Fórum - Téma


Svíčky a motor problém


Fórum Felicia Svíčky a motor problém

Informace o modelu: Škoda Felicia


1  2

2016-04-17 18:29:58

Čau, můj soused má feldu 1.3 mpi motor jak kdyby vynechával jeden válec, klapka je vyčištěná a seřízená, svíčky sice starší ale furt OK (jedna byla skoro na odpis ale po lehkém přejetí šmirglem vypadá jak nova) akorát na jednom válci nějakej dobrák strhnul závit, svíčka tam sice je zašroubovaná ale je trošku níž něž ostatní.

Chtěl sem se zeptat jestli to má na to vliv a nebo jestli je problém někde jinde.

 p.s.
Pavel
2016-04-17 18:58:49

kira: a nepodfukuje to pod tou svíčkou se strženým závitem?

2016-04-17 19:07:10

koukl bych se na svicku co je niz jestli do ni valec nenarazi to znamena jestli je tam mezera jak u ostatnich svicek.nevym jak to vypada ja mam naftak.a nove svicky stoji 50kc?koupil bych nove na tom se setrit nema nez pak nekde stat

2016-04-17 21:16:33

Kdyby do svíčky klepal píst,tak by to bylo na ní znát,neměla by odtrh a byla by otlučená.Spíš to tipuju buď na ventil,že je podpálený-změřit kompresní tlaky,nasadit měřák a startovat s plným plynem,anebo by to mohla být zapalovací lišta,že ta jedna cívka je v pytli.

2016-04-18 07:11:37

od svíčky to podfukovalo bylo to vidět po sešlápnutí plynu ale když jsme ji víc dotáhli tak byl pokoj ale furt jak kdyby to šlo na 3 válce

zapalovací lišta je asi měsíc stará, svíčky se budou kupovat nové dneska

ono nejhorší je že ten závit stržený v bloku motoru a ne na svíčce, svíčka už víc dotáhnout nejde aby se víc utěsnila.

myslíte že se dělá u aut vyvložkování? a za jakou zhruba cenu?

2016-04-18 11:21:53

Tak co vím,dá se to převrtat a vyříznout závit M18x1 a dát tam vložku se závitem M14x1. Ta vložka není drahá,ale musí se sumdat hlava aby nenapadaly špony do válce. Tam nemám tušení o ceně.

2016-04-18 20:41:06

zdeje: jasné tak se domluvím s mechanikem, prej pokud to bude stát víc jak 5 000 tak to autě jde ze skali tak doufejme.

a ještě sem se chtěl zeptat protože vím že to auto lehce cukalo ještě předtím než jsme ty svíčky sundali ale po zahřátí to přestalo ani na otáčkoměru to nebylo vidět ale podle sluchu jo a i motor sebou škubal (jak kdyby jel na 3 válce). Myslíte že to bylo tou svíčkou která je tam v tom strženým závitu (byla líp zašroubovaná) a nebo tam bude problém ještě jinde.

2016-04-18 21:39:35

kira: S tím nepravidelným chodem je to takhle těžké říct,ale já bych v první řadě než sundá tu hlavu změřil tlaky ve válcích,bez téhle informace to je jen věštění z koule. .Je potřeba aby tlaky byly ve všech válcích stejné.Nepravidelný chod může dělat i ta netěsná svíčka,přeci jen nějaký tlak uteče a po zahřátí se ztráta tlaku sníží,protože hliník se víc teplem roztahuje než železo.Ale jestli to tak je doopravdy s tím nemám zkušenost.

U normálního motoru bych za chodu sundaval postupně fajfky a poslouchal,jestli se změní chod motoru a na ten válec bych se zaměřil,jenže u lišty to nejde.Může to třeba dělat svíčka na jiném válci.

2016-04-18 22:00:02

zdeje: on má zapalovací lištu budou mi na to stačit dráty??

2016-04-19 04:45:14

kira: Tohle opravdu nevím,s tímhle motorem nemám zkušenost,já mám 1,6 a tam mám rozdělovač a kabely ke svíčkám.

2016-04-19 07:57:27

zdeje: chápu sem na tom stejně

Uvidíme dneska za hoďku jdeme měnit svíčky tak uvidíme jak to dopadne.

  • -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

tak po výměně svíček už motor jde jen docela dost cuká, svíčka nepofukuje ale se na prasáka dotažená

a to cukání: sundali jsme kryt motoru se sání a klapka se lehce otevírá a zavírá tak půjde na seřízení a čistění, tak snad jsme našli problém

2016-04-23 17:33:20

tak problém zničeho nic sám přestal ALE cca po 7 km auto zacalo cukat a kouřit a to je jediny co teď dělá

2016-04-23 20:15:57

kira: I Felda jde kontrolovat diagnostikou, zkoušeli jste?

2016-04-24 19:57:47

Zitra jde uvidime copak rekne

Ale po dnesnim testu auto jede v poho koureni prestalo akorat jednou za cas pri seslapnuti brzdy a nasledovnem rozjeti auto chcipne a nastartovani trva i 5 minut nebo roztlaceni a pak to zni jak kdyby se motor dusil

 p.s.
Pavel
2016-04-24 20:07:21

kira: nemáš únik podtlaku na tý hadici co de do posilovače,neni někde ruplá??

2016-04-25 03:22:13

p.s.: Jo jo je zduřelá ale nevypadá že by byla rupla.

2016-04-27 12:09:51

tak diagnostika ukázala že klapka je mrtvá a dělá si co chce. a ještě má malou netěsnost pod hlavou motoru taky že se vymění těsnění.

tak snad to bude vše

2016-04-27 15:10:25

kira: Tak ta netěsnost by mohla být příčinou nepravidelnosti chodu motoru,po zahřátí se zmenšila a proto se zklidnil.A později už to nestačilo,a začal koktat víc a pak i kouřit.Jsem zvědavý,jestli to dá po přetěsnění pokoj.

2016-04-27 18:16:27

kira: Malou netěsnost pod hlavou motoru? To jako že je taková že motor přes ní přisává a uniká tlak ze spalovacího prostoru? To pak není ,,malá" ale velká a muselo by to být slyšet při expanzi. Jestli je klapka v háji tak vyměnit a u někoho vymazat stará data volnoběhu, pak nastavení. Pokud se stará data u Feldy nevymažou nějakou dobu občas zůstanou vyset otáčky které po klepnutí na plyn spadnou.

 p.s.
Pavel
2016-04-27 18:26:04

kira: klapku vyndat vyčistit odporovou dráhu klapky vzít kapku diavou a poté nastavit spešl programem od motordiagu

http://www.skoda-club.net...pky-felicia-1-3-mpi-10140

a až pokud to nezabere bych uvažoval o jiný klapce

ještě by neškodilo zkusit i jiný čidlo teploty


Odpovědět

1  2