Fórum - Téma


Únik oleje Octavia 1


Fórum Octavia I Únik oleje Octavia 1

Informace o modelu: Škoda Octavia I 1U

Diskuze o vozidlu

2009 Octavia I 1U Tour 1.9 VIN: TMBDS21U9A8832402

1 fotek  |  107 diskuzí

Výkon motoru 81 kW (110 PS) při 4000 ot./min. Maximální rychlost 189 km/h. Hmotnost 1 325 kg. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 896 ccm (116 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, 1,9 TDI - PD.


1  2

2015-05-18 00:42:05

Dobrý večer, na obrázku je vidět únik oleje, nevím co to je ,má někdo s tímto zkušenost? Dá se to doma opravit? A ještě jeden problém, koupil jsem si nový spínač na zpátečku protože mi nesvítily zadní couvačky a než jsem ho namontoval do převodovky tak jem do něj zapojil konektor a vyzkoušel ho, světla se rosvicovala normálně ,tak jak jsem mačkal čudl na spínači"prostě žádný problém". Ale když jsem ho namontoval ,ta to svítilo jen občas, tak jak jsem pohyboval řadící pákou jednou svitily a jednou ne.

Ptám se , je to náročná oprava?Dá se někudy dostat do převodovky tak aby to šlo opravit? Předem díky za rady. Milda.

2015-05-18 08:09:50

Bude tam tesnici okrouzek a ten uz bude v haji

resil sem to u sebe z druhy strany koleru a jelikoz sem nemel jinej tak sem to odmadstil a pod krouzek dal par zavitu teflonovy pasky,drzi to a natece

K tomu spinaci na okte sem ho jeste sice neresil ale koukni jestli to nejde nak doladit treba je pod nim podlozka tu vyndaz spinac sedne niz a pude to samotny prevodovce bych vinu nedaval

2015-05-18 10:00:14

p.s.: K tomu okroužku jak se dostanu?, musí se z demontovat celé to zařízení? nebo stačí to jenom rozpojit ? U toho spínače byla podložka, tak ji zkusím sundat a uvidím jestli to pomůže. Díky za radu. Milda.

2015-12-22 21:16:39

Já Vás zdravím, v létě jsem měnil manžetu a před měsícem těsnění pod víkem ventilů a podívej te se jak to dnes vypadá. V manžetě je díra, nevím jak k tomu došlo a olej teče snad všude kde se dá. Těsnění pod víko jsem nekupoval zrovna to nejlevnější"stálo kolem 400 set" otázkou je, zda ten únik způsobuje těsnění pod víkem a né něco jiného. Třeba turbo. Je turbo spojené nějak s motorovým olejem? Děkuji za každý názor. Milda.

2015-12-22 21:23:39

hercik: Turbo je samozřejmě mazané olejem a je napojeno na okruh mazání. Uprostřed je horni a spodní přívod. Proč je díra v manžetě nedokáží říci,díra je kde?

2015-12-22 21:28:02

hercik: turbo je mazané motorovým olejem jedna trubka z vrchu,druhá zespod

týct to může okolo egr ventilu já bych to umyl a sledoval kde to teče

ta díra v manžetě je pěkná asi špatnej materiál že rupla

2015-12-22 21:30:22

hercik: Jo, už vidím fotky. Musíš to umýt a pak vypozorovat kde to teče, tohle je hodně poblitý. Ta díra je jak roztržené mechanicky.

2015-12-22 21:54:16

Jako takové turbo téci nemůže? ale přívody oleje ano? Samozřejmě to musím umýt, ale chci se zeptat je na mytí motoru něco ve spreji ?tady se na motor totiž blbě může a já to chci umýti důkladně. dík.

2015-12-22 22:00:42

hercik: Použivàm čistič brzd, nic neponičí a perfektně čistí. Turbo může hrnout olej do sání a příruby mazání samozřejmě taky.

