Fórum - Téma


Unik kapaliny


Fórum Octavia I Unik kapaliny

Informace o modelu: Škoda Octavia I 1U

Diskuze o vozidlu

2002 Octavia I 1U Combi 1.6

46 diskuzí

Výkon motoru 75 kW (102 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 600 ccm (98 cui).


1  2

2016-01-20 16:40:45

Zdravím všechny .Mám na Vás prosbu . U mé 1.6 75kw uniká kapalina v nadobce na vodu.Tak jsem hledal po hadici a našel jsem hodně vody kolem termostatu respektivě pod termostatem na bloku motoru až dolu .Tak jsem jel do servisu udělat tlakovou zkoušku chladící soustavy ,ten mechanik tam dal něco málo přes 2 atmosféry. A tlak vůbec nespadl ten držel svou hodnotu.A nejvíc zajímavé že nikde nic neteklo !! Tak bych se chtěl zeptat jestli je možné že jsi motor nějak odfoukl ?? A bude motoru vadit že tam zkusím dát utěsnováč hladící kapaliny ?? Děkuji za odpovědi

2016-01-20 16:50:05

Utěsnovač bych tam nelil jen tim zasereš chladící soustavu

Zkus se zaměřit na vodní pumpu už sem se setkal stim že to teklo jen při běhu motoru

Na a pak mi napadá že vodu žere motor neboli těsnění pod hlavou

Jinak motor vodu neodfukuje

2016-01-20 16:50:33

milhausik28: Že by si motor odfoukl přes těleso termostatu? To asi ne. Když ten člověk nafoukl soustavu, kontrolovali jste všechny hadice jestli jsou natlakované? Na kolik stupňů je chladící kapalina namíchaná? Co čidlo teploty, těsní dobře? Utěsňovač chladící soustavy je poslední možnost. Jestli moho poradit pokud se rozhodneš pro aplikaci, kup tekutý nebo gelový. Na trhu jsou i tekuté které ovšem obsahují prášek a ty nefungují na delší dobu, to už tam můžeš dát kremžskou hořčici a to je blbost. Gelové a tekuté fungují po nalití při styku se vzduchem, jinak jen v soustavě kolují a nic nezanáší.

2016-01-20 16:55:07

drak: právě že kontroloval všechny hadice . Kapalinu mám do -30 . Tak právě nevím

2016-01-20 16:57:43

p.s.: Ahoj .Ale zase kdyby žral motor vodu tak jí neuvídím.Ale já mam vodu z venku na bloku motoru daleko od hlavy.Mě to přišlo jak kdyby to někdo pocákal s hadici kolik vody bylo v drážkách na bloku

2016-01-20 17:11:09

milhausik28: a co prasklina domku termostatu která se projevý až po ohřátí auta?

2016-01-20 17:20:40

p.s.: právě když jsem jel do servisu podotýkam značkového tak auto jsem měl na 90 stupnu zahřátý . Jsem to před tím protáhl na dalnici a hned právě šlo to na tu zkoušku a byl jsem u toho .Ten kluk ho fakt natlakoval na skoro 2,5 atmosfer a nikde nic a pak zkoušel i menší tlak a taky nic .Tak právě nevím a říkal že to pumpa tutově není .

2016-01-20 17:42:33

ahoj zkusil bych to studený nastartovat a potom se podivat jestli to někde neuniká

2016-01-20 18:35:04

martin488: Ahoj zítra to zkusím po ránu ,když bude mráz tak se budu koukat .Je to divný

2016-01-20 20:48:17

Zaměř se na tu skříń termostatu,už sem jich několik popraskaných vyměnil.

Dokonce sem řešil na pět let starém autě,že tu skříń termostatu,chladící kapalina ůplně rozežrala.

2016-01-20 21:22:04

Já se tu možná zmíním blbe ale nemá ten motor třeba výměník na sacím potrubí nebo na klapce nebo voda olej a nemůže to jít někam jinam?Jako třeba že by to ten motor žral?

Já to měl s výměníkem na reduktoru plynu. Když to stálo teplý nebo studený tak to šlo natlakovat a drželo to třeba půl dne

Jak tak přišel proti tlak plynu tak to ten výměníček roztáhlo a byla díra na světě.

Ale to je jen moje zkušenost.

Možností je fakt hodně.

2016-01-20 22:35:09

milhausik28: Na volnoběh nic nepoznáš, pořádně se to neohřeje a nenatlakuje. Na klapce jsou slabé hadice tak na ně mrkni a pak je nad výfukem téčko na těchto hadicích (všechny 1,6 75kw to téčko nemají). Zkontroluj spony co hadice drží, viděl jsem je i shnilé, neměli už dobrou svornost a voda prolínala jen někdy.

2016-01-21 17:20:41

drak: Tak mi bylo řečeno že mohla být námraza na svorkovnici a že ten led to roztahl a pak po zahřátí se to vrátilo. Jinak zatím nic neteče .Tak jsem ztoho jelen A přitom když jsi vzpomenu kolik vody tam bylo na bloku motoru.

2016-01-21 17:28:20

milhausik28: tos neskoumal co to je za vodu ? Nemrzka je rúžová či modrá a chut sladká

2016-01-21 18:35:27

p.s.: Zkoumal ,byla to růžová voda a jediný co mám růžového je fridex

2016-01-21 18:46:21

milhausik28: a keď ste to so súdruhom mechanikom pozerali tak bol motor zohriaty poriadne "na 90"?

edit: a ešte nám prezraď do koľkože mínus máš tú nemrzku, že zamrzne a potom povolí

lebo toto sú niekedy fakt perly čo v niektorých servisoch ľuďom natrepú

2016-01-21 19:32:27

mash4077: Tak řikám jen co mi bylo řečeno s tím ledem !! A přečti jsi tohle forum od začátku píšu jasně že tam mám do -30 . Jinak já se přikláním ke kolegovi Drak : jak píše že by to mohla být spona a že jen někdy propouští

2016-01-21 19:48:20

milhausik28: veď práve preto som sa pýtal

  • mal si do -30 ale dosť vytekalo...
  • a či bol zohriaty poriadne, snáď aj kvôli tej spone...

2016-01-22 16:16:54

zdravím tak kolega Drak měl pravdu ,myslím jsi že to bude nějaký těsnící kroužek,že jak auto je uplně studený tak to protéká .A myslím jsi že to jde skrz ucpávku bloku motoru.Jestli se teda nemílím

2016-01-22 18:40:19

milhausik28: Jo tak tahle ucpávka je problematická a mě už taky rosila. Je tam na tom plastu ,,O" kroužek a přes to to propouští. Vypustit kapalinu, tohle sundat a pořádně očistit. Otvor i záslepku odmastit a namazat těsnícím tmelem, nechat zavadnout cca půl hodiny ( v tomhle počasí i dýl a pak teprve dolít chl. kapalinu. Projet to a pak kontrola hladiny, popřípadě dolít. Blok bývá v tom otvoru někdy vyoxidovanej, proto ten tmel.


Odpovědět

1  2