Fórum - Téma


Spotřeba oleje


Fórum Octavia I Spotřeba oleje

Informace o modelu: Škoda Octavia I 1U


1 ......... 2  3  4  5  6

2016-10-04 21:05:06

Našel sem na youtube toto video nastavení klapky https://www.youtube.com/watch?v=SmmG5s19XjA

Dneska jsem to udělal podle toho videa a chci se zeptat zda se tedy klapka nastavuje za provozní teploty 90 stupňů nebo to lze a je lepší za studena? A ještě na konci toho videa dá v nastavení ( 04 ) 098 - start a když se tam ukážou ty nové hodnoty,tak se pak vypne zapalování podle videa? nebo se ještě před vypnutí zapalování musí dát - hotovo nahrát a pak teprve vypnout zapalování. Díky za radu,pak už to určitě půjde nastavit správně

2016-10-04 21:21:29

stenli: Myslím že niektorí tu (napr. Drak) z tejto X krát opakovanej otázky zrovna nadšení nebudú

2016-10-05 18:07:41

stenli: Motor nemusí být ohřátý a ten člověk to udělal přesně jak má i s vymazáním adaptačních hodnot. Video ti přesně ukazuje jak na to, nic neřeš a udělej to tak. Nic jiného hlavně nevymýšlej. Určitě uznáš že ty jsi to tady dělal úplně špatně a jakou dobu se to tu řešilo než se zjistilo že to vlastně neumíš. Ono když napíšeš že máš klapku nastavenou, všichni myslí že to je pravda a o diagnostice něco víš. Proto jsem třeba neupozornil na přečtení chybové paměti, proto že se to dělá vždy. Pokud ti nastavení neproběhne, bude to jako nová závada nebo to nebude fungovat. Nevím ale jestli jsi schopný to udělat i s tím videem. No uvidíme.

2016-10-05 21:46:20

drak: No rozepsal si to hezky,no dělal sem to blbě od prvního pokusu,kdy sem postup našel tady na foru a hold sem nikde nenašel to vymazání adaptačních hodnot,když já to mám pod přizpůsobením. Podle videa už je to hračka. Ale k věci,nastavení proběhlo přesně podle videa. Rozdíl oproti dřívějšímu chybnému nastavení a tomto správném byl,že byla slyšet klapka. Po nastartování to sice ještě nebylo ono,ale motor nezhasl i když podle zvuku jakoby vynechává válec. To bude mít nejspíš na svědomí špatné gufero ventilu a stékání oleje do válce. Tak to zase snad po opravě bude vše v pořádku. Díky moc za trpělivost a rady

2016-10-06 15:49:13

stenli: Závady žádné nebyly?

2016-10-06 16:34:46

drak: jen ty dvě co jsem psal a to lambdasonda a tlakový spínač servořízení. Dneska ráno to zase zdechlo,tak to dlouho nevydrželo...

2016-10-06 20:31:28

stenli: Musíš napsat přesně co tam bylo napsáno jinak to nemá cenu.

2016-10-06 20:41:10

drak: Model: 1U - Skoda Octavia Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56 Adresa 01- Øídící jednotka: 06A 906 019 F Komponent: 1.6l R4/2V SIMOS HS2257 Kódování: 04000 Opravna #: WSC 31480

2 Nalezeny chyby: 00557 - Tlakovy spinac servorizeni (F88) 29-00 - zkrat na kostru

00537 - Regulace lambda 18-10 - horni hodnota dorazu - Sporadicky Readiness: N/A

2016-10-06 22:08:12

stenli: Tak že ti to někde prisává máš vysokou hodnotu nespáleného kyslíku ve výfukových plynech. Sonda je v pořádku.

2016-10-06 22:23:03

drak: tak to tedy musí přisávat někde za váhou vzduchu až těsně k vstrikum? Nebo to může přisávat i dál třeba špatný těsnění u výfukových svodů?

2016-10-09 21:42:14

p.s.: Tak dnes za studeného motoru jsem opět zkoušel stříkat čističem brzd v okolí motoru a když jsem stříkl z místa kde je alternátor pod kryt motoru směrem ke klapce,tak bylo slyšet,že motor změnil zvuk a přidali se otáčky. Je divné,že pokud se motor za chvilku zahřeje,tak už to nic nedělá. Sundal jsem tedy oba kryty motoru a postříkal celé sací potrubí co je nad víkem ventilů i okolo ze všech stran,tak vůbec nic.... Tak to asi vypadá na těsnění na sání? Hadičky všude okolo jsou v pořádku a nezdá se,že by byli nějak poškozené. Bohužel mi došel čistič brzd,tak v tejdnu sjedu nějakej koupit a za studena sundám kryty a pokusím se najít přesné místo,kde to přisává.

