Fórum - Téma


Sportovní filtr a další zvyšování výkonu


Fórum Favorit Sportovní filtr a další zvyšování výkonu

Informace o modelu: Škoda Favorit


1  2

2014-09-30 08:01:08

Zdravím kluci :) Vlastním Favorita 135 LUX rok 90, 43 kW. Jedna vec je ta, ze se Vas chci zeptat proc je saci potrubi pod karburatorem zaroven vedeno s potrubim pres ktere tece antifreeze kapalina chladici od motoru? Nechapu ucel. Podle me je spravne aby do motoru proudil studeny vzduch o teplote co nejnissi, podle toho co zrovna dovoluji urcite podminky. Nemyslim ted prisavani ohrateho vzduchu kolem vyfuku pri studenem motoru. Podle me je vubec spatne navrzeny motor. Kvuli tomu ze ma saci potrubi nad vyfukovymi svody. Jak by se ten motor choval kdyby se mu namontovalo saci potrubi tepelne izolovane od tepleho vzduchu kolem vyfukovych svodu, a bez trubek s chladici kapalinou? Proste kdyby byl do motoru priveden neohraty vzduch o teplote atmosfery? Vyrabi se takove saci potrubi? Jde mi o to aby motor nasal vice vzduchu. Protoze kdyz pist nasaje urcity objem tepleho vzduchu, nestlaci tak velkou kompresi kako kdyz nasaje vzduch studeny. Protoze v tom samem objemu vzduchu ve valci je mnohem vic molekul kysliku. No a ve finale z toho plyne ze diky sacimu potrubi a spatnemu navrzeni ma motor zbytecne snizeny vykon. Mam pravdu nebo nechapu fyziku. No a dalsi vec s tim spojena je, ze mu chci namontovat sportovni filtr abych si zase trosku prilepsil na vykonu. Jenze k tomu potrebuju kit primeho sani na karburator. Ten jsem sehnal na netu ale problem je ten, ze jsem nesehnal jiny nez ten laminatovy ktery nechci. Shanim ten lepsi ktery se da prisroubovat na ty tri originalni sroubky. Jako obrazku na googlu takovych kolen je dost ale me prijde ze si to lidi vyrobili samy. Chtel bych aby ta trubka mela vnejsi prumer 70 mm jako vnitrni prumer sportovniho filtru. A byla tlusta 1mm. Mela by byt dostatecne dlouha aby montaz kuzele vychazela na misto kam vedla originalni gumova roura od vyrobce. Protoze tam chci oddelit kuzel nejakou prickou od tepleho vzduchu kolem motoru. Jenomze nechapu jak to vse muze viset na tech trech malych sroubkach a nest vibrace motoru. Bud bude filzr pripevnen na blatnik a na koleno karbiratoru povede husi krk nebo na prirubu karburatoru musi byt vyrezane nove zavity. Hlavne vetsi. Protoze ty dva dily budou neco vazit. Jestli doma mate sportovni kit podobny memu popisu, koupim ho od Vas za rozumnou cenu. Kdyz bude s jistotou pasovat na muj typ karburatoru.

2014-09-30 08:27:24

Nečetl jsem ten sloh celý, ale veř, že vyhřívané sání tam není pro srandu a svůj účel. Pokud to odpojíš, motor pojede hůř - na chladných stěnách bude kondenzovat směs, zhorší se přechody. Kamarád ho měl odpojené, auto při prechodech škubalo. Po zapojení jede plynule, necuká.

Favo motor je povedený a ve své době měl nejlepší primární emise

Ad sportovní filtr - za ty prachy to nemá přínos. POkud chceš skutečně vyšší výkon, tak jedině jinou vačkou a úpravou hlavy

2014-09-30 08:43:01

Je mi jasný že tam není pro srandu. Proto jsem nic neodpojoval. Inženýři to kdysi nenavrhovali pro nic za nic. Jen bych opravdu chtěl znát jeho účel. Ostatní motory to mají taky vyhřívané? Dobře. Když udělám vačku, hlavu, jak to bude s životností motoru a spotřebou? No a orientačně mi to přidá kolik kW na výkonu?

