Fórum - Téma


Teplota motoru


Fórum Octavia II Teplota motoru

Informace o modelu: Škoda Octavia II 1Z

Diskuze o vozidlu

2004 Octavia II 1Z liftback 1.9

7 servisních knížek  |  71 diskuzí  |  5.27 l/100 km

Výkon motoru 77 kW (105 PS) při 4000 ot./min. Hmotnost 1 458 kg. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 896 ccm (116 cui), 4-válec, Řadový, 1,9 TDI - PD.



2015-02-11 09:36:09

Zdravím. Přes zimní měsíce mám takový problém, že se mi třeba i 20 km auto zahřívá až dosáhne své teploty 90 stupňů. Jelikož jsem auto koupil minulý rok v letních měsících nemohu říct zda toto bylo jiiž před závadou, kdy mi přestala ukazovat ručička teploty a mechanici mi v dílně nejdříve vyměnili termostat a posléze kdy toto na závadu nemělo vliv tak i čidlo teploty. Podotýkám že čidlo teploty bylo zakoupeno v originálu u fa. Škoda. Dále pokud není ještě dosaženo max. teploty a já zapnu ventilátor (topení) tak podle ukazatele mi telota opět klesa ale po dosažení již zmíněných 90 stupňu k tomuto nedochází. V zimních měsících mám namontován před chladičem kryt aby se auto rychleji zahřálo. Díky za rady

2015-02-11 13:37:14

cameleon: Dle mého názoru: domnívám se, že bylo zbytečné kupovat termostat i čidlo teploty. Je totiž normální, že v zimě (chladu) když se zapne topení, tak v prvé řadě jde teplé médium do topení a později jde oběh do chladiče. T.j. ručička teploměru se drží na levé straně teploměru a teprve dle délky jízdy či v závislosti na způsobu jízdy se začne ručička posunovat k 90 stupňům, kde zpravidla se již teplota drží. Co se týče krytu před chladičem, tak pokud je správně funkční termostat a čidlo, zakrytování nemusí být.

Je ale pravdou, že při mrazivém počasí zabraňuje vstup chladného vzduchu ke chladiči.

S pozdravem Rokytka.

2015-02-11 16:58:23

rokytka: Čidlo teploty bylo opravdu vadné tudíž ho bylo třeba vyměnit ovšem odborníci v servisu začli termostatem. A ještě dotaz když jde už teplo teda do kabiny jakto že není zvedlá ručička teploměru. Dle mého laického názoru i když je již motor částečně zahřán tudíž by se měla pohnout i ručička teploměru.

2015-02-11 19:25:40

Zahřívání na 90° na 20ti km mi přijde dost. Kolega má taky OII 1,9TDi a v mrazech do 10ti km je teplota na provozní hodnotě

2015-02-12 07:58:35

cameleon: Vzdálenost 20km na zahřátí vozu je hodně,tak dlouho se auto normálně neohřívá ani v mrazech. Diagnostikou lze přečíst momentální teplotu motoru a z toho vycházet. Auto topí i když je ručička teploměru ještě dole? Také záleží na tom jaký termostat byl namontován. Z mé zkušenosti vím že některá druhovýroba špatně funguje i když je nová. Dekl před chladič pomáhá dřívějšímu zahřátí? U těchto vozů by tam být neměl. Já bych opravu reklamoval a ať řeknou co namontovali za termostat.

2015-02-12 09:19:07

Vyzkouším výměnu toho termostatu jelikož je to tak poslední co mě napada a dám vědět. Protože mi to spravovali na vesnici v servise tudíž ani netuším jaký druh termostatu namontovali pochybuju že originál. A k té teplotě: je pravdou, že to již mírný teplý vzduch fouká ale ručička ukazatele je pořád na spodní hranici. Čidlo teploty jsem kupoval v originální fa. Škoda.

2015-02-12 09:21:09

cameleon: Jsem zvědav a držím palce.

2015-02-12 09:25:47

drak: jj dík dám vědět každá pomoc a rada se musí vyzkoušet než se to zaveze do origo servisu kde to bude stát nehorázný peníz.

2015-02-14 20:59:31

Určitě sundat ten kryt před chladičem. Krom chladiče vody, tam máte i chladič spalin pro turbo a chladič oleje. Jestli dojde k přehřátí zničíte si turbo nebo hůř. Jinak souhlasím s Drakem. Je to zřejmá závada termostatu. Zmetci v českých servisech dělají hrozné podvody a zlodějny. Mám s tím bohaté zkušenosti a to i s termostatem. Jinak po 10 km by se tento typ motoru měl dostat určitě na požadovaných 90°C i v opravdu chladném počasí a spuštěném topení (na I. stupeň)


Odpovědět