Fórum - Téma


Škoda 1100MB


Fórum 1100 Škoda 1100MB

Informace o modelu: Škoda 1100


1  2

2013-07-15 19:52:13

Zdravím.Chci se zeptat na škodu 1100,jestli je možné toto autko prodat když je vyřazeno,ale v dobrém stavu.Sem tam koroze.Poraďte prosím.

 p.s.
Pavel
2013-07-15 22:13:05

prodat to určitě lze to že je auto vyřazeno nebrání jeho prodeji vše je otázkou nabýdky a poptávky

2013-07-15 22:16:50

p.s.: No,abych řekla pravdu,tak jsem si ho nedávno koupila s tím,že si ho nechám,ale nerozumím tomu,tak si myslím,že bude lepší ho bude prodat.Teď je otázka,jestli neprodělám..

yaris  
Jarda
2013-07-15 23:45:54

dasule.g: Pokud ho chces prodat.je třeba vědet v jakém je stavu, a spoustu věci kolem....dej náký fotky a nákou cenu určitě vymyslíme

2013-08-08 08:43:05

yaris: Ahojky,tak dávám fotečky a moc děkuji za ochotu

 p.s.
Pavel
2013-08-08 11:48:34

koukám žádnej krasavec to není v podstatě je to na kompletní GO

vidim to tak na 10000 víc bych za to osobně nebyl ochoten dát

2013-08-08 17:26:42

p.s.: Dobré je to, že se jedná o 1100 MB de luxe model 1969, takže poměrně vzácný model.

2014-11-23 14:29:44

Před mnoha lety jsem tohle auto, vlastně asi tři, taky měl. Jako veterán asi výborné, protože nejstarším je už padesát let. Když si vzpomenu, že jsem to vlastně permanentně opravoval a sháněl ND, už bych do toho znova nešel. Nevíce měněný díly byl výfuk ( vydržel dva roky), šusplech ačkoliv jsem ho pokaždé znova a znova pečlivě natíral, zkorodoval stejně do tří let. Dneska nejvzácnější je MBX, ale těch už ve své době jezdilo poskrovnu a jako starý jsme to nechtěli, protože to mělo dva karburátory a jezdilo to za 12-14l /100km. Jinak opravdu to velmi mizerně topilo a oproti staré octávii to byla hrůza. Měl jsem naštěstí už vyměněny všechny čtyři blatníky, který byly na šroubky a doma lehce vyměnitelný ( ty vydržely max. pět let) Tohle píšu, protože šlo lehce za mžížku gumičkou zachytit nějaký karton nebo alobal a tyhle díry ucpat. Na levé straně to nesálo na chladič tak studený vzduch (i když první MB měly koženkovou roletku ovládanou jezdcem mezi sedačkami) a na pravé straně zase bránilo studenému vzduchu do výměníku topení pod pravou zadní sedačkou. Na druhou stranu byla jízda zadního spolujezdce za řidičem snesitelnější. Následná Š 100 už dělala mnohem větší ráímus v kabině. Jinak Š MB se vyznačovala všemi neduhy, které si lze na autě vzpomenout,. Kdo dvakrát ročně tlakovou maznici nenamazal čepy na přední nápravě, nebyl schopen utočit i když na průměru velkým , ale ve věnci slaboulinkým volantem, který na slunci navíc popraskal a čuměly z něj dráty. Brzdy nikdy nebrzdily, každou chvíly mi tekla brzdová kapalina na botu a to bylo znamení vyměnit hliníkovou nádobku společnou pro brzdy a spojku. Po pěti letech prorezla někdě nějaká trubička a prošlápl jsem brzdy (jednookruhové) . Životnost brzdových válečků byla taky mizerná, obložemí spojky vydrželo jako ojetí gum ( 15-18 tis.km) Olej se měnil každých pět tisíc km bez ohledu , když to byl A mnebo dražší AD včetně vložky filtru (plstněnné). Plechová vana prorezavěla taky do šesti let a kromě toho motor příšerně netěsnil a dělal loužičky oleje. Aspoň, že poloosy už oproti octavii tolik nepraskaly, ale kdo potřeboval sundat buben potřeboval stahovák, kterých se v té době prodaly mraky. O nějakých samostavech se nám ani nezdálo ( ty přišly až se Š105-120) a tak se po tisíci km pořád štelovalo . No, bylo to auto k vyplnění volného času po práci. A taky k mnoha rodinným rozepřím. To když manželka popáte ulomila kličku k otvírání dveří. Ta na stahování okna byla hliníková , typy na původní se už neprodávaly a tak za 7,50 se do nekonečna měnily bakelitové, které otravovaly i všechny majitele Š100-110. Životnost motoru byla tak sto tisíc km, přičemž na 80 tisících už motor potřeboval skoro litr oleje na sto km. Byly jme však velmi rádi, že tohle auto máme, sloužili jsme mu každý den a ono nás za to vyvezlo v zimě na sněhu na OR6 (žádné zimáky) na kopec, o kterém se fajnovkám v polských fiatech, moskvičích i žigulikách vůbec nesnilo.