2014-09-30 09:10:13

135lux: Tak,proč sáním proudí chladící kapalina? Pod sáním je výfuk a ten by dokázal to ,,hliníkové" sání dost ohřát. Další věc je že hlavy Favoritů jsou lité gravitační metodou a mají jinou roztažnost než hlava Felicie která je litá tlakově. Jednobodová stříkačka má ještě chlazené sání, MPi již nemá,je z jiného materiálu a přesto musí mít spec těsnění jinak vyleze ze spoje ven. (roztažnost materialů je jiná.) Na garancích se vyměnilo spousty těsnění pod sáním. Je to karburátor a tak jsi ochuzen o úpravy řídící jednotky. Nevím co chceš dělat s hlavou a jakou tam chceš dát vačku. U tohohle motoru půjde určitě spotřeba nahoru ale kolik kW to bude ti tady asi nikdo neřekne pokud neví co vlastně chceš dělat. Na internetu určitě najdeš popis úprav těhle motorů a s toho bych vyšel. Byl tady ruža profil a ten závodí s Fávem ale změnil to na holku a někam se stratil. Dříve jsme motory dělali s kolegou ale na vše byly návody a dávaly se jiný karburátory. Určitě to někdo dělá a poradí. Na internetu najdeš všechno a na tuningový srazy jezdí dost upravenejch Fáček,tak se poptat.

2014-09-30 09:11:55

ano, Favorit není jediné vozidlo, které má vyhřívané sání

Ohledně vačky - Tvoje otázky jsou moc obecné. Vaček je spousta. Pro běžný provoz se jako vhodná jeví 265/258. Tam je životnost v normálu, ale jako vždy záleží na užívání Spotřeba normál (ale dle užívání). Kamarád s tou vačkou má naměřeno 89k a 136Nm

2014-10-01 09:34:13

Chci tam dát sportovní filtr s tou rourou kterou budu teprve vyrábět s kamarádem protože jak jsem psal, koupit se mi ji nepovedlo. Má ji tu někdo? A ostatní věci vynechám. Fáčko potřebuju denně k dojíždění do práce. A už by to byla dražší investice. Přitom to bude pořád favorit. Žádný velký zázraky se z tohohle motoru vyždímat nedají podle mě. Jen ho trochu polepšit ale za cenu životnosti a těžkých peněz. On je ten motor i špatně navržený jak jsem psal. Sání nad svody, klika uložená třikrát. Zajímalo by mě jestli oktavia má stejně řešenou kliku? V bloku jsou vložky... Kdyby ten motor byl aspoň podobný žigulu konstrukcí, byl by na tom lépe. Ty měli spotřebu stejnou jak favorit ale víc jeli. Snažím se šetřit na jiné auto. A už chci jít do turbodiesela. Dřív jsem na naftu nadával a dnes ji naopak vyhledávám. Když za 43l najedu max 550km a už svítí hladové oko, chce se mi brečet. Podle toho čeho jsem se dopočítal, mi to žere 7.5 - 8l. Jede to jako favorit 43kW ale žere to jako dvoulitr 110kW. Tohle je moje třetí auto s benzinovým motorem. Další už nechci. Kámoš má Ford escort rok 90, 1.8D 44kW a prej najede na plnou nádrž 1100km. Říkal že mu to žere 4.5 - 5l nafty. Když teda pasujou motory z feldy na favorita, přemýšlel jsem že tam spolu dáme motor z 1.6 nebo 1.9D ale to by byla asi pakárna a o technický ani nemluvím. To už si radši tu feldu koupit. Nebo mi taky říkal že by mi do bloku možná šli strčit vložky z 1.6 felicie. Ty věci kolem úprav mě hrozně zajímají. Proto se vás tady ptám co všechno se s tím dá dělat. Hlavně teda jak se to dělá správně. Ale dílnu a peníze na to nemám. Tak se zeptám jednoduše. Jak se bude chovat motor kdyby do něj proudil chladnější vzduch než do něj proudí teď s tímhle sáním co tam je? No a další věc. I kdyby se mi teda povedlo výkon zvednout, řekněme hlavou a vačkou, já jsem do teď nepochopil, co se jako dělá s klikou? Ta přece nemůže fungovat stejně dlouho při větším tlaku působícím na ni, když je navržena na ten výkon který tam byl v sériovém stavu motoru. Možná s malinkatými rezervy. Tak jak je to? Zvednu výkon, najedu 10 000km a dám nový motor? Nebo musím dát kliku z fabie 1.4?

