Fórum - Téma


Termostat, rozsah odporu


Fórum Octavia I Termostat, rozsah odporu

Informace o modelu: Škoda Octavia I 1U

Diskuze o vozidlu

2002 Octavia I 1U Combi 1.6

11 diskuzí

Výkon motoru 75 kW (102 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 600 ccm (98 cui), 4-válec, Řadový.



2016-07-28 10:50:56

Ahoj, prosím o radu. Nevíte někdo, jaký má rozsah odpor, který měří teplot v termostatu? Je to čidlo F265.

Díky za rady

2016-07-28 18:42:45

lubikcz: Co se s autem děje?

2016-07-29 08:03:25

drak:diagnostika píše přerušení termostatu (vag-com chyba 17700), ale když měřím na konektoru řídící jednotky, naměřím odpor v řádech kOhm. Takže možnost 1 je, že je někde naprasklý kablík a dělá to jen někdy a měřený odpor odpovídá, možnost 2 je, že má termostat špatný rozsah. Termostat jsem měnil cca před dvěma měsíci, tak je možné, že je vadný kus.

Pokud bych věděl rozsah odporu v závislosti na teplotě, mohl bych měřit přesněji s jistotou.

2016-07-29 16:36:33

lubikcz: Na termostatu u tvého vozu jsou dvě svorkovnice. Jedna je teplotní čidlo které se dá lehce vyměnit druhá je topné těleso které jsem ještě nikdy neměnil. Při této závadě bych typoval ty dráty, proč ale píše přerušení termostatu? Není tam ještě jestli ,,na plus" nebo ,,na mínus"? Proč jste termostat měnili? Tuhle závadu to píše až po výměně?

2016-08-01 06:33:37

drak: Nemluvím o teplotním čidle (zeleném), které jde na ručičku budíku, ale o svorkovnici přímo v hrdle termostatu. Ten jsem měnil protože neotvíral (nedržel teplotu a dlouho se voda ohřívala). Po výměně cca 2 měsíce vše OK a teď se to objevilo. Jestli na plus, nebo mínus nepíše, přikládám text z VISu. Ještě jednou připomínám, že ať to měřím u ŘJ motoru, nebo u termostatu, hodnoty odporu jsou téměř stejné.

Číslo chyby: 17700 termostat pro KF-rizene chlazeni motoru (F265) - preruseni Příčina: prerusene vedeni nebo zkrat na plus/kostru mezi termostatem a RJ motoru Možné projevy: Doporučený postup: kontrola vedeni,kontrola termostatu prip vymena

2016-08-01 17:11:30

lubikcz: Zelené teplotní čidlo dává signál do řídící jednotky motoru a do budíků. Ta svorkovnice co oba myslíme je teplotní článek který teplotně otevře termostat a to ti tvá diagnostika píše dost srozumitelně. Protože jsi termostat již vyměnil zkontroluj kabely na přerušení (to tam je taky napsaný) Najdi přesně kam to od svorkovnice vede a kabely prozvoň. Myslím že jeden z nich bude přerušený. Většinou je u svorkovnice krátké vedení a tvoří lom, pak stačí za to víc vzít a kabel se přeruší nebo se uvolní na kontaktu svorkovnice. Ta diagnostika to píše dost dobře.

2016-08-02 06:04:57

drak: jj, díky. To je mi vše jasné. Ale termostat jsem měnil kvůli jiné závadě (padala teplota na bodíku, což teď nedělá). Nyní se to chová jinak, takže výměna termostatu nebyla provedena právě kvůli tomuto problému. Kabely jsem od svorkovnice ke svorkovnici měřil a jejich hodnoty jsou v pořádku. A to jak odpor vodiče (prozvánění), tak odpor celého obvodu včetně článku. Ten sice nevím kolik má být, ale je stejný u ŘJ jako přímo na konektoru (v toleranci několika Ohm). Navíc kdyby byl problém s nalomeným kabelem, tak termostat neude pracovat správně a to podle budíku i diagnostiky Vag-skope dělá. Proto mám podezření na to, že je vněco v novém termostatu, ale než půjdu za 1000kč koupit nový, chtěl bych vědět, jaký odpor má mít. Hláškám z diagnostiky rozumím, ale z vlastní zkušenosti vím, že někdy jsou příliš obecné, nebo i lehce zavádějící. Já v tom vedení prostě zkrat nemám a to jem zkoušel i hýbat (vylamovat) kabelem kolem konektoru termostatu

2016-08-02 18:21:01

lubikcz: To těleso termostatu vyrábí kdo?

2016-08-03 07:53:15

drak: nějací němci. Přesně ale nevím. Každopádně to není čína

2016-08-03 18:09:41

lubikcz: nevím co víc poradit. Diagnostika píše poměrně jasně kde závadu hledat.

2016-08-04 07:00:15

drak: Díky moc za rady. Znovu jsem to měřil a zkrat tam není ani na jednom pólu.


Odpovědět