2014-11-23 15:33:37

S tou s100 si ale najel tak 50t ročně, ne? Nebo nechápu, co si s ní dělal. Takových problemů jsme my ani strejc neměli za všechny roky, co byla doma - tj. 24 let a 150t km. Na motor se nesáhlo a ještě ke konci našeho vlastnictví měl skvělé tlaky válců.

2014-11-23 20:25:17

Je fakt, že žádná škodovka, když jsem ji kupoval nebyla nová. Až v roce 2002 Octavia 1.9 TDi 66kW. A ty Š 1000MB ? Tak prvá v roce 1976 r.v. 1967 najel jsem s ní asi 40 tisíc km. Při koupi měla necelých 69 tisíc a na 98 tisících šel motor na GO za tehdy 3900,-Kčs. Byla to investice špatná neboť do roka už koroze kastle natolik pokročila, že vozit tehdy naše děti k babičce do Jičína bylo riziko. Tohle auto jsem měl necelé čtyři roky. Pak jsem koupil další z r.v. 1968, ale ještě starý typ s uzkými zadními sloupky a prolisem na střeše. Měla najeto už 80 tisíc, olej žrala litr na cestu do Jičína a zpátky a po roce jsem ji rozbil o vánocích, když jsem prošlápl brzdy. Na to jsem za sedm tisíc koupil jinou, rok 1968 ale už s rovnou střechou a se zadními "stovkovými" blatníky, čelem,kapotou a stovkovými světly. Určitě si starší budou pamatovat na tyhle slepence, kterých jezdilo celkem dost. Přední blatníky ze stovky vyžadovaly rovněž stovkové podběhy a to byla větší investice. Přesto jsem do toho šel a auto dostalo i celolak nitro. Dokonce jsem vyměnil i celou přístrojovku ze stovky a hodně lidí nepoznalo, že je to Š1000MB. Kdo se vyznal hned to však poznal , protože přední dveře byly původní i s klikama a zadní s venkovními z Š100 z 1970. Tohle auto se kterým jsem byl pouze jednou na dovolené v Bratislavě a celkem najel asi osm tisíc ( pouze jednou výměna oleje) na mě doslova vyškemral kamarád, který dělal v závodě našeho podniku až v Medzilaborcích. Auto naložil na vlek za náklaďák se kterým jezdili k nám pro surovinu,.Auto ale nezašpalkoval ( jen údajně zabrzdil ručkou) a tak po příjezdu domů bylo rozmlácené ze všech stran jak cestovalo bezmála tisíc km sem tam . Snad ho tenkrát nechal u nich opravit, ale hned prodal někomu v autoservisu. Já ho už nikdy neviděl i když jsem párkrát v Medzilaborcích služebně byl.. Pak už přišly Š100 a 110 a většinou pak do STK na které se pak už muselo. Jen s jednou stovkou jsem jel na STK a trnul jsem, že auto bude blbě brzdit, poteče z něj olej, ale oni mne vyhodili za to , že přední blinkry v nárazníku byly zašlý a údajně slepé byly odrazky v zadních světlech. Ročně jsem s nimi najezdil mezi 15 až 20 tisících. Hrál jsem s kapelou a každý týden jsme někde hráli a v neděli pak pro rodinu do Jičína. Ve svém úvodním popisu jsem zapoměl ještě na jednu hrůzu, kterou počínaje Š1000MB až po 120 tyhle auta měly. Strunu plynu. Kdo kdy tahle auta vlastnil ví o čem je řeč.

2014-11-24 01:21:01

ok1tdi: Docela se divím tvému příspěvku. Moji rodiče koupili v červnu 1968 novou Škodu 1000 MB a až do roku 1980, než se po havárii zrušila, a to měla najeto 122 tisíc, nemusela projít podstatnou opravou. Bylo to spolehlivé auto. Navíc i dobře topilo. Když jsme jeli v zimě, rodiče mě nutili sundat si bundu, v autě bylo opravdu teplo.

