Fórum - Téma


Seřízení karburátoru


Fórum Favorit Seřízení karburátoru

Informace o modelu: Škoda Favorit


1  2  3  4

2015-11-11 21:50:11

Zdravím, v poslední době mi Fáčko opravdu špatně jezdilo. Jelikož jsme se už hrabali skoro všude kromě šroubků na karburátoru a nikdo se do toho za žádnou cenu nechtěl pouštět, rozhodl jsem se že je čas naučit se to a nastavit si to sám. Ubral jsem na bohatosti směsi. Původně měla přes 2 závity od dorazu. Teď má méně nez 1 a půl závitu a auto je živější. A jde lépe do otáček. Ale nejsem si jistý tím, že to mám nastavené správně. Nikde jsem se zatím nedočetl kolik závitů má mít tenhle šroubek od dorazu. Nevíte někdo? Jinak volnoběh jsem si samozřejmě podle změn nastavil zase dle vlastní úvahy. Musel jsem přidat když jsem ubral na směsi... A teď mi odhadem zhruba spadla spotřeba z necelých 8 litru na 7. Zkoušel jsem dát šroubek i na 3 závity ale motor se na první pohled choval stejne jako celou dobu, tak jsem toto nastaveni dlouho netestoval. Kdyz jsem ho dal jenom na půl závitu, do otáček šel ale choval se divně a hodně cukal v nízkých. V kopcích to nemělo moc výkonu a spotřeba vzrostla na 10 l. Karburátor Jikov 28-30 LEKR 2201 (Pierburg 2E3) na motoru 781.135

2015-11-12 00:55:30

Já se do karbecú nikdy moc nehrabal leč pokud si dosáhl toho že auto jede je živější a žere mín tak si myslim že neni třeba dàle experimentovat

Jinak co vúle rozdělovače neni velká? Střihali se dole ty zajištovací kolíčky a pak to dělalo neplechu

2015-11-12 17:14:15

135lux: No vidíš jak jsi šikovnej a jak píše p.s. nech to tak jak se ti to povedlo seřídit. Dělal jsem měření emisí 18 let a seřizoval se každej Favorit. Nikde není napsáno jak který seřizovací šroub má být zašroubovaný, protože se seřizuje množství vzduchu a paliva závisle na sobě a každý motor má jiné nároky, nikdy to není stejné. Auto jede líp, míň žere a tak blahopřeju.

2015-11-12 22:02:24

Nejlepsi pocit jsem mel z toho jak se dva chlápci co mi radili ze mam chudou směs mylili. A to protoze bych musel sundavat nove sani ktere me stalo 1000Kc a vracet tam stare. Jeden z nich mi na aute udělal dost práce a druhy uci automechaniky na praxi. Oba ve středním věku s dlouholetou praxi... Přitom opak byl pravdou... A to si mysleli jenom protože tam mam sani z golfa a veliký kuzelovy filtr na něm... Tvrdili mi ze teď mam více vzduchu a tim padem chudou směs. Kdyz jsem mel opravdu chudou směs, motor cukal v nízkých otackach a zral 10l... O vuli v rozdelovaci nevim jestli je velká. Nicméně o ni jsem slyšel ze způsobuje negativní efekt hlavne při predjizdeni. Jako ze nejdřív se vůz chova jako kdyby ho někdo držel a najednou prijde změna a vystreli jako kdyby ho zas nakop. A to ze se prý resi vyvrtani dirky a sešroubováním. Přemýšlel jsem o tom ale nechci to pokazit. Rozdelovac jsem zatim nikdy nerozebiral. A o zajišťovacích kolíčcích nic nevim. No kluci jsem rad ze jsem si prilepsil ale poměr výkon a spotřeba je stále mizerny. Asi neni realne s timhle motorem a karburatorem se dostat na spotřebu 6l/100km. To byl můj cil původně. Nepomohl mi k tomu ani vodik který tam mam. Ktery kdyz vypnu tak to nejede už vubec. Podle me uz tam ze 43kW zbylo pouze 30kW. Z kopce dolu kdyz jedu sám vytahnu těžko 120km/h. V pěti lidech jsem zatím nejel a asi bych jim byl jen pro smích... Uz nepochybuji o tom ze muj motor odesel. Tlaky jsem nemeril ale chova se tak. Casem ztrácí vykon. Tyhle malickosti mi výkon nevratili. Chce to vyřešit základ. Generalku které jsem se tolik vyhýbal. Nevim kolik ma najeto skutecne dnes ale neverim tomu ze mel najeto 58 000km poctive co tvrdil první majitel. Mam ho tri roky a najel jsem zhruba 15 000km. Ono je to vidět i na aute. Uz kdyz jsem ho koupil se nevracel pas ridice. Dveře ridice nedrzeli v otevřené poloze. V te dobe mi jezdil 150km/h. Laka me mysl dat do nej motor z feldy 1.3 MPI. Kámoš ma jednu nepojizdnou. Ale nevim jestli je to realne ho ve favoritu provozovat. Jestli si tam vubec sedne. A elektrika taky. A taky jestli projdu technickou kontrolou. Standardně uz to ano nezkousim. To jsem udělal kdyz jsem si favorita přivezl a hned jsem musel vyměňovat palivové potrubí, tlumice a ridici tycku. A to jen kvuli tomu ze byli na povrchu orezle protoze stal nepojizdny dlouhou dobu a venku. Pritom jim nic nebylo. No a ted tam mam jeste nerezovy ladeny vyfuk. Ktery ale vubec nerve coz me zklamalo ale to je jedno. Rovnou platim známým které tam mají své koně. Ja mam ale obavy ze to neprojde ani placeně s tím motorem z feldy. Co myslíte?

