Fórum - Téma


Škoda Octavia I vybíjení baterie


Fórum Octavia I Škoda Octavia I vybíjení baterie

Informace o modelu: Škoda Octavia I 1U



2016-01-28 16:08:59

Zdravím všechny autory, kteří přispívají do tohoto fóra. Pečlivě sleduji, abych se něčemu přiučil.

Mám krátce Octavii 1.8 20V, která mi svými 110 kW znovu dává požitek z jízdy. Problém je v tom,

že na popojížděčky mám Feldu, tak Oktávka někdy dost dlouho stojí. Nedovedu si to vysvětlit,

ale zhruba za tři týdny se totálně vybije baterie. Měřil jsem odběr bez zamknutých

dveří. Naměřil jsem něco okolo 300mA. Počítám, že zámky také něco spolknou,

ale přesto by se neměla 75 Ah baterie vybít tak rychle. Můžete někdo poradit? S díky Pepas

2016-01-28 16:14:32

Ten odběr měř při zamčeným autě a nesmí bejt větší jak 30mA

2016-01-28 16:18:10

pepas: Ahoj, tych 300 mA je dost velky odber na to aby ti tu uplne vybil. Na moj vkus je to dost vela na kludovy stav. 300 mA je 0.3Ah za 1 hodinu. To znamena 0.3*24 = 7.2Ah za den pokial spravne pocitam. Cize na uplne vybitie ti staci 10-11 dni.

2016-01-28 16:22:08

p.s.: jinak za tři tejdny nečinosti se ta baterka dokáže vytlouct v pohodě zvlášt když se s autem jede jen kratká trasa mě se vytluče za tejden mam 5 letou baterii

Doporučoval bych to pokud možno nechat napojený na tkzv oživovači baterií-zdroj o cca 100mA a pak nebude problém

Podobně to řešim u tátovo felicie taky už toho moc nenajede

2016-01-28 16:30:22

fabka taky když stoji delší dobu taky baterku vybíji na vine je central,autoradio, a jiné kraviny co v dnešních autech moc elektroniky ktera bere nejaky proud v klidu až baterku vybije..

2016-01-28 18:54:52

alll: No s tím samovybíjením je to sice pravda, ale nemělo by to být zase tak extrémní. Já mám diselovou oktávku I, kterou jsme dřív měli jako firemní auto a stála třeba dva měsíce a pak napoprvé nastartovala. Centrál a autorádio tam je. Přítelkyně má fabii I a klidně po měsíci ji taky hned nastartuje. V obou autech baterka stará nejméně 4 roky.

Jinak 300 mA klidový odběr, to je skoro 4 Waty a to je třeba koncová nebo parkovací žárovka, to asi správně nebude. Není tam nějaký ultrazvukový alarm nebo tak něco? Nejdřív bych prověřil všechna dodělávaná zařízení připojená do elektroinstalace a pak i zbytek vyndaváním pojistek. Někam to jít musí.

2016-01-28 21:28:46

Zdravým vas no jedno z riesení je prepojit multimeter na minus a postupne vyberat- vytahovat poistky tym vyradit rozne okruhy a sledovat pokles

odberu, klučik zapalovania vytiahnuty !! nakolko ak som to dobre pochopil jedna sa o spankovy rezim, vozidlo v klude.Pokial pri vyberaní dojde k nahlemu poklesu odberu mate okruh. Uz len zistit danna poistka ktory okruh chráni podla el semi najst vynníka.Upozornenie pri odpájaní dojde alebo moze dojst k chybovemu hlaseniu do RJ /zapis do riadiacej jednotky motora tzv chybove kody tie treba po zakroku vymazat z pameti zavad/prajem vela stastia.

2016-01-29 00:02:04

p.s.: Omlouvám se, ve skutečnosti jsem naměřil 30mA, tu jednu nulu jsem tam omylem přiklepl. Kdyby to bylo 300mA,

tak ten výpočet je správný, 10 dní by odpovídalo totálnímu vybití. Už tuším, že to není jen můj problém. Alarm tam skutečně

je i když si nejsem jist jestli a jak vlastně funguje. Ani nevím jak ho odpojit. Může to být skutečná příčina, ale nevím jak to

ověřit. Na obou předních sloupkách vykukují zpod tapecírunku nějaká čidla, ale zdají se být původní součástí elektroinstalace.

