Fórum - Téma


Škoda Fabia 1,4 spotřeba


Fórum Fabia I Škoda Fabia 1,4 spotřeba

Informace o modelu: Škoda Fabia I 6Y


1  2

2014-02-22 15:12:20

Zdravím,

koupil jsem fabii 1,4 44kw a spotřeba mi jde až ke 12 litrům na 100km.

Měnil jsem lambda sondu za novou originální žádná čína, měnil jsem svíčky, vzduchovej filtr. Diagnostika neukazuje žádné chyby a pořád to nepomáhá.

Neví někdo co to může způsobovat?

Samozřejmě, že jezdím úsporně. S druhou fabií 1,4tdi nemám problém i teď v zimě jezdit kolem 4 litrů/100 a s oktávkou 2,0litru za 5 litrů.

Díky za pomoc.

2014-02-22 16:22:36

Zleží kde sni jezdíš jestli po městě tak ma vetší spotřebu ja vlastnim podobny vuz z motorem 1.4 mpi 50kw spotřeba ve mestě je nadhernych 9 L +/- mimo město 7,5až 8L na 100 km problemy byly po koupi auta Z aček profukoval vlnovec, zanesená škrtící klapka vadná zapalovací lišta po vymeně těchto komponent auto jede slušně

2014-02-22 17:05:29

alll: auto jezdí převážně mimo město. Je ale pravda, že jezdí většinou na krátký vzdálenosti. Jen se mi nechce věřit, že je rozdíl o 8 litrů mezi 1,4tdi a 1,4mpi. Motor kontrolovali na mou žádost v servisu a prej nic nenašli kromě lambda sondy a špatnýho těsnění pod víkem hlavy válců. Auto nebylo z áček, ale od soukromýho inzerenta důchodce.

2014-02-22 17:18:51

Mez nafťakem a benzinem je velkej rozdíl,když jsem kupoval svoje auto v ačkach tak jsem dostaval nabidky fabia 1.4 tdi 1.9 sdi/tdi benzin 1.4 55kw a pod ja ale chtel auto co si opravím vesměs sam tak jsem vzal 1.4 50kw uvažuji nad plynem, jelikož asi budu jezdit do prace 20 km od domova tak abych ušetřil více tech 12L na 100 km jsem mival taky na začátku po opravach klesla spotřeba dolu, ale stejně auto jezdí na mix e85 a ba 95 60/40% tak na cele nadrži ušetřím celkem dost ..

2014-02-22 19:06:26

pepulka: Ahoj. Vrat se do servisu a at ti s diagnostikou projedou měřené hodnoty a nejen chyby. Typické chování servisu....... Načíst chyby a nazdar.

Motor tahá nebo je jakoby linej ?

2014-02-23 07:44:19

mape: motor je línej jako prase

Budu to tam muset dát. Myslel sem, že se výkon a spotřeba vyřeší výměnou vadný lambdy a ono nic

2014-02-23 07:46:30

alll: já jezdim do práce přes 30km tam a 30 zpět, ale jelikož jezdim s tou 1,4tdi tak se měsičně vejdu do 2200kč což je dobrý.

Na jaře hodlam přesedlat na octavii 2 facelift 2,0tdi 81kw takže se mi spotřeba stejně zvedne.

2014-02-23 09:23:02

pepulka: pokud je linek tak to může dělat nějaký snímač (vačka, klika,klepání, teplota,tlak v sacím potrubí) A nebo kabeláž.

Porad stejná pohádka.Moje fabie vůbec netahala.Už je to v poho.

Odkud jsi?

2014-02-23 10:15:54

mape: právě je tolik možností co to může dělat a v okolí žádnej pořádnej servis.

Já sem z Plzně jihu.

2014-02-23 17:14:03

pepulka: ja bych se do teto spotřeby nevešel, a to že i jezdím na směs e85/ba95 poměr 60/40% na plnou nadrž.. kolik ma fabka obsach nadrže 1.4 tdi umě je neoficialně 59 L až po viko... žadny problemy to nedělá ani nadobce z aktivním uhlim dojíždím nadrž skoro na doraz ...

2014-02-23 18:20:09

alll: kolik má obsah nádrže fakt nevim, ale když je rafička u červenýho políčka tj u rezervy tak natankuju do plný 30 litrů.

Počítam že tak 45l.

2014-02-23 21:20:37

mape: Sice jsem z plzně severu ale ted bydlím až za prahou. Jsem myslel že bych se ti na to podíval. Samotného by mě to zajímalo.

K ty spotřebe pokud jezdíš denne 60 km 20 dní v mesící vychází ti kilometr asi na 1,90 což je dobry. Odpovídá to tak 5 litrum na 100 km.

ALL: pokud jedeš tu tvoji smes tak si myslím že jsi nekde kolem 2,50 za km. Já říkam že kilometr za 3 koruny je snesitelný cestování.

Já s plynem jsem někde na 2 korunách a to je 10,5 litru na 100. Mám to tu v knize spotřeby všechno zaznamenáno a tak se můžete i presvedčit. Psaná kniha spotřeby je lepší než nejakej palubní počítač.

Spotřebu umím udělat i 7-8 na 100 ale rád se svezu Hlavne ted když už to jede.Když sečtu i peníze za servis a že jsem toho na tom autě neudělal zrovna málo(viz moje servisní kniha zde na stránkách)jsem na 3 korunách(samozrejmě cca) za kilometr i se servisem. Taky mi kolega říkal že jezdí za 1,70 s plynem ale když jsme to pak v účetnictví sečetli tak byl na 2.20 jen to fiklo.

