Fórum - Téma


Silentblok na vodnim čerpadle


Fórum Felicia Silentblok na vodnim čerpadle

Informace o modelu: Škoda Felicia



2013-04-25 09:37:44

Zdravim

potřeboval bych pár rad ohledně silentbloku a jeho vyměny.

Mám doma silentblok z faforita je to novej origo škoda, ale na felicii je jiný. Moh bych tam dat ten favoriťáckej?-http://www.autokelly.cz/I...view=&Code=XS%20115052280 nebo tam musi byt origo felicia? - http://www.autokelly.cz/I...&Code=XS%20047199214Nikdy Jsem to neměnil, tak nevim proto se tak blbě ptám. A jde mi taky o to, abych zbytečně nekupoval novej, pokud by tam moh byt ten z favorita.

Ještě by mě zajimalo, jak na vyměnu? Jestli vyšroubovat celou pumpu, nebo se to dá udělat na autě? Za každou radu děkuji

2013-04-25 11:30:26

můžeš rozměrově sou stejný neměl by bejt problém

s tou výměnou bude lepší to sundat bude se to dělat líp nejlépe pod lisem

i když sem někde četl že se to dá i na autě osobní skušenost nemám

2013-04-25 11:53:11

Tak to jsem rád že to jde použit Přemyšlel jsem, že by to možná šlo i na autě, pokud by se přizvedl motor a bylo by vymontovany sáni a plastový box na podběhu. Šel by udělat jednoduchý závitový stahovák, takže by to mělo jit a ke staženi by mi i moh pomoct nový silentblok. starý silentblok má vyrvaný střed, ve kterym je šroub a nebo nařiznout pružnou plechovou klec silentbloku a vyklepat jej ven pokud tam budu mit tolik mista... Vyzkoušim co se bude dat než vyhodim pumpu ven

A ještě dotaz při lisováni to lisovat šipkou na silentbloku směřující nahoru???

2013-04-25 12:19:28

tady sem našel obrázky obou silentů tak si vyber dle toho kterej tam dáš

2013-04-25 12:42:46

Moc děkuji takže šipka bude nahoru a o vikendu se do toho pustim

Děkuji

yaris  
Jarda
2013-04-25 18:04:36

excuse.me: Ja teda nevim ale nebylo by lepsí a rychlejší vyměnit zrovna celou pumpu??? pumpy u fa stejne brzo odchazej a navíc s tím lisovánim to si užiješ

2013-04-26 14:55:03

Takže dnes jsem měl čas a vyměnil jsem to a jak? Na autě za cca 1.hod i s přemyšlenim nikam jsem nespichal. K vylisováni mi stačilo pozvednout a vyšprajcnout motor, vytahnout klec silentbloku sikovkama, což bylo během 5 minut a očištěni hran, máznuti a samotny nalisováni trvalo taky tak 5 minut kladivkem foto mám v mobilu, takže až to nějak dostanu do pc, tak to sem hodim. Je to rychlejši zpusob než vylivat vodu kuchat pumpu hledat lis odvzdušňovat apod. Silentblok jsem měl doma, kdysi jsem jej dostal, ale už nepoužil, takže mě to nestálo ani korunu pumpa je zatim funkčni, takže nemám duvod ji měnit. Nevim jak dlouho vydrži silentblok, ale měnil jsem jej při 258500km

2013-04-29 18:40:32

Přikládám foto.

Jinak při tomhle zpusobu vyměny je nutny si dat pozor na vyfuk. Při pozvednuti motoru, aby se nešprajcoval. Dál je potřeba si povolit vrchni (pomocný) silentblok na převodovce - opře se o něj převodovka a motor se nevyhne na potřebnou vzdálenost vodni pumpy od držáku(mám na jedné straně utrhnutou gumu, takže mi to šlo i bez povoleni, také jej budu měnit). Neni špatny povolit reakčni vzpěru v místě spoje, kde je origo spojená šroubem na 16. klič s držákem ke karoserii, ale to pokud ji máte novou já měl starou, takže jsem nepovoloval (sama o sobě měla velkou vůli) a dnes ji vyměnil.

Motor neni potřeba zvedat vysoko stači tak 5 cm (to poznáte sami) a u vodni pumpy ho vyklinovat dvouma klinama proti sobě, jak je na foto.

Spoj klece silentbloku je dole a je potřeba mit střed silentbloku ven vytržený, vypálený (pájkou) apod. Sikovkama zdeformuju spoj, tak aby jedna strana spoje byla výš než druhá a tak moh po zatažení za klec uvolnit pnuti a vpodstatě vytočit plechovou klec ven (neni špatny přimáznout pod klec třeba WD pak to lip vyjede).

Nalisováni silentbloku bylo jednoduchy. Vzal jsem plechovou hranu silentbloku šmirglem ,ale jen proto abych strhl hranu. To samé jsem udělal na vodni pumpě a hranu mázl (dělal jsem to proto, protože silentblok se lisuje ze strany motoru a pumpa má udělaný náběh). Při přiloženi silentbloku k pumpě jsem začal poklepávat kladivnem, jak se to trochu chytlo (muže to chvilu trvat chce to mit trochu nervy ) tak jsem to zarazil zpusubem, že jsem naklepl nejdřiv levou stranu spoje, pak pravou a nakonec protějši stranu (v mym připadě spodni). Neni potřeba to klepat do vice směru zajelo si to pěkně .

Pro tento zpusob vyměny je podle mě lepši použit silentblok z Faforita. Spoj je směrem nahoru a na origo silentu Felicie je spoj dole a byl by tak problém s naklepávánim stran silentbloku na jednu se nedostanu neni tam misto na kladivko

Samozřejmě jsem nepsal že musim sundat sáni atd to každyho rozumnyho napadne...

Tohle neni návod. ale popis a nikomu neručim, že mu to pujde jako mě.


Odpovědět