2016-10-09 21:50:34

stenli: dekl motoru si měl sundat

jinak to vypadá na špatný těsnění toho plastovýho sání

2016-10-09 22:25:30

p.s.: No dělal sem to po ránu jen,že to prubnu za studena když to i jen za studena blbne a ono ejhle. Ale než sem dojel na chalupu,tak se motor ohřál a pak už to nic nedělalo i když sem sundal dekly.

Otestuji to znova se sundaným krytem za studena a budu chytřejší. To těsnění je v té čísti co to plastové potrubí vede do motoru nebo v té horní části?

2016-10-24 20:39:29

p.s.: Tak sem úspěšně opravil to sání a motor šlapal jak po másle a nezhasl ani za studena. Celkově se zdálo,že se zlepšila i akcelerace motoru To ale bohužel vydrželo jen cca 30km než sem dnes dojel na pravidelnou STK a po jízdě jsem hned pozoroval,že není něco v pořádku a když sem hnal motor do otáček,tak začal cukat motor a auto nemělo výkon Bylo to tak hrozné,že sem musel zastavit. Na volnoběh běží motor normálně bez cukání,jen strašně smrdí z motoru a výfuku jakoby sýra nebo když se peče nějaká guma. Nechal sem auto odpočnout,aby vystydlo a po nastartování zase lítaly otáčky a hned po startu zakouřil krátce motor modře,jako fabrika a pak sem jel opět jakoby vynechával válec.

2016-10-24 21:00:42

Doma sem vlez pod motor a udělal pár fotek. Mám komplet oblemcanej motor okolo svodů od oleje,tak to bude asi tím,jak to papá olej a už se ani nestíhá spalovat. Koukal sem na svíčky a svíčka prvního válce byla úplně od oleje,jako bych ji právě vyndal z lázně a ostatní byly pěkné jen lehce od oleje v závitu jinak suché. Vypadá to tedy,že bude vynechávat ten první válec. Diagnostika samozřejmě nic neukázala,dokonce po opravě toho sání z ní zmizela ta chyba lamdasondy. Kabely ke svíčkám i svíčky jsou cca necelé dva roky staré a jiskra se nikam neztrácí,ani z cívky,to jsem testoval pokusem z rozprašovačem. Přeměřil jsem proto komprese na válcích,dle postupu co jsem našel na netu a výsledky jsem nafotil i natočil krátké video,tak snad sem to provedl správně. Jsou tedy ty naměřené hodnoty dobré nebo ne?

2016-10-25 10:57:42

ty tlaky ve valcích vypadají cekem slušně sam mam na fabce podobné ptal jsem se souseda automechanika říkal že takovy tlaky jsou v pohodě kdyby tam bylo kolem 7 baru tak je motor na repasi. Ješte jenou ptohlrdni hadičky kolem šrtící klapky na pohled jsou dobré, ale ony jsou potvory steřelé a popraskané jajsem to mel taky tak auto pri pridaní plynu zaškubalo a pak se rozjelo dobřebyla špoatna hadička odaávaní ojejovych vyparu z motoru byla popraskaná a prisavalo to falešny vzduch, dale byla špatna hadička ventilu asi odsavání vyparu z nadrže jetam nejaky el ventil přesne nevím taky byla poraskana stačilo ji jakoby nalomit a hned to bylo videt nahradil jsem ji klasickou hadicí gumovou opletenou se svorkami prddtím mi taky vynechaval valec 1 vstřikovač vadny a nasledné přetesnení vsech vstřikovaču nové gumičky a vyčistená škrtící klapka auto jede za plynem tak jak ma..

2016-10-25 16:06:00

p.s.: Ještě jsem nafotil místa kde jsou výfukové svody z motoru. Spodní část je hodně od oleje,je možné,že to už tak netěsní a prosakuje tudy olej nebo to bude spíš těsnění pod hlavou a olej uniká tudy? Chladící kapalina se mi ale neztrácí a ani v ní nejsou známky od oleje.

2016-10-25 16:08:04

alll: Díky za tip,ty hadičky sem procházel i některé už měnil,tím to nebude.

2016-10-25 19:08:29

stenli: aco ventilove viko motoru neni tam taky tesnění? nevim motory z octavie moc neznam jen tipuji.. ale pokud možno tak bych přetresnil co co jde za tesnení za není tak velká palka jen nastavení rozvou je složitejší než u rozvodu řetezem jako u moji fabky tam jsem ješte palici nemusel sundavat rozvodvy řetez jsem dal vymenit mechanikovy nemel jsem nato čas..

2016-10-25 22:55:28

drak: Sonda je opravdu v pořádku,dokonce už zmizela i ta chyba co předtím ukazovala diagnostika. Když jsou ty tlaky na válcích v pořádku,tak to znamená,že ty pístní kroužky na výměnu nebudou a těsní a chyba bude nejspíš v těch guferech ventilů a tudy do válců uniká olej ne?


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6