Fórum - Téma


Škoda 120 GLS


Fórum 120 Škoda 120 GLS

Informace o modelu: Škoda 120


1  2  3  4  5 ......... 8

2012-01-04 11:20:09

Zdravím všechny

Rád bych, aby jste zda do vlákna přispěli dobovými fotkami či jinými příspěvky k vozu Škoda 120 GLS. Nechci žádné tuningové verze a pozdější "maxi" kolekce. Jde mě o ryzí čistou Škodu GLS od roku výroby 1978 do roku 1980, která se vyráběla v pobočném závodu Kvasiny. Rád bych, kdyby i někdo přispěl svými historkami o to co na nich viděl a co mu připadalo zvláštní. Taky bych přivítal, kdyby se někdo zmínil o vývozu tohoto modelu do zahraničí + příplatky dobové výbavy a jiné ceníky.

Děkuji všem, kteří se zapojí k tomu, aby nezmizelo jedno z nejvzácnějších aut modelové řady 120 a vůbec auta, které se ve své době vyrábělo.

2012-01-04 11:59:41

Dost materiálu najdeš na virtu

http://skoda-virt.cz/cz/

2012-01-04 12:50:42

Děkuji! Znám tyto stránky, bohužel tyhle stránky oplývají kdejakým tuningem a dohledat se tam originálu je problém. Taky to není řešení na mé dotazy. Rád bych znal názor nějakého staršiny, který by se vyjádřil k diskuzi zde!

2012-01-05 01:56:45

Pravdou je, že 120 GLS v prvním provedení je dnes už poměrně vzácná.V roce 1980 jsem osobně kupoval s otcem Š 120 LS. Ta se od GLS liší jen skromnější výbavou- jiná maska, čalounění dveří , větší střed volantu a olištování karoserie. Pokud si pamatuju, tak 120 GLS žádnou příplatkovou výbavu pro trh v ČSSR nemělo.Samo o sobě bylo to nej... a už nebylo co přidat. Pro zahraničí možná bylo i něco navíc, ale nevím to určitě-vím jen o lepších kolech. Tato kola měly 120 GLS z Tuzexu. Jednotlivé ročníky úzkých 120tek se od sebe mírně liší,dá se to dobře poznat.To je ale na delší psaní.

Sám jsem sháněl originální úzkou 120 LS a nesehnal, resp. až poté, co jsem koupil svojí současnou 120. Taky mě lákala 120 GLS, ale v dnešní době se kupuje už i za 30 tisíc - o jedné v této ceně vím.

Bohužel ještě není čas sbírání stodvacítek, takže lidi hází 105, 120 úzké i široké do jednoho pytle. A na vrakovištích se objevují i vzácnější LS a GLS. Zrovna dnes jsem na vrakovišti viděl moc hezkou 120 L rok 1978, ale na ní už ležel nějaký Renault...

Pokud neznáš ceny, tak v roce 1980 stála 120 LS asi 66 tisíc a 120 GLS asi 68 tisíc Kčs. Nejlevnější 105 S byla okolo 50 tisíc.

Pokud GLS máš, dej sem fotky, mnozí by se jistě rádi podívali, už i 120ky se stávají historií.

2012-01-05 15:46:00

Děkuji za hodnotný příspěvek.

Nepůjdu teď postupně bod po bodu tak jak psal hoverlamilan, ale tak abych i mezi mým názorem odpověděl na dotazy napíšu to postupně od začátku. Vůz, tedy originál Škodu 120 GLS rok 79´ koupil můj děda v podstatě náhodou. Tehdy chtěl koupit Škodu R-coupé a dnes už se zesnulým Samohýlem se domluvil. Jenže jak to za socialismu bylo tak Samohýl eRko někomu pustil a na dědu zapomněl. Jako omluvu mu nabídl staženou Škodu GLS z vývozu. Domníváme se, že šlo o Nizozemí.

