Fórum - Téma


Rozdily karosérie Š 120


Fórum 120 Rozdily karosérie Š 120

Informace o modelu: Škoda 120


1  2

2014-08-19 16:38:32

Zajímaly by mne rozdíly na karoserii Škody 120 mezi úzkou a maxovou karoserií. Přední, zadní čelo a přední blatníky jsou mi známý. Něco víc se najde?

yaris  
Jarda
2014-08-19 20:31:14

martinbedny: Pak samozřejmě zadní lemy,dno kufru.jinačí výstuha předni kapoty a od nějakého roku se dělala příprava na 5 ti kvalt....určite toho bude víc ale to budou velky detaily.

2014-08-19 20:50:29

Zásadní inovace modelu 105/ 120 "emko":

Nová přední maska s oválnými nebo tvarovými světlomety + zadní čela se světly, která jsou převzata z modelů GL/GLS/Garde - boční žárovky zadního světlometu osvětlují spz. U všech rozšířen rozchod předních i zadních kol (o 135, resp. 110 mm). Chromované nárazníky byly nahrazeny plastovými na kovové konstrukci (vyhovuje předpisu EHK č.42). Byl změněn obtokový systém čištění oleje. Významnou změnou bylo moderní hřebenové řízení (namísto původního maticového), které já mám i na své M1 z roku 84. Na přání si bylo možno dokoupit střešní okno nebo odkládací kapsy.

2014-08-19 21:33:22

liny_joe: Děkuji za výpis. Můžete to i přidat jednotlivě s fotkama?

yaris  
Jarda
2014-08-19 21:35:47

martinbedny: Nač to potřebuješ?

2014-08-19 22:14:40

Ještě doplním hloubka kaslíku na baterii (ikdyž to lze shrnout pod přípravu na 5q), snad nějaké výztuhy střechy nebo tlumení na střeše,

2014-08-19 22:21:59

yaris: rád bych tyto rozdíly znal jelikož a snažím dat do kupy původní úzkou karoserii

yaris  
Jarda
2014-08-19 22:38:15

martinbedny: Tak snad nebudeš třeba například měnit kastlík na baterku nebo třeba rušit přípravu na 5 ti kvalt???

2014-08-19 22:40:47

martinbedny: toto by Ti mohlo taky pomoci

http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=32

yaris  
Jarda
2014-08-19 23:00:26

mattess: Pravda,na to jsem zapoměl...

2014-08-20 10:24:03

martinbedny: Pokud chceš podrobné informace doporučuji muzeum ŠKODA.

kontakt: lukas.nachmann@skoda-auto.cz

2014-08-30 21:35:54

liny_joe: No, nevím, jestli je museum to pravé...Lukáš Nachtmann je sice člověk, který se snaží vyhovět, ale on je vedoucím archivu, ne musea. Taky záleží, který ročník Škody 120 chce stavět. Mám ve svém archivu prospekty, výstřižky apod. se změnami na karoseriích podle jednotlivých ročníků od roku 1977 a je toho opravdu hodně. Každý rok se měnilo dost věcí , takže úplně jednoduché to není.

2014-12-09 12:20:18

Hodně lidí tehdá přestavěli užovky na "M"ka . Bylo to mnohem lépe prodejný za daleko víc peněz. Na prvý pohled ovšem znalec poznal o co jde. Docela nezřetelný žlápek ve výlisku bočnice nad dveřmi. Kupoval jsem jednou 120 a majitel tvrdil, že je vyměněný celý skelet. Nebyl. Tohle to potvrzovalo.

2014-12-09 21:20:02

Ahoj kamaráde

hlavní rozdíl čím se liší skelet eMko od Ačka je ve sloupcích u oken a střechy. U Ačka jsou prolisované dovnitř dovnitř a u M jsou pěkně vypouklé - vystrčené ven.

