Fórum - Téma


Velká spotřeba


Fórum Octavia I Velká spotřeba

Informace o modelu: Škoda Octavia I 1U

Diskuze o vozidlu

1999 Octavia I 1U Combi 1.8

21 diskuzí

Výkon motoru 92 kW (125 PS) při 6000 ot./min. Maximální rychlost 200 km/h. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 781 ccm (109 cui).

Škoda Octavia komby. R.v. 1999 20 V. 1.8.


1  2

elf
2016-01-18 10:07:35

Ahoj .Může mě někdo poradit čím to je že moje 1.8. 20V combi má větší spotřebu. Slyšel jsem že tito řady sice více papají ale i tak to bere více než je normální. Může to mýt na svědomí katalizátor? auto ze předu při zatůrování hučí jako by byl diraví výfuk ale není.Budu rád za každou radu. A pořípadě na co si dát pozor u těchto řad vozů.Díky Elf

2016-01-18 10:13:01

elf: a vlnovec výfuku je na tom ako?

2016-01-18 10:27:05

elf: Jestli máš ješte tu první bez zkracovacího potrubí tak ty byli trochu hladovější.Sama škodovka tuto nectnost nepřiznala a v tichosti inovovala.Já mel motorizaci AGN a ta už měla zkracovací klapku na potrubí a už to šlo .Jezdil jsem kolem 7,5 . ale jezdilo to pekně. Chtelo to trochu honit .Jak se s tím jezdilo po duchodcovsku tak to začalo žrát dost. Byl to takovej paradox ale měl jsem to auto rád pro to jak to jezdilo. Mělo to upravu softu na 98 kw a krouták nastoupil v 1600 otáčkách a už nepovolil. A to se mi líbilo.Jinak tyhle vysoké spotřeby a problém motoru v tahu odspodu je většinou způsobenej krátkym sacím potrubím kde nasávanej vzduch nemá žádnou setrvačnou energii a motor se neplní jak by mel. Dobře je to popsáno na dieselforu.

Je tam toho mraky jen číst. Ale je to na dlouho.

Takže neklesej na mysli.

elf
2016-01-18 10:54:44

mape: Ahoj . Je to přesně jak říkáš. Když jedu po dědečkovsku tak to paradoxně žere více. Takže zkusit vyměnit to krátké potrubí je to rok 1999 motorizace ANG. Célkem mě to dělá starosti .Natankoval jsem za 300kč a chtěl vyzkoušet kolik z tím ujedu.Jel jsem 2x do města asi 6km a ten sešup dolu byl luxusní . tak nevím jestli mě to nezrujnuje

elf
2016-01-18 10:57:51

mash4077: Ahoj .Výfuk je v pohodě nikde nefouká a přitom to při turovaní řve jako by tam byla díra .Tak sem si říkal jestli by to nemohl dělat katr. I ta spotřeba

2016-01-18 11:01:04

elf: nemyslím katalyzátor ale ten vlnovec/pletenec môže byť "prefúkaný"

2016-01-18 11:09:40

elf: můžeš mít v háji lambda sondu,taky zanesenej vzduchovej filtr ti spotřebu nesníží

elf
2016-01-18 11:30:21

p.s.: Ahoj. Dokáže diagnostika objevit závadu na labda sondě. Ne vždy mě to pomohlo, ale byl jsem lehčí o nějaké kč.

Takže doporučuješ diagnostiku lambdy ? máš s tím zkušenosti má to opravdu vliv na spotřebu. nerad bych do toho cpal prachy .Díky za radu

elf
2016-01-18 11:32:37

mash4077: Zkusím to ještě jednou projet na kanále .Díky za každou radu

elf
2016-01-18 11:53:44

p.s.: Zapoměl jsem ještě zmínit.Po nastartování mi volnoběžné stojí na 1200ot někdy to spadne na normál ale málo.Říkal jsem si jestli to taky ne může být sytič. Připadá mě že to tak jede

2016-01-18 12:00:53

elf: lambda se nejlépe zjištuje osciloskopem ale to umí málokdo já to taky neumim ale va vagu bys to v měřenejch hodnotách měl poznat měla by se hejbat napětí na lambdě myslim od O,7V-1,3V

pokud se napětí nehejbe či se neukazuje nic bude mrtvá

k tý klapce vyčistit nastavit,zvládneš i sám http://www.skoda-club.net...-octavie-1-1-8-92kw-15768

ještě mi napadá jestli je šparný čidlo teploty tak to spotřěbě a volnoběžným otáčkám taky nepřispívá

elf
2016-01-18 12:16:04

mash4077: Zapoměl jsem se zmínit ,že mě kolísají otáčky po nastartování. Jsou na 1200ot. Říkal jsem si jestli to taky nemůže být sytič že to tak nadprůměrně žere .Mám pocit že to tak i jede .Někdy otáčky spadnou ale málo

2016-01-18 12:17:21

Mě na té 1,8 20v zlobila váha vzduchu a taky se ta spotřeba celkem zvedala. A pritom auto jelo uplně normálně.

Tam je nejhorří a zvlášt je to poznat u euro4 ( Ta 1,8 ma to nebyla) že když to padně do těch náhradních režimů (u e4 právě třeba svíticí kontrolka grilovanýho kuřete) Tak to vypíná regulaci klepání,palivo se vstřikuje za zavrenej ventil takže blbe rozprašuje,Nedává předstih na maximum . Na jízdě to pak paradoxně na výkonějších autech skoro není poznat protože se stejně plného výkonu nevyužívá a tím to začne žrát.

elf
2016-01-18 12:22:37

mape: Zapoměl jsem ještě zmínit,že po nastartování mě otáčky drží na 1200 .Po vyčištění klapky nebo něčeho dělali mě to v servisu že je to běžné u těch aut to na krátko kleslo. Ale zase to drží.Říkal jsem si jestli to nemůže být i sytič Mám pocit že to tak i jede Napadá tě něco .Díky

elf
2016-01-18 13:04:56

mape: Ta váha vzduchu je dobrý nápad ,.zkusím to vyčistit i filtry a uvidíme .Díky

2016-01-18 13:05:09

elf: No tohle mi dělala studená. Pak už padala do volnoběhu normálně. Ale ve tvém případě bych to viděl jako nějakou netěsnost na sání a možná i na vyfuku jak říkal mash... Na odvětrání motoru ty hadice umí dobře hnít.

elf
2016-01-18 13:06:07

p.s.: OK díky výborná příručka. Najedu na to a uvidíme. Díky

elf
2016-01-18 13:12:53

mape: Taky mě to mate .Při proturování motoru to zní jako by tam byla díra ale na kanále tam nic nefučí .Je možné že by mohl být výfuk uhnilí uvnitř? Ale ještě jednou projedu sání ten zvuk tomu opravdu napovídá.Ale pak si říkám ty otáčky .Má to z tím spojitost?

2016-01-18 13:22:42

elf: Těžko říct .Chce to prohlídnout a postupně zkontrolovat

2016-01-18 16:04:38

elf: Aby Ťa to nemiatlo, za studena je normálne že voľnobeh ide hore, teraz v zime kľudne aj cez minútu. Ak to skáče aj za tepla, tak potom ako píšu kolegovia vyššie.


Odpovědět

1  2