Fórum - Téma


Škoda 120


Fórum 120 Škoda 120

Informace o modelu: Škoda 120


1  2

2009-07-26 13:53:24

Mam doma 120 rv 78 a neni zas tak spatna bych rekl kastle lechce nad prumer . Ma cenu s toho delat veterana a dat to do puvodniho stavu?

2009-07-26 16:39:34

Zdravim..Urcite ...heled na vrakaci se toho vali....

2009-07-26 16:49:50

Určitě ano.Já ji mám taky,nepovažuju jí za nic extra,ale lidi ji už i obdivují.Tak proto ano.

2009-07-28 07:47:24

ano přesně věřte mi ,že přijdou časy,že lidi budou tyto auta obdivovat já mám ted 130 v totálním tuningu a věřte mi,že kdybych se pouštěl do něco podobného tak do originality,takže do toho

2014-02-14 16:29:08

Tak už se blíží, nebo nastala doba, kdy stopětky a stodvacítky budou historickými vozidly. Mladá generace už je přestává znát ! Včera jsem se svojí Š 120 byl na cestách a na parkovišti k mému autu přišla skupinka asi 5 mladíků, tak 17 až 18 letých. A že prý ta stopětka je zachovalá. Tak jsem je poučil, že je to stodvacítka, LS, načež oni jen koukali. Mysleli, že "úzké" škodovky jsou Š 105, a "široké" jsou Š 120. Kdy se vyráběly, neměli ani potuchy, prý tak před 15 až 20 lety...pro mě smutný poznatek.

2014-02-14 20:02:56

hoverlamilan: Ahoj. Mám podobné zkušenosti. Někdy si říkám: „ Krásné, zlaté časy ". Kdy se na silnicích potkávaly staré škodovky. Dnes aby člověk mezi moderními krabicemi pohledal. Dalo by se říci, že se už pojednává o vzácnost.

yaris  
Jarda
2014-02-14 20:25:42

hoverlamilan: Ono by se možná dalo říci že ta doba už nastala.protože dneska potkat na silnici něco takovýho jako je 105,120 je veliká vzácnost.ještě štěsí že nás apoˇn pár zustalo kteří třeba na srazu ukážeme co to vlastně bylo a je za kočáry

2014-02-14 21:27:11

yaris: Máš pravdu, ale právě na srazu všichni vědí, o co jde. V běžném provozu dnešní doby už se povědomost o rozdílech mezi 105 a 120 ztrácí. A to mi připadá smutné, protože když to vezmu do důsledku, tak teprve vozy řady 742 motorizovaly Československo. A vyrobilo se jich přes milion. Proto bych čekal, že jejich pověst potrvá dlouho a každý bezpečně pozná Š 105 a 120. No, spletl jsem se.

Ono to ale asi čeká i třeba Felicie. Dnes víme, že se dělaly 1,3 a 1,6 i diesel 1,9. Ale za 15 let, kdo to bude vědět?

Rozhodně souhlasím, že Š 120 , byt' stará třeba 34 let, jako moje, je kočár. Od začátku roku jsem najezdil 1300 km a nemůžu si jí vynachválit!

yaris  
Jarda
2014-02-19 01:03:42

hoverlamilan: Ano přesně tak tohle čeká i feldy. přeci dnes je trend mít všechno nový.spousta lidí si kupují auta z jedinýho důvodu a to je ten že to starý už není nový....Nový i když je to plíva(jmenovat nebudu) je pořád nový,tudíš dobrý.Mraky aut v muzejním stavu se vyhodilo jen kvůli lidsky blbosti...no ale ted už to my nevyřešíme.My můžeme jen těšit z toho co máme

2014-02-20 10:30:09

yaris: Souhlasím, jen doplním: v roce 2008, těsně předtím, než začal platit zákon o "ekopoplatku" 10 tisíc pro naše auta, jen u nás v městečku skončil ve šrotu Wartburg, jako nový, najeto 40 tisíc, Škoda 100 z roku 69, taky najeto necelých 50 tisíc. Majitelé důchodci, slyšeli, že tato auta se budou likvidovat, tak je raději zlikvidovali sami...

