Fórum - Téma


Špatné startování u Fábie


Fórum Fabia I Špatné startování u Fábie

Informace o modelu: Škoda Fabia I 6Y


1  2

2008-10-07 15:18:46

Mám problém se startováním Fábie 1,4Mpi,50kw,2000Většinou při studeném motoru nastaruje až napočtvrtý.Byl vysypaný termostat,dal jsem nový,nové teplotní čidlo ,všechny filtry,včetně benzínového,nové svíčky.Diagnostika nic nenašla.Když nastartuju napoprvé,dám rychlost,tak to cuká a vůbec nechce jet(jako Š120,když je -20C).Jinak teplý motor chytá bez problémů.Nevíte někdo čím by to mohlo být?

2008-10-07 19:00:44

u tebe to vypadá čoveče že ti nějak stávkuje počítač, že ti prostě nedává jakoby automatickej sytič... proto se to chová jak studená škodovka... nech to prohlídnout v servise radši

2008-12-05 22:51:33

cau u mi fabie se to taky zacalo stavat . napotreti nastartuje a vse je ok. zadny cukani nic ...a stava se to jen nekdy tak dej vedet na co si prisel

2009-01-07 15:08:30

cau,na akej diagnostike si bol ?origo skoda?podla mna to je bud teplotne cidlo alebo cidlo otacok motora,ale to by mala ukazat diagnostika(kvalitna diagnostika),niektore z nich dava falosne informacie riadiacaj jednotke.

2009-01-30 12:41:49

čau zajet na diagnostyku ale podlemně ti diagnostyka ukaže netesnost sacim potrubi tosem rešil nekolikrat neš sem vimněnil čidlo tlaku je pod škrtici klapkou jeto bolest hlavně u aut co jezdi zastudena nevim čimto je ale jeto normalni MPIček,čau

2009-01-30 13:36:09

ted to prestalo a zatim je to v pohode. tak uvidim jak dlouho to vydrzi.

2014-09-25 16:20:30

ahoj,mně startuje fabka(1,4mpi 44kw aze) za studena na první "cvrnknutí" ,ale horší jsou teplé starty...startér dýl točí než motor chytne...myslíte,že to je normální jev?

2014-09-25 19:47:34

fabia14aze: Svíčky počítám po 60 000km měníte a tak bych to mrkl na čidlo chladící kapaliny. Diagnostikou se dá zkontrolovat. Možná bude i nějaká chyba.

2014-09-25 20:24:42

drak: Svicky mají tak 2000 km (champion Rc89pyc),...cidlo teploty jsem dával také nové (febi bilstein),ale dělalo to i při tom starém,na diagnostice jsem to měl a vše ok!.....co třeba cidlo otacek vačky,nemohlo by to mít souvislost?

2014-10-01 14:18:30

zdravím,můj problém byl ve vysypaném termostatu,ale taky jsem měnil čidlo a diagnostika nic nenašla až mi to poradil automechanik,Vyměna termostatu problém vyřešila

2014-10-01 23:00:46

no je zajímavé jak vysypanej termostat souvisí se studeným startem.

Jinak čidlo teploty jsem řešil jednou a to taky u špatného startování

Diagnostika žádnou chybu nehlásí. Bylo ale zvláštní že u studeného auta se zvedla docela dost ručička teploměru.

V měřených hodnotáchu to ukazovalo teplotu motoru 68 stupnů a nebyl ješte nastartován

To jen pro úplnost že v chybách to vůbec nemusí byt načtený

2014-10-02 08:10:58

Termostat sám o sobě startování neovlivní ale čidlo teploty ano a diagnostika,pokud není úplně v nebo vadné vedení nic nenapíše protože i když špatně stále měří. Proto jak píše Mape, sledovat v naměřených hodnotách co ukazuje a porovnat s realem. To zn. studený notor nemůže mít ani 40st. a teplý např po jízdě nemůže mít také třeba 40st. Rozpadlý termostat zapříčiní nízké ohřátí motoru ale dobré čidlo změří danou teplotu a motor chytá normálně.

