Fórum - Téma


Readiness kódy


Fórum Fabia I Readiness kódy

Informace o modelu: Škoda Fabia I 6Y



2016-01-14 14:55:38

Zaslechl jsem o nějakých šílenostech při měření emisí na STK, tak jsem si jen tak ze cviku načetl readines kódy mé Fabie I, 44kW, AZF, 2001.

Měl jsem jedničku u Lambdasond, odvěrávacího systému a katalyzátorů.

Hledal jsem a hledal až jsem dohledal v DP, jak udělat test těchto systémů.

Takže jsem smazal závady (žádné tam nebyly, ale tím jsem dostal 1 u všech části readiness kódů), zvolil ve VAGu skupinu 04, pak slupinu 034, sešlápl brzdu a udělal test. Proběhl a výsledek byl OK. To samé pro skupinu 043, 046 a 070. Vše OK, ale stejně jsem měl v readiness kódech 1 u lambdasond.

Udělal jsem to celé znovu, tentokrát mi neprošel test sondy za katem (043), chyba 17584.

Tak jsem to celé udělal ještě jednou, opět vše OK, ale ta jednička u lambdasond je pořád.

Netušíte někdo, proč je u lambdasond jednička i po testech, které dopadly OK?

Díky za odpověď.

2016-01-14 23:31:23

petrfilipi: Zkus nejprve auto pořádně zahřát a pak dělej to co jsi dělal předtím. Mělo by to klapnout. Readinesse cod ti rozhodnutí i sporadická chyba. Na STK je to zbytečná buzerace. Kde že jsi našel ten postup na testování?

2016-01-15 07:17:33

drak: Auto možná zahřáté nebylo, ale lambdasondy ano, bez toho se ani test neudělá.

Postup jsem našel v dílenské příručce, část vstřikování, konkrétně část Elektronika, soubor "1,0-37 1,4-44 1,4-50.pdf", strana 37 (označení v DP 01-4 strana 01, 02, ...).

Uvedený postup by měl platit pro motorizace 1,0/37kW, 1,4/44kW a 1,4/50kW, kódy motorů ARV, AQV, AZE, AZF, AME, ATZ a AQW. Ono tento postup skoro nikdo nezná, protože ho nikdy nikdo nepotřeboval. Možnost diagnostikovat oblast motoru odpovědnou za spaliny je v autech od roku 2001 a až teď se někdo probral.

Přes víkend to zkusím ještě jednou se zahřátým motorem.

PF

2016-01-15 09:37:46

Tuhle problematiku jsem taky resil a někde na diesel fóru jsem se docetl že to může být způsobeno palivovými systémem. Labda sondy a katalyzátor to otestuje na jakési referenční hodnoty.pokud je ale problém na dávkování paliva tak to může vyhazovat už chybu na sondách a to co to způsobuje může být ještě v mezích kdy to chybu nevyhodi .bohužel tyto motory toho samy moc o sobě neřeknou.

Já když pripojim diagnostiku a nactu tento kód tak je v pohodě. Nactu chyby a smazu je a kód to okamžitě rozhodi .srovná se ale sám během pár dnů tak už to neresim.

Jinak jak říká drak nech to pořádně ohřát. Sleduj pole s teplotou katalyzátoru a pokud je min než 400 tak ho zahrej .stává se že chladne i při těch zvysenejch otáčkách.

2016-01-15 18:25:14

mape: Tak to je správně řečeno. Ten kat. musí být ohřátej jak říkáš.

2016-01-15 20:07:56

OK, rozumím tomu, že L-sondy musí být zahřáté. Jenže jejich testy dopadnou dobře, ale výsledek v Readiness kódech je stejně 1, tzn. špatně. To mi hlava nebere.

Jinak smazání chyb (i když tam žádné nejsou) způsobí nastavení Readiness kódů do 1 - pak je možno udělat jejich nové načtení a zkontrolovat tak systém např. po nějaké opravě, aniž by se musely najíždět kilometry nebo čekat několik dní.

