Fórum - Téma


Táhlo


Fórum Octavia I Táhlo

Informace o modelu: Škoda Octavia I 1U



2016-01-03 15:18:01

zdravím, neustále mi přepadává i po vyčištění turba moje 81 do nouzáku.Teď jsem zjistil že mi drhne táhlo zobrazené na obrázku na nějakém ventilu,nebo co to je.Trochu jsem ho rozhýbal a zdá se že jsem problém vyřešil.Nevím zda se musí ten ventil vyměnit celý,nebo by to stačilo rozebrat a taky pořádně vyčistit.Odstranil jsem tím rozhýbáním i takovou tu tupou ránu která se ozývala po vypnutí motoru asi po třech sekundách.

2016-01-03 15:28:45

Zdar v novem roce ja mam hadicku sundanou a zaslepenou sroubkem a jezdim uz tri roky a vse ok

2016-01-03 16:03:02

to je táhlo egr ventilu. Sundej tu hadici vepředu a vyčisti vnitřek - je tam klapka, která je propojena s tím táhlem. Případně vyčistit celý egr nebo zaslepit.

2016-01-03 16:29:25

dracek: dobrá zkusím to,dík

 p.s.
Pavel
2016-01-03 16:59:23

jerry66: neni to táhlo egr ventilu,je to táhlo chcípací klapky,jetli jí máš zatuhlou a nechodí jak má tak dle toho kde se zasekne bud nemusíš nastartovat nebo to při chcípání bouchne

stací to vyčistit tak aby chodila

2016-01-03 17:24:47

to táhlo je součástí egr ventilu, pokud se zasekne v uzavřené poloze, tak nenastartuješ.Musí volně chodit a zároveň tlumí vibrace při chcípnutí motoru. V každém případě vyčistit- dělal jsem to už na několika aut.

2016-01-03 18:11:57

děkuji za radu,pročistím to teda

2016-01-03 23:44:15

dracek: Tohle neni táhlo egr ventilu je to jak píše p.s. Klapka uzavírá při zhasnutí motoru sání a pak se sama otevře. To bouchání se ozývá nejčastěji když je zakarbonovaná. Egr ventil je něco jiného. Nejlepší je ten díl celý vymontovat a pořádně vyčistit. Zároveň je vidět jak vypadá vnitřek sání.

2016-01-04 16:43:25

já vím, že se jedná o tkzv. chcípací klapku. Napsal jsem to i pro ostatní, kterým to dělá a nevědí co - a pak nenastartují. Zbytečně jezdí do servisu a tam otevřou haubnu a stlačí táhlo dolů a už se startuje. V horším případě to chtějí zaplatit a je to zbytečný. Důležitý je to pořádně vyčistit aby se to nesekalo a ne se hádat jestli je to klapka nebo egr

2016-01-04 17:40:08

dracek: Já se nehádám, jen nazývám věci pravým jménem. Jednou to budeš taky znát, neboj.

2016-01-04 19:49:19

dracek: niekedy je menej (písať) viac (naslouchat)

2016-01-05 18:30:48

já už to znám. A taky je to naposled co někomu píšu, když jsou tady takový rejpalové-to mi připomíná facebook. Já ten samý problém řešil před deseti dny u A6 naposledy. Zkuste zajít do autodílů a chtít kompletní chcípací klapku-asi jsem špatný mechanik. Pro mě je důležité, že to vyčistil a funguje to-než ject do servisu, protože jsem četl na fóru včera, že v servisu koukali i na rozvody a stálo ho to hodně peněz. Kdybychom měli chytat každého za slovo, tak se tady nepíše o ničem jiném

 p.s.
Pavel
2016-01-05 19:52:13

dracek: vono egr i klapka je sice jeden celek ale každá ta věc má svúj účel a když na to druhej upozorní tak neni přece dúvod se hned čertit nikdo netvrdí žes špatnej mechanik ale pokud se snažíš pomoci někomu kdo o tom ví mín než ty tak je dobrý mu to popsat co nejpřesněji aby z toho nebyl v lese ještě víc než je

2016-01-05 22:30:54

p.s.: myslíš že by bylo dobrý nahradit EGR ventil tímto?nebo ho tam nechat a jenom ho zaslepit?

2016-01-05 22:35:00

jerry66: Ahoj uz v prvnim clanku jse psal sundat hadicko a hadicku zaslapit sroubkem jezdim uz tak tri roky a vse ok ok

 p.s.
Pavel
2016-01-05 22:36:59

jerry66: egr tam nech jen ho zaslep sou dva důvody jednim znich je ta chcípací klapka a tím druhým bude stk

2016-01-05 22:59:17

p.s.: ok,zkusím to co to udělá

2016-01-08 07:36:29

Měl jsem podobný problém a bohužel se problém stále vracel. Ve finále pomohla až výměna turba......


Odpovědět