2015-12-23 20:49:04

Já jsem také slyše o čističi brzd. Tak jsem dnes motor umyl a zjistil jsem, že nejvíce oleje je nad výfukovým potrubím. Takže by to mohl být jak píšeš ten ergr? prozože když jsem měnil to těsnění pod víkem tak jsem ho pěkně umyl a nyní je opět od oleje. Obě tzrubky co vedou do turba jsem kontroloval, jsou utažené na fest tam si myslím že to nebude. Ještě rozeberu ten ergr. Tam je nějaké těsnění ?a Drak mi píše že by to mohlo být také těsnění pod sacím potrubím? nebo příruby mazání a tonevím kde hledat????

2015-12-26 07:50:44

Koukám na ty fota a od oleje je to zadělaný pěkně a jak nad tim přemejšlim skoro bych to zas viděl na těsnění pod víkem ventilú asi bych ho znova sundal vše omyl a pomoch tomu červenym silikonem na motory

2015-12-26 13:16:15

hercik:pokud si nedal silikon do rohů kolem třmenů uložení vačkové hřídele,tak ti to poteče vždycky.Je to psané i v dílenské příručce.

2015-12-26 17:19:59

Já to taky tak vidím, asi nejdříve sundám víko ventilů a podívam se jak to tam je s tím silikonem, já jsem ho tam dal, ale teď nevím jestli pod těsněním nebo na těsnění. Předělám to, podívám se na ten EGR a uvidím co dál.

2015-12-27 16:54:59

p.s.: Tak jsem dnes EGR rozebral. Vyndal jsen ho celý a zjistil jsem že olej mohl dost protíkat-vizobrázky. Zítra si přivezu nové těsnění a pustím se do víka ventilů a pak to znova celé umyju a vyzkouším a kyž tak budu hledat dál. Ještě k tomu víku ventilů, ten silikon dáváš na víko a pak dáváš těsnění a nebo dáš těsnění do víka a silikon naneseš na blok a přiklopíš víkem?Díky Milda.

2015-12-27 17:22:30

hercik: ten EGR je pěkně zadělanej pořádně ho vyčisti a zbav toho nánosu karbonu

silikon na blok a přiklopit víkem

2015-12-27 19:46:27

Ten olej se ti ale do potrubí dostává zřejmě z turbodmychadla. EGR i potrubí je třeba vyčistit takovým způsobem, aby se zbytky karbonu nedostaly s nasávaným vzduchem do motoru . Ideální na hrubo mechanicky očistit a pak benzínem nebo jiným čističem (třeba zmiňovaným čističem na brzdy). U nás to na čisto děláme ultrazvukem, kde je výsledek dá se říct perfektní, díly jsou jako nové i v dutinách a záhybech, kam se normálně nelze dostat. Na obrázcích je EGR ventil před a po čištění

2016-01-07 20:58:53

p.s.: Zdravím Vás, tepřiv dnes jsem mohl vyrukovat na ten EGR a víko ventilů. Těsnící kroužky na EGR mi přišly v čera a přitom jsem je objednával 4 ledna a kroužek ke škrtící klapce mi přišel kulatý "O" a jám mám tzv. úhlový tak mi byl k ničemu, a musel jsem improvizovat. Vytřihl jsem z tenkého plastu kroužek ve tvaru drážky a dal jsem pod něj silikon a pak staré těsnění a uvidim co to bude dělat. Snad do té doby seženu originál těsnění. Ještě k tomu víku, samozřejmě jsem to důkladně odmastil, zbavil ztarého silikonu a nanesl na blok nový silikon. A těď se tě ptám jakou silou víko utáhnout?Normálně dotahnout a nebo jen zlehka aby se těsnění lehce zmáčklo? Díky.

2016-01-08 00:06:12

hercik: já to přitahuju s citem tak aby bylo vidět že ten silikon kapku vylez ven

2016-01-09 23:43:32

p.s.: Zdravím Tě, tak jsem dnes najel 40 km a hned jsem to šel prohlídnout. To víko je velmi dobré i ten EGR.Tak spokojenost by byla, ale něco malého tam ještě někde bude? Podívej se na obrázky jestli tě něco nenapane?Ty matky výfukového potrubí jsem měl čisté a jak vidíš jsou od oleje. A mám tam ještě jedno místo a to ze předu na bloku asi ve výšce starteru. Díky.

2016-01-10 14:44:38

napadá mi žě by to mohlo ještě kapat s tý krátký plastový hadice co de z víka ventilů


Odpovědět

1  2