Rarita:

Protože můj otec někdy 85-86 totálně rozflákal svoji 105L za 56.600,- Kčs kupovaná ve Zlíně 1979 jako nový model s plastovým výdechem motoru a plastovými poklicemi - šíková červeň... dostal holou karoserii se sloupkama ven (eMková) - teď se držte, s eMkovými zadními blatníky (široká), blatníky přední včetně čela z Ačka a čelo a kapota zadku tam chyběly, použilo se přeživší Ačkové zadní čelo a původní zadní kapota. Do karoserie šel dát 5-kvalt což mu nabízeli, otec odmítl.

Hromada věcí se musela dokupovat, protože do eMkové kastle nešel nárazník chrom, ale plast a do předu se musel koupit plast z Garde a tak pojišťovna mohla mého otce velmi krátit. Za dva roky otce sestřelila Karosa v Jugoslávii a auto bylo na odpis.

1.Š100 - kastle úplně death, ale nový motor

2.Š110l

3.Š110R

4.VAZ2103

5.Š105S motor převrtaný na vložky 72 = 120, ale původní hlava válců a karbec.(1890) 13" kola, plastové kliky,

6.mazlík Š120L, ale vnitřek komplet LS, 1983 4 světýlka vpředu ... koupeno v Tuzex okrová barva, otáčkoměr.

7. M 1987 105L s motorem 120L

8.M 1989 125L

9. Favo 1988,

10. Favo1992,

11.Favo 1994 135Lxi,

12.Forman 1995,

13. Felicia 1995 GLXI

14. Felicia 1996 GLXI + LPG = výbuch

15. Octavia 1,8 20V SLX zelená + střešní okno (šíbr) a vyhřívání prdele koupena nová 560.000,-Kč

16. Octavia 1,9TDI SLX bílá 66kW

Pak jsem škodovky opustil ...

2014-12-10 16:38:55

No, vidím, že jsi škodovek měl pěknou řadu. Tak jsem se zamyslel, kolik aut jsem za těch 35 let co jezdím, měl.Taky dost, ale začalo to Škodou 422 z roku 1929, potom postupně 6 Popularů(některé mám dodnes), to byla předválečná auta. No a navazoval "tudor" 1101 z roku 47, 440 spartak, Octavie (taky postupně asi 5 kusů), 1100 MBX, 1100MBG, 100 a 120. Tu mám dosud a je to moje nejnovější, takže pracovně provozní vozidlo. A nejlepší z nich? Asi Š Popular SV a Š 120, ty jezdí naprosto parádně , nechápu, jak někdo může na stodvacítku nadávat nebo se jí zbavovat.

2014-12-10 18:23:45

Před nedávnem jsem koupil jubilejní 50.auto. Prvé bylo Škoda spartak předělaný na Oktávii (maska až křidélka a zadní světla v roce 1975, ale už dva roky předtím jsem se vlastně po autoškole v r.1972 naučil řídit v kombíku Trabantu, který vlastnila má nastávajiící švagrová tehdy v jiném stavu a nechtěla řídit. Švagr měl celý život papíry jen na motocykl a traktor a tak mě rodinný klenot svěřili. Pak následovala celá výrobní řada škody Madá Boleslav od Š100MB až po Favority s karburátorem a pak s jednobodem. Nechyběla Š 1202 STW a tak s vyjimkou Felicie ty novější , ale i starší (tu mi nabízel taky jeden včelař výměnou za Barkas 900, ale já ji odmítl, protože v zimě do ni příšerně táhlo- byl to kabriolet s plátěnkou. Vynechal jsem taky obě verse Fábie, ale odzkoušel tři Octávie, z toho poslední 4x4. Mezi tím to bylo několik Trabantu, Wartburgů, Žigulů, Polský Fiat, Zástavy, Dácie , R5 (to jsem měl pár dnů a protože to mělo mraky závad ,hned jsem to vrátil a majitel ani neprotestoval). Měl jsem i Žuka , ale šíleně žral. Taky několik Suzuzki (Vitaru, Jimny a Wagon r+4x4) , Opla Frontéru taky žrouta a luxusní Mitsubishi Outlander v dieslu 103kW , ale na tak těžký auto to bylo asi málo. Nejelo to a žralo. Taky jsem měl Citroena Picasso 1.8 benzín, ale ten vzorově splňoval pověst aut, které se víc opravují než jezdí. Obloukem jsem se vyhnul koupi Moskviče, kde jsem zažil jízdu po střeše a Oltcita, kterého dostal darem soused od matky a tak skoro každý den byl u nás s nějakou opravou. Jak přišel podzim auto jezdilo za 12l/100km a vůbec netopilo. Zato v Tatře 603 byl benzínový bufík a když si člověk připlatil . tak se ohřál. Hrůza byly dvě 6V baterky v sérii a těžko sehnatelný gumy. Asi tenhle výčet není úplný , ale dcera mi auta počítá a tak když na podzim jsme jeli pro to 50. a tou je Škoda Yeti 2.0 TDi 81kW , auto pochválila s tím, že by to mohlo být auto na delší dobu. Tak uvidím.

