Fórum - Téma


Spotřeba oleje


Fórum Octavia I Spotřeba oleje

Informace o modelu: Škoda Octavia I 1U


1  2  3  4  5 ......... 6

2016-09-20 00:59:09

drak: Nějak extrémně vám tu nechci zasahovat do vašeho povídaní ale, souhlasím s tebou v tom že v chytrejch knihách toho dnes moc nenajdeš vesměs tě odkazují na značkový servis (všichni víme proč), že lidi liji do motorů kde co to je taky znamej fakt - to vědi i lidi co motorům vůbec nerozumy.

Je jasny že když do nového motorů nějaký chytrak nalije něco jinyho tak přijde o "garančku".

Nevím jak která automobilová značka ale třeba koncern Fiat udává jaky olej do motorů nalil (značku a typ - přiklad Selénia WR Diesel Pure Energy 5W-30 je určen pro motory 2,4JTD s filtem pevnych častic)

2016-09-20 07:54:46

veterán: Posledný 15W-40 som dával do Fiat Tipo 1.9td r.v.92 a menil po 10tkm. Bez problémov 300tkm, akurát hrdza zožrala podlahu

Neuraz sa ale "spievaš" tu o 15w aby si nakoniec napísal že skoro všade leješ 5w A do O1 by som fakt nedal 15w ani omylom. Ale to už sa opakujem...

2016-09-20 21:07:10

Zdravím,tak prvně zde jsou chyby z VAGu :

Model: 1U - Skoda Octavia Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56

Adresa 01- Øídící jednotka: 06A 906 019 F Komponent: 1.6l R4/2V SIMOS HS2257 Kódování: 04000 Opravna #: WSC 31480

2 Nalezeny chyby: 00557 - Tlakovy spinac servorizeni (F88) 29-00 - zkrat na kostru

00537 - Regulace lambda 18-10 - horni hodnota dorazu - Sporadicky Readiness: N/A

Sundal sem tu trubku sání a prasklá nikde není. Extra od oleje vevnitř také nebyla a klapka je čistá,jako když sem ji v Srpnu čistil. Ta hadička co z ní vede do motoru je také v pořádku. Tak snad jedině,že by špatně fungovala ta membrána co tam je.... Ještě projdu výfukové svody,zda tam nebude někde díra. Pokud to bude tou lambdou,tak ta je tak přirezlá,že nepude ani sundat.

2016-09-20 23:55:56

stenli: Lambda spotřebu oleje neovlivní. Motor nekouří? Litr oleje na 200km je moc. Jen se zeptám, kolik ti píše hladina na měrce když doliješ olej? Kam až na měrce dolíváš? Jestli motor spaluje tolik oleje musí kouřit. Opravdu není někde únik?

2016-09-21 21:21:52

Dolévám přesně na rysku měrky a kousek navíc.Tedy do rysky jak je maximum. Ještě se jednou pořádně podívám,zda není díra někde těsně za svodama z motoru,jak je ten pružný jakoby vlnovec a pak tedy objednám originální díl té trubky sání,čínu už nikdy.

2016-09-21 23:16:00

stenli: Na měrce je prohnuté místo které má vytečkovaný prostor a jeho konec je max. Nalevá se cca 3mm pod něj jinak je oleje moc a motor ho spaluje, ubývá rychleji, motoru to nedělá dobře.

2016-09-21 23:28:47

Jo to sem myslel,já dávám o kousek víc než je půlka v té prohnuté části.

2016-09-22 18:39:23

drak: se tak divam asi u většíny motorů jsou ty měrky ve značení oleje "stejny"

2016-09-22 20:22:56

Tak dnes jsem nafotil pár fotek z motoru. Dole jak je ta fotka motoru je patrný únik oleje.Ale když auto stálo přes víkend a měl sem pod ním karton,tak ani kapka na kartonu.Tak jedině,že to teče za jízdy. Svíčky co jsou na fotkách nejsou ani rok staré a je dost patrné,že motor papá olej. Dnes když jsem autem najel na nájezdy a stálo jakoby do kopce a nastartoval ho pak za studena,tak motor hulil jako blázen. Na zemi bylo i dost oleje z výfuku. Motor kouřil i po sjezdu z nájezdů a po nějaké době přestal.Klapka byla suchá a čistá,trubka sání taky funguje správně. Tak problém bude nejspíš v kroužkáh nebo gufera.... vše je původní a nalítáno 210 000 km. A to mám jít v Říjnu na STK,to asi s emisema moc neprojdu

2016-09-22 20:48:18

stenli: Ak máš pod motorom krycí plast, tak na kartóne toho moc neuvidíš. Ale dal si to presne krúžky a guferá Tak šupky do práce, říjen je za dverami

 p.s.
Pavel
2016-09-22 21:00:41

stenli: dle těch svíček to musí baštit olej jak divý

jestli máš známého tak do konce roku neni na emisích a stk problém

jinak jak už se píše většinou gufera na ventilech

a ve hře sou i kroužky možná budou připečený

skusil bych sundat vanu,vytočit svíčky a válce naplnit petrolejem

pokud by to teklo spodem ven tak tě ty kroužky neminou

2016-09-22 21:23:57

p.s.: No papá to jak sem psal litr na 200km. Už pomalu sonduju,kolik tak ta oprava bude stát. Když už bych dělal ty gufera,tak už bych šel i do těch kroužků. Jen mám strach,jak na tom budou ventily.

