Fórum - Téma


Spotřeba oleje


Fórum Octavia I Spotřeba oleje

Informace o modelu: Škoda Octavia I 1U


1 ......... 2  3  4  5  6

2016-09-28 21:41:51

p.s.: No to můžu taky vyzkoušet a i to s tou zap. cívkou,ta je původní.

2016-09-29 22:17:11

p.s.: Tak sem to postříkal snad všude tím čističem brzd a nikde to nepřisává,zvuk motoru se nezměnil a běžel plynule.Tu cívku sem taky pokropil a poprašoval rozprašovačem a vše v pořádku,nikde žádná jiskra mimo,dělal sem to i za tmy. Zítra ještě najedu na nájezdy a pořádně se podívám,jestli není někde díra ve výfuku a sundám ten kryt katalyzátoru,jestli tam náhodou nebude někde díra.

2016-09-30 08:22:36

stenli: Nevím proč bys měl hledat díru ve výfuku a katalyzátoru. Nic z něj nesundavej, prohnilí nebude. Kolísání otáček ti neudělá ani děravý výfuk. Ty slyšíš že někde profukuje? Maximálně bys mohl mít uvolněnou trubku v pružném členu u příruby. I tak by byly otáčky v pořádku. Pokud to nepřisává, může být špatně nastavená klapka. Jak jí nastavuješ?

2016-09-30 22:56:20

drak: Tak katalyzátor diravý opravdu není. Ale jak vedou svody z motoru,tak dva se zdají být jakoby upatlané od oleje. Nezdá se,že by to tam někudy nateklo,tak nevím jestli už není třeba v háji to těsnění,co tam bývá? Dostal sem tip,že by mohlo být i špatné těsnění pod hlavou. Když za chodu motoru otevřu nalévací hrdlo,tak fouká horký vzduch bez kouře.Když by prý byli v háji kroužky,tak by odtud foukal i trochu kouř. Natočil sem video i s tím nastavením klapky,tak ho pak přidám.

2016-09-30 23:34:39

stenli: Ak by boli v háji krúžky tak nebudú púšťať do ventilvíčka - technicky nemožné Ak by fajčilo/kouřilo z nálevky/ventil víčko tak je to o podpálených ventiloch resp. gumičkách/guferách Prdlé tesnenie môže byť ale to by muselo plakať von na blok

2016-10-01 00:05:56

mash4077: Aha,no to mi nějak nedošlo,že je to techniky nemožné.... Tak každopádně udělám ty gufera a pak se uvidí po čase jestli to bylo tím nebo to bude kroužkama.

2016-10-01 01:08:41

stenli: Ty jsi natočil video jak nastavuješ klapku diagnostikou? To přece můžeš napsat. Původně jsi tvrdil že je motor suchý a ono nám tady najednou mastí více míst. Ty jsi sundal ten kryt z katalizátoru? Říkal jsem že nemůže být prorezlý, je antikorovej. Ten děrovanej plech je tam hlavně proto aby ti pod autem nic nechytlo, jsem zvědav kde teď seženeš někoho kdo ten nerez umí vařit a hlavně na to má mašinu. Přijde mi že než se auto dožije opravy, bude toho ještě víc. Zatím se v podstatě neděje nic co by někam směřovalo. Auto má spotřebu oleje, nepravidelný chod a ty kucháš výfuk. Když to tady znova čtu, přijde mi že tomu moc nerozumíš a to co děláš není úplně tak jak se má.

2016-10-01 19:47:19

drak: Jo sundal sem ten kryt,abych se na 100% přesvědčil,že to tím není. No navaření zpět nebude problém,většinou každý mechanik má v dílně nějakou lepší svářečku i na nerez. To místo co sem vyfotil sem předtím asi přehlédl,byl tam horší přístup Klapku nastavuji přesně podle návodu. Zahřeju motor na 90 a přes VAG dám základní nastavení, 098 start a pak uložit a hned po uložení vypnu na cca 30 sekund zapalování.

2016-10-01 20:45:23

stenli: No a to není správně. Lanko nesmí být přdpjaté, u tvého vozu nejprve vymazat adaptační hodnoty a pak teprv základní nastavení jak píšeš. Jinak to nefunguje.

2016-10-01 20:59:31

drak: Aha ale kde ty adaptační hodnoty vymažu? Nikde sem je tam nenašel V jakým je to nastavení ? Nebo je někde odkaz na video jak se to dělá?

2016-10-01 21:02:10

drak: A ještě je správně,že se po tom nastavení musí hned na nějakou dobu vypnout zapalování? Nemusí se nejdříve ukončit komunikace s řj ,zavřít VAG a pak teprve vypnout zapalování? A má se vytáhnout i klíšek nebo to je jedno. Díky

2016-10-02 15:41:22

stenli: Mám to někde napsaný, myslím že je to 01-motor, 10 vymazání adaptačních hodnot a pak nastavení 04. Jak to napíše že ADP OK tak je hotovo a je to uložený.

