Fórum - Téma


Rozdily karosérie Š 120


Fórum 120 Rozdily karosérie Š 120

Informace o modelu: Škoda 120


1  2

2014-12-11 21:07:04

hoverlamilan: Ty máš "užovku"? Já myslel, že eMko

2014-12-11 21:10:53

hoverlamilan: No, nevím. Myslím, že i užovka, či emko začínají být pro sběratele zajímavé. Nepodceňoval bych to. Kamarád se svoji Š 135 GLi na srazu poutá docela velkou pozornost. A mě na posledním oficiálním srazu veteránů do roku 1984 nepřipadalo, že bych se se Š 120 měl cítit nějak méněcenný. :)

2014-12-11 22:11:06

liny_joe: to je o úhlu pohledu - někteří neuznávají jako veterána cokoliv po 2.sv. válce

2014-12-12 16:54:28

mattess:No, tak nějak. Je to i můj úhel pohledu. Do roku výroby 1945 mám veterány, po roce 1945 mám obyčejná auta, která pro mně nemají valnou cenu. Pamatuju dobu, kdy Populara nikdo nechtěl, tak jsem jednoho, potom druhého, potom... až šestého koupil. Po pětistovce, jednoho dokonce za odvoz. Je to už pár desetiletí...měl jsem plný dvůr a stodolu starých aut a péráků, lidi se mi smáli, že mám šrot. A dnes?

Tím nechci říct, že neuznávám třeba Škodu 120, ale pouze jako běžné auto. Opečovávaný veterán to u mně, stejně jako "teprve" 52 let stará Octavie, nebude. Tato auta mi běžně slouží, pro rodinu, do lesa, na pole, všude. Chápu, že pro dnešní mladé kluky je Octavie něco jako veterán. A možná i stodvacítka. Zvlášt' ta úzká, jako mám já. Pro každého je to jinak. A tak je to určitě správně, tím se zachovává to, co ze silnic pomalu mizí.

2014-12-13 18:14:14

můj sen je Š120L r.v. 1983 model 1983 (emkové gumy okolo oken, jinak užovka) taková žlutá. Oválné světlomety ...

Zapoměl jsem napsat, měl jsem Garde, r.v. 1982, prakticky jedno z prvních vyrobených. Lil jsme tam natural 98 a jezdil jak o závod ... až ... jsem ho otočil v jedné zatáčce na střechu - to prej Gardovky dělaly a proto se ve vývoji přistoupilo k rozšíření náprav včetně A - na M

Ta prdel Gardovky i když tam nebyly dveře odlítávala - napřed nedotáčivé a pak Vám zadek ustřelil. Jako jediný jsem vyjel ve Špindlu až na kopec ...

Ten motor co tam byl (Garde z tuzexu 1 .majitel Syřan - student vojenské akademie) jezdil neskutečně dobře, úplně tomu chyběla 5.tka.

2014-12-14 13:16:14

hoverlamilan: Neberu ti tvůj úhel pohledu. Jen si myslím, že v této době je hodně zpátečnický. Já svou Š 120 pořídil za 1500 Kč. V tomto týdnu Š Felicii Combi v zachovalém stavu za 3 000 Kč. Bylo období, kdy se staré Š 1200, Spartaky, Octavie, 1000, 100 nebo zmíněné 120 přenechávali za odvoz nebo nějakou symbolickou částku. Dneska jejich cena roste. Sehnat např. zachovalé embéčko je docela slušný maraton. Myslím tím, stav takový jako původní motor, kastle, SPZ, abych byl druhý majitel nebo např. dodržení specifikací pro daný typ výbavy. S bráchou jsme před 2 lety jednu Š 1000 sehnali za 30. 000 Kč + eko daň. Ročník 1969 - úzký sloupek a stav vozu není nic moc.


Odpovědět

1  2