2015-11-12 23:22:17

Motor z feldy ti neprojde ani mpi ani bmm sou to jiný typy měl bys zbytečný problémy

Nak se mi nechce věřit že by byl motor po smrti,upřímně první co bych vyhodil je ten sportovní filtr a vrátil tam originál ,dále nový těsnění pod karbec,skoukl bych a vyčistil trysky,juknul na přívod do karbece pamatuju že tam bejvalo jemný sítko muže bejt zadělaný,dále bych prohlídl skleničku jestli neni plná bordelu a jestli mi ac pumpa dává dost benzínu a jestli třeba nemá ruplou membránu,

2015-11-13 10:28:52

To je dobrý nápad. Z toho všeho mam jen těsnění pod karburatorem v pořádku. Dle mého názoru. To uz bylo měněno podruhé. Jinak zbytek veci jsem zatím nedělal.

2015-11-13 16:50:22

135LUX: ak voz stál dlho bez pohybu, tak padnutá membrána v "ac pumpe" je na 99% istá

a tlaky vo válcoch si pre kľud duše zmeraj (mali by ste ho mať v robote), lebo ako Pájo si tiež nemyslím že by motor "skapal"

2015-11-14 12:34:26

Já se v seřizování nevyznám, ale jako častý zákazník sem poprosil jedno dealerství Škody v Třebíči a jelikož tam jsou taky nadšenci do všech modelů škoda, tak mi poslali zezadu nějakého starého pána co tam pracuje už desítky let a ten mi to zadarmo seřídil. Od té doby neškube, nechcípe, krásně jede, táhne a žere na dálky 5,4 litrů. Mazec.

2015-11-15 19:39:16

Teda, to je skoro jako diesel. Kdyby tak jel i můj Favous, velice bych si ho vážil... Zatim jsem s plnou nádrží nenajel více nez 550km. Ne do sucha, jen do trvalého sviceni hladoveho oka. Pokusim se naučit jak se rozebiraji ty zmíněné dily co mi kluci radili. Snad to po vycisteni dokazu zase slozit spravne. Doufam ze to bude v nich abych uz měl plny výkon.

2015-11-15 23:09:07

135lux: zakldni nastaveni bohatosti 1.5 otacky a pak se to doladuje podle emisi,facka byly nachylny na predstich a bez strboskopu se to to sptne serizuje !dost casto se stavalo ze byl volny palec v rozdelovaci,nefungovala podtlakova regulace predstihu,vule v rozdelovaci

2015-11-18 14:54:32

Tak jsem se dostal zatim na moji rekordní spotřebu s mym nastavením smesi. Jel jsem jako důchodce za 6,5l. Ale je to se všemi těmi nedostatky které se chystam opravit a s vodikem, což je podstatne. Doufam ze bude i lepe do budoucna. Ale vodik za chvili vyndam protože nemam roztok tolik nasyceny aby nezamrznul. K tomu bych potřeboval proudový regulator který jsem zatím nevyrobil... Jinak o ac pumpe si myslím ze je v pořádku. Protoze nedávno jsem zkracoval deravou hadici od plastové nadobky u karburatoru která vede prebytecny benzin zpět do nádrže. Pulzne mi strikal benzin z hadice. Podle me je tlaku dost. A i pod nádrží jsem rozpojil spoj a při nastartovanem motoru jsem zkontroloval jestli se vrací palivo po slabší zpatecce. Protoze jsem se bal ze je ucpana. Ale vrací se. Docela i rychleji nez jsem cekal na ten malý průměr... Mam podezření na tu vuli v rozdelovaci. To vím ze nebylo delane a v tom podle mě bude ten čert. Protoze už často čtu a slycham ze má veliký vliv. Četl jsem o tom ze se tam zalamuje 5-6mm kvalitní vrtak. Zeptam se na praxi jestli mi s tím mistr pomůže. Nerad bych to zničil. A na predstih jsem domluvil ve škole stroboskop. Takze doufam ze co nejdříve se na to s učitelem podíváme. Uz se tesim az motor ozivne. A trysky v karbu netuším kde se nacházejí a jak se vyndavaji. Musím se to naučit nebo zeptat nejdříve.