Jinak když tady ve foru čtu o těch potížích s novými Fabiemi, Octaviemi apod., tak si říkám - zlatá stodvacítka. Žádné posilovače, serva, elektronika, díly za pár korun a servis nepotřebuju. Proč má třeba 14 let stará Fabia servo v řízení? A s elektronikou, napojenou na počítač? Tomu majiteli, který tady píše o problémech, fakt nezávidím...Na autě se nepoškodí ta věc, která v něm prostě není !!

2014-02-20 20:03:48

hoverlamilan: Já se taky vložím do diskuze. Mimochodem pekný Populáry. Plně souhlasím s tím jak byli skodovky 105/120 spolehlivé. Sám jsem 105ku vlastnil a dobrý. V zimě to všude vyjelo,jizdní vlastnosti slušný.

To že se nová auta sypou je otázka udržby. Já jsem měl( a doted s ní jezdí můj táta) octávii 1,6 55kw. Žádná hitparáda to nebyla ale celou dobu co jsem ji používal tak žádné investice. Jen běžný servis destičky,olej, pravidelně rozvody . Má najeto prez 300 tisic a porád bez problémů. jednou vlastně škrtící klapka jinak nic a to jezdila ve firmě a tahala káru. Určitě budes se mnou souhlasit že kdybys okolo skůdky občas neposkočil a nemazal třeba svisláky , vodní pumpu nebo spojkové ložisko asi by ti to brzo dala patřičně najevo.

Druhá věc je že Za 300 tisíc už by Skodovka měla třetí kroužky a druhý plechy. A zase pokud se o ní človek stará tak plechy vydrží rozhodně víc. Ale je to že pak už človek slouží autu a auto človeku. U octávie jsem plechy nikdy neřešil.

Sám ted vlastním fábii která v minulosti byla ve službách českého telecomu a pak se o ní střídali zaměstnanci u kolegy ve firmě. A výsledek.... auto zralé pro vrakoviště. Trochu práce a závady které jsem odstranil už se neobjevují a stává se spolehlivou.

Řesil jsem i problémy u auta myho známého na turbu. odcházelo jedno za druhým. A jednou jsme spolu nekam jeli on to pral po dálnici a když potreboval natankovat tak vletel na benzinu zastavil a chcipnul. A bylo vyrešeno proč turba odchází. A zase. Mám transita kde je nalítáno 350 tisíc a turbo původní a zticha a bez problémů. Ale nez se zahřeje tak ho zbytečně nehoním a když zastavím tak ho nechám chvilku běžet než se turbo trochu ochladí .

Není to v 90% o autech............ Je to o lidech. Toť můj názor.

A omluva administrátorum že jsem trochu mimo téma.

 p.s.
Pavel
2014-02-20 20:12:17

ano je to o lidech přál bych vám vidět naše 4 letý služební vozy -Renault master normální tragédie vomlácený,urvaný i to co nejde vorvaný zrcátka, bouraný světla, urvaný kliky ,sedačky sou snad i pochcaný štítil sem se jen vlízt dovnitř hnus a zkuste hádat kdo to řídí naši větnamští spoluobčané

2014-02-20 20:25:42

Souhlasím s tím, že každý vůz odpovídá stavu údržby. Druhou stránku pohledu bych nazval výrobní (např. Octavie III). Starší předchůdce je z hlediska kvality naprosto jiná liga.

Mé užitkové vozidlo je 10. let staré, zakoupeno jako nové, najeto 56 000 km. Vrazil jsem do něj přes 40. 000 kč. Dostává se mu 100% servisu i údržby. Během jednoho zimního měsíce vykazovalo 5 závad. A to není pouze můj případ... o tom, by se dalo dlouze vyprávět.

