Fórum - Téma


Škoda 120 GLS


Fórum 120 Škoda 120 GLS

Informace o modelu: Škoda 120


1 ......... 4  5  6  7  8

2016-01-19 19:44:40

hoverlamilan: já tak jezdil 1 den a úplně mi to stačilo. Se zimákama na všech kolech to bylo nepřekonatelný běžný auto. K tomu pytel písku do kufru a jezdilo se parádně. Auto zatáčelo a hlavně brzdilo

2017-01-28 19:29:22

po delší odmlce koukám, že tu moc novinek ohledně GLSek není :( přidám se do do diskuse ohledně 14tek pneu ty se dají sehnat, já osobně na svou GLSku koupil vraníky a dal jsem na nich cestu do Rumunska k hraběti Dragovi a zpět :) Dále bych měl otázku ohledně chladiče oleje který prý měla ve výbavě každa LS a GLS. Já ho na své bohužel (podle některých bohudík) nemám. Máte někdo foto, kde má být chladič oleje umístěn? Případně má cenu ho shánět a přidávat ho tam nebo je to zbytečné? + přidávám foto své GLS z přejezdu Transapline v Karpatech (cca 2000m.n.m.)

2017-01-28 21:09:38

maaca90: Tož môžme len poďakovať smeknout a popriať Good Luck

2017-01-28 22:57:20

maaca90: Na běžné ježdění není třeba. Strejda na LS a kamarád na GLS je měly. Byl na právě straně na pozměněném šusplechu

Najít fotku není problem, ne?

2017-01-28 23:56:44

mattess: googlil jsem asi špatně našel jsem jen malé foto toto je daleko lepší :) děkuji

2017-01-29 00:26:10

maaca90: Smekám před takovým "výletem"

2017-01-29 05:25:46

Od začiatku výroby mali všetky š-120LS sériovo montovaný chladič oleja, čo po zahájení ich výroby prebrali aj GLS-ky. Motor vozu 120LS nadväzoval na motory vozov 110LS/R, ktoré chladič oleja tiež mali, avšak na inom mieste.

S chladičmi oleja spravidla nebývali problémy, pokiaľ sa nevytáčal premrznutý motor, kedy mohol nadmerne stúpať tlak oleja a poškodiť chladič. Ja som s LS-kou najazdil 150 tis. km. a okrem pravidelného umývania chladiča pri umývaní motora s ním neboli žiadne starosti. Chladič sa totiž mohol znečistiť pri vypúšťaní oleja z motora.

Chladič oleja mal význam hlavne pri dlhých diaľničných jazdách v letnom období alebo v prípade, ak sa s vozom jazdilo športovým spôsobom.

Chladiče sa prestali montovať u vozov Garde, ktorých motory dostali plnoprietokovú filtráciu oleja. V tej dobe už boli na trhu aj kvalitnejšie oleje. Po následnom zavedení motorov s plnoprietokovou filtráciou aj do sedanov 120LS/GLS sa od chladičov upúšťalo aj tu a ostali iba ako tzv. mimoriadna výbava.

Pokiaľ by som vlastnil "úzku" GLS-ku s motorom s obtokovou filtráciou, chladič by som tam namontoval - patrí tam.. :)

2017-01-29 10:02:14

ondrej: Děkuji za podrobnou odpověď :) asi se porozhlédnu na bazoši a zkusím chladič sehnat

2017-01-29 10:17:37

maaca90: Když jsem před lety získal svojí Š 120, ( LS) v motoru byl chladič oleje. Byl ale ucpaný, nefunkční, prostě špinavá, zalepená koule. Na radu automechanika, který stodvacítky opravoval, jsem ho vyřadil, zahodil, díru ucpal šroubem a jezdím. Převážně v zimě, na letní ježdění mám veterány , ne stodvacítku. Pokud chceš mít všechno originál, tak tam ten chladič dej, ale čisti ho. Jinak se zalepí, no a bude nefunkční. Pokud bys ale měl stodvacítku k běžnému ježdění jako mám já, jezdi bez olejového chladiče, podle mých zkušeností tam nemá praktický význam.


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8