2014-12-10 20:57:14

ok1tdi: 50 aut.....neuvěřitelné číslo. Já jsem se taky pokusil je spočítat, vyšlo mi číslo 22. Dosud jich z toho mám pět a další v dílech. Ano, jen škodovky !! Nejnovější co mám a vím jak jezdí, je Š 120. Od Favorita dál nevím, jaká ta auta vlastně jsou, proto je pro mě stodvacítka supermoderní auto. Jednou jsem jel Fabií 1,0 Junior, ale ta jela snad hůř, než stodvacítka. a její výbava, ač to je auto z roku 2001, je taky na úrovni Š 120 nebo i méně. I proto Š 120 tolik chválím, nic modernějšího jako uživatel neznám.

V létě ale jezdím s tímto...

To je ale mimo téma, tak končím.

2014-12-10 21:46:53

Ještě jsem vzpoměl, že kdysi jsem koupil jednu Š120L a majitel mi přidal nějakou publikaci průřez snad všech vyráběných modifikací Š105-120 od roku 1976 kdy vyjela první až do roku 1990 po poslední. Nejvíce mne pobavilo, že nejčastěji měněný, upravovaný a bůhví proč rekonstruovaným dílem na tomto autě byly pružiny. A přitom navzájem fungující od Š1000MB po poslední 135. Tak, když budeš chtít absolutně shodný na tvůj zvolený model, bude to fuška. A připrav se na to, že diagonálky R14 155 původní nasazovaný v AZNP už nejsou snad vůbec k sehnání. ( Měl jsem kdysi homodomo dělaný přívěs Wenzel zvaný ponorka , který byl postavený právě na těchto kolech a gumách. Jak už to u přívěsů bývá, desen vydržel nesjetý od roku 1987 , ale jinak byly gumy už pěkně zpuchřivělý a měl jsem strach s nimi někam jet. Nakonec jsem sehnal z nějaké fábie 165 R14 radiálky a na STK mi to technik hned napsal do závad i když jsem mu říkal, že diagonálky a 155 už nejsou, je to vlastní výroba a jak to mám napravit. No známku na čtyři roky jsem dostal a majitel , který přívěs za pár šupů ode mne kupoval už asi STK taky absolvoval a nedal zprávu o potížích).

2014-12-11 07:34:44

Zase tolik verzí pružin nebylo Navíc vlečka má pružiny zcela jiný než kterákoliv kyvka

2014-12-11 17:56:37

ok1tdi: Diagonálních pneu 155 R 14 mám asi 6 kusů, všechny jako nové. Schovávám si je pro případ, že by ze stodvacítky byl někdy veterán, což v mém případě asi nebude nikdy, je to tuctové auto. Nejsou už ani zimní 155 R 14, jezdím na letních celý rok.


Odpovědět

1  2