2014-02-20 20:47:45

liny_joe: To je ani ne koruna servisu na kilometr. To ještě jde.

2014-02-21 08:12:17

mape: Je to v lidech a není...mám v rodině auto. Ne moje. Koupeno před 2 lety jako nové. Za 414 tisíc ! Nedojelo ani z prodejny na DI pro SPZ. Po 15 km se rozsvítila palubka, hlásila vážnou poruchu a auto se zastavilo. Následoval odvoz do servisu, prý chyba diagnostiky. Po 560 km totéž, tak měnili celý počítač. Dnes má najeto 8 tisíc a STK by neprošlo... občas nebrzdí jedno kolo. V servisu nic nenašli, kdyby něco vyměnili, prý jen celý brzdič a možná závěsem kola. (Přesně nevím). Auto je ještě v záruce, ale ten závěs i s brzdičem jde do tisíců korun. Jediné plus je to, že při poruše vozu okamžitě dají náhradní vozidlo. Slabá útěcha...když to vidím, tak tady ani sebelepší mechanik, fanda, člověk nezmůže nic. Jsem škodovákem, tak značku auta raději nejmenuju.

A pak atˇ se mi někdo diví, že jezdím starou stodvacítkou. Té bych dal za její neocenitelné služby udělat pomník. A kytku k tomu.

2014-02-21 08:29:34

hoverlamilan: Ahoj.Ja měl několik skodovek ač se to k mymu věku uplne nepasuje. Škoda 110 Ls,škoda 105l,škoda forman 136 lxi silverline,škoda octavia 1,6 55 kW,škoda octavia 1,8 20v 92 kW, škoda Felicia 1,3 40 kW a ted fabia1,4 50kw

A když to vezmu tak něj pohodlnější byl forman,nejspolehlivější byla Octavie 1,6 a škoda 105 ,nejvetsi letadlo byla octavie 1,8 a nejlepší jízdní vlastnosti ma paradoxně ta fabie(az na motor).

Škoda 105 bylo dobré auto neříkám ze ne. Ale to co nalitam a odtaham za rok bych s ni absolvovat nechtěl.

2014-02-21 10:37:52

Možná to bude znít komicky... ale patřím mezi vlastníky prvních typů aut s benzínových motorem, který má vlastnost žhavení jako u dieselu (mluvíme o autě 10.let staré).

Nasednu, otočím klíčkem a čekám... cca po nějaké době motor nastartuje (nedělá vždy při startování). V servisu, mi bylo řečeno, že vůz je v naprostém pořádku (startér, spínací skříňka, kabelové vedení atd. nevykazují žádné poruchy).

S nejen řadou 742 jsem toho najel poměrně dost. Ale s druhem této závady, se setkávám poprvé.

2014-02-21 18:01:50

Ja jsem mel škoda 100/110 LS Š 110R motor z vývozáka do anglie tobyl temeř trhač asfaltu pak škoda 120M , felicia 1.3 50kw kombi a teďka fabia 1.4 50KW, kratkodobě jsem měl polo 1.1 29kw tam byla spotřeba 5L na 100km.. jinak fabka je celkem spolehlivá opravit si zvládnu skoro vše..

2014-03-10 15:54:29

Mám dotaz týkající se nejen Škody 120, ale i jiných škodovek. Dostal jsem novou, elektrickou anténu. Vysouvá se zároveň se zapnutím rádia. Chci si jí namontovat do své 120ky. Nemáte s montáží někdo nějaké zkušenosti? V autě mám zatím normální "prut", tak než začnu, chci být aspoň teoreticky připraven.

yaris  
Jarda
2014-03-10 23:53:42

hoverlamilan: Celkem je to dobrá věc ale můj názor je že na starší auta to není hezké.občas jsou i poruchové.Na montáž hlavně musíš mít místo na ten mechanizmus co je pod blatníkem (nebo kam si to dáš) Pak už jen správně zapojit a je to


Odpovědět

1  2