2016-10-02 20:56:17

drak: Tak jsem si dnes hrál s diagnostikou a nikde sem tam nenašel vymazání adaptačních hodnot

Natočil sem kratší video,už se zdálo,že ten start byl lepší,ale teplota chl.kap. byla podle diag. něco přes 20 stupňů,tak to moc studený start při vychladlém motoru nesimulovalo. To video se ale nahrálo v hrozné kvalitě a není tam nic moc slyšet. Motor při nastartování měl zvuk jakoby vynechával válec,to ale přestalo než sem stihl vystoupit a zvednout kapotu. Pak už běžel plynule. Ještě k té diagnostice,nemám nějakou starší verzi,že tam nemám pod 10 vymazání adaptačních hodnot ale mám tam přizpůsobení a pak něco čemu nerozumím

2016-10-02 21:05:21

Ještě se zeptám,dá se nějak přes diagnostiku nastavit volnoběh třeba na 1000-1200 otáček ?

2016-10-02 21:12:43

stenli: Tak se podívej co ti to ukáže pod ,,00" . Jestli to v diagnostice nemáš, klapku nikdy nenastavíš. Tyhle otáčky nelze nastavit. Pořád mám pocit že se ta snaha o opravy ubírá jiným směrem než by měla. Ještě dodám že normální CO-čko antikoro nevaří a svářečku na něj každý nemá. Proč chceš zvyšovat otáčky? Máš blbě nastavenou klapku (nebo vednou) a vymýšlíš nevím co. Nechceš to dát raději někomu kdo to umí? No teď jsem koukal na to video a zjistil jsem že to vůbec neumíš a klapku v podstatě vůbec nenastavuješ. Kdo ti řekl že v ,,přizpůsobení" zadáš kanál 04 a pak zas 098? Diagnostika jasně napsala že to nelze a ty v klídku jedeš dál. Už vím proč je postup oprav tak zvláštní, protože jsou zcestné a špatné. Auto je stále v háji a možná ještě větším. Na diagnostice máš napsáno jasně 04-ZÁKLADNÍ NASTAVENÍ a ty se nacpeš do přizpůsobení, to to nevidíš? Má rada zní, najdi někoho kdo tě něco naučí a ukáže ti to, takhle ne jen že nic neopravíš ale možná i víc poškodíš.

2016-10-02 21:29:08

drak: Neubírá se jiným směrem,pořád je na prvním místě snaha vyřešit to chcípání motoru za studena a něco víc se přiučit. Vím,že normálním COčkem se nerez nesvaří,to jsme brali už v druháku na střední ale 2 ze 4 opravářů tady u nás technikou na svařování nerez disponují. To by bylo celkem snadné odvést auto do servisu a pak jen poslouchat bůhví co tam je všechno v háji a co je třeba všechno vyměnit,ale já razím cestu si co nejvíce oprav provádět sám a zdokonalovat se tak. Už sem našel i na netu ten samej motor z bouračky a napadlo mě,že bych ho vzal a cvičil si na něm různé demontáže a i ho kompletně pak rozebral ale to už by byl extrém a i tak si budete myslet,že sem blázen

2016-10-02 21:30:12

drak: Existují i jiné verze VAGu než mám já nebo další funkce zpřístupní originální kabel?

2016-10-02 21:50:00

Ptal sem se tak předběžně kolik by stála oprava a skoro každý mech. mi říkal,že většinou se to dělá komplet jako gufera i ty kroužky a nikde mi přesně nedokázali říct cenu a ten 4. týpek co sem u něj byl se podíval na auto a pak se zasmál a řek,že jestli to budu chtít vyměnit všechno jak sem říkal ( spojka,gufera,kroužky,rozvody a to prý se ještě může ukázat nějaká další maličkost ) tak prej to bude darda a mám si připravit tak 20 a víc tisíc a to prej ani to auto hodnotu nemá . A ještě k tomu tam měl na opravu 4ku golfa v té samé motoráži jako já a ten típek co tam s ním byl říkal,že ho bude za 25000 prodávat i s hliníkama,tak prej ať octu střelim na díly a ještě na tom ušetřím....

2016-10-03 21:03:30

Tak to je fajn že má u vás tolik lidí svářečku na nerez, stále to ale byla zbytečná práce. Jiné kabely určitě jsou, ty ale nemáš moc tuchy co a jak. Prostě najdi někoho kdo tě něco naučí a ukáže. Kupovat motor jak píšeš je fakt blbost. To že máš střední školu je fajn, tady ti to moc nepomůže. Ty ceny jsou přehnané a určitě to lze pořídit levněji. V podstatě už nevím co ti poradit. Jen doplním, nejhorší práce pro mechanika je na voze co opravoval někdo kdo to neumí ale nebojí se do toho šťourat, i cena pak roste.

2016-10-03 22:08:40

drak: To přizpůsobení jsem dal proto,že to má číslo 10 jak si psal,jen jsem předtím nevěděl,že tam mám zadat 00 a pak to dát uložit.Pak teprve 04 a kanál 098 a nahrát a vypnout zapalování. Je hezký,že jsou všude napsaný návody,ale když nejsou podrobný nebo doplněný fotkama,je to občas trochu těžké,proto je lepší nahrát video Hned zítra tedy prubnu další pokus s nastavením klapky a snad už to tedy budu dělat správně Jo hold za nás se ještě na 120cu diagnostika nepoužívala,tak se to člověk neměl kde naučit a moje octa začala teprve v tom roce sjíždět s výrobní linky


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6