 p.s.
Pavel
2016-09-22 21:32:33

stenli: toho bych se nebál oškrábe se karbon a zabrousej se

2016-09-23 11:05:42

Tak zahnojený svíčky jsme neměli ani na 105ce s motorem před smrtí

2016-09-25 00:05:58

Čeče tak zahnojený svíčky jsem neviděl ani u dvoutaktu typu čoudici trabant. Když vidím ty svíčky tak se ptám to auto ještě jezdí??

2016-09-25 08:30:26

stenli: Udělej gufera ventilů, gufero kliky pod řemenicí a když už to bude tohle tak nový těsnění pod víko ventilů. Nevím jak dlouho tam máš rozvody ale ty půjdou taky dolů. Ty kroužky bych určitě zatím nedělal, tyhle motory na ně netrpí. Hlavu zatím nesundavej, ventily podpálený nebudou (můžeš nechat nejprve změřit tlaky). Při zapečených kroužcích motor žene olej přes odvětrání kliky extrémně do sání a a motor ho pálí, ty jsi tvrdil že tam mastno nijak moc není. Přes gufera ventilů motor olej při sání nasává a pálí ho, nikde se nic extrémně netlakuje. Ohřátý motor modře kouří a po brzdění motorem třeba z delšího kopce při akceleraci modře zakouří opravdu hodně. Psal jsi zde že při kontrole na nájezdech studený motor kouřil, odhaduji že to byla pára a to co teklo z výfuku byla voda s bordelem co se v něm usazuje. Kdyby ti tekl olej z výfuku (turbo nemáš) tak bys nestačil dolévat i za jízdy. Co se týče těch svíček, pokud jezdíš krátké trasy s nedostatečně ohřátým motorem a ještě ti trochu pálí olej, nic zvláštního to není a já měnil svíčky u těchto motorů které olej nežrali a vzhledem k tomu že jezdily 2km do práce a zpět svíčky vypadaly podobně. Stačilo jet třeba do Plzně, dát tomu trochu napít a bylo čisto. Co se týče kontroly těsnosti kroužků tím že do nich naliješ olej je problém a musíš mít zkušenosti. Žádné kroužky úplně na 100% u rozebraného motoru těsnit nebudou a nějaká ta kapka se ukáže vždy, protože studený motor má trochu větší vůle než ohřátý. Je jasné že pokud se do válce olej nalije a hned začne vytékat je to v hajlu. To ale ten motor už pomalu ani nechodí. Tak že si sám vyber co budeš dělat, výměna kroužků znamená hlava dolů, vana dolů, písty s ojnicema ven a může se to nabalit na slušnej peníz. Ty si to budeš opravovat sám?

2016-09-25 10:27:04

Do rozvodů půjdu určitě,pokud se to bude rozebírat,tak se to vezme jedním vrzem. Bohužel nemám zatím moc zázemí,kde bych mohl auto opravit,vše dělám venku a na nájezdech,tak se spoléhám na známého mechanika,ten by to udělal. Ale když netěsní kroužky,tak olej přes ně proniká přímo do válce ne? No do kroužků se mi taky moc nechce,raději bych udělal jen ty těsnění a gufera. Ale když to nepomůže,tak to už to budou jen ty kroužky. Já taky jezdím jen 5km do práce a právě se motor ani moc neohřeje. Ale řek bych.že to víc žralo,když jsem v létě jezdil delší trasy cca po 100km.

2016-09-25 10:31:59

drak: Je pravda,že motor kouřil spíše bíle a když jedu s kopce za studena a brzdím motorem,tak to pak ani moc nekouří,ale při zastavení motor zhasne. Taky jsem se divil,že ty svíčky dokážou přes ten nános hodit jiskru a motor normálně za tepla šlape.

2016-09-25 10:40:40

drak: Ještě k tomu kouři z motoru,když auto bylo na nájezdech,tak motor za studena kouřil bíle,ale v těch výparech s bordelem byl i olej,další den sem na to koukal a tráva byla černá a mastná od oleje.

Motor přes odvětrávání kliky olej nežere,klapka byla suchá a v hadici sání olej patrný nebyl,byl jen v té části co ho nasává podtlak přes tu hadičku zpět do motoru,ale tok to má tuším fungovat.

2016-09-25 11:09:27

Ahoj, hodně mě překvapilo, že jsem dolil 1l oleje cca po 1600km. Ted jsem dolil cca 3dcl, ujel 250km a chce to znova dolít... Jezdím práci 8+8km tam z kopce a zpět dohory. Dnes prohlížím motor a nalezl tuto nechutnost... může to být tímto? Ta páska je docela naprd a okolo je zaolejováno. Auto mám necelé tři měsíce...


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6