Fórum - Téma


Termospínač ventilátorů chladiče


Fórum Octavia II Termospínač ventilátorů chladiče

Informace o modelu: Škoda Octavia II 1Z



2015-04-05 14:30:42

Dobrý den prosím o pomoc nefungují mi ventilátory chladiče u mé Octavie II 1.6fsi.Potřebuji proto vyzkoušet jejich funkci přes termospínač-třípolohový-má tvar u těch polů ve tvaru trojuhelníku.Nením kde ho mám na autě hledat,poblíŽ chladiče jsem ho nenašel,pouze jsem našel čidlo teploty vody...Ale TERMOSPÍNAČ NIKDE..VÍ NĚKDO KDE SE NACHÁZÍ?

2015-04-06 07:50:19

engbers: Ventilátory spouští řídící jednotka a každý motor má ještě svojí. Klasický spínač větráků na voze nenajdeš. Mrkni na silové pojistky v motor.prostoru a na svorkovnice silných kabelů u větráků. Také lze závadu zjistit diagnostikou.

2015-04-06 13:14:29

Děkuji za odpověd,,aspoň jsem o něco chytřejší.Pojistky jsou v pořádku ty silné,svorkovnice vypadají jak nové a dole ten spojovací kabel k ventilátoru č.1 většímu jsem rozpojil a i postříkal kontaktolem.Na diagnostice jsem auto měl a větráky se jim nepodařilo rozjet-mechanik mi říkal,že to píše:HLUČNÝ VENTILÁTOR 1 a 2. A že to prý ještě píše závadu "jako že palubní přístroje nekomunikují"-ta závada prý nešla smazat a je tam pořád...a to jsem s tím byl v Kolíně ve ŠKODOVCE..býval bych závadu asi ani nezjistil,ale stalo se mi že jsem uvízl v koloně asi na půl hodiny a auto už uplně vařilo teplote na 110stupních a šla nahoru,musel jsem tam auto odstavit a počkat až motor vychladl,naštěstí se nic nestalo a za jízdy teplote nevyleze přes 90stupnů,ale chci to vyřešit,nikdy člověk neví kdy zas někde uvízne a hlavně i kvůli klimatizaci je prý ventilátor důležitý..protože se mi netočí ani jeden ventilátor..a tak chci vědět jestli musím koupit nové větráky a nebo jestli je závada jinde.Můžu nějak vyzkoušet samotný větráky,kdyby jsem je rozpojil u silného konektoru co je u prvního větráku,je tam silný červený kabel,pak hnědý a jeden tenký ted nevím barvu..jak bych je měl spojit s baterkou aby se kdyžtak roztočily jestli jsou funkčí...a nemůžu něco takovým zkoušením případně pokazit?(zajímá mě jestli je to jediný vstup proudu k větrákům abych případně neposla proud i někam jinám?)Děkuji předem za odpověd

2015-04-06 13:23:38

engbers: Zkontroluj svorkovnici řídící jednotky ohledně oxidace a pak zbývá ten slabý signální kabel jestli není někde přerušený. Ve Škodovce měli nabídnout řešení a je možné že se budou muset větráky vyměnit.

2015-04-06 13:28:24

posílám foto...

2015-04-06 13:33:14

A svorkovnici myslím tu krabičku jak jsou tam ty pojistky a relátká u pravého blatníku,mám tu desku v které jsou pojistky uložené nějak vyndat podívat se zespodu nebo jak to vypadá uvnitř a nebo jak se do ní dostanu?No ve Škodovce byli takový laxsní...hlavně že si vzali 500kč za napojiení diagnostiky ...docela dobrej kšeft za10minut ničeho...šlověk maká na to celej den a tadyjim to člověk za deset minut dá...

2015-04-06 13:37:19

engbers: Motor má svou řídící jednotku a mění se komplet. Změř silový plus a minus. Podle mne to bude v pořádku,tak jen pro kontrolu. Jestli je svorkovnice Ř.J. motoru čistá, zkontroluj ten slabý kabel jestli není přerušený. Elektrikář ti ho prozvoní a nemusí se nic rozplétat. Myslím že budeš měnit ventilátor.

2015-04-06 13:39:53

engbers: Na akumulátoru jsou v pouzdře silové pojistky,tam mrkni.

2015-04-06 13:42:57

ještě mě napadlo nemohlo by to dělat čidlo teploty vody?jako že kdyby nefungovalo,tak že by motor ani nevěděl že je přehřátý a voda v okruhu a proto by nedal impuls...je škoda že výrobce zrušil ten termospínač,to by bylo vše jednoduší...nevím jak to vyřešit sám..a v servisu mě určitě jen vycusnou a nic z toho

2015-04-06 13:44:35

to jsem si vůbec nevšiml těch pojistek já v tom boxu na baterku mám jen baterku

2015-04-06 13:47:07

engbers: Pokud autům moc nerozumíš, je to problém. Kde v Praze bydlíš?

2015-04-06 14:49:32

bydlím u Opatova

2015-04-06 15:03:08

pořídil jsem tady fotky pojistkové skříně v motorovém prostoru,jestli vám to nějak pomůže případně jestli by jste mi podle foto mohl vysvětlit kde mám hledat ty silové pojistky...a na jednom fotu je konektor do kterého jsem si všiml vede ten tenký drátek od ventilátoru,mám ho rozpojit a vystříknout kontaktolem?může se odpojit bez následků-chyba v počítači či tak něco..jo a k těm fotkám vedle tý baterky ty černé kabely to jsou jen od denního svícení

2015-04-06 19:25:12

engbers: Super fotky. Všechny pojistky jsou na pojistkové skříni a podle schematu v návodu na obsluhu najdeš která na co je. Zkontroluj jestli jsou funkční a pokud některá nebude,vyměnit. Opatov je daleko,tam nemám čas zajet a doma mám plno. Pokud si netroufneš na opravu sám,poptej se známých jestli nemají známého mechanika.

2015-04-06 20:33:15

Tak jsem koukal do manuálu a je to jedna z těch velkých červených pojistek,ale zkontroloval jsem všechny co tam jsou a všechny jsou v pořádku,asi to fakt bude třeba tím ventilátorem když jak jste psal je v něm EŘJ,to asi budu muset koupit oba dva že?když se netočí ani jeden...a nebo když nefunguje 1 tak nemůže jít ani 2 ,protože jsou propojený...

2015-05-09 08:10:44

Tak ventilátor už funguje,musel jsem koupit novou komplet saharu,stará byla v háji,ventilátor klima nefungoval vůbec a na ventilátoru chladiče nefungovala řídící jednotka

2015-05-09 08:25:22

engbers: Tak super a ať to sviští na jevišti.


Odpovědět