Fórum - Téma


Skákání otáček před nastartováním


Fórum Fabia I Skákání otáček před nastartováním

Informace o modelu: Škoda Fabia I 6Y



2014-09-23 12:08:39

Dobrý den. Mám Fabii 1.2 HTP rok výroby 2005, najeto 80tis. km. V poslední době se stává, že když otočím klíčkem a naběhnou kontrolky, začne skákat ručička na otáčkoměru a blikají různé kontrolky, např. olej, EPC. Když se pokusím nastarovat, tak většinou jen běží startér ale motor nenaskočí. Jindy se nastartovat podaří, ale rozsvítí se EPC a i když mám plyn až na podlahu, nedostanu se přes 1100 otáček a nerozjedu se. V servisu auto bylo, ale na žádnou závadu nemohou přijít. Prosím o radu, jestli má někdo tušení.

Děkuji

 p.s.
Pavel
2014-09-23 13:10:13

já bych zkusil kouknout na kabely co sou pod baterii a filtrem na levý straně podběhu dokáže to tam díky vodě pěkně hnít

2014-09-23 13:54:43

p.s.: V servisu už kontrolovali všechny rozvody a všechno je udajne v pořádku. Sami nevědí čím to je a to už to tam měli 4x se stejnou závadou.

2014-09-23 14:37:47

Myslím si že to bude taky v kabelové svazku. Pod baterkou vede totiž jak kabel je cidlu oleje tak vedení ke škrtící klapce, i ke snímači na klice co stanovuje předstih a otáčky. Zkusit zapnout klíček a jít do motorového prostoru a hýbat s tím svazkem a přitom ať ti někdo koukne jestli to na palubce na ten pohyb reaguje. Speciálně když se nalejvaji ostřikovače tak když něco ocmrndnete vedle tak to parádně nateče přímo do tohoto místa.Pak stačí když jsou ty vodiče trochu nahoblovany o ten husí krk co v něm vedou a hned je problém na světě. Může to samozřejmě být řidiči jednotka atd... Ale u ty kabeláže bych asi začal.

2014-09-24 06:39:00

salexa: Pokud v servisu závadu neodstranili máš právo na reklamaci a to je bez debat. Pokud si nevědí rady musí se obrátit na Škoda technická podpora a budou to řešit spolu. Jestli ale servis není značkový a nemá dobrého elektrikáře a schemata el. instalace je v koncích a hledá něco a neví co. Zkontrolovat všechny rozvody ve voze je na dlouho a jestli to řekli,je to divný. Může to být v místech jak říkají kluci a ještě pod vzduchovým filtrem-pod Ř.J. motoru kde ve svazku vede hadice k ostřikovači zadního okna,někdy se rozpojí a kapalina uniká do svazku kde narušuje vnitřky kabelů (na izolaci není většinou nic vidět). Pokud se při startování rozsvítí EPC je to chyba která musí být uložena v chybové paměti a to by mělo být pro servis první vodítko. Jestli je to servis kde dělaj všechno,,tak nějak" podle mne to nenajdou.

2014-09-24 09:48:42

drak: No zatim to berou porad jako reklamaci a vzdy nam daji zdarma k dispozici nahradni vuz,v tomto jsou solidni.Autorizovany servis to je.Uz to tam bylo 3x,pokazde asi tyden.Rikali,ze auto meli cele rozebrane a v kabelech to neni.Rovnez nekolikrat premerili elektriku a taky Ok.Diagnostika ukazuje pokazde neco jineho a kombinaci asi 6 zavad najednou,tak jim to nedava smysl.Uz vymenili ridici jednotku,snimac klik.hridele,ale porad je to to same.

2014-09-25 14:36:17

salexa: V tom případě se musí obrátit na Mladou Boleslav. V některých případech se tam vozí i celé auto. Neboj zatlačit,určitě to vyřešej i třeba přes fabriku.

2014-09-27 10:06:03

Také ještě když čtu že to nereaguje na plyn tak zkontrolovat pedál plynu. Na diagnostice v měřených skupinách je přesně vidět jak jedno čidlo přidává procenta a druhé ubírá. tam muže byt taky kámen úrazu. skoda že jsi tak daleko.Dost by mě tenhle problém zajímal. Přece to nemůže být neřešitelné. Proměřit kabelový svazek motorového prostoru není zas tak hrozná práce. Jde celý celkem dobře vyndat z auta a rozebrat uplně do detailu. Pokud to v něm není tak to hledat dál v autě což už je horší. Plno problémů se nachází i tak jak říká drak pod filtrem v nosníku pod řídící jednotkou. Tam se ale nacházejí spíše vodiče standatrní elektroinstalace . Motorový svazek je vesměs vedený do menší horní svorkovnice řídící jednotky. Už jsem se setkal i s uplně rozežranou právě touto svorkovnicí na řídící jednotce a melo to fatální následky v podobě nefunkčního motoru.Mezi motorovým prostorem a kabinou je takový domeček s oddělovacíma svorkama a tam to umí taky zlobit a třeba u mojí fábie jsem měl problém v kabelovém svazku v prostoru pod čelním sklem pod mechanizmem stěračů. Také brzdový spínač umí v tomto směru pekně zlobit. Asi bych i zvládl popsat kde co na diagnostice sledovat a zkontrolovat ale já bych asi fakt začal pořádnou kontrolou těch svazků elektroinstalace. Ještě snad jen to jestli ti měnili řídící jednotku tak jestli je správně nakódovaná.