2014-10-01 11:21:53

Když čtu co tady píšeš tak bych se do toho nepouštěl. Auto potřebuješ každý den a po rozebrání to hned tak dohromady nedáš. Měnit motory je také investice a Fávo má hlavně měkkou karoserii, tak na 1,6-ku nebo dokonce 1,9D zapomeň,jsou na něj moc těžký. Nemysím že je dobrý nápad zkoušet vložky z 1,6 do 1,3 hlavně,úplně jiné motory. Stěžejní myšlenka tvého příspěvku je spotřeba a tu ti na tomhle autě žádné úpravy nesníží. Nech seřídit karbec,dej lepší svíčky a jestli jsi už koupil ten filtr dej ho tam. Vyzkoušej jestli při sešlápnutí pedálu máš plnej plyn,pokud ne tak seřiď. Tím bych asi snažení zakončil a začal šetřit na to jiný auto. Samozřejmě je to jen rada, můj názor.

2014-10-01 12:08:22

135lux: vlez si na skoda.virt a tam můžeš o úpravách číst celý rok. Je to velmi obsáhlé téma. Navíc čti pozorně, protože se mi zdá, že to, co už jsem psal, jsem psal úplně zbytečně. Nic sis z toho nevzal.

S Favoritem se dá v pohodě jezdit kolem 6/100, ale musí být auto v pořádku a musíš s ním umět jezdit.

S výměnou motoru za zcela jiný (třeba s tý Felicie), tak se vystavuješ velkému problemu se zákonem. Zvlášť, když s autem jezdíš denně. Hlavně motor 1,6 z Feldy je totální mimo zastavovat do Favorita. Stejný výkon zvládne i Favo motor a hlavně legálně.

Plus je třeba si uvědomit, že s vyšším výkonem jde ruku v ruce úprava podvozku a hlavně brzd.

Ale jak to čtu, radši se do ničeho nepouštěj a kup si jiné auto

2014-10-01 23:27:59

Narvi tam fabii 1,4 mpi i s převodovkou a palubní elektrikou. Viděl jsem to na jednom srazu a bylo to bombový. Mel v tom tempomat a všechny vymoženosti tak jako fabie. a chlápek co to měl si hodně liboval ale říkal že to byl docela očistec to předělat.

Jinak k tomu filtru bych řekl jen to že když jsem ho do auta dal tak teda změna žadná extra nebyla jen mi přijde že je krouták na větším rozsahu otáček a auto je tak jako dynamičtější.A potvrdilo mi to i pár lidí co se s tím svezli že je to celkem živější. Ještě nemám zvedlou bohatost směsi protože nejak nestíhám s tím někam zajet aby mi to někdo přemapoval. Mám tam ale plyn a jestli to žere 8 nebo 10 moc neřeším hlavně že to jede. Ještě by to chtělo udělat do kapoty nasávací štěrbinu aby tam šel k tomu filtru studenej vzduch .

