


Prošlápnutá spojka octávie 1,6


Fórum Návody Prošlápnutá spojka octávie 1,6




2016-03-05 15:23:31

po té co přítelkyně u svého vozu prošlápla spojku sem auto odtáh na hever ke známému a jali se koumat co se stalo

prvotní podezření na spatný spojkový váleček se nepotvrdilo přesto jelikož se mi nezdál sem dal novej

dále šla převodovka dolů a dali sme komplet novou spojku,jelikož má auto cca 18OOOOkm tak sem nad tim ani moc nepřemejšlel ale ani nová spojka problém nevyřešila

takže sme vypustili olej z převodovky a vykleply z boku převodovky ten zelený deklík s logem vw

pak sem demontoval pomocnou spojkovou pumpu a koumal co se děje

přišli sme na to že zobáček jenž by měl tlačit na spojkový ložisko je nák podezřele daleko a to i když sme klíč dali až do spodní polohy tak sme se to rozhodli demontovat

musí se vycvaknout zajištovací perko z tý umělohmotný vymezovací podložky

poté sem vzal majzlík a kladivo a vyklep tu osičku s klíčem ven -vypadne na vás ten umělohmotnej distanc plus ten zobáček

no a jak sem vzal ten zobáček do ruky bylo jasný co se stalo viz foto

zobáček prask a jak je usazenej na osičce na tom tisícihranu tak se to na ní protočilo a pedál spojky šel na podlahu

takže sem obědnal novej díl dá se jen originál leč v kelly ho maj za cca 55Okč

z tomu zobáčku je třeba obědnat i to nové víčko neb to starý po naklepnutí teče i když ho zalepíte silikonem

po té sem vše poskládal,nandal pomocnej spojkovej válec,naklep nový víčko,nalil olej a pro jistotu odvzdušnil spojku

spojka chodí parádně z lehka a řadí se jedna básen

závěrem dodávám že sem se stoudle závadou za ty léta co se motam okolo aut ještě nesetkal

a koukal sem že ten novej díl je už zesílenej

2016-03-05 18:58:29

prasklej zobák jsem taky ještě neviděl ale vzhledem k tomu že vždy dávám i nové ložisko by se na to přišlo. Jako kuriozitu u těchto spojek uvedu ohnutou vypínací tyčku a u mého auta když jsem měnil spojku v cca 260000km (při zpátečce cinkala) bya prasklá zajišťovací pružinka tlačného plechu přítlačáku, lamela tehdy byla ještě parádní. Ta 1,6 co jsi jí dělal je tuším 74kW,ne? Ten zesílenej je určitě od 75kW. Čím je spojka horší tak tvrdne, možná už byl tlak velký.

2016-03-05 19:02:50

drak: ložisko sem ve finále nový dal taky

tlak nevim spojkovej pedál šel mačkat víc než dobře

no ted je tam vše nové tak doufam že o spojce už neuslyším

ano je to 74kw

2016-03-05 19:21:12

p.s.: Myslím že bude klid. Jak jsem psal, tak kdyby nepraskla ta blbá pružinka určitě bych na tu spojku najel minimálně dalších 150 000km.

2016-03-05 22:03:11

No zajímavá závada.

Jinak k tý spojce co jde ztuha..... Moje fabie šla hoodně ztuha. Podle slov toho co mi ji měnil byla dávno po smrti i když nějak fungovala a díky tomu udajně oddělala i to axiální ložisko v motoru na klice které jsem poté dělal. Spojka po oprave jde tak zlehka že mi připadám že nic nešlapu a kazdej kdo do toho auta sedne říká že je to hrozná žvejkačka.

2016-03-05 23:08:15

mape: jo tak přesně takhle žvejkačkově to de ted i mě


Odpovědět