Myslím, že budou mít souvislost s tím alarmem. Ten dobíjecí zdroj by to asi v pohodě vyřešil, jenže parkuji na parkovišti

dost daleko od domu. Nedostanu tam elektriku.

2016-01-29 00:30:01

pepas: použival bych takovou tu solarní nabiječku videl jsem ji za paru čupu na akru ta bymohla pomoct brubežme lechce dobijet akumulator. ja projistotu vozím mezi vercajkem v kufru pod podlahou ty levné startovací kabely na 350A mnohokrat pomohli i mě nebo treba kolegovi z prace kdyz mu ta jeho hajtra nechtela naskočit..

2016-01-29 01:15:05

No asi hodně záleží na výbavě ale myslím že by ta baterka mohla něco vydržet. Můj táta skoro nejezdí a má octávii 1,6 55KW klasic a po měsíci uplně normálně nastartuje. Centrál tam má dodělanej i s dálkou ,autorádio origo takže po pár dnech padne do úplnýho spánku skoro bez odběru.

Mám ale zkušenosti právě s neorigo autorádiama že neumí přeba vypnout napájení anteny nebo mají velký klidový proud.

Nekde na nejakým foru jsem i četl že to někdo řešil a že zaznamenal že když vysvakne panel autorádia tak teprve odběr klesne prakticky na nulu a že tím vlastně problém vyřešil.

Už jsem se ale setkal i tím že to dělal alternátor. Měl klidovej odběr asi 22 mA a když jsme rozházeli usněrnovač tak to byla jedna dioda . Dost překvapivé tehdy a auto byla myslím felicie.

Jinak s těma pojistkama je to dobrej postul a ten žrout se většinou najde. Já bych tem klidovej odběr viděl i do 10 mA ale jak říkám záleží na výbavě.

Na VW multivan je tento problém taky neb je tam ptákovin ve výbavě plno.Je to tam řešený tím že je tam druhá baterie která je charakteristikou stavěná na malé dlouhotrvající odběry.Takže se stane že nejde půl auta ,nastartujete a za chvilku to zase jde všechno normálne.

2016-01-29 09:55:30

pepas: Tie pohybové čidlá na stĺpikoch patria k alarmu. Kolegovia už napísali v podstate všetko, snáď ešte v akom stave je samotná baterka či drží kapacitu aj nezapojená (ak som to niekde prehliadol, tak omluva).

Tá solárna dobíjačka ako píše alll je dobrá vec práve na tie kľudové odbery. Ivan/ZZZ77 ju má na Supovi už dlho a spokojnosť Káble vozím aj ja lebo okrem druhých už pomohli aj mne, keď mi padala baterka

2016-01-29 11:53:20

Díky všem, nápady jak to řešit jsou všechny zajímavé a měly by mě dovést k cíli. Hned jak se trochu oteplí,

začnu se v tom vrtat a když dojdu k nějakému výsledku dám vědět. Co se týká kabelů, tak nevozím.

Mám náhradní baterii (nová), která se vybíjí stejně jako ta starší. Jinak obě po nabití drží napětí

a mají dobrou kapacitu (podle hustoměru). Tu solární nabíječku někde seženu.

Ještě jednou chci poděkovat . Pepas

2016-01-29 18:15:11

kamen: Bacha na jednu věc: Pokud při měření odběru nejdřív odpojíš baterku, pak připojíš A-METR, tak těch 300mA je skoro v normě. Inicializuje se řídící jednotka a ostatní systémy auta. Připoj A-METR a počkej, někdy i 30 sekund, pak odběr klesne a to je ten klidovej stálej.

2016-01-29 18:17:49

sendox: Máš pravdu, řídící jednotky musí ,,usnout".


Odpovědět