2014-10-02 22:28:36

Ne, ten kužel jsem zatím nekoupil protože by to byla totální hovadina koupit ho a pak vyrábět potrubí. V krámě jsem se akorát zeptal na vnitřní průměr aniž bych použil zmenšovací redukční kroužek. Čím větší průměr trubky, tím menší odpor sání. Vyndal mi ho z krabice, měl jsem ho v ruce. Byl to kužel asi ten nejlevnější co tam měl. S jednoduchým čelem. Průměr byl 70mm. Dělají i větší. To už jsou ale fakt hovada. Myslím si že tenhle bohatě stačí. Dokonce že ani tenhle průměr motor 1.3 nevyužije. Že nedokáže nasát ani na plný plyn tolik vzduchu najednou aby ten průměr brzdil proud vzduchu. Prostě že motor z fáčka nesaje tolik vzduchu abych tam musel cpát ty velký filtry určený pro opravdový trhače asfaltu. Když se dívám na ten originální sací box, je to všechno tak drobounký. S tím filtrem a potrubím co jsem tam chtěl dávat, to musí jet aspoň o malinko živěji. Ale stejně teď přemýšlím že se na to vykašlu protože i ten nejlevnější stál kolem 500Kč + olej a šampón tam jsem za 1000Kč. A získám tím jen trošku výkonu ale žádný zázraky. Už jsem to čet na více místech a teď mi to tu píše i MATTESS. S těmi svíčky jsem měl taky plán a teď o tom napíšu protože to s tímhle souvisí. Plánoval jsem si koupit Iridiové svíčky od DENSA. Kus mají za 250Kč. A jsem tam za stejnou cenu jako ten kužel a spoustu práce pro málo. Ty svíčky mi zlepší spalování. Tím spotřebu, trochu výkon a starty. Chtěl bych mít všechno ale spíše obětuju peníze za ty svíčky. Další plán jsem měl dát tam vodík. Chystám se na to 2 roky. Dokonce už ho i mám. Leží mi doma na podlaze. Jen mi zbývá ho tam dát. Pomalu jsem si sehnal kabel 16mm2 průřez s velkou rezervou, pojistky, relátka. Samotný vyvíječ jsem jednu noc když jsem se překonal že se do toho už teda pustím svařil z nerezových trubek. Hezky vypadá. Jen to tam dát. Nejvíc mě serou tlačítka v palubce. Já ji tak nerad rozebírám. Ale už vím jak na to. Dával jsem nový tacháč s otáčkoměrem místo hodin. Do tý doby mi fungovali jen ty hodiny :D Náhon byl u převodovky v konce ukroucený a já jezdil podle zvyku a zvuku motoru. Když jsem měl konečně otáčkoměr, zjistil jsem, že motor vůbec nevytáčím. A to jsem si dřív myslel že jo. On je totiž u favorita vevnitř na rozdíl od ostatních aut hodně slyšet. Ten vodík by mi měl zlepšit spotřebu zase kvůli lepšímu spalování. Píšou trochu výkon a ztišit chod motoru. Taky že ho vyčistí od usazenin. No uvidím. Sám jsem na to zvědavý. Dokonce i díru do toho plastového sacího boxu už jsme s tátou vyvrtali. Zatím ji mám zaslepenou. On je ten box všude ze zdola kulatý. Jen na jednom místě se dá umístit otvor. Takže se budu věnovat důležitým věcem a na filtr se zatím vykašlu. Koupím zase obyčejný za 100Kč. MATTESS: Psal jsem že než dávat motor z felicie, radši si ji koupit než zažít tu pakárnu a problémy na technický. Jsem stejného názoru jako ty. Na odkaz se rád podívám. Ještě niko z vás mi neodpověděl jak se bude motor na mém favoritu chovat kdyby se mu zavedl chladný vzduch? Ani na to jestli klika vydrží větší tlaky? Ani jak je s rezervami a výkon proti životnosti. Já tomu věřím, že z mého motoru se dá dostat stejný výkon jako z 1.6 ale jsem si jistý že to bude stát hodně úprav. Hodně peněz a zkrácení životnosti. Malý motor nevydrží tolik co velký. Obsah je dobrý základ. I kdyby výbrusem bylo dosaženo zvětšení litráže, stejně ten motor nebyl navržený na to co z něj dělám. Pořád je v něm míň masa. Zákonitě musí vydržet méně než kdybych ty úpravy dělal na 1.6. Nebo oba vydrží stejně ale z toho většího dostanu i mnohem více výkonu. Tohle si teda myslím já. Je to jen můj názor. Proto to sem píšu, protože mě zajímají Vaše komentáře.

2014-11-18 23:25:56

Takový kousek jsem jeste neviděl. Ani s takovými investicemu jak píše. Ten kufr a zavařené kliky se mu fakt povedli.

