Fórum - Téma


Starter


Fórum Technický koutek Starter




2012-03-04 22:16:25

Dobrý den,

po delší době mám docela velkej problém s autem, včera mě nechalo na mejtě a musel mě táta ostáhnout domu. Celej večer jsem jezdil bez problemu, za ten večer jsem mohl najezdit dobrej 40km. Až ke konci jsme šli na chvíly do herny , kde jsme byly asi hodku , otočím klíškem do polohy 1 cvakne->otočim do 2 a nic, startér jen cvakne ale neotočí se. Říkal jsem si že to bude bud baterka nebo ten starter, ale svetla svítily,dálkový šli,klakson šel. No nic, odtáhl jsem to domů a dnes ráno jsem demontoval tedy startér,vyndal jsem tu pomyslnou volnoběžku, a viděl jsem první nekalost v podobě zadřeného ložiska, nešlo pootočit tou hřídelkou co jakoby vyjíždí, otočil jsem jí až sikovkama stěží, ložisko jsem teda vyndal a bylo docela zasrané a trochu rezlý , ložisko má ve vnitř kuličky, který jsou v pouzdře, který bylo nalámaný,takže jsem aspon preventivně ty kousky vyházel pryč, namazal , dal vazelínu, a aspon na chvíly se točí,říkal jsem ok, asi to bylo zaseklý, proto se to neotočilo, no ale když už jsem měl ten startér venku, rozebral jsem ho celej , mrknul jsem na uhlíky, který se mi zdály jak nový , nic dalšího jsem nespozoroval, ta volnoběžka, která je prý podle otce kámen urazu se mi taky nezdála nějaká divná, po zmáčknutý toho blbince ze spoda normálně vyjede. No nic, tak jsem to zkompletoval zase vsechno do jednoho, hřidelku sem otočil pouhou rukou, už ne sikovkami a modlil jsem se aby se to protočilo, ale ono houby, zase jenom cvak.... Pročetl jsem pár škoda fór , kde mě napadla ještě jedna varianta a to taková, že jsem včera jezdil poměrně hoodně pomalu , a často bez plynu , nebo na neutrál, zkrátka jenom tak , že to táhl volnoběh kvaltu , tak jsem myslel že to třeba nedobíjelo a dává to málo šťávy, skusil jsem to tedy natočit přes tátovo auto, a ejhle, sice na poprvý na podruhý nic, pak sem z nervu zkoušel jen z polohy 1 do polohy 2 asi 5x a jebho a nastartoval sem to . Chvíly jsem to nechal a proměřil jsem baterku, na baterce je při nezatížení 12,7V a při volnoběhu kolem 14,3 volt na alternátoru skoro to samé, když dám na plno dálkový mlhovky vyhřívání okna tak to spadne na 13 a něco, takze bych řekl že to dobíjí dostatečně. Nechal jsem teda dobíj baterii , (napadlo mě jestli to někde nezkratuje a nevyplácává mi to baterku, ale nic zvláštního jsem nenašel) Po dobití je to ale ovšem to samé, kdyz s tim chvíly kvrdlám tak to chytne, ale spíše to jen cvakne, po chvíly ježdění to chytne snáze , ale nelajsknu si s tim někam jezdit aby mě to někde zase nechalo. A taky mi začli kolísat otáčky na volnoběh 750-900-400 (kdy motor málem zhasl a rosvítilo se kontrolka dobíjení) mrknul sem teda na škrtící klapku, kde bylo docela dosti sra*ek, tak sem to jen utřel okolí sem taky vdrhnul a otáčky se snad nějak uklidnily. Jo a poslední poznámka a to sice ta , že mám před škrtící klapkou prasklou nákou hadici , je gumová , nevim jestli to je jenom odvod nákej hnusů, nebo je duležitá, skusim sem jí zalepit aspon páskou. Tak jestli nevíte čim by to mohlo bejt , nebo jestli je neco na alternátoru (četl jsem o nákejch diodách,nebo uhlíkách) nebo to bude čistě ve startéru , nebo jestli by něco našla diag ? Moc díky... S pozdravem Veselý j.

2012-03-04 22:25:12

Když starter jen cvaká,věčinou to dělá cívka na starteru.

2012-03-04 22:33:26

vetšinou to tak je ale ja mam jiny problem kdo mi poradi ohledne startu u feldy 1,3 mpi 99 tocii ale nechce chytit diky

2012-03-04 22:33:39

A co s ní může být ? Nezdála se mi nějak poškozená. (kromě odloupnutého kousku bakelitu- vlivem stáří a povolování kontaktu) . A to že cvaká,znamená že spíná nebo ne ?

2012-03-04 22:37:02

Jinak PS: je to old face 1997;1.6 MPI

2012-03-04 22:54:20

To cvakání je,že vysunuje pastorek,ale neroztočí starter.

2012-03-05 18:13:33

v tý cívce je silový měděný kontakt a ten se časem vlivem velkých spínaných proudů opálí a pak to blbne de to rozebrat a kontakt opilovat nebo nová cívka

2012-03-05 20:07:42

jistota je nová

2012-03-06 17:58:34

Vyřešeno, pro ty co maj to samé , vyčistětě ten tlustej měděnej drát, a acetonem vyčistěte kontakt s tou pacičkou ve vnitř, já ho měl od oleje... Já to udělal a šlo to...


Odpovědět