Vůz byl v barvě červená "paprika" a v barevných spektrech výrobny Kvasiny nebyla ani uvedena, ale o červenou "papriku" šlo. Vůz byl postavený na hliníkových 13´palcových kolech "kopretiny", které mu samozřejmě z auta Samohýl vzal a nebyly tak součástí prodeje. Tehdy se Škoda GLS nedala koupit na půjčku a musela se platit hotově. Děda nakonec po domluvě toto auto od něho vzal. Ovšem bez Al kol, které měl uvedené i v TP.

Dnes auto už 10 let je v depozitu a karoserie vozidla byla sešrotována, protože byla kompletně shnilá. Ovšem všechny díly, včetně původního LS motoru se sníženou hlavou máme a některé díly dokonce víc krát. Našel bych určitě nějaké dobové fotky, kdy ještě Škoda existovala. Dnes jsme ve fázi, kdy by jsme chtěli auto z mrtvoly postavit.

Nedomnívám se, že ještě nenastala doba Škodovek ze série 105,120. Podle mě původní úžovky, které se dnes už řadí do kategorie, veterán, můžeme považovat za za opravdové veterány. Jak sám jsi řekl. Tyto vozy dnes už sehnat je čím dál větší problém a takových 75% už skončil ve šrotě. Všichni tyto auta vyměnili za novější v době výkupu starých vraků. Jediné co nastalo, je to, že tyto vozy nejsou stále ještě ohodnoceny. Ohodnoceny budou až ve chvíli, kdy jejich majitelé zjistí, že mají v podstatě doma zlatý důl a pak se najde někdo, kdo si řekne, že ho prodá za astronomickou výši a vyvěsí to na internetu a všichni pak půjdou podle něho. Další věc co taky snižuje její dosavadní cenu je právě stálá dostupnost náhradních dílů.

Jestli jsem na něco zapomněl tak se omlouvám. Děkuji

2012-01-06 09:43:31

Máš dobrý přístup k věci. Stavět auto z ničeho, to chce fandovství, to se dnes dělá u předválečných aut, a u 120 ky to chce fakt fandu těchto vozů. Dílů je dost, jde spíš o ty specifické,které jiná 120ka než GLS nemá.

podle mně doba sbírání Š 120 nastane,ale to je můj pohled, bude mi 50 let a pro mně je 120ka v podstatě moderní auto. Když jsem začínal jezdit, chtěl jsem vlastní auto, ne půjčovat si otcovu 1000 MB.Tak jsem koupil Populara, který tehdy nebyl ani mezi veteránisty vůbec žádaným vozem.Běžně se tyto vozy prodávaly od 500.- korun.Nakonec jsem koupil Popularů šest. Některé opravdu po 500.- korunách. Sbírat se začaly až po roce 1990, tak právě proto si myslím, že Š 120 se teprve stanou sběratelskými kusy.Pravdu máš v tom, že úzké 120ky už moc nejsou a před 3 lety jich na vrakovištích bylo plno.

Přeju ti úspěch při stavbě auta.

2012-01-07 18:53:04

Přidávám dobové fotografie Škoda 120 GLS. Až na nějaké doplňky, které by na ní neměly být vypadá poměrně originálně. Z doby, kdy ještě zdravě fungovala. Na první sérii fotek po nehodě a rozbití zadního okna. Na druhé sérii fotek, zachyceno 20.10.2000, při jedné ze standartních akcí

2012-01-10 14:29:11

Jedno pěkné "gelesko" z Maďarska. Majitel udává, že vozidlo je z Vrchlabí. Mělo by se jednat o barvu sluneční žluď, ale to nemohu potvrdit ani vyvrátit.

2012-01-11 02:55:32

Ano, je to GLS ročník 1978, podle ovládání karburátoru spodem, táhlem. Ta barva je písková žlutˇ, je původní a pokud si pamatuju, byla to na počátku výroby stodvacítek asi nejběžnější barva. Sám jsem se tehdy divil, proč je tolik pískově žlutých nových škodovek. Mám stejně barevnou Š 105, taky rok 1978 a těch bylo mnohem víc.