://auto.bazos.cz/inzerat/39662386/FAVORIT-koplet-uprava.php

2014-11-19 08:00:40

Aneb zpět na přelom tisíciletí a možná ještě dál Ty kulatý lemy na hranatý auto se nehodí, celý exterier není můj šálek kávy (individuální cítění). Takových jezdilo hodně po srazech. Špatně jsou uchyceny bezp. pásy - tak při nehodě nepomůžou, spíš uškodí

2014-12-23 17:36:18

Děkuji všem, kteří se mi věnovali. Veselé Vánoce a PF 2015!

2014-12-23 19:19:49

135lux:

2015-03-25 09:48:20

Jaky je rozdíl v motorech favorita 43kW a 50kW kromě toho ze výkonnější je novější?

2015-03-25 10:05:26

10 vteřin na seznamu:

V motorech Favorit 135/136 je vačka 240°/230°, v motoru 136x vačka 248°/248° a v motoru s jednobodovým vstřikováním (Favorit i Felicie) vačka 254°/254°

2015-03-25 10:13:15

Dekuji. Chces tím tedy rici, ze rozdílná vacka ma za následek 7kW vykonu? A zbytek casti motoru jsou shodné?

2015-03-25 10:29:30

U 135ky bude jiný kompresní poměr a písty. Jinak mi nenapadá, co by bylo rozdílné. Ano, vačka má podstatný vliv. Kamarád má vačku 265/258 plus teda další úpravy a má 65kW a 130Nm

2015-03-25 10:53:52

To je moc hezké. Chtěl bych se svézt Ten můj nevim jestli mel vubec svých 43kW kdyz jsem ho koupil a jel 150km/h nebo je ztratil az později kdyz mi dnes s potizemi Max jede 130km/h Když jsem ho koupil, mel na tachaci necelých 59 000km a majitel který byl první, byl to staral pan, říkal ze to je poctivých. Věřil jsem mu ale dnes uz ne. Kolega z práce mi rika ze kdyz uz se mi špatně vracejí pasy, ma najeto přes 90 000km. Ja bych se nedivil. I kdyby stocil tachac. No jsem nešťastný. Ze nefunguje ani tak jako když byl plne funkční. Poměr - výkon/palivo a kroutak oproti konkurentum raději ani nebudu popisovat... Uz jsem tam teda po těch letech co jsem si pomalu všude možně sháněl dily a vyrabel, namontoval vodik který funguje. Což se o prvním mem pokusu rici nedalo. Jede furt stejne. Akorát uz teď táhne v celém spektru otacek. Driv jen do 3 500 pak už bylo jedno jak dlouho jsem ho nechal a progrese byla pomalá... Pak jsem vyměnil svíčky za DENSO Iridium Power IK 20. Za 196Kc kus. Jede stejne. Ani bych tonepoznal kdybych si je tam nedával. Jen se zlepšil start. Přitom jsem zjistil ze stara jedna briska byla praskla. Při demontazi jsem vytáhl fajfku i s tyci která vede skrz porcelán. Takze zvuk tři valcu zmizel. I ldyz by me ve snu nenapadlo ze bych mel tak banální závadu. Změnil se zvuk ale jede stejne. Vcera jsem nastavil odtrh svíček na 0.7 mm tak jak pise výrobce ze musí být na můj motor. Musel jsem si kvůli tomu koupit merky od 0.05 do 1 mm. Za 110Kc. A zklepaval jsem je asi hodinu protoze jsem se bal do nich bouchnout víc. No neveril jsem tomu ale teď to je trochu zivejsi. Ale o fous. Jinak je to furt stejná písnička. Nevim proc uz nemuzu jet ani těch blbych 150km/h. Nenapada vás neco? Kola mam stejná. Nafoukla. Nebrzdi mi. Delali jsme opravné sady na všech čtyřech. Jako vím ze motor starim ztrácí výkon ale tohle je fakt trapné. Za 8l benzinu na 100km spotřeby by to melo jet dve kila. A ne 130...

2015-03-25 13:14:35

Za kolik peněz zhruba se da sehnat ta dobra Vacka? Ty mi ji dokážeš namontovat?


Odpovědět

1  2