Fórum - Téma


Rozpěrná tyč mezi tlumiče felda + favo


Fórum Felicia Rozpěrná tyč mezi tlumiče felda + favo

Informace o modelu: Škoda Felicia



2015-12-03 16:18:58

Dobrý den, prosím vás chtěl bych se zeptat, taková ta klasická černá rozpěrná tyč co se dávala originál na feldy hlavně ty novější modely a vývozní(viz foto), tak jsem se chtěl zeptat, bude pasovat do felicie 98-01 r.v i mezi zadní tlumiče? Je tam stejná rozteč? A bude ta samá tyč pasovat i do favorita r.v. 94 dopředu i dozadu mezi tlumiče, nevím jaké tam jsou rozteče. Děkuji.

2015-12-03 17:13:51

klimis87: ahoj predni rozpera z feldy ti pujde jak na favo tak na feldu novou i starou ale nepůjde ti to mezi zadni tlumiče ve předu to mas na dvou sroubech a vzadu mas 1 šroub ale jestli mas udělenou rozperu na zadek tak ti pujde taky na favo i feldu novou i starou jsou v tomhle stejne ještě bys mohl popřemýšlet o stabilizatoru na předek i zadek na nápravě taky je to znát

2015-12-03 17:22:09

scho2i: díky, jo ja vim, na felde mám vepředu stabik, ale na facku co budu mít na dojíždění do práce ne, musel bych mít ramena co jsou připraveny na stabik, ahoj a dik

2015-12-03 19:55:22

klimis87: Promiň ale stabilizátor s rozpěrnou tyčí má společného co?

2015-12-03 21:57:01

drak: spolu nic, každá věc je jinde, proč se ptas?

2015-12-04 00:49:23

klimis87: No že piseš o tom stabiku na Felicii a Favorit ho nemá,tak proto rozpěrná tyč. Ta tyč zpevní karoserii což je dobře ale nejlepší změnu poznaš pokud jsou v pohodě ramena a horní uložení tlumičů. Favorit je měkký a tak při deformaci jednoho podběhu to tyč přenese i na druhou stranu. Pokud k tomu nedojde je dobrý ji tam mít. To platí i pro Felicii ať má stabík nebo ne. Tahle hranatá co máš je lepší než kulatá.

2015-12-04 13:00:26

drak: o tom jsem psal proto, že se zmínil člověk co mi radil a psal jsem to jemu, jinak bych se k tomu nevyjadřoval, já tu tyč ještě nemám, ale vim že je lepší tahle, na favoritu ho můžeš mít taky ten stabik když si ho domontuješ a dáš ramena k tomu určený, to jde. Ramena mám v pohodě a horní uložení tlumičů odchází často i vinou dnešní nekvalitní pryže to vim, naštěstí se ta guma dá vyměnit na autě bez demontáže, do dvou let ji mam vždycky vymlácenou.

No ale schválně se tě zeptám na něco když už tady seš, kamarád má na fáčku total schnilou kastli, teda hlavně vepředu, vzadu ani tak ne, má to schnilý hlavně kolem předních tlumičů a trhá se mu ten nosník na jedný straně co drží blatník a je spojenej se zbytkem podběhu jestli mi rozumíš, kastle se tím pádem kroutí, ale chce dát právě taky tuhle tyč, myslíš že to oddálí projetí tlumiče kastlí nebo úplně zabrání? A co se stane když se úplně utrhne ten nosník od zbytku kastle? Každopádně by se to mělo zpevnit. No on má ted novou technickou, technik dostal bakšiš a i když to byl kamarád tak ho hooodně dlouho musel přemlouvat aby mu to dal, takže to je poslední jeho technická, jemu totiž ani nebrzdily zadní kola, jen jedno trochu, je to střelec no.

P.S. Jinak koukám že seš noční pták, seš tu často co.

2015-12-04 16:44:36

klimis87: Tak nejprve k tomu hornímu uložení. Jestki ti odchází každé dva roky tak mrkni i na kovové misky co drží tu gumu. Často bývají deformované, jako protlučené a pak je hned guma vymlácená protože to v ní má vůli. Co se týká toho shnilého auta tak ta tyč to trochu zpevní a než to upadne u nosné části káry tak to malinko oddálí deformaci. Pokud s tím nechce nic dělat tak ať aspoň kontroluje praskliny a to i na místech kde drží ramena u podlahy. Technik na STK je opravdu hrdina, to se už nevidí. Kdyby byl smrťák myslím že to neukecá. Jsou dny kdy jsem tu denně, když mám službu vynechám. Ještě se chci zeptat jak měníš gumu horního uložení př. tlumičů bez demontáže?

2015-12-04 20:30:42

drak: i když dáš novou misku tak to dlouho nevydrží, jeden známý dokonce říkal že mu to vydrží jen půl roku, ale on tam asi dával gumu z číny. Ono to chvíli drží, ale jakmile se udělá trochu vůle(jak říkáš) tak se to vymlátí do pár měsíců. To by se muselo vždycky nějak vymezit, protože pak už je pozdě, z malý vůle se udělá velká za chvíli. No technik je hlavně kamarád a vše s ním bylo probráno v hospodě, že to auto bude jen na cukačky a asi tak na rok. To auto totiž dostal zadarmo, aby měl čím jezdit než si vydělá na zachovalýho favorita, feldu, octu. Jen si musel zařídit stk. Ale příští rok už to taky bude těžší, vše se má fotit na stk, vždycky se to dá obejít ale bude to stát víc peněz. Vařit na rok to nemá cenu, stejně se už není čeho chytit.. Já bych ale osobně s tím měl strach jezdit. No k tý gumě, myslel jsem bez demontáže tlumiče z auta, prostě na autě, ale to je docela známý postup, ale není to podle příručky. Lepší jsou na to 2 lidi, v jednom je to o pracky. Sejmeš tu krytku jestli jí tam máš, chytíš si pístnici aby se ti neprotáčela, povolíš to, sundáš podložku(kvůli místu) šroub dáš zpátky(jen lehce), povolíš ty 2 šrouby, vyheveruješ to nahoru a tlumič ti normálně zajede, pokud máš volný uložení na ramenech sjede dost nízko abys vybral vzniklým otvorem misku a gumu, dáš to nový, když to máš předpjatý a dobrý silentbloky a nebo nemáš originální tlumiče tak možná bude potřeba aby ti pomocník trochu zatlačil na kolo směrem dolů a potom to teprve vybereš, nesmí ti to pustit aby ti to přirazilo ruku, ale co jsem měl zkušenost tak není potřeba velká síla. Na vymláceným fáčku jsem to ani nepotřeboval odtlačovat, pak heveruješ zpátky dolů a trefuješ se šroubama do těch dvou dír, a pak už jen smontuješ zbytek, když to budeš dělat už podruhý tak práce na 10 minut max. jedna strana. Podle mě lepší než sundávat tlumič z těhlice, já by sem ho stejně nepovolil asi, musel bych řezat. A u feldy se stabikem, samozřejmě na tý straně kde se to vyměňuje tak povolit stabík z ramena, před samotnou výměnou. Nevim jestli to takhle jde u fabie a octavie, ale u feldy a fáčka určitě. Jo ale ložisko takhle samozřejmě neuděláš.


Odpovědět