2012-01-11 08:46:08

Nenašel jsem jí ani v seznamu, který mám. Vycházím z posledního seznamu, kde je uveden název a kategorie pro Kvasiny. Pokud se dávala i na škodu 105, tak by to mohl být odstín 6090?

2012-01-11 14:14:54

Ta barva písková žlutˇnení oficiální, ale lidový název odstínu. Odstín 6090 se mi zdá moc světlý, nejlépe by bylo sehnat barevník z let 1976 až 1978, kdy se tato barva na auta dávala. Navíc po těch letech dnes už ta barva na autě, i když je originální, a auto garážované, je o něco jiná.

Vidím to u mojí Š 120, kde jsem nedávno něco dostříkával a i když jsem si dal namíchat barvu podle barevníku, byla jiná- prostě časem barva na autě vybledla.

2012-01-11 14:59:19

To je jasné. S odstínem barvy mám stejné zkušenosti na jiném vozidle z roku 73. Taky nesmíme zapomenout, že i barva, která je na letáku může podstatně klamat. Smůla je, že na některých letácích není uvedené pro který závod se dělala zvlášť barva. Až na posledním letáku. Pro mne je směrodatná kolonka Kvasin a k ní patřičné barvy. Ovšem když to vezmu tak nějak okolo, naše GLS mělo červenou barvu, jak už jsem zmiňoval (červená paprika), a ta není v seznamu uvedena nikde. Náš známý měl v 70tých letech na GLS stříbrnou a taky není uvedená. Otázka je, zda to dělal závod na zakázku do zahraničí a nebo to dělali až v zahraničí.

2012-01-12 20:32:27

Další Škoda GLS v béžové barvě + jedna ze Slovenska

2012-01-15 13:35:48

Trochu čísel. Počet vyrobených vozů ze série Škoda 120 je 1 070693. Ovšem kolik kusů GLS z toho bylo to nevím a ani v archivu Škody nemají údaje.

2012-01-16 22:32:37

Jeden z 5 otvíráků byl mírně naprasklý. Štěstím bylo, že nebyl střelený v místě přes šteft. Zavařen tigem. Nachystaný na vyhlazení a následné druhé opískování. Pak uz nalakovat a kopretiny budou na nový vůz nachystány

2012-01-16 22:41:15

Když je tu ten "otvírák" - tento článek asi znáte (poskytl Pavel P.)

2012-01-17 13:47:46

Super! Děkuji! Z článku to vyznělo jako by od výroby disky vůbec nestříkali do žádné barvy? Jaké máte zkušenosti ostatní? Nechat surovou barvu a nebo nastříkat? Já osobně preferuji kovovou surovou barvu. Nástřik pouze matným lakem, abych ochránil surový materiál

2012-01-18 07:28:13

Není zač.

O barvě nic nepíší, jen o tom polyesterovém prášku. Osobně, pokud stříkat, tak nějakou stříbrnou podobnou surovému materiálu. A pokud nějak jinak, tak se mi líbí ala ATC Clasic

2012-01-18 20:47:29

Doplnků ke škodám 105/120/130 je hodně. Bohužel většinu z nich továrna dávala na vývozní vozy a jestli byly u nás aspon v Tuzexu, nevím. Potíž je v tom, že většina z nich vznikla až po roce 1983, tedy tzv. emkové modely. Kola byla už i na úzkých škodovkách ne však běžně. Pokud si dobře pamatuju , tak tato kola jsem na u nás koupených vozech nikdy neviděl.Byla exportní. A Tuzex, jak píšu,nevím..To co je na plakátku, je z roku 85 a později toho bylo víc.

2012-01-18 22:03:23

Mam doma fax z plzeňského díla - vyráběli spoilery. Originál mam v druhé kompu, tak přikládám stáhnutý z virtu z mého článku


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 8