Fórum - Téma


troskou kolem světa


Fórum 1203 troskou kolem světa

Informace o modelu: Škoda 1203



2012-10-25 11:38:41

tak "bývalá" přítelkyně-kamarádka mi dala broučka do hlavy... v létě šetřím,pořizuju TAZ,balím kytaru,věci,nějakou slečnu... a časem nás čeká výlet do Anglie... a pokud vyjdou finance tak snad i amerika... 10let cestování s troskou a pak se možná někdy usadím víte někdo o náhradních dílech v zahraničí? kromě AC pumpy se mi nechce brát nic víc...

2012-12-23 19:48:26

Tak zíral jsem na několik internetových stránek, pár lidí s troskou jeli docela daleko.

Takže je tu reálná šance dojet po vlastní ose do Anglie a zpět... (poznávací zájezd po dobu 1-3 týdnů)...

Základ je několik kovových sponek,AC pumpa (trosky trpí na přehřívání) ,nějaký to nářadí a především štěstí...

Trajekt z Francie pro dvě osoby (já,přítelkyně) a auto činí cca 3400 kč... I když se cesta hippies-vanem prodraží za tu lásku ke stroji a adrenalin to stojí =) a když před pár lety to zvládli angličani,zvládnu to také... Máte někdo zkušenost třeba s E85 na delší trasy???

> tak E85 má nižší výhřevnost, je to směs N95 s biosložkami (N95 75-75%)

„Doporučuje se vyměnit vzduchový filtr a zapalovací svíčky. U motorů s horší hladicí soustavou je třeba mít v pořádku celou chladicí soustavu, protože bude potřeba odvádět víc tepla. V horkých letních dnech by se totiž mohlo stávat, že by se motor začal mírně přehřívat. Větší nebezpečí pro motor tu však nehrozí,“ říká Zbyněk Sedlář (odborník na diagnostiku)

Ale všechno co oni doporučí není nutnost =) otec tankuje čistý E85 do karburátorového auta pořád,a po několika tisících km zradilo akorát kladívko na rozdělovači (nejsem si jist příčinou E85)...

2012-12-23 20:06:00

Délka trasy: cca 1375 km, celkový čas: 13:56 h

Stále neplacené úseky ... počítám z hraničního přechodu Královec - Polsko - Německo - Nizozemí - Belgie - Francie (trajektem do Anglie)

Všechny státy jsou členy EU (a dokonce déle než my) tak by s průjezdem nemusel být problém...

Cesta tam a zpět by měla přijít na cca 17 000kč (když počítám spotřebu 12L/100km N95)

z těch počtů mi je špatně,takže musím vymyslet > jak účinně snížit spotřebu,jak levně pořídit benzín a to si Německo a Anglie (Londýn) účtuje poplatky za emise...

2012-12-23 22:50:12

Tu cestu vám přeju, jen s tím E 85 bych byl opatrný. Máme v rodině úplně nové auto a ethanol doporučovali NIKDY nepoužívat. Snad do starších aut, i když já i se svojí Š 120 jezdím jedině na benzín.

2012-12-24 01:15:35

Každé auto musí být na E85 (čistý) uzpůsobeno. Starší auta "zchroupnou" mix 50/50 poměrně snadno.

2012-12-24 12:03:01

osobně mám zkušenosti s VW polo r.v. 1986...motor cca 996ccm... výkon 29kW... (karburátor) přes léto se jezdí na čistý E85... Pokles výkonu je patrný,spotřeba vrostla o zanedbatelné množství... a pochybuju,že u TAZ 1500 (dvoukomorový karburátor) na tom bude jinak jen se musí zkrátit intervaly výměny filtrů a čas od času vyčistit palivovou soustavu... a při nájezdu 5000km si myslím,že na E85 se dá dosti ušetřit a je to skvělá možnost si ho odzkoušet v praxi...

O uzpůsobení auta se mluví kvůli řídící jednotce a spalování...u starších škodovek by se jednalo o předstih a předpokládám svíčky kvůli zapalování směsi (E85 nemá tak agresivní výpary-hůř pálí)... Myslím,že by neměl být takový problém

2013-02-12 13:54:57

máte někdo zkušenosti s autoservisy či opraváře v zahraničí?

přejezd do zahraničí se nevyplácí pokud máte velké množství alkoholu či cigeret...

2013-02-12 16:01:47

V Itálii opraví značkový servis značkové auto. Ani ve velké nouzi, po havárii, si do servisu nepustí jinou značku. Např. Opel nevymění u škodovky ani kolo. Tot' má vlastní zkušenost

2013-03-19 13:07:18

Takže to vypadá,že po koupení trosky se podívám do Naglie už letos na podzim nebo příští rok z jara... auto celkem udržované,ale strach mě zatím nepřinutil s tím něco dělat... zbývá jen doufat a mít číslo na solidní odtahovku

2013-09-25 14:07:19

Tak koupě trosky je plánována až na příští rok a zřejmě pod ní budu dlouho ležet než se pustím do cestování.

Pár lidí jsem ukecal a do zahraničních výletů by šlo i pár lidí se Škodou 120 apod. Dotsal jsem zprávu ať uvažuji o sponzoru a reklamě. Nějaké částky se prý dají vydělat i předváděním prezentací na různých srazech a akcích vetránů. Což mi přijde jako zajímavá myšlenka Pomalu zjišťuji informace a pokouším se ptát ostatních lidí co mají zkušenosti s cestováním několik tisíc km... Základ je i střešní zahrádka, zatím nemohu sehnat,netušíte zda je s nějakou shodná? např. se škodou 100,120,favorit apod. ?

2013-09-25 17:00:22

chlastík: Zahrádka ke Š 120 je jiná. Je o dost užší. Mám 2, jednu roztahovací, ale myslím, že i ta bude úzká.

A do Anglie se neboj, já jezdím do zahraničí 75 let starým Popularem a vždy bez problémů. I když v Anglii jsem nikdy nebyl. Neumím anglicky, jenom slušně rusky...

2013-09-26 10:11:48

hoverlamilan: a kam jezdíš do zahraničí? Možná bych raději první cestu podnikl s někým z klubu nebo aspon část, určitě bych potřeboval nasbírat nějaké informace jak to je s tím cestování, já mám zkušenosti jen s veteránem 600km od domu a i to jsem se bál a sháněl číslo na podvalník předem roztahovací zahrádky? též slyším prvně

2013-09-26 14:44:41

chlastík: Rakousko, Polsko, Itálie, Německo. Spíš než cizinci se diví Češi, kteří mě tam potkají s autem 75 let starým...

Roztahovací zahrádka: má výsuvné držáky, co jí drží u žlábků střechy. Tak se dá použít od Trabanta na Fodra Sierru nebo Tatru 613. I Škodu 120 .


Odpovědět