Ted' máme v rodině (nyní už já) ŠKODU 120 a to od roku 1980. Nemůžu proti ní říci nic špatného - stačí běžná údržba, auto je spolehlivé. Brzdy jsou původní, samozřejmě měněné destičky a obložení. Vždy bez problémů. Strunu plynu jsem měnil jednou, před asi 5 lety. Spotřeba oleje 0, 3 litru na tisíc km je vyšší, ale při 100 tisících kilometrech je to v normě. Čepy na nápravě mažu po 3 až 4 letech, stačí to, a to jezdím dost v zimě. Koroze pracuje, ale vše zachytím včas a nejsou třeba velké opravy ani investice. Jiné auto k běžnému ježdění i jako rodinné nemám ani nechci, Škodu 120 prostě chválím.

Tolik moje zkušenosti s "embéčkem" i stodvacítkou.

2014-11-24 09:43:59

Třeba jsem měl smůlu a ty co jsem koupil já vyrobili v Mladé Boleslavi v pátek. Tu strunu a u každého aspoň jednou i celý mechanismus plynového pedálu jsem měnil každé dva roky (když mi auto tak dlouho vydrželo) U Š120 přední čepy už mazat nešly .,Tam byla teflonová futra a tak výměna svisláků se konala před STK.( jednou jsem je dal opačně , auto nějak divně jelo a na STK mě vyhodili) Znal jsem jednoho pána, který měl Š 1000MB z roku 1965 najeto 150tisíc a bylo mu jedno, že to má jako dvoutakt na olej. Myslím, že půlka sežranýho oleje šla na úkor netěsností a loužiček. GO motoru byla paráda. V Nechanicích jsem kupoval novou kliku za 350 a sadu vložky, písty, kroužky a lágry za 600,- . Pak těsnění pod hlavu a korkový na vanu, dekl ventilů a nadzdvihátek a bylo. Měl jsem prkénko na opravu ventilových sedel a z dílny si půjčil frézky. Dvakrát jsem taky podpálil jeden ventil a tak šly všechny ven . Při této příležitosti jsem si nechával snižovat hlavu o nějakou desítku a to mne stálo flašku rumu ( 33 korun) .A s tím topením bych polemizoval. Až 105-120 už topily, protože měly výměník vpředu , ale zase občas vytekla zpuchřelou hadicí chladicí kapalina. No často vzpomínám na tyhle léta. Nejlepší z těhlech aut byl pak až Favorit .Ale měl taky svoje mouchy a docela hnil. a nejen páté dveře. Š105-120 jsem měl taky tři a jednu pak na díly a všechny trpěly na prorezavění tak zv. vrbiček - to byla část předního sloupku a v děšti to pak špína a voda zatékala dovnitř. Potíže u všech škodovek byly se zámky dveří . Auta mi stála venku a občas za mrazu jsem před jízdou spotřeboval hrnek žhavé vody, než šlo klíčkem otočit. A v práci jsem auta nezamykal, abych odjel. Samostatnou kapitolou u Š1000MB byla dynama a startéry. Každého půl roku oprava. Když to nebyly uhlíky, tak ložiska nebo cívka. Dalším dílem bylo olejové zubové čerpadlo a taky rozvody a opravy rozdělovače. Jeden známý rozvody podcenil a volný řetěz se probrousil skrz hliniková prsa a ztrácel olej . Ale na druhou stranu díly byly poměrně levný ( např přední blatník na Žigula byl za 190 ! korun, ale musel se přivařit. Stejně tak prahy a vnitřní výztuž , která shnila dřív, než to bylo zvenčí vidět. Žádnou škodovku jsem si nedovolil zvedat origo heverem uprostřed prahu za přivařené oko nebo trubičku. Skoro všechna auta v tomhle místě hever probořil. Jo, díly jsem kupoval ve zmíněných Nechanicích, kde měla Mototechna jakousi druhokvalitovou prodejnu. Další pak byla v Holešovicích v Praze. Na něco se čekalo a stávali dlouhé fronty a kdo měl sežranou nápravnici , dojel si raději na třináctou bránu do Boleslavi, kde byla za hubičku. Chyběla na ní zpravidla nějaká díra , ale vrtačku má doma každý. A když jsem u vercajku, na škodovky vyjma stahováku na bubny nebyl potřeba speciální žadný a já si golu kupoval až o dost později.