2014-10-02 15:44:41

Zdravím,já jenom reaguji na to jak se vyřešil můj problém.taky si myslím,že pokud je špatný termostat bude se chladící kapalina ohřívat dýl a tak bude švindlovat i teplotní čidlo,to má spojitost i s automatickým sytičem pokud se nepletu.Takže auto pojede dost dlouho právě na ten sytič a tím se může změnit bohatost směsi a to může mít vliv i na starování ,spotřebu a další.Zkrátka na jednu závadu se dá najít spousta rad jak jí vyřešit a záleží na tom,která je zrovna ta pravá.A ještě mě to přestalo až po druhé výměně termostatu,koupil jsem originál a tu čínskou šitku vyhodil a od té doby bez problému.

2014-10-02 21:42:28

To máš tak nějak pravdu ale startování za studena ti ovlivní jen to čidlo nikoli termostat. Termostat ovlivní chování motoru ohledně rychlosti ohřívání a držení teploty. Termostat nemá žádnou souvislost s nastavením provozních stavů řídící jednotky při startování za studena a potažmo ani za tepla. vše záleží na teplotním čidle které říká jednotce info o teplotě a tedy i nastavení všeho pro staart a chod motoru. Když pustíte diagnostiku a dáte si do grafu nejakou měřenou skupinu kde je zobrazována teplota uvidíte co se děje s rostoucí teplotou jak se mění predstih,doba vstřiku a další. termostat ovlivní pouze mechanicky zda teplota roste pomalu nebo rychle ale jen za běhu motoru.

Možná mi tu někdo řekne že jsem tu objevil ameriku ale občas tu čtu že se tu plácáme v nesmyslech tak to chci uvést na pravou míru.

2014-10-03 08:04:16

mape: Je to fórum a plácat tady můžeš co chceš pokud jsi slušný a nikoho nenapadáš. To co tu zrovna ty píšeš jsou věci které mají hlavu i patu, je vidět že na autech sám děláš a ,,moudra" nemáš jen vyčtená z internetu. Když čtu u ,,stříkaček" o sytiči tak mě chytá záchvat smíchu. Tam přece žádný není. I když mám rozpadlý termostat a motor neohřeju, tak řídící jednotka dostane od čidel informace ke stávající teplotě a vozidlo nastartuju normálně. Jsem přesvědčený že bylo v čidlo teploty a špatnej ,,číňan" byl bonus k nízké ceně.

2014-10-06 13:19:57

Ale chlapi,já taky vím,že to všechno řídí příslušná elektronika a žádný sytič tam není ,měl jsem na mysli zjednodušený princip.A věřte tomu nebo ne ale po výměně čidla se nic nezměnilo,problém byl ten samý a až po druhé výměně termostatu se to spravilo.taky mi to bylo divný....ale stalo se.jAuta nespravuju to je fakt a když je nějaký problém,snažím se ho vyřešit a odstranit sám...přístup k informacím je celkem snadný a zatím se mi vždy podařilo problém vyřešit a ne vždycky to bylo to nejprvděpodobnější.No a jestli jsou moje názory k smíchu O.K. nechám se poučit,nevidím v tom problém.Tak díky za příspěvky

2014-10-06 13:32:33

milhaus42: Ne, ne, tak to určitě myšleno nebylo, k smíchu určitě ne. Jestli to tak vyznělo tak obrovská omluva. Jen je možné že to namontované první čidlo, nebylo to pravé. Určitě se tady nikomu smát nebudu. Závadu jsi odstranil tak

