Fórum - Téma


Spotřeba oleje


Fórum Octavia I Spotřeba oleje

Informace o modelu: Škoda Octavia I 1U


1  2  3  4  5 ......... 6

2016-09-17 23:17:58

Zdravím,nedávno jsem zjistil,že mi octa žere olej. Proto jsem dolil do plna a po ujetí 500 ( něco dálka,zbytek popojíždění ) jsem musel dolít další 2 litry. Za dalších 200 km co jsem najezdil už jen na popojíždění do práce a sem tam do města sem doplnil další litr. Olej nikde nateče ani neuniká,takže ho musí žrát motor. Liju tam 10W40 Castrol a motor nemá dělané kroužky. Do nových se mi ale moc nechce,protože většinou se objeví i další věc na výměnu jako třeba ventily a pod. Proto mě napadlo,zda by nepomohlo jen přejít na hustější 15w40. Jen nevím,zda by to motoru více neublížilo. Ještě s tím asi i souvisí,že při studeném startu vůbec nedrží sytič a motor hned kolísá na 800-900 otáček a než chcípne tak otáčky houpnou i pod 500. Zahřátý motor už pak nezhasne. Klapka samozřejmě čištěná a nastavená. VAG hlásí chybu lambdasondy,ale ta by na to mít vliv neměla ne?

2016-09-18 08:31:13

stenli: Musí aj niekde unikať lebo také kvantum oleja za tak málo času/km cez krúžky neodíde. A nad 15w ani neuvažuj.

2016-09-18 08:52:47

stenli: I když je 15W40 hustší, do tohohle motoru se prostě nedává, přesně jak píše MASH4077 zapomeň na to. Když bude motor žrát tolik oleje, musí kouřit. Nejčastěji jde olej do spalovacího prostoru přes gufera ventilů. Ještě koukni na hadici co vede od filtrboxu ke klapce, od nalévacího víčka oleje je propojená a je v ní něco jako ventil který při extrémním zvýšení tlaku propustí olejové páry do sání, jinak stékají spět do motoru. Pokud nefunguje, motor olej tudy nasává a spotřeba může být opravdu vysoká. Když jí sundáš a bude uvnitř mastná a klapka také, je to ono. Lambda s tím souvisí, pálíš olej a buď se na ní napekl karbon, nebo úplně odešla. Kolísání otáček s tím také souvisí, klapka se zanáší, studený motor olej hůře spaluje. Ještě k té lambdě, už jsem tady psal kolikrát že když se objeví v chybové paměti slovo lambda, většinou to lambda-sonda není, možná kdyby si sem napsal přesné znění závady bylo by to lepší a třeba jí špatnou ani nemáš. Jo a poslední Škodovka co měla sytič byl Favorit.

2016-09-18 09:38:37

Ahoj .

Olej 15W40 tam nedávej vůbec.Jinak motor totálně ucpeš a bude v prd.... Jinak jak píše kolega DRAK. Zkontroluj tu hadici. Já měl taky ten samý problém .Měl jsem prasklou hadici co jde od bloku motoru přes nalévací víčko nadrže zpět do saní( myslím že se tý hadici řiká ,HADICE NA ODVĚTRAVÁNÍ KLIKOVKY) a přes ní mi unikal olej pryč. Nic pod autem jsem neměl(žadnou loužičku) ale cely motor byl tak oblitej oleje ,jak kdyby se v tom koupal .A když jsem to vyměnil tak mám klid.

2016-09-18 11:32:56

Zatím díky za tipy,na ten olej se vyprdnu,to mě napadlo jen proto,že soused má octu 1,6 55kw a leje tam ten 15w40. zkusím tedy očistit motor a zjistím,zda tedy někde olej neuniká. Pod autem nikdy stopy oleje nebyli. Tu trubku sem kupoval před 4 lety čínu a nebyl s ní problém. Pak sem pridám ty závady co mi napsal VAG.

2016-09-18 11:41:03

Zdravím,máme doma od novoty Octavií 1.6/55kw a je zajímavé,že 15W/40 je tam od první náplně.Nikdy jsem to neřešil,dávám ho tam pořád a motor funguje stále.Důležitá je pravidelná výměna a to i u dnešních aut.30000Km,je nějvětší blbost,kterou,jsem kdy slyšel.Těch 15000,jak bylo u starých aut,je strop.

drak: Zdravím,poslední Škodovka,co měla sytič,byla Felície-měla karburátor,ale ta se u nás neprodávala.

