Fórum - Téma


Prostřelené sání 1,6 MPI (LPG)


Fórum Octavia II Prostřelené sání 1,6 MPI (LPG)

Manuály  |  Inzerce  |  Model Škoda Octavia II 1Z  |  Naše vozidla


1  2

2017-08-24 20:10:47

Zdravím všechny příznivce tohoto fóra. S tímto tématem se chci podělit o své zkušenosti s opravou a vaše příspěvky uvítám. V Pondělí mně poprvé zradila moje octávie (r.v.2005) , když jsem chtěl jet z práce domů. Okamžitě po otočení klíčku vybuchlo sání. Auto před tím jezdilo bez problémů a spotřeba byla normální. Jediná vada, se kterou jsem se potýkal už tři roky ,když celý den na auto pařilo slunko , dvakrát do měsíce při studeném startu motor nechytil napoprvé.Na jaře jsem nechal vyčistit vstřikovače, protože přes ně prosakoval benzín ale vada úplně nezmizela. Auto má najeto 412 tis , na LPG 21 tis.(je tam teprve rok) a ve 375 tisících byl vyměněn motor, který měl najeto 65 tis. Sání, škrtící klapka a benzínové vstřikovače jsou původní. Lambda je z nového motoru. Zároveň jsem vyměnil výfuk. Nový motor byl před montáží odstavený asi 5 let a byl zalitý olejem. Při montáži jsem si všiml silně zanesených dříku sacích ventilů. Motor fungoval perfektně, jenom za studena se ozývalo klepání některého ventilu. Dnes jsem auto přivezl domů a jsem rozhodnutý sundat hlavu a zkontrolovat těsnost ventilů, případně funkci zdvihátek a vahadel. Mám podezření, že některý ventil za studena nefunguje jak má.

2017-08-28 20:52:57

Zdravím. Podle poškozeného sání šlo zpětné šlehnutí od prvního válce. Benzínové vstřikovače byly suché. Po zkoušce ventilů na těsnost žádný nebyl podpálený. Příčinu jsem ještě nezjistil.

2017-08-28 21:03:08

jo.suchanek: Tohle způsobil plyn LPG, to co jsi rozebral bylo zbytečné.

2017-08-28 21:10:16

Draku, díky za příspěvek. Jak tomu mám zabránit? Plynař, co mi montoval LPG tvrdil, že je podpálený některý ventil. Teď mám jistotu, že ventily jsou v pořádku.

2017-08-28 21:42:53

jo.suchanek: Pekne by som pozdravil starého plynára...

A keď už to máš tak hezky rozděláno aspoň pozri hydroštely

2017-08-29 17:19:01

A dnes vás prosím o radu. Zkontroloval jsem hydroštely a některé jdou zmáčknout a některé skoro vůbec.U sacího ventilu na prvním válci je zrovna ten tvrdý. Je možné je nějak rozhýbat ?

2017-08-29 17:33:17

jo.suchanek: To bude len nachvíľu rovno ich vymeniť.

2017-08-29 17:52:03

MASH4077: zrovna se dívám na hydroštely od INA. Ještě si vyčítám, že jsem přešel na olej 5W-30. Motor se sice za studena zklidnil ale tohle jsem nečekal. Myslím, že příčina je na světě.

2017-08-29 18:01:43

jo.suchanek: Práveže redší 5W hydroštely skôr premaže

2017-08-29 18:27:07

MASH4077: tak u něj zůstanu. Hydroštely pak museli být zatuhlé už při výměně motoru. Jsem rád, že mi to nestřelilo někde na dovolené.

2017-08-29 18:37:36

jo.suchanek: Inak v takomto stave už museli byť fest hlučné. Ostáva len dúfať že niesú chytené ventily.

2017-08-29 18:51:20

MASH4077: Včera jsem je zalil benzínem a nic neproteklo. Sací a výfukové kanály byly suché i po pěti minutách. Stejně teď přemýšlím, že ještě vyměním gufera na ventilech. Tak to ještě zkontroluji.

2017-08-29 18:52:48

jo.suchanek: Tak to je dobre

2017-09-12 16:59:46

Dobrý den, tak jsem se posunul zase dál. Zkontroloval jsem ventily a ty byly v pořádku. Přebrousil jsem hlavu, vyměnil gufera na ventilech a samozřejmě jsem vyměnil i hydroštely. Ty nové ale zmáčknout prstem nešli. Takže moje teorie příčiny je taková. Na obrázcích jsem vyfotil původní hydroštely z prvního válce. Ten který šel lehce zmáčknout až nadoraz byl od výfukového ventilu.Myslím si, že při výfuku v prvním válci, díky měkkému hydroštelu došlo k předčasnému uzavření výfukového ventilu a válec se nestačil vyprázdnit. Po otevření sacího ventilu došlo k zapálení palivové směsi od horkého zbytku, co měl odejít do výfuku. Jestli byla palivová směs benzínová nebo plynová,ještě zjistím. LPG se totiž zapíná až po dosažení nastavené teploty motoru a toto nastavení můžu zjistit pouze u plynaře. Pak se chystám v odborném servisu zkontrolovat těsnost plynových vstřikovačů. Mohly do sání propouštět plyn. Ale čistě teoreticky, pokud jsou plynové vstřikovače v pořádku a nastavená teplota pro zapnutí systému LPG je vyšší, než 40°C ,tak v sacím potrubí došlo k zapálení benzínové směsi a s LPG to nemá nic společného.

2017-09-12 17:13:23

jo.suchanek: Teória viac ako správna tlak vo válci proste ten ventil "zabuchol" skôr ako bolo treba Ešteže to nenarobilo väčšiu paseku.