2014-10-06 14:21:13

Jo já jsem to pochopil,nezlobím se a rád se nechám poučit,jak jsem psal,do aut nedělám a každá rada je pro mě cenná a dostat podrobnější informace se vždycky hodí.Mám vždycky radost když se problém podaří vyřešit a nemuset jezdit do servisu kde koukají jak s námi vydrbat....jako se stalo v mém případě.Měsíc po koupi mé fabky.Problém byl v tom,že auto v tu nejméně vhodnou dobu přestalo jet,rozsvítila se kontrolka esp,nebo ecp?? a autí jelo v nouzovém režimu takže nereagovalo na plyn,zkrátka musel jsem zastavit počkat tak 5 min.znovu nastarovat a doufat že dojedu domů.Diagnostika psala chybu v řídící jednotce ta se vymazala a chvilku byl pokoj ale po týdnu zase to samé.tak jsem zajel do servisu a verdikt zněl výměna řídící jednotky,cenu si už přesně nepamatuji,tuším okolo 12000,- i s prací.řekl jsem že si to ještě romyslím a jel domů nastartoval net a hledal, všechno nasvědčovalo tomu,že měli pravdu ale byla tu ještě jedna možnost,že je špatný kabelový svazek tak jsem se toho chytnul a začal hledat jestli není někde zpuchřelý no a ve žlábku pod stěračem jsem uviděl vodu,byly ucpané odtokové hadice nebo co tam je a kabel se máchal ve vodě tak jsem je prošťouchnul voda vytekla a ejhle závada odstraněna od té doby se nevyskytla....zkrátka banalita na které jsem ušetřil spoustu peněz a udělal mi velkou radost a to všechno díky nápadům chytrých lidiček.Tak jak říkám,vždycky je dobré se nechat poučit

2014-10-06 18:29:41

milhaus42:

2014-10-06 22:53:52

milhaus42: Já taky nechci pochybovat o tvé snaze řešit problémy. Jen nemám rád takový ty hospodský rady a názory co k ničemu nevedou. Většinou se tu vyjadřuju k věcem u kterých vim 100% že jsou tak jak píšu a snažím se o jednoznačná řešení.

Proto se někomu může zdát že pomlouvám a provokuju.

Jinak k tvemu problému s kabelovým svazkem jak si psal . Pokud ležel ve vodě a byl problém je velká pravděpodobnost že bude nějaký problém i v budoucnu. Kabelový svazek pokud je zdravý tak mu voda nevadí. už jsem několikrát viděl tento problém co jsi měl ty .Plný nosník vody a kabely se v něm koupou. Po odvodnění pak dobrý. a po pár letech se svazek dával jinej nebo se pracně repasoval protože byl shnilej na hadry . Jakmile se do narušeného vodiče pustí měděnka ,tak se za čas uplně rozpadne. Jedna rada ohledně tohoto....... rozmotat tu černou isolaci a nechat svazek obnažený,maximálne ho zamotat jen aby vodiče drželi pohromadě třeba vázacíma páskama a nadzdvihnout ho t toho podběhu do výšky. Pomahá to. Třeba já už na mojí fabii mám tohle za sebou.

Když jsem ji dostal tak tam nešel snímač vačky , servo zlobilo, labda1 vyhřívání. Příčina....... svazek v nosníku shnilej vodič k servu, svazek pod baterii přehoblovanej vodič ke snímači vačky a vyhřívání lambdy byl uhnilej vodič pod mechanismem stěračů. Rozházel jsem kvuli tomu půl auta a patlal jsem se s tím celé odpoledne. Zrovna dnes mi to začalo dělat problém na 2 válci. Nejde vstřik ani plyn ani benzin. Tak jsem rozhodil svazek pod baterkou a bylo to na světě. přeho blovaný vodič ke vstřiku a další dva načatý který jsou podle barvy od teplotního čidla a od dalšího vstřikovače. Mám už doma z vrakoviště svazek jiný a zdravý ale ještě z něho musím vytáhnout vývody pro plynovou instalaci do čehoš se mi nikdy moc nechce ale dnešní problém to asi urychlí. Takže asi tak.

Prostě mazání chyb diagnostikou není podle mě oprava ale komedie.Vždycky ta chyba je na základě nějakého problému Někdy může být samozrejmě i třeba vybitou baterkou. tam toho pak naskáče spousta .

I tvůj problém s čidlem teploty může byt v elektrice. prostě si tam s něčím hnul a nejprve to nešlo a pak to šlo.

Fabie na to trpí a těch problémů je tam mraky

Paradoxně vím o autech které s tím problém vůbec nemají a kde se tyto problémy elektroinstalace vůbec nevyskytují.Asi jiná směna......


Odpovědět

1  2