2016-09-18 18:30:58

veterán: Co to tady srovnáváš za motory? To že máš doma 1.6 55kW a leješ tam 15W40 když tam patří 10W40 je blbina. Motor 1.6 74kW je úplně jinej motor modernější konstrukce a tam ten minerál prostě nepatří, lej si tam co chceš, chtěl bych vidět ten motor ohledně karbonu, asi paráda. Víš jaký je rozdíl mezi motorem QG0 a QG1 ? Asi ne. Jinak Felda s karbecem se vozila do Ruska a tady nikdy nejezdila a tak jsem myslel poslední auto na našich silnicích.

stenli: Ty motory 1.6 55kW a 1.6 74kW jsou úplně jiné. Co se týče té olejové náplně je také rozdíl. Možná jsme si nerozuměli, já myslím tu hadici co vede od filtrboxu ke klapce, ne tu co odvětrává kliku. Ta když praskne, olej se na motoru někde objeví a i někdy smrdí do auta.

2016-09-18 18:39:06

veteran: Ako píše kolega Drak, 15w do O1 je šetrenie (dnes už veľmi nepatrné) na veľmi zlom mieste

edit: Samozrejme mám na mysli rozdiel v cene olejov, lebo odstraňovanie následkov je už iná paleta

2016-09-18 18:58:35

mash4077: Někdy když čtu co lidi do těch motorů lejou tak žasnu. Pak to rozebereš a škrábeš karbon jak magor. Do motorů 1.6 74kW patří origo 5W40, do 1.6 55kW 10W40. Jinak mi je jedno co si kdo do motoru nacpe, každý strůjcem svého štěstí.

2016-09-18 19:02:45

drak: Najhoršie je že často niekoho chtiac/nechtiac strhnú na "svoju" stranu

2016-09-18 21:42:42

drak: Tak to o olejích moc nevíš.Já,pracuji kolem elektriky,hydrauliky,kluzného mazání atd.Motor,je pořád motor.A rozdělaných, jsem jich už měl docela dost.Tak,mi chceš říct,že Němci jsou magoři,když tam ten olej byl přímo od nich?Pokud se mění olej pravidelně,tak sám o sobě ,rozpouští nečistoty.To,že dnešní motory jsou tak poddimenzované,že jim nepomůže ani olej nebeský,je druhá věc.Šálek,není šálek,ale plíšek.Kroužek-ani raději nebudu psát,protože bych byl sprostý.

2016-09-18 21:51:51

veterán: V každom prípade fyzika nepustí t.j. 5w (redší) sa po štarte oveľa skôr dostane na kriticky mazané miesta (vačka, hydroštely...) ako napr. 10/15w (hustejšie). Je to proste fakt a nepomôže ani chytanie za slovíčka

2016-09-18 22:10:28

mash4077: Souhlasím,proto dávám do staré naftové Feldy 5W/40.Jezdím často krátké vzdálenosti a ve velkých mrazech,jsem neměl nikdy problém.Má 300000Km.

2016-09-19 00:39:26

drak: 10W40 jsem daval do Feldy 1,9D a měnil po 10tis.km i když k posledu brala 1 litr na 1000km teď mám taky diesla kterej má předepsany servisni interval 30tiskm a olej 5W/30 nebo 0W/30. Já dávám 5W/30 a měním po 15tis.km a spotřeba je tak maximalně 2 deci na 15tis.km a to jezdim vetšinou couračky a po městě

2016-09-19 06:50:35

veterán: Tohle jsou úplný kraviny. Dyk ty snad o autech vůbec nic nevíš. Já si tedy myslím že Němčour kterej by lil do O1 1.6 55kW 15W40 by byl tak maximálně nějakej imigrant protože tenhle olej se do toho podle výrobce lejt nemá Proč to vím? Protože jako automechanik pamatuji když ty motory začali ve Feliciích a i Octáviích, samotný motor je stejně jako 1.9D ze 70-tých let. Viděl jsem motory do kterých se lily 15W40 a to co bylo uvnitř bylo děsný, jeden motor měl dokonce ucpané hrdlo. Tak že výrobce do tohohle motoru nikdy 15-tku nelil, to sis koupil auto od nějakýho blba. Do Felicií 1.9D se lil vždycky 10W40 a výměna po 7500km (předepsaná výrobcem). Nevím co myslíš tím že jsou motory dnes poddimenzované, mají x-krát delší životnost a nájezd km než třeba Š 120. S motorama si klidně doma hraj ale tady neblbni lidem hlavu. Co se týče používání olejů jsi zamrzl někde u zlatejch plechovek SUPER MOGUL ale od té doby se hodně změnilo i na motorech.