2017-09-13 20:20:43

jo.suchanek: Udělalo to LPG. Bez plynu to neudělá i když jsou zdvihátka v hajzlu. Nová jsou naplněna olejem a mačkat se nemají.

2017-09-14 16:54:47

Když to udělalo hned po startu tak nevěřím že by tam bouchl plyn. Ten se spouští docela pozdě.... Navíc tam otvírají dvá ventily současně... Na nádrži a v motorovém prostoru... Takže i netesny plynový vstřikovač by neměl co pustit.

Já bych teda diagnostikou zkusil nejprve snímač váčky... Pokud totiž nefunguje tak to pálí každej zdvih protože to neumí stanovit pracovní cyklus. Tam potom mohlo dojít k tomu že byl zbytek zápalné směsi vevalci a pri střihu ventilů to zapálilo a vlitlo do potrubí. Navíc pokud nejde snímač váčky tak mám pocit že to stříká palivo za zavřený ventil..... A jestli píšeš že ti vstřikovače na benzín netěsní úplně dobře....no.... Nevím jestli má význam takový vstřikovač mít v autě.

Ten problém s ventilovým hydrostelem bych neviděl úplně jako viníka... Ten ventil má poměrně velkej zdvih a hydro jen několik mm... Ale samozřejmě se to mohlo k problemu přidat.

Plyn tohle umí taky ale ne po startu a za úplně jiných okolností.....

Já osobně bych motor kterej je takhle rozhasenej neprovozoval na plyn.... Je to akorad pak sprcha pomluv proti LPG za které si v 99 procentech případů může sám provozovatel ..... není to tak slozitej motor a díly nejsou zas tak drahý aby se to nenechalo dát dohromady.

To je můj názor ....

2017-09-19 22:13:35

Mape: Díky za další rozumný příspěvek. Jsem příznivcem LPG a tato událost mně neodradí. Je to moje 5. auto s tímto pohonem. Ti co to svádějí jenom na LPG mi nikdy neřekli ani jednu možnou příčinu. Je pravda, že jsem si do poslední chvíle myslel, že mám motor v pořádku. Benzínové vstřikovače jsem nechal na jaře vyčistit a opravdu těsní dobře. Jak si popsal chování vadného čidla otáček vačky, může to být taky příčina. Před dvěma lety byla tato chyba zjištěna na diagnostice, ale mechanik mi řekl,že se to stává náhodně a že se to neřeší. Dnes jsem čidlo raději vyměnil. A teď jak jsem pokročil. Včera jsem byl za plynařem, co mi to montoval a ten příčinu prasklého sání s někým konzultoval. Zůstali u podpáleného ventilu. Pak jsem podle recenzí vyhledal jinou dílnu, kde my zkusili vymontované plynové vstřikovače a ty těsní taky dobře. Ale mohla to prý způsobit prasklá membrána v plynovém reduktoru, který je hadičkou připojen přímo do sání kvůli snímání podtlaku. Díky netěsnosti by se dostával nežádoucí plyn do sání, a to i v případě, když je motor vypnutý. Dnes jsem auto složil a projel jenom na benzín. Ještě jsem zjistil, že mi probíjí zapalovací kabel 3.válce mezi plechovým pláštěm kabelu a hlavou motoru. Tomu odpovídá tmavý spalovací prostor na 3.válci. Je to vidět na fotce hlavy.

Zítra vyměním zapalovací kabely a pozítří pojedu do LPG dílny zkontrolovat reduktor, těsnost systému LPG a hlavně nastavení teploty pro zapnutí LPG. Mimochodem na jiném fóru pán popisuje stejnou událost a nemá v autě LPG (Prasklé sání oprava min. 30 tis Kč?)

2017-09-20 06:06:17

V prvním příspěvku popisujes že to bouchlo hned po otočení klíčku.... To ten plyn ještě do motoru nejde. Jak jsem psal je tam jeden ventil na nádrži a jeden před reduktorem. Takže kdyby byl reduktor prasklej tak z něj uteče plyn kterého tam stejně moc není a víc nic.

Navíc pokud praskne membrána většinou to dost smrdí.... Nejde s tím dlouho jezdit protože to rozhází tlak plynu.

2017-09-22 21:29:55

Zdravím, tak už mám auto zase OK. Dnes jsem byl u plynaře-odborníka a ten udělal kontrolu,nové nastavení a revizi LPG. Pak následovaly emise a STK. Vše OK. A teď se podržte, na co tento plynař přišel. Na plynovém reduktoru je přetlakový ventil, který má mít vyvedenou hadičkou pod auto, aby si reduktor odfoukl pryč z auta přebytečný plyn. Přetlakový ventil byl přes "T" kus připojen do sání, kde se snímá podtlak. Navíc byla teplota pro přepnutí pohonu na LPG nastavena na 30 stupňů. Když auto stálo na slunku, kde bylo 35 stupňů, syn si na krátko zapnul zapalování, aby si otevřel okna a pak na mně asi hodinu čekal. Aktivoval tím sytém LPG ale pak se nic dalšího nedělo. Než jsem přišel já a otočil klíčem, tak se plyn v systému ohřál a přetlakový ventil ho odfoukl do sání. Při startu se pak díky vadnému hydroštelu zabouchl výfukový ventil dřív, než se stačil spalovací prostor vyprázdnit a po otevření sacího ventilu horký zbytek zapálil to, co bylo v sání. Byl to plyn. Takže příčinou byla blbě zapojená hadička od přetlakového ventilu na plynovém reduktoru a vadný hydroštěl na výfukovém ventilu prvního válce. Ten jako jediný šel lehce zmáčknout prstem o 4 mm a přitom se na starých autech vůle ventilů seřizuje na desetiny milimetru. Děkuji všem za vaše příspěvky a zároveň vám přeji hodně ujetých kilometrů bez poruchy.


Odpovědět

1  2