PF

2016-01-15 23:23:08

petrfilipi: Trochu upřesnění, katalyzátor musí být zahřátý na funkční teplotu jinak se test nespustí, lambdy jen změří vysledek. Samozřejmě že vymazáním chyby se RD cod rozhodí. Pokud mě nic nedrtí kontroluji po cca 300km. Myslím že kdo prodává diagnostiky bude mít letos kšeft.

2016-01-16 10:24:05

drak: Nesouhlasím, i když jen v maličkostech. Řídící systém nemá jak změřit teplotu katalyzátoru. Jsou to lambda sondy, které mají možnost měření teploty, takže jak je napsáno v DP, test se spustí až po dosažení teploty 400°C u testované lambdasondy . Takže se slepě předpokládá, že když má lambdasonda teplotu 400°C, tak že má stejnou teplotu i katalyzátor.

Když jsem to zkoušel, tak při dosažení 400°C se test spustil, pak se vypnul, pak se spustil, pak se vypnul atd - podle toho, jak teplota lítala kolem 400°C. Až po chvilce se teplota dostala stabilně nad 400°C, takže test doběhl do konce.

Ale tohle jsou detaily - jestli musí být zahřátý katalyzátor nebo lambdy. apod.

Spíš stále nerozumím tomu, proč mám jedničku v RC, když jsem podle DP udělal vše, aby se provedly testy lambdasond a oba tyto testy dopadly dobře. Co mám ještě udělat, abych měl v RC nulu?

PF

2016-01-16 17:32:35

petrfilipi: RD cody znám od jejich zavedení a dělal jsem to x-krát. Chtěl jsem jen poradit. Teď vidím že na to přijdeš sám. Hodně štěstí.

2016-01-16 19:35:24

Možná že bychom se divili co jednotka umí.

Zjedné celkem solidní literatury o moderních způsobech řízení spalovacích motorů jsem se dočetl že teplota katalizátoru se měří na základě rozdílů kapacity jeho vnitřku. Jednotka vychází z nějakého referenčního základu a má zaznamenáno že změnou o urcitou velikost ví že je určitý rozsah teplot. takže podle mě je je kat jeden velkej kondenzátor a jeho elektrody jsou lambdy. Teplotu si jednotka vypočítá. Proč by to tak nemohlo být i u škodovky. Možná by to vysvětlilo to že když tam dáte nějakej neorigi kat tak je vzdy problém.Problém a dost velkej nastává v momentě kdy je kat vykuchanej.

Nevím s těma katama je to zkušenost

s tou teplotou jsem to jen četl.

2016-01-16 22:14:05

mape: tak tak a preto sú lambdy 2 - pred a za katom

2016-01-17 10:29:38

Já si myslím že 1. lambdasonda je regulační a druhá kontrolní. První řídí bohatost směsi a druhá jen kontroluje zbytkový kyslík za katalyzátorem. Některé motory nemají ani 2. lambdasondu.

Ale abych řekl pravdu tak jsem zjistil, že normální lambdasonda neměří teplotu. Jenže to je sonda s 1-4 vývody. Fabia (aspoň ta moje) má 5 vývodů, dva jsou separátně na vyhřívání, takže samotná měřící část má 3 vývody. Jestli má ale integrované měření teploty, to nevím. Nicméně ve VAGu je monžost zjistit teplotu lambda sondy, tak to nějakým čidlem zjistit musí.

PF

2016-01-17 14:14:26

Teplota lambdy konktretně se měří pomocí vyhřívacího tělíska pododbně jako u mikropájky. funguje vlastně jako termistor. ŘJ si to přepíná. Stačí si zobrazit signál vyhřívání na osciloskopu.Tam je to patrné.Možná že by se to dalo zobrazit i v nějaké skupině hodnot.

2016-01-17 18:32:48

mape: Díky za odpověď. V DP se píše, že :"...Již při nepatrném zvýšení teploty odpor silně stoupá...". Takže je to PTC čidlo. Ono je to logické - když se sonda nahřeje, tak sama sobě omezí protékající proud.