2015-11-18 17:01:28

135lux: ten rozdělovač -koupíš pérovej kolík,převrtáš díru a naklepneš

já zkoušel kde co ten vrták mi tam dlouho nevydržel

2015-11-18 23:12:48

Aha, no vidis. Jsi první kdo me varuje pred budoucim problémem téhle opravy. Dekuji. A ja si myslel jak je to dobre řešení s tim vrtakem kdyz jsem o tom četl a slyšel ve škole od učitele...

2015-11-19 12:33:46

135lux: Tak ty ses nakonec rozhodl učit se automechanikem při zaměstnání? Držím palce. No, ten vrták je přece blbost, je křehkej a praskne. To co jsem tady četl o spotřebě u starý škodovky 5,4l bych opravdu chtěl vidět, ani nový auta neměli takovou.

2015-11-19 14:53:21

Ne, ne Honzo :) Ale dekuji. Při zaměstnání bych to nedal. Jak finančně tak časově. Dohodnul jsem se s otcem. Bydlím zase na stare adrese a chodim do stejne školy jako pred lety kde jsem vystudoval elektrikare. Jsem za to vdecny. O ty spotřebě to zni divne no. Ale vyvracet to nechci. Nejezdil jsem s tím, nekontroloval... Je tolik veci které me prekvapili... Uz jsem četl o podobne spotřebě i na jiném foru o favoritech. Taky tomu nikdo nevěřil. Jestli vlastní zrovna povedený kus spravne serizeny, ja jim to přeju... Takze mam v zelezarstvi koupit zase kolikove pero ale větší prumer?

2015-11-19 19:58:34

135lux: ano koupíš o kousek větší péro,vyklepneš to starý,převrtáš u vyčochtanou díru a narazíš novej kolík

a jak se říká dvakrá měř a jednou vrtej

2015-12-03 21:51:11

Kluci tak je to tam. Koliky jsem koupil uz dávno. 4mm a 5mm. Pak jsem poprosil mistra na praxi jestli mi s tím pomůže. Říkal ze jo. Sundal víko, palec a rukou hybal do stran bronzovou casti jak na ni seda ten palec. Říkal ze tam vuli nemam a přitom s tím neotacel nevim proc. Prislo mi ze se tím nechtel zabývat, tak mě raději odbyl. Ucitel mi zase dokázal stroboskopem ze tam vůle je. Zase jsem to musel delat sam. Tak dneska jsem to rozebral. Vyndal jsem cely rozdělovač i s ozubenym koleckem. Kdyz jsem rozebral zbytek, zjistil jsem že stačilo vyndat jen tu horní část od spojky. Vůle tam byla obrovská. Ve spojce byla 4mm tycka a plavala tam. Naklepl jsem kolik. Nic jsem neprevrtaval. Ted je to beton. Pak jsem mel co delat abych zpět trefil spojku. Zápasil jsem s tím dlouho nez jde zjistil ze spodek musím prisroubovat zpět na motor, jinak to složit nelze. Všechno jsem složil jak bylo. Zjistil jsem ze v zubech je taky nějaká vůle ale ta tam byt musí. A taky palec samotný neni tak dokonale vyrobeny aby sedel nehybne. Ale s tím už nic nenadělám. Nastartovalo to perfektně. A už byl pravidelný chod motoru bez prerusovani. Projel jsem to a nic moc. Tak jsem podle zvuku trosku hybnul rozdelovacem. Zase jsem to projel a jakoby lepší ale stejně musím zase na stroboskop do školy. Předstih jeste neumím. O tom si teď chci neco přečíst.

2015-12-04 00:58:49

135lux: Dobrý, jen tak dál.

2015-12-17 23:36:11

Uz mam i udělaný predstih po tom kolíku. Zase podle stroboskopu. Mam tam 5 stupňů. Teď už ta ryska na klikovce tolik neskakala. Ale jede to jen o malinko lépe. Skoro to nelze rozeznat. Furt mam lenocha se čtyřmi koly. A teď mi zacal zase dost cukat. Takze jsem zase pridal na směsi. Ale trosku. Při dalsi jízdě uvidím jestli se neco zmenilo. Fakt mi to prijde na ty tlaky. Nasel jsem i mototechnu kde by mi je změřil ale řekl mi dve kila tak se mi tam nechce. Podle me jsou nízké kvuli opotřebení vlozek a pistnich kroužku. A nebo spalenych ventilu. A nebo taky všechno dohromady. Je to jen muj nazor. Odbornik nejsem. Fakt bych se rad mýlil.

2015-12-18 00:54:48

135lux: a zkoušels nový svíčky ?? a co vysokonapětový kable nejsou v háji?? zkus je změřit měli by mít od 3 do 10kiloohmů jak maj mín či víc tak výměna


Odpovědět

1  2  3  4