Fórum - Téma


Š-OCT. 66Kw 1.9TDi, nestartuje tak jak m


Fórum Octavia I Š-OCT. 66Kw 1.9TDi, nestartuje tak jak m

Informace o modelu: Škoda Octavia I 1U



2010-03-17 20:07:12

Zdravím opět. Tak teď zase pro změnu problém na Octavii. Jedná se o Š-OCTAVIA KOMBI, r.v.2003, 66 kW 1.9 TDi. Auto po výměně olejů, filtrů včetně palivového. Vše v pořádku. Starty na první krátké otočení klíčkem. Teď je vozidlo po výměně rozvodů, origo sada. Když startuju studený motor, tak dlouho točí a chytne až na 3 - 4 start. Teplý startuje v pořádku ihned. Diagnostika provedena, žádné závady. Nafta se tlačí do vstřiků normálně. Zásobník vzduchu + potrubí až k turbu čisté. Že padá nafta to je asi nejvíce pravděpodobné. Podle diagramu na VAG diagnostice je vše v pořádku, v potřebném rozmezí. Na co se zaměřit ??? Děkuji předem na nápady, připomínky.

2010-03-17 20:22:28

Caw a nespomenul si este zhavice ci su ok ked za studena nestartuje dobre, neviem ci to diagnostika ukaze takze len napad, inac aj ja by som typoval ze pada nafta aj mne na octavke 81kW niekedy nestaruje za studena okamzite zalezi to podla toho ze ako je auto zaparkovane ci ne na kopci alebo na rovine

2010-03-17 20:31:12

Zkontroloval bych žhavice.

2010-03-17 20:33:14

Žhavící svíčky, podle startu v zimě nevykazovaly problém, teď není zima, takže ani nezapínají. Ale může se to prověřit. Dík. I poloha auta nás napadla, ale rovina do kopce/z kopce je to stejné.

2010-03-17 20:35:26

Fakt zajímavé, že to je po těch rozvodech ?!?! Co se kde pokazilo, či špatně zapojilo. A nebo jen shoda okolností.

2010-03-17 21:13:10

napadlo mě ještě o zub hozené čerpadlo, ale to by nechytalo ani teplé. A co kabel ke svíčkám, je v něm proud?

2010-03-17 21:34:09

Prověřím všechno, podle toho mechanika hodnot z diagnostiky je to čerpadlo dobře, bylo to první co nás napadlo, že o zoubek se to posunulo. Ale prý to tak není.

2010-03-21 19:08:59

Tak s novými rozvody auto ujelo 37 km a rozvodový řemen se natáhl, poškodil jednu kladku a samozřejmě se potkali ventily. Takže se teď řeší čím to bylo, zda řemen nebo chybná práce. Vše se točilo tak jak mělo, všichni co to viděli označili řemen za viníka, v prodejně řekli že se jedná o běžně prodávaný řemen pro výměny rozvodů. Prokazování vady materiálu bude asi složité.

2010-03-22 21:01:36

DObrý večer, co by Vás napadlo že se stalo s výše uvedenou závadou. Je možné natažení řemene, označovaného jako kvalitního, montování do prvovýroby. Stále hledám viníka. Buďto řemen, a náhradu budu požadovat po prodejci, resp. výrobci ( dost složité ) a nebo opravář ( např. přepnutí napínací kladky ). Řemen byl sjet z venkovní strany, kladka se ale volně pohybovala??? Dík za odpovědi.

2010-03-22 22:29:17

Pokud byl sjetý z venkovní strany, tak byl buď přepnutý nebo o něco drhnul. Viděl jsem i řemen ztažený na poloviční šířku, protože drhnul.

2010-03-22 22:45:44

To je dost složité, ale co takhle : ohřeje se ložisko kladky ,nebo někde jinde ,tím pádem se ohřeje řemen ,natahne a sjede z řemenice. to ohřátí se v garáži neprokáže.Nebo se mohl řemen zamastit od prolínajícího gufera. Myslim ,že vadu řemenu bych vyloučil z několika důvodů a to, že jsou normovaný, při výrobě prochází kontrolou přes počítač který tě kontroluje mez netažení.A naví tyto firmy jedou podle kontroly jakosti ISO 9001. I když kdový, třeba jsi měl smůlu a dostal jsi zrovna nějaký zmetek. V práci používáme klínový řemeny ,kde jsou 3 na řemenici a musí nam je kupovat v sadě aby byly stejně dlouhý jinak za týden je vyhodíme ,jinak tam jedou celý rok.Já bych zkusil uhrát na špatný postup při montáži. Tam se vždycky něco najde To vym z vlastní zkušenosti a na toto téma bych mohl popsat celý sešit.Hodně štěstí a dej vědět jak jsi dopadl.

