Fórum - Téma


Těsnění hlavy válců?


Fórum Fabia I Těsnění hlavy válců?

Informace o modelu: Škoda Fabia I 6Y



2016-04-24 18:58:23

Zdravím. Při jízdě mi z ničeho nic vyskočila kontrolka chlazení do maxima a než jsem stihl zastavit, ozvala se rána. Ihned jsem motor vypnul a otevřel kapotu. Nějaký čmoud z toho šel, ale všude byla rostříkaná voda. Autům nerozumím a tak jsem volal servis, co byl poblíž. Aniž by auto viděli, tak podle popisu mi řekli, že to může být těsnění hlavy válců. Ale že to přesněji určí až auto uvidí a zavolají mi. Mezitím jsem se o tom samozřejmě bavil s lidma, co autům rozumí víc než já a ti mi řekli, že to mohla být jen prasklá hadice, což by bylo samozřejmě finančně uplně jinde. A nerad bych, aby mě servis natáhnul, když si třeba všimily, že tomu nerozumím. Že třeba řeknou dělali jsme vám tohle a támhleto a přitom jen vymění hadici. Ještě než jsem předal klíčky servisákovi, tak jsem zkontroloval olej a měl svojí barvu. Nerozpoznal jsem tam žádnou pěnu, ani jinou barvu nebo taknějak. Vše vypadalo v normálu. Jaký máte názor na tento případ vy podle těchto informací ode mě ? Díky. Jinak mám Fabii sedan 1.4 MPI r.v. 2001

2016-04-24 19:36:38

safacz: rána to asi rupla tlakem náká hadice a ted je otázkou proč to tlakovalo ??

může to bejt těsnění pod hlavou ale taky to mohl udělat seklý termostat v zavřený poloze

takže já bych opravil hadici,skusil novej termostat a pokud by to tlakovalo dál tak pak asi to těsnění pod hlavou

2016-04-24 19:37:01

safacz: Podľa toho čo píšeš, keď vychladne motor naliať vodu a natočiť. Uvidíš kade to píše. Inak sú to potom všetko len také debaty pri pive a na telefóne

edit: Aj tomu čo píše kolega som naklonený, stáva sa to.

2016-04-25 21:32:27

Aha, no ze servisu mi zatím nevolali, takže nic nevím. Předem mi říkal, že to bude trvat dýl, že toho mají moc. Na to auto nepospíchám, takže mi to nějak extra nevadí. Ale máte taknějak představu kolik může stát oprava? Pokud by to bylo to těsnění, tak kolik tenhle druh opravy. Nebo kolik ten termostat? Díky. Co jsem slyšel z okolí, tak ten servis kam jsem to dal, tak je prý drahý, ale zatím nevím, tak bych měl rád zhruba představu o ceně, jestli nezměnit servis. Díky Je to přece jenom škodovka 2001, tak nepotřebuju exkluzivní opravu. Tohle dokáže snad opravit každý automechanik.

2016-04-25 22:38:35

Zdravím,pokud by to bylo těsnění pod hlavou tak většinou se voda začne tlačit s expanzní nádoby a teď záleže jak moc je chylte těsnění ,někdy stačí málo a auto je bez vody záleží jak moc je praskle těsnění a někdy vystřelí i víčko a to je potom rána a voda je všude.Co se tyče servisu je třeba si dat pozor s čím vyleze mechanik jsou to jeho prachy takže musí ti vysvětlit v čem je problém, řekni technikovy že až bude hlava venku že chceš vidět to těsnění,většinou pokud to nevyčisti jde vidět rezavé místa kde voda utikala

2016-04-25 22:44:31

vojta_1: Hmm, tak voda byla všude a víčko myslím tam taky nebylo, ale ta nádoba je vlevo a ta voda byla spíš na pravé části, jak je baterka atd. Takže to asi opravdu podle toho vypadá na to těsnění pod hlavou?

2016-04-25 23:05:19

Jednoduché....,nali vodu nestartuj,koukni jestli to někde teče,pokud ne nastartuj a koukej a hlídej teplotu,když to bude těsnění uvidíš to na nádobce.....

2016-04-25 23:14:10

vojta_1: Mno auto už nemám, odtáhl si ho servis.

