Fórum - Téma


Škrtící klapka


Fórum Fabia I Škrtící klapka

Informace o modelu: Škoda Fabia I 6Y


1  2

2016-02-27 17:54:22

Ahoj,chci se pustit do čištění klapky,akorát furt nevim jak je to s tim nastavovánim potom.Někdo říká,že se nastaví sama,jiní zase tvrdí za pomocí vagu.Tak nevim.Začínám jít po důvodech proč mi svítí kontrolka motoru.Napřed to byl špatný zážeh na prvním válci,vyměnil sem svíčky a 200km byl klid.Teď na mě zas potvora blikla,tentokrát je to špatný průtok vzduchu a protože kolísají trošku otáčky,zkusim tu klapku.Stačí ji vyčistit na autě,prej je na to nějaký sprej ale moc této variantě nevěřím.Raďeji bych ji vytáhl z auta.

2016-02-27 17:58:26

michal32: klapku vyndej čištění z vrchu je naprd ze spoda se nedostaneš

http://www.skoda-club.net...apky-fabie-1-4-44kw-19748

to nastavení proved vagem co vim tak sama se nastavuje klapka akorát u felicie 1,6

2016-02-27 18:01:43

p.s.: díky za radu.Dojedu s tím po vyčištění do servisu aby mi ji nastavil kolega?Jde mi jen o to aby auto neškubalo nebo se dusilo.

2016-02-27 18:46:50

michal32: měl bys v pohodě dojet

2016-02-28 15:30:25

michal32: dej to na vag, zjisti závadu a pak dělej klapku. Před vyndáním odpoj baterku, vyčistit opatrně a zpětně nandej. Připoj baterii a zapni zapalování do 1 polohy klapka si nastaví uložené hodnoty v epromu ( párkrát cvakne ) a je to. Pak je třeba ji pomocí vagu nastavit /adaptační hodnoty, základní nastavení klapky/ práce tak na 5 minut na doma v servisu dáš ranec.

2016-02-28 15:39:23

pepino68: když jsem to měl na diagnostice tak hlásila špatný průtok vzduchu.Na volnoběh za studena kolísají otáčky cca 800 - 1200.Volnoběh u zahřátého motoru 800-900.

2016-02-28 23:20:35

michal32: Po načtení vagem je třeba číst měřené hodnoty a poté diagnostikovat závadu. Jestli má kolega VIS tak tam je nastavení všech parametrů ve voze jinak po základním nastavení klapky ADAP OK, základním nastavení volnoběhu je třeba zkouknout parametry a pak hledat dále. Jestli hlásí VAG problém s průtokem vzduchu je třeba se zaměřit na váhu a porovnat parametry požadované a naměřené vše je v bloku měřených hodnot.

2016-03-12 16:23:31

p.s.: chci se zeptat mi tvrdí v autorizovaném servisu škoda že klapa se nenastavuje u 1.4 50kw. Jen po skompletování nasazení zapnout klíček na cirka jednu minutu a pak startnout. A dodal když vyndáte baterku a pak dáte třeba po nabití zpět také nic nenastavujete to to mi řekli. Tak já nevím také se ji chystám vyčistit pořádně.

2016-03-12 18:14:09

dabo: .Já mám 16V a po vyčištění jsem s tím musel na diagnostiku.Mechanik mi říkal,že kdybych měl mpičko tak by se to nastavilo samo.

2016-03-12 22:48:48

pepino68: Mohu se zeptat co váha vzduchu bude ukazovat v měřených hodnotách? Když se klapka po zapnutí zapalování sama nenastaví,jak to poznám? Co a jak měří váha vzduchu?

2016-03-12 23:01:43

dabo: pokud to tvrdí odborníci bude to pravda já osobně bych to přejel vagem jistota je jistota

2016-03-16 18:59:26

dabo: ještě jednou ke klapce ano klapka se nastaví podle hodnot uložených v řj ale pro správnost a kontrolu nastavení se dělá adaptace klapky praxe cca 20 let, mechanik sice tvrdí že se nemusí ale v tom případě bych rád věděl jak často jsou mechanici školení atd.

2016-03-16 19:08:44

pepino68: Asi tak je to dobře řečeno. jinak ve značkových servisech je školení i 3x do roka a bez toho by mechanik neměl dělat, Škodovka a ISO to kontroluje. No ale to je ideální stav. V servisech kde se dělá všechno školení nejsou a ti chlapi jsou v podstatě samouci.

2016-03-16 19:29:06

drak: váha vzduchu MAF váha vzduchu - zjednodušeně řečeno opravdu váží (spíš měří) množství vzduchu nasávaného do motoru, podle toho se určuje množství paliva atd... v bloku měřených hodnot je okno požadovaná a aktuální hodnota / aktuální hodnota musí být větší než požadovaná ale pozor při zvýšení otáček se mění hodnota protože se otevírá erg a začne pouštět spaliny zpět na což zareaguje lambda a upraví hodnoty všeho i právě hodnoty vzduch atd. Bez projetí a kontrole za jízdy těžko něco poznat. Klapka se nastaví sama to je daný řj ale jak říkám kontrola vage je jistota jinak auto pojede normálně bude max trošku víc žrát a línější i když po čase si sedne a bude klid.Je to tak udělaný kvůli tomu abys když odpojíš baterku nemusel na diagnostiku.

2016-03-16 19:44:06

pepino68: Já nastavuji klapku vždy. To co jsi napsal je v podstatě správné, jen dodám že váha vzduchu je tepelné čidlo, nic víc neumí, jen měří teplotu nasávaného vzduchu a z toho se počítá obsah kyslíku, lambda měří nespálený kyslík ve výfukových plynech. Lambda funguje stále, ne jen po otevření ventilu zpětného vedení výfukových plynů. Než čekat než si to ,,sedne" to radši na tu diagnostiku.

2016-03-16 21:18:53

drak: ok popsal jsem činnost váhy jen tak zhruba, napsat o všem s čím je spojená a jak je na dlouho a to samé platí o lambdě (nebylo myšleno že lambda /lambdy běží až otevře egr je jasné že je v provozu stále, ale asi jsem to špatně popsal) záleží dle typu motoru AUB BBZ ale vždy je lepší provést nastavení klapky, při dnešních cenách a dostupnosti vagu si základní nastavení svede udělat skoro každý na netu je spoustu rad. Jen jsem chtěl říct že já pokaždé u každého vozu tohle prostě provedu pro svůj klid a klid zákazníka 10 min max práce.

2016-03-24 18:08:05

Klapka čistá jak sklo,dneska sem čistil egr hrůzu(přístup ke všemu tam fakt za trest) čistej je už taky ale po 10km zas kontrolka.Píše mi to chybu p0402 špatný průtok vzduchu.Už se asi výměně nevyhnu co nebo máte ještě někdo nějaký tip co by mohlo dělat brajgl?

2016-03-24 21:10:58

nastavit ji

2016-03-24 21:35:32

Klapka nastavená je.

2016-03-24 22:13:56

nic mě nenapadá já mám feli 1.6 mpi taky sem měl problém s klapkou a když se vyčistila a nepomohlo to tak známej přišel na to že to děla potenciometr tak že kapka u mě bude nová.


Odpovědět

1  2