Tyhle poruchy se fakt hledají blbě a kdo to nedělá často nebo to nikdy nedělal tak je to fatk vopruz na spousty hodin při kterém se toho musí strašná spousta rozebrat. prostě schemata a měřit a zkoušet a zkoušet a přitom hýbat svazkem no prostě mazec.

2014-09-27 10:55:58

mape: Máš pravdu ale tohle dělat doma pokud to neznáš nejde a já bych to hnal přes tu Škodovku. Auto vyrobili, značkový servis nedokáže opravit, nemohu vůz plně užívat, špatná reklama pro továrnu. Myslím že když zatlačí oni se o to postarají a ještě dostane náhradní auto. Pokud je to ve svazkách daj nový a i když je auto už asi po garanci,chtěl bych výhody při placení a náhradní auto určitě zdarma. Je to REKLAMACE a tak ať se postarají. Možná bych zavolal na zákaznické centrum do Škoda auto. Nejprve bych to ale oznámil v tom servisu. Někdy stačí říci tohle a začnou se dít věci.

2014-09-28 08:40:10

Máš pravdu .at se servis snaží. Když ono měnit kabelový svazek pro značkový servis není uplně levná záležitost. Cena nového svazkuu jde u některych vozů do desítek tisíc. A vyměnit a naúčtovat zákazníkovi nějakou palbu a závada se třeba neodstraní to mi přijde jako peknej podraz.

2014-09-28 08:46:04

mape: Nelze to takhle udělat. I když se tím někdy zákazník straší aby dal pokoj. Tohle musí být po dohodě se zákazníkem a fabrikou, většinou dojde ke kompromisu a továrna se zachová fajn.

2014-09-28 15:44:06

mape: presne jak píše Drak, továrna ten kočár vyrobila i s muchami. A pokiaľ značkový servis oprcal nejakú zvolávačku, tak je to ich rito.

2014-09-28 19:17:02

No jak už jsem psala dříve. V servisu tvrdili, že veškeré kabely proměřili, auto měli celé rozebrané a všechny svazky zkontrolované několikrát a nikde v tomto závadu nenašli. Jinak teď třeba už zase týden jezdíme úplně v pohodě. Občas se nám ale stává, že motor je takový "přidušený" a při jízdě jakoby brzdil. Dostaneme ho nanejvýš na 4000 otáček a dál ani ň, pak to začne škubat. Při tomto ale nikde žádná kontrolka nikde nesvítí. Jsem z toho na nervy, mám to auto už skoro 10 let a doteď naprosto bez závad. Když jsme s tím přijeli poprvé, diagnostika vykázala 6 závad najednou: elektronika motoru, čidlo klik. a vačkového hřídele, něco s brzdama a další co si nepamatuju. V ten den to nemohli převzít, tak jsme ještě cca 3 dny jezdili, pak jsme jim to tam dali znovu, napojili na diagnostiku a ta neukázala vůbec nic. Řídící jednotku vyměnili, překódovali a poté ještě asi 2x po naší reklamaci, ale vždycky se to dostaví znovu. Mám natočené i video, co to dělá, ale sem ho asi nijak nedostanu co?

2014-09-29 08:26:43

salexa: Video se sem dá dát.

2014-09-29 18:18:41

Přidávám odkaz na video.

FABIA I - Problém s otáčkoměrem a startováním

2014-09-29 18:29:09

salexa: "kraťas" jak vyšitý. Tak postup ako je už hore písané.

2014-09-29 18:38:54

salexa: Přiznám že takovej chaos jsem nikdy neviděl a neřešil. Je to určitě závada el. instalace a moje rada zní - tlačit to přez reklamaci do tý Škodovky. Jestli opravdu měřili ,,všechny" kabeláže a měnili řídící jednotku,je to fakt na řešení továrnou. Jestli ovšem něco jiného říkají než dělají tam se vyřešení nedoberete. Pohrozit zákaznickým centrem a chtít závadu v reklamaci vyřešit,nenechat se zatlačit do kouta. Ve značkovém servisu jsem léta dělal a vím že to tak funguje.

2014-10-01 23:34:59

No pekný

postupuj jak říká drak

Jinak pokud měřili svazek museli by na to přijít. měřit a kroutit s ním Nebo ho rozmotat. Nebo vyměnit


Odpovědět