2016-04-25 23:20:00

To je škoda, ještě mě napadla taková blbost každém větším servisu mají tak zvány tester CO2,dá se tím zjistit praskle těsnění pod hlavou i malé uniky,test trvá par minut,máme to v práci….,

2016-04-26 00:02:36

vojta_1: Díky, zeptám se na to

2016-04-26 00:46:23

safacz: Asi už je po funuse, že? Najlepšie niečo spáchať sám a potom tu hľadať rozumy Teraz už je osud v rukách aj cenníkoch "servisových"

2016-04-26 14:23:24

mash4077: Bohužel to byla nouzovka a já nejsem odborník přes auta. Auto mi kixlo ve vesnici cca 14km od bydliště, tak jsem si to rovnou vyřídil v servisu v místě nejjednodušeji, protože jsem ještě ten den musel navíc pryč. Nebyl čas se s tím zabývat bohužel. Servis si ho zatím odtáhl jen do servisu, ale úkony ještě provádět nebude. Řekli mi, že se na to podívají až bude čas a zavolají mi, co tomu opravdu je a jaká bude cena. Zatím nevolali, takže se v tom asi ještě nevrtali Každopádně začnou se v tom šťourat asi až mi řeknou cenu a taky mi řekli, že pokud to budu chtít dát jinam někam do místa svého bydliště, tak není problém. Takže uvidíme no. Ale díky za rady. Aspoň pro příště budu moudřejší.

2016-04-26 17:05:05

Pokud do toho neštorali tak bych to vyzvedl,hodinová sazba je kolem 600-700 korun,myslim že by se nějaký kámoš našel..

2016-04-26 18:53:10

safacz: Presne ako píše vojta, keď v servise zistia že tomu moc nerozumieš tak si z Teba spravia zlaté prasa. Nechcem nikoho uraziť ale vo väčšine prípadov v CZ aj SK neznamená že značkový je aj kvalitný A nakoniec to fakt bude iba tá strelená hadica kvôli seklému termostatu.

2016-04-26 19:11:24

Auto je v servisu, majitel autům nerozumí a tady čtu jen že servis (který nikdo z nás nezná) bude asi okrádat. Když o tom tak přemýšlím, sám jsem dělal ve značkovém servisu a o natahování zákazníků jsem nic nevěděl a spousta jich bylo stálých a rádi se vraceli. Pokud mají v daném podniku hodně práce, asi tam jezdí hodně lidí a tak nemusí být zrovna špatní. Vše je o komunikaci s technikem a pak nedojde k nějakému překvapení. Tlak aby praskla hadice musí být značný a jestli auto vařilo až ta hadice praskla, může být v háji i hlava.

2016-04-27 00:09:50

vojta_1: když jsem mel Fabii, byla sazba kolem 300,- ve Škoda servisu ...

2016-04-29 18:35:54

Tak mám tu výčet toho, co mi servisák prováděl Nový termospínač EPS 1850690 za 698,-, box chlazení s termostatem 1111, chladící kapalina g12+ za 310,-, práce 2,5 hodiny za 875,-, takže jsem celkem platil 2994,- Co si myslíte o této ceně? Chtěl bych vědět, jestli to jde i levněji. Díky.

2016-04-30 08:09:45

safacz: Já myslím že cena je v pohodě. Určitě to levněji jde, naučit se to a dělat si vše sám. Každý chce za svou práci zaplatit dobře ať úředník, pekař i doktor. Jak ale má někdo jet do servisu s autem už řeší jak neutratit a aby ho ten zloděj mechanik neokrádal. Proto dělám auta již jen známým a jejich známým. Zadarmo nebo za naturálie makat nebudu. Jo a ještě levnější je to s dílama z Číny, většinou se ale mění vícekrát než to klapne. Majitel ale ušetří a když to dělá potřetí už to umí a je to rychleji. Neříkám že jsou všichni mechanici stejní ale to není nikdo, v žádné práci. Ruku na srdce, znamená vždy levněji i lépe?

2016-04-30 10:57:12

drak: Jj díky, i já to tak beru. Spíš mě to zajímalo orientačně, protože ceny dílů neznám atd. Nevadí mi za tu práci zaplatit, ale taky se nechci nechat okrást, když v okolí je spousta dalších servisů a vždy se můžu rozhodnout kam jít Tenhle, který jsem využil teď jsem neznal, tak proto mě to posouzení práce a ceny dílů zajímalo i třeba pro další spolupráci.


Odpovědět