Fórum - Téma


Spoiler pátých dveří


Fórum Octavia I Spoiler pátých dveří

Informace o modelu: Škoda Octavia I 1U


1  2

2016-07-27 20:59:57

Ahoj všem.Mám Octavii liftback.Zvažuji montáž zadního spojleru na páté dveře, ale zajímalo by mě jaký má jeho montáž vliv na aerodynamiku vozu například jestli se tím dá snížit součinitel odporu vozu.Na netu jsem našel spoustu různých provedení, ale originál jsem našel pouze tento: http://eshop.skoda-auto.c...ctavia-i-rs/0/1/6/43/1001 .Předem děkuji za reakce a poznatky z praxe .

2016-07-28 18:28:56

zuchon: Tohle není špatná volba. Při běžných rychlostech to nic s aerodinamikou nedělá, tady nic nepoznáš. Pravda ale je že po jeho montáži se ti bude méně zasrat zadní okno. Proudění vzduchu to strhává. Když ještě namontuješ horní křidýlko na okno bude to ještě lepší. No a auto vypadá líp,ne? Jestli ti jde o spotřebu nic nepoznáš.

2016-07-28 20:44:46

drak: Ahoj draku.No tak trochu jsem si říkal že lepší aerodynamika by mohla ušetřit nějakou tu decku paliva.

2016-07-28 20:49:01

zuchon: Křídlo ti nic neušetří ale ani nezvýší.

2016-08-10 10:11:22

drak: Díky za Tvé příspěvky

2016-08-10 14:26:47

zuchon: Samozřejmě nemáš zač. Už je namontováno?

2016-08-10 16:24:05

drak: Neni.Zatím se snažím zjistit nějaké informace.Mám rád věci které vypadají dobře a ještě mají nějakou užitečnou funkci.Kamarád má Forda Escorta a dal si tam na páté dveře křídlo a říkal že od té doby najede víc na jednu nádrž.Má ho tam už skoro rok tak to už má vysledovaný protože před tím jezdil několik let bez toho tak mě to přivedlo na tuto myšlenku.

Rich  
Michal
2016-08-10 16:44:29

Drak: Takže se to montuje na auta jen čistě z estetického hlediska?

2016-08-10 19:03:38

zuchon: Nevím co má za Escorta a jak rychle jezdí. Křídlo samozřejmě upraví obtékání vzduchu kolem karosérie a je možné že nějaká úspora se objeví, já to nikdy nesledoval. Samozřejmě spojlery (ty které projdou zkušebnou) ve vyšších rychlostech účinek mají a pokud se podíváš na závodní auta, tak jejich křídla jsou většinou extrémní. Samozřejmě plní více funkcí, zvýšit pod vozem podtlak, přitlačit zadní část atd. V normálních rychlostech podle předpisů se toto nijak zvlášť neprojeví. U aut která nikdy jako soutěžní nejezdila, jsou tyto výrobky jen na parádu a homologace spočívá v tom že třeba při nehodě vše kolem nepodřežou. Já mám na 5. dveřích dvě křidýlka a nešpiní se mi tolik zad okno. Nemyslím si že by mne nějak s RS- předním nárazníkem tlačily k asfaltu, i když ten př. nárazník má podtlakový účinek a otvory se líp chladí brzdy. Tak než namontuješ měř spotřebu, jsem zvědav co se projeví po namontování.

rich: Já myslím že ano, kdo z nás jezdí stále 130km/h a víc? Jak říkám, napomáhá to obtékání vzduchu a třeba se tolik nešpiní zadní okno. Kolik asi z těch křídel co jsou na trhu bylo v tunelu na měření odporu vzduchu? Určitě existují samozřejmě křídla která jsou stavitelná podle rychlosti i elektronicky s naladěním na daný vůz. To si ale myslím tady málo kdo nechá namontovat. Chci ještě dodat že např. Škodovkou dodávané díly zkoušené jsou a nesmí nijak ovlivňovat negativně ani odpor vzduchu. Superb nikdy ve sportovní verzi nebyl, je to limusina a tak tyto doplňky co jsou na něj na trhu takto zkoušené nejsou.

2016-08-10 19:15:46

drak: Právě že existují spojlery s různýmy funkcemi.Ty co zvyšují přítlak tak asi i zvýší spotřebu protože je auto jakoby těžší.Moje SDI není závoďák, ale i tak se přemisťuju 90 - 100 km/h a když fouká silnější vítr tak je to na spotřebě docela znát takže člověk asi ani nemusí pořád jezdit 160 km/h aby se mu něco fungujícího projevilo.Kamarád má Escorta lifback stejně jako jsou naše Octávie.Rok přesně nevím asi konec devadesátých let.Spotřebu sleduji celou dobu co auto mám.Díky počítači to není problém.Než tam něco namontuju,rád bych měl nějaké konkrétnější informace.

Rich  
Michal
2016-08-10 19:20:23

Drak: jenom jsem se ptal, co jsi mi napsal zní logicky dík,,

2016-08-10 19:45:30

zuchon: Ty máš SDI ? Já jezdil s SDI-čkem se zvýšeným výkonem a jezdilo to dost pěkně a spotřeba šla dolu. Tenkrát si to nechal dělat jeden maník na tři služebáky a do půl roku to měl na všech. Kámoš má asi teda Escort modelový rok 96, tím končily.

2016-08-10 20:22:59

drak: Ano myslím že má 1996 ale nechci kecat.Já to mám asi v základu.Koukal jsem na různé chipy na netu a zní to až moc pěkně.O výkon mi nejde.To bych si nekupoval SDI.Teď mi to do práce jezdí podle počítače za 3,7 - 4,3 l/100 km podle počasí a situaci na silnici.

2016-08-10 20:26:04

zuchon: No tak ty už asi níž nepůjdeš, jedině že by to už táhly kobyly. Spotřeba pěkná.

2016-08-10 21:09:17

drak: Proto hledám úspory ve snížení odporu.Snažim se jezdit vklidu a úsporně.

2016-08-10 21:17:03

zuchon: Myslím že jezdíš dost úsporně ale bacha, je to diesel, zanáší se a když ho jednou týdně neprotáhneš nebude mu dobře. Aditiva do nafty dáváš? Jo a ještě když se zanese výfuk tak na STK emise nebudou.

2016-08-10 22:54:59

drak: Jo snažím se předvídat a když jezdíš po cestě kterou znáš tak se to celkem dá.Aditiva nedávám.Právě protože je to SDI tak dávám plyn na podlahu v kopci každé ráno když jedu do práce a při předjíždění se ani nerozmýšlím.Neni tam turbo takže mi odpadá starost o něj.Je to takovej traktor ale celkem mě baví a hezky se s tím jezdí.STK mě čeká v říjnu tak jsem zvědav.

2016-08-11 06:59:12

zuchon: Ta aditiva bych ale dával, turba se to netýká.

2016-08-12 09:59:01

drak: Nevím jaký by to mělo v mém případě přínos.

2016-08-12 10:36:00

Před pěti roky jsem si ho dal tež ,v dubnu jsem byl na technicke a měl jsem problem,nebyl zapsan ve velkým techničáku...


Odpovědět

1  2