2010-03-23 13:29:03

Se zablokováním nějaké kladky, podle opotřebení řemene z venkovní strany zřejmě té napínací, jsem taky počítal. Mohlo by tím asi dojít k zahřívání a k následnému protažení. Ale ten řemen byl sjet po 37 km, z venkovní strany dost poškozený a z jedné strany, teď nevím zda vnitřní nebo venkovní byl rozedřený. Zuby vylomené nebyly. Kladky pohyblivé, jen tím že se to hryzlo tak to nalomilo jeden šroub. Zvuky po nastartování běžné, žádné zvuky pískání. Mění se teď šrouby do hlavy, těsnění pod hlavu, zdvíhátka ventilů, zabroušení ventilů se dělá. Co ještě by se mělo udělat, co si mám pohlídat ať je provedeno až tam půjdu. Dík.

2010-03-23 22:01:12

Doufam ,že byla vyměněna napínací kladka, jsou tam ložiska.Rozvody se mění asi po 90, nebo 110 tisících, takže výměna kladky a ložisek má svůj důvod .Protože ,když jsou vyjetá .třeba ke straně, tak na 10 mm tě to udělá rozdíl v rovině, třeba 0,4 mm a to už tě řemen bude sjíždět ke staně. Ložiska se používají v několika přesností A B C a možná i D.To je přesnost kuliček a kroužků ložisek a měří se na 0,01 a 0,001 mm.Při použití ložisek D (rumunská) tak se může stát ,že by jsi ujel jen 10 000 ,nebo můžeš jezdit furt .To je sázka do loterie. Když řikáž,co by jsi měl pohlídat , tak nech preventivně vyměnit gufera, stojí 15 korun 1 a vyplatí se to.Samozřejmě nalisování ložisek -nesmíš na ně klepat, uděláš tam mikroskopický poškození a to se projevý v životnosti ložiska.Ložiska jedině lisovat, nebo ohřívat na 90 stupnů.Když narážet tak speciálním narážečem od SKF.Jediný co mě ještě napadlo a to dost podstatný je, zkontrolovat řemenice ,ale hlavně hřídele co čumí z motoru na hodinky .Opraváří ,soustružníci nebo automechanici to znají. Když to bude házet 3 stovky mm tak dobrý, když 5 stovek mm je to na hraně, ale když 2desetiny mm tak to špatný, protože na řemenici tě to udělá 1mm.Zdarec.

2010-03-24 08:54:58

Ahoj, díky za informace. Nejsem automechanik, ale určitě s tím budu počítat když se začnu bránit. Koupil jsem celé rozvody, kladky + řemen + vodní pumpa. Názvy leží v autě v servise, pak je napíšu. Chtěl jsem vyměnit to co se běžně mění.

2010-03-26 18:24:26

ahoj rozvodů sem udělal tuny a nikdy se mi nestalo že bych měl problém jen jednou mi tekla nová pumpa. Myslím si že moc utáhli napínací kladku která je z hliníku a praskne není to taková tragedie dá se na to jezdit a žádný problém ale nemá takovou schopnost pojímat kmity, nebo něco opoměli dotáhnou či zkontrolovat. řemenice kontrollovat budíčkem sem v životě neviděl někoho dělat, řemenice se mrskají normálně, proto je tam napínák. Jinak špatné starty po rozvodech jsou z 95 procent způsobeny špatným předvstřikem na wag je to 55 potřeba udělat. měl by se dělat po každých rozvodech.

2010-03-28 16:36:38

Tím že se řemen natáhl, poškodil šroub co drží kladku. Najel jsem s tím 30 km, víc ne. řemen je protaženy a poškozeny v určitých místech. Zuby jsou nepoškozené, špatné starty byly od začátku. Ale byl to každý druhý, třřetí start, bez rozdílu teploty motoru. Musím přijít na možné příčiny a´t vím po kom vymáhat náhradu škody. Diagnostika po výměně rozvodu neukázala nic, jen v té tabulce s tím grafem byla jedna hodnota nižší, ale prý pořád v mezích. Bylo to pod 55, ale nevím co přesně, neco s dávkováním paliva možná. Mechanik trvdí že nic nezadupal. Starty před výměnou byly perfektní, po výměně před poškozením řemene byly horší, te´d na tom makal ten samý mechanik a starty jsou normální a auto jede.

2010-03-28 21:17:21

No tak to je jasný prostě ten automechanik něco přehlídnul a nevěnoval tomu dostatečnou pozornost.

2010-04-13 18:34:48

Tak řemen je zaslán v reklamačním řízení. Výsledky zde napíšu, ale bude to trvat pár týdnů. Počítám s tím že to vrátí jako neoprávněné, pak bude složité dokazovat chybu mechanikovi.

2012-12-09 19:39:09

Zdravim, mam problém u Octávky 1.9 tdi 66kw.. Normálně chodila v mrazech na brnknutí startovala.. Udělal jsem rozvody komplet a po složení na základní nastavení na rysky auto nejde nastartovat.. Točí a nemá žádnou snahu chytit. Když povolim vstřiky, tak nafta jde.. Motor jen točí.. Poradte prosím..


Odpovědět