Akorát že moje druhá lambda sonda má při pokojové teplotě odpor asi 13Ohmů - narozdíl od DP, kde je uvedena hodnota 1-5 Ohmů. Ale v DP mají trochu zmatek, u kontroly sondy za katalyzátorem mají odpor 1-5Ohmů a při jeho nedodržení se má vyměnit sonda G39, což je sonda před katalyzátorem. Tak nevím, zdali i ta hodnota odporu není uvedena špatně.

Ještě bych se chtěl zeptat - jak mám měřit lambdasondy osciloskopem? Jaký vývod proti kterému (nebo proti kostře), abych získal klasické křivky?

Nebo je to tak, že budu měřit tam, kde je v DP doporučeno měřit napětí 0,4-0,5V, tj před katem na vývodech 1+5 a za katem na vývodech 3+4?

Jinak teď jsem objevil hezkou bakalářskou práci, kde jsou systémy lambdasond popsány, a to včetně základních grafů - https://www.vutbr.cz/www_...verejne.php?file_id=29396

PF

2016-01-17 18:49:13

Mluvil jsem o tom když pripojiš osciloskop na telísko lambdasondy. Vidíš tam kdy topí....čili je napájena a kdy netopí....šili měří teplotu.

Nic jinýho jsem nezkoušel.

Jinak hloubku a elektronický princip měření lambdasondy jako takové jsem nikdy nezkoumal.Nejak jsem to nepotřeboval k životu.5ešil jsem jen to vyhřívání.

Ale pokud na něco prijdeš ...proč se nepodělit.

2016-01-17 19:09:14

OK, měření vyhřívání jsem rozuměl. Jako majitel ERS50 vím, co je to půl periody topit a půl periody měřit teplotu. I když v této mikropájce je termočlánek, který sám (na rozdíl od PTC) generuje napětí - ale to je detail.

Asi zkusím měřit vše proti všemu, těch kombinací nebude tolik (hlavně u druhé sondy).

Petr

2016-01-18 08:19:44

Co se týká DP originál z fabriky tak na X školeních které jsem absolvoval jsme byli upozorňováni na to že je to překlad z němčiny a bohužel se úplně na 100% nepovedl. Tak se bohužel nedá vždy úplně použít.

2016-01-18 13:53:26

drak: To jsem slyšel taky. Ale myslím že i tak je docela dobře použitelná.Ze začátku co jsem koupil tu moji fabii jsem se v tom rochal docela dost. On má benzin trochu jinak postavené měřené skupiny oproti naftě. Tak jsem v tom trochu bloudil a dílenská příručka byla dobrým pomocníkem.

2016-02-06 17:24:55

Ahoj kluci, radiness kody a s tím v mém případě rozsvěcující se grilované kuře mne trápily pěkně dlouho, měl jsem špatně vše co šlo, i o po výměně první lambdy, se situace vůbec nezměnila (jen auto přestalo chcípat) a na vině byla druhá sonda, ona totiž není ta první lambda hlavní, hlavní je ta druhá! Kdyby mi to někdo řekl před pár týdny, vysmál bych se mu, ale... no, co bych se opětovně rozepisoval, mrkněte na můj blog, ať to sem nekopíruji, třeba vám to s něčím pomůže:

davidhavel.pise.cz/963-readiness-aneb-mereni-emisi-od-2016 David

2016-02-06 17:39:22

mape: Neříkám že je k ničemu, jen myslím že člověk který o autech moc neví může být z toho mimo. Kdo ví, najde co hledá. O tom která lambda (další příspěvek) je hlavní bych trochu polemizoval. Jde tam o rozdíl hodnot mezi tou první a druhou. To ,,grilované kuře" se nerozsvěcuje protože je chyba v readinesse codu ale ohledně závady a pak je v codu jednička. Diagnostika dokáže určit která sonda to je, nemusí se měnit na zkoušku. Po odstranění závady samozřejmě ,,nula" hned nenaskočí, pokud se nepoužije diagnostický test, bez něj to trvá X km než se tak stane. Na blok jsem ještě nekoukal, mrknu.


Odpovědět