2014-11-25 07:39:10

Já zdědil po otci v 18 letech Škodu 1000MB de luxe v modré barvě od prolisu s bílým pruhem a modrobílým interierem. Kupodivu byl lak stále ještě lesklý a vnitřek nepoškozený. Zadní okno velké a průduchy na blatnících kapsy, ne pozdější hranaté mřížky. Všechny plechy původní a zvedal jsem ji normálně heverem v trubce na prahu. Podotýkám že vůz byl z roku 1964 tak že jsme byli stejně staří. S motorem nebyl žádný problém a spotřeba oleje 0.5l na 1000km se vejde i do dnešních norem. Jediné co se muselo udělat bylo vyvaření podlahy pod nohama řidiče. No,to že se muselo dost věcí mazat maznicí za tak velký problém nepovažuji a i dnes by to některým dílům životnost prodloužilo. Brzdovou pumpu jsem nikdy neměnil, brzd kapalinu ale každý rok. Auto sloužilo spolehlivě a rád na něj vzpomínám. Myslím že rozdíl v hlučnosti mezi Š-1000 a Š-100 byl ve vrtuli větráku chladiče,měly rozdílný počet listů. Topení na krátké vzdálenosti horší ale pokud vše fingovalo jak má, zas tak děsivé to nebylo. To že má někdo poruchové auto je asi normální i nyní a je jasné že někdo problémy nemá a někdo pořád něco řeší. Auto je stroj který přesně ukáže jak funguje přísloví,,jak se do lesa volá tak se z něj ozývá" . Hodně záleží na tom jak se k autu chováme a podle toho to taky někdy tak vypadá. Nechci se nikoho dotknout a samozřejmě vím že když koupím po někom vůz s podstatě nulovou údržbou čeká mne dlouhá cesta ke spolehlivosti. Opravoval jsem jednomu pánovi pravidelně jeho vozy. Začal jezdit s Feldou pak Fabia sedan. Obě auta v pohodě,běžná údržba, sem tam nějaká ne moc závažná oprava. Pak šla Fabia jeho synkovi a pán si koupil novou combi 1.4 16V. Sedan ke mě přijel po roce na výměnu oleje a pravidelnou kontrolu. Auto jsem málem nepoznal,vše vrzalo,lak zašlý a některé plechy pomačkané a další tři roky následovaly neustálými opravami ,,něčeho". Možná by ta 1000-covka u někoho jiného taky nebyla tak v pohodě jako u mě a stále platí že nenáročnou prevencí dokážeme předejít spoustě pozdějších závad.

2014-11-25 10:05:38

Asi velký byl rozdíl, zda-li v té době auto bylo fungl nové. To kupoval v roce 1965 strýc a jezdil a jezdil do roku 1978-9 . Pak prozezivělé se spoustou závad auto dovezl do Nové Paky na totál GO. Vlastně úplně nová karoserie a přední náprava a GO motoru. A znova jezdil do 1986, kdy šlo auto do šrotu a on si koupil Š105 . Nové stálo 45tisíc a totéž i GO. Já prvou Š1000MB kupoval 9let starou za 19.500,-Kčs (to bylo dost peněz) druhou za 3.500,- (dost opotřebovanou) a třetí za sedm už doma hodně opravovanou člověkem bez automechanického vzdělání (dělal v kravíně). Tak se nedivím neustálým opravám. I když jsem věděl do čeho jdu, bylo to jediné auto (mimo GAZ) který v zimě vyjelo k nám na kopec. Fakt je, že to bylo v dobách vydatného solení a neustálé břečky na silnicích a spodek jsem na kolébce natíral gumoasfaltem a díry v kastli opravoval Eprosinem a starými tepláky. Byli lidi, kteří v říjnu dali auto na špalky a vyjeli skoro až na prvého máje. Přesto jim jednou upadl motor z prorezavělého podběhu.(častá závada) Časem člověk zapomíná na příběhy spojené s ježděním v těchto autech. Však se zavedením STK jich na silnici rapidně ubylo.Moje nejvíce kupované pneu byly "chemlonky" za 320,-Kčs za kus. V létě dobrý, ale na sněhu naprosto nedržely stopu. A moje celoroční obutí bylo tyhle vepředu a vzadu ojeté a protektorované v Gotwaldově- Malenovicích se vzorkem OR6 . Jinde mi tyhle gumy na protektor nechtěli vzít. Nebyly to radiálky ani diagonálky. Jenom v tomhle účňáku je udělali. Ne vždycky. Někdy jsem taky hledal někoho jako já na výměnu protektoru , protože se mi vrátila jedna guma s OR6 a druhá se zimním vzorkem, který dělali na gumách nějak poškozených. Ta krabička s brzdovým a spojkovým válcem tekla, protože už z výroby čep od pedálu šel do toho šikmo a po letech díra kulatá byla jako vejce. Měnil jsem to u všech tří aut, co to měla. Až stovky už byly pracovní válce samostatný ( zase v nich rezavěly péra a tak se taky opravovaly) A neříkej, že ti za ty roky nikdy netekla ucpávka ve vodní pumpě? Na druhou stranu nikdy mi neprasklo na těhle autech žádný péro. A to jsem měnil u tří octavií v letech 2002-9 u každé. U jedné celou převodovku a taky ložiska na zadku. Vúbec si nevzpomínám, že bych na tisícovkách tohle musel dělat. A co lanovody zadní brzdy? Já je měnil u každé a to jsem ručku pořád používal. Tak zas příště..