Ale abych byl k tématu

Asi bych začal kabeláží ke všem čidlům.Asi bych dokázal napsat so odkud kam vede.Ale pokud tomu trochu hovíš stačí si stáhnout schemata a tam lze vše jednodužše vyčíst .Se servisem je u těchto závad velice špatná zkušenost .Mění a mění až to funguje ale opravy jdou do desítek tisíc.(zkušenost u známeho) Zapalovací lišta umí taky zlobit ale ta dělá spíše nepravidelný chod.Zkuz tu číst temata o motoru fabia,je tu hodně popsáno. mám založený tema o mym autě tak jsem toho taky hodně napsal.

2014-02-26 23:11:25

Jo jakto čtu tak jsem dělal vagem i zakladní nastaveni škrtíci klapky a zakladní nastavení celkově klapka se nastaví a řídíci jednotka se do 500 km naučí tvuj styl jízdy a bude se podle toho i auto chovat

2014-02-26 23:16:34

alll: No to je snad i základ udelat adaptaci vagem. A zrovna ted mi to jezdí paradně a já to určitě zase rozházím.

2014-03-10 16:38:11

mape: v servisu mi řekli, že to klidně může dělat i starej rozvodovej řetěz. Myslíš, že by to mohlo souviset s tou velkou spotřebou a ztrátou výkonu?

2014-03-10 21:36:28

No když ti to řekli tak proč ti to neřekli s určitostí. Rozvodovej řetěz se dá diagnostikovat. Na základě parametrů čidla vačky a čidla kliky. V měřených hodnotách se to sleduje a v případě velkých rozdílů by to mělo normálně vyhodit chybu do chybovníku. Takže tam jed zpátky a řekni jim to.

Tyjo co je to za servis řeknou že je to asi.....Ten motor zase není tak složitej aby se ten problém nedal odhalit.

Pravdou je že mi tem motor dával taky zabrat ale byl jsem dosud bez zkušenosti s tímto motorem opravoval jsem vždy jen někomu problém elektroinstalace nebo doplnoval výbavu a na svych předchozích autech jsem defacto žádné takový problém moc neřešil protože žádný nebyl

Jinak já mám Najeto podle tachometru 275 tisíc a rozvodovej řetez je dobrej a na diagnostice lítá na klice hodnota o jeden zub což je hooodne v toleranci.Spotřeba je v normě a auto jezdí hodně dobře.

Podle mě pokud je línej tak je to čidlo vačky nebo kabeláž k němu. A nebo jak říká Alll deravej výfuj na pružném členu za motorem.

Když ti to dali na diagnostiku řekli ti co tam bylo za chyby?

Nebo je jen smazali?

2014-04-06 14:55:24

mape: ahoj prosimetě potřeboval bych poradit mám fabku 1.4 mpi kod AQW mám takový problem když potřebuji akcelerovat tak seto dusí a take se zvedla spotřeba byl jsem v servisu napichly na wag a nanic nepřišly svičky nové,fyltry nove,olej taktéž byl bych rad kdybys mi mohl poradit předem děkuji

2014-04-07 16:22:35

caparol: Ahojky kolego,co skrtici klapka,jak je na tom ??? Těsní ti výfuk???

2014-04-07 20:22:56

svecik91: ahoj klapka je čistá a vyfuk nikde nefouká ani u těsnení jinak diky za radu hned jsem šel skontrolovat

2014-04-07 22:39:41

caparol: Ahoj

omluva že jsem se neozval ale nejak jsem zapomněl.

Tato závada je trochu široký pojem.

Ale selským rozumem to vezmu asi tak: pokud vag nic nezjistil což je divný a pokud říkáš že po mechanické stránce je vše ok(myslím tím výfuk,klapka,nové svíčky atd...)tak bych viděl problém nekde v dodávce paliva. Kdyby to bylo u zapalování tak by v chybách bylo s největší pravdepodobností vynechání zaznamenáno.

Asi bych si nechal zkontrolovat tlak paliva. Možná začít výměnou palivového filtru ve kterem je umístěn i regulátor tlaku paliva. Pokud by se to nezlepšilo tak pak zkontrolovat tlak čerpaadla v nádrži.

Pak bych asi začal řešit vstřikovače.Zkusit jestli nepropouští pri natlakování palivové soustavy a tím nezmenšují tlak ostatním. Je pravda že v tomto případě se motor chová velmi špatně a jakoby se ulejvá a nechce jet ale i špatně startuje.

Je tam fakt mnoho faktorů. I zapalovací lišta umí zazlobit nebo i lambda sondy.

Pokud by bylo spatné nekteré z čidel polohy vačky nebo kliky tak motor většinou funguje normálně jen je línej protože nejde regulace klepání a motor tak pracuje s menším predstihem než normálně.

Někdy to chce na vagu číst nejen chyby ale i měřené hodnoty protože pokud je více hodnot na hranici tolerancí a nevyhodí to chybu tak to bědá problém.

Těch ovlivnujících faktorů je tu opravdu hodně.

Zkoušej a klidně dávej vědět

třeba prijdem na nejaký nový poznatek který pomůže ostatním.Od toho tu přece jsme.


Odpovědět

1  2