Fórum - Téma


Tipy, triky ...jak startovat se skodovko


Fórum 120 Tipy, triky ...jak startovat se skodovko

Informace o modelu: Škoda 120



2011-10-24 13:28:06

Zdravím, chci se zeptat zda nemíte nějaké rady/triky, jak udělat, aby škoda 120 startovala i v zimě. No zatím co jsme si zjistil tak jsem uzemnil motor (drat od motoru na kostru, znamy rikal ze to pomuze ). Docetl jsme se ze castym problemem pri startovani je navlhly rozdelovac. Jak ste resili tento problem?

2011-10-24 14:29:02

Já jsem "chcípal" teplý motor sytičem (motor se ulil). A ráno chytil jako nic. Vyčetl jsem to před plno lety na Techwebu

2011-11-24 12:48:03

Až ted' jsem si přečetl tvojí otázku. Já se svojí 120 nemám problémy nikdy.Před zimou to chce vyčistit, nebo dát nové svíčky,vyčistit rozdělovač a víčko zevnitř otřít. Už se mi stalo, že auto nechytlo, ale to proto, že na podzim se ve víčku srazila voda. Baterii dávám, pokud je pod 10 stupnů mrazu, na noc domů. Ten trik s e sytičem před zhasnutím motoru taky pomáhá, v karburátoru zůstane benzín a auto chytá lépe. Jinak do benzínu občas liju Velfobin.

Tohle ale platí asi obecně pro všechny starší vozy. Já to takhle dělám už 25 let .

2011-11-24 13:07:18

Dobry den, panové mám dotaz, bude pasovat převodovka z motoru vw/skoda 1,9 SDI 1998 na 1,9 SDI 2000?

2011-11-24 14:07:31

Nějak mimo téma

2011-11-25 01:17:09

Maru, založ nové téma.Tady si to každý nepřečte,přece jen jsi v tématu o starších vozech a pokud vím, ani všichni zarytí škodováci Škodu 120 moc nemusí...stejně jako já třeba Fabie...odpověd' na Tvůj dotaz neznám, ale někdo jiný, kdo má novější vůz, třeba ano.

2011-11-25 09:49:22

no nedavno kdyz sem vesele bezel za autem a akcne naskakoval a pak ji nakopaval, mne pak stopnul jeden starsi pan a poradil mi este at pred startem 3x promacknu plyn a spojku, a pri startovni drzim spojku i plyn v polovine(samozdrejmne s vyrazenou rychlosti) a ejhle, auto krasne chytlo, nvm co to zrobi, ale kazdopadne mi to pomohlo. Jeste sem slysel radu, ze neni spatne nekdy se postavit vzadu k motoru a pritlacit na kapotu a parkrat s tim tak jako "poskakat/pohazet". Asi se protrepe olej nebo neco takoveho. No startovani mi sice trva dele(vice ukonu) nez u jinych aut, ale hlavne jedu.

PS: pane "hoverlamilan" mate opravdu prekrasnou zbirku skodovkek .

2011-11-25 10:07:16

Startování se zmáčklou spojkou beru jako samozřejmost. Ale studený motor startovat s plynem bych neviděl jako vhodné - pak degraduješ sytič přísunem vzduchu a směs je chudší

2011-11-25 10:10:28

jj zmackla spojka je samozdrejmost, figl je pry v tom ze ji pak mam drzet v polovine, no s tim plynem se mi to taky moc nezda, z vlastni zkusenosti vim, ze kdyz sem zkousel pri startovani tepat po plynu tak sme auto akorat tak "prechlastal"

2011-11-25 12:51:52

Momentálně jezdím denně Octavií, stodvacítka je taky připravená, ale provozovat dvě auta najednou- obden- je náročné, tak je střídám po čase.Dnes ráno bylo mínus pět stupnů.Auto napoprvé nechytlo, až napodruhé. A to bez zmáčknuté spojky.Když jsem na ni šlápl, motor se rozběhl znatelně lehčeji. To je moje zkušenost, na spojku šlapu jen při nižších teplotách. Jinak Octavii v zimě startuju klikou a chytne vždycky. Považuju za škodu, že dnešní auta - ani 120ky - kliku běžně nemají.

2011-11-25 13:01:18

Je logické, že se motor rozběhne snáze, když neroztáčí celou převodovku. Já startuju se zmáčklou spojkou vždy.

120ka mi chytla vždy bez problémů. A postesk nad klikou mi přijde hodně úsměvný


Odpovědět