2014-11-25 11:59:09

ok1tdi: Já se vyjádřím ted' k těm lanovodům. Podle vyjádření mého otce, dnes je mu přes 80 let, lanovody u 1000 MB měnil jednou. Po asi 100000 kilometrech. Já je u svojí Š 120 měnil předloni, po 32 letech a asi 95 tisících kilometrech. V zimě jezdím běžně, takže o netrvanlivosti mluvit nemohu. Ted' jsem je pořádně promazal Molykou a udělal speciální ucpávky, tak doufám, že mě přežijí.

Jinak samozřejmě autu se věnuju, je to v podstatě můj koníček, takže jak píše Drak, mnohému nejspíš předejdu a na věk 34 let mi auto slouží naprosto spolehlivě.

2014-11-25 12:54:33

Lanovody šly do kytek, protože popraskala hmota na bowdenu natekla do nich voda celý to zrezavělo a zatuhlo. Tisícovka měla lanka otevřená na jednom konci (jedno delší a jedno kratší)a štelovalo se to pod zadní (za řidičem) sedačkou. Lanko šlo mazat (nejlíp grafitovou vazelinou) ale zrezavěl ten bowden. Ale tisícovka byla prvé auto, kde se dalo rozložit sedačky a přespat v něm. Takových je dneska hodně málo (jen Subaru Libero). Nic se sice nevešlo do kufru, ale po vyndání zadních sedaček odvozilo pěkných pár pytlů cementu a cihel. Vpomínám si na náhradu za zahrádku na střechu. Byly to dva pásy žlutého filcu s nanýtovanými koženými pásky a mělo to sloužit k přepravě lyží. Já na tom vozil podvozek kočárku a vanička na zadních sedačkách s holkou byla prvním prototypem dětské sedačky. A vzpoměl jsem ještě na jednu častou závadu. Praskající lanka. Přední a zadní kapoty a otvírání nalévajícího hrdla benzínové nádrže, která měla 32l objem a na mne pořád svítilo "hladové" oko. No ono toho bývalo vlastně víc co nějak často svítilo. Olej (buď málo a mizerné zubové čerpadlo) nebo dobíjení (porucha dynama nebo relátka dobíjení) Docela mizerně to svítilo a já všechna auta dovybavoval přídavnými světly z NDR za 30DM (za stovku) K tomu pak často přibyla i elektrická nádobka ostřikovače neboť původní kapsa a ruční pumpička dlouho nefungovala. O H4 jsme si mohli akorát zdát , ale H3 v mlhovkám už byly. Až se divím, rekordní čas od nás do Jičína jsem dosud nepřekonal . Tenkrát v obci 50 km/h a mimo co to jelo. Je pořád mnoho míst ,. kde vzpomínám, že tady jsem jezdil 110 km/h a teď to už nejde k vůli provozu na silnici. Ve dvě ráno z Jablonce n.N. do Jičína (kousek za Jičín) jsem měl rekord 35 minut a nepotkal jsem žádné auto. Vlastně už ani nevím do kdy se v noci i přez obec mohlo jezdit co to šlo.

2014-11-25 13:15:24

ok1tdi: Mám pocit, že neomezenou rychlostí v obci v době mezi 22 a 5 hodinou ranní se mohlo jezdit do roku 1977 nebo 78. To mi bylo 15 let, měli jsme 1000 MB a vím, že otec toho dost využíval, někdy jezdil přes obec rychlostí 110km /h. , embéčko se jen třáslo... Jo, to byly časy !


Odpovědět

1  2