2016-09-19 14:55:13

drak: Dobře ty. Je vidět odborník

2016-09-19 17:30:48

drak: .To auto, bylo koupeno přímo v Autosalonu.Tehdy, jsem měl devatenáct a pomáhal jsem ho otcovi přebírat.Formality a tak.Asi,jsem si to vymyslel.Podle tebe.A co mám servisku na MB-Vito-tak tam byl od novoty,taky 15W/40 a to je turbomotor.Tam,tento olej nedávám,ale 5W/40 a maže,bez problémů.Aut,jsem dal dohromady docela dost a ještě jsem neviděl žádný motor zalepený,kde se měnil olej pravidelně.A 120 sem netahej-tu mám pěkně v garáži, na veterána a docela jsem rád,že jsem ji nezničil,ale poctivě udržoval.Škodovka sice vydrží,jen 150000Km,ale GO stojí pár korun.Měl jsem rozdělaný motor na nové octávce-benzinový a to jsem teda zíral.Přál bych ti někdy vidět rozdělaný motor na Saaba.Normální jezdec, ho nezničí.To,jsou motory.Né,aby se člověk bál natankovat,řešil pořád značku oleje atd.A mimochodem,já neřekl,že neumíš opravovat auta.Já,jsem se jenom dohadoval o vlastnostech oleje.To,je to samé,jako když někomu řeknu,ať si koupí akumulátor Bosch S6 a nastartuje téměř vždy a spoustu let,tak se mi vysměje,že není tak bohatý.Já,ho mám ve Vitu 8 let a pořád bez problémů točí.Koupil,jsem ho i do Feldy.Olej, používám Castrol a nebo Sunoco.

drak: Nikdo mi nikdy nic neporadil a musel jsem na to přijít sám,nebo použít chytrou knížku.Tak,neříkej,že nic o autech nevím.Do servisu nechodím,ale vše si dělám sám.Teď,už i karosařinu.

2016-09-19 19:03:59

drak: K těm nájezdům (resp. výdrži motorů jako u š120) zase dojdeme, neboj. Motor 1,2 s výkonem 130k, 1,0 s výkonem 115k - to jsou předpoklady se vrátit zpět.

veterán: Tak já ti něco poradím - nauč se editovat příspěvky, když chceš něco dopsat, a dělat mezery mezi větami a je to OK

2016-09-19 21:31:46

mattess: Ahojky.Díky za upozornění.

2016-09-19 23:34:34

veterán: Já teda nevím kam na to chodíš ale Vito má z fabriky 5W40 nebo možná dokonce 5W30 , 15W40 tam nalil nějakej debil. Jinak v servisce u novýho auta vůbec není napsáno čím výrobce plní z výroby, tak že sis to nemohl přečíst v servisce, olej se píše až při první výměně a jestli tam nějakej koumes nalil co píšeš, musel zákonitě přijít o garanci na motor, to jsou fakta a přes to vlak nejede. Jestli jsi měl rozebranej jeden motor z Octávie (benzinovejch je víc) tak jsi mohl vidět něco (nevim teda co) a proto se asi motor rozebíral že mu něco bylo, motor bez závady se nerozebírá. Jo, SAAB v Letňanech servis třeba znám a na motorech maj docela co dělat, nic extra spolehlivýho oproti jiným značkám,Opravna je něco jinýho než takový domácí rozebírání. (neříkám že jsi nešikovnej ale...) Na SAAB 90 coupe 6V mám doma ještě nějaký řídící jednotky, ovladače atd. kdybys náhodou zas něco doma ladil. Origo AKU od Škodovky mi v autě vydržela 8 let, teď tam mám Akumu 7 let a nic jí není. Když bude blbý dobíjení odejde každá a kontrolka se ani nemusí rozsvěcet. Nějak se tu moc rozepisuju o blbostech. Doufám že ten co tady vznesl dotaz dokáže opravit závadu a zůstane aspoň u toho Castrolu 10W40. Zakončím to asi takhle, Jsi možná šikovnej a víš jak se co v základu dělá ale nikdo neví všechno, někdo víc, někdo míň. V chytrejch knihách toho dnes již moc není, max dílenská příručka nebo praxe. Jakou máš diagnostiku? Máš i na toho Saaba?


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6