Fórum - Téma


Ventilátor chladiče


Fórum Felicia Ventilátor chladiče

Informace o modelu: Škoda Felicia


1  2  3

2016-06-19 16:19:43

Ahoj, mám podobný problém jako kolega:

I při vysoké teplotě nefunguje chlazení - v koloně jsem se s teplotou motoru dostal až na 110, pak to spadlo ke 100, když jsem dojel a zkontroloval ventilátor, vůbec se netočil. Nevím jestli to pomůže k diagnostice, ale přestal fungovat i ofuk do kabiny (nevím jestli je to stejný okruh).., v autech se moc nevyznám, pouze jsem zkontroloval pojistky, a podle výše zmíněného návodu i samotnou funkčnost ventilátoru, který se po propojení v pohodě rozeběhl. Únik chladící kapaliny jsem nezaznamenal ani pod autem, ani když jsem vizuálně prohlédl hadičky, stejně tak jako "přibývání" oleje jsem nezaznamenal (kdyby to bylo těsnění pod hlavou). Mohli byste mi prosím napsat, jak přesně zkontrolovat to čidlo, nebo ten teplotní spínač ventilátoru?

Chtěl bych sám prověřit, co mohu, než to povezu do servisu...

Děkuji moc!

2016-06-19 16:32:03

vojtinac: začni tim že koukneš zda ti otvírá termostat poznáš tak že obě hadice co dou z chladiče musej bejt stejně horký tím pádem musí bejt celej horkej i chladič

pokud nebudou hadice i chladič stejně horký tak ti teplotní spínač na chladiči nesepne neb se nedostane na teplotu při který by sepnul ventilátor

takže bys pak začal tim že dáš novej termostat

pokud termostat otevře,nebo je dokonce novej a jak píšeš po propojení drátů z teplotního spínače se ventilátor sepne tak neni nad čim přemýšlet a rovnou kup a vyměn teplotní spínač co je na chladiči

2016-06-22 10:59:45

p.s.: díky za rychlou reakci!

dnes jsem měl možnost vyzkoušet oběh chlazení: všechny hadice, které vedou z chladiče i chladič samotný byly po cca 15 minutách chodu na volnoběh a dosažených cca 90 stupňů horké, že se na nich nedala udržet ruka - znamená to tedy, že je v háji ten teplotní spínač na chladiči?

mohl bys mi prosím poradit, kde ho koupit a jak ho vyměnit? (předpokládám, že lehce manuelně zručný člověk to zvládne sám). klidně mi jen hoď odkaz na eshop, ať vím, po čem se mám dívat.

díky moc za pomoc!

2016-06-22 15:06:18

vojtinac: nic na tom neni akorát je lepší to dělat na studeným motoru aby ses neopařil

upustíš vodu,vycvakneš konektory na spínači,vytočíš ho a dáš novej,nacvakneš konektory,doplníš vodu a máš hotovo

pokud si v návodech najdeš téma výměna chladiče felicie tak ti bude hned vše jasný

2016-06-22 15:39:12

vojtinac: A když budeš dost rychlý,tak na studeném motoru nemusíš ani tu vodu upouštět.Stačí si připravit nový spínač,aby byl pěkně po ruce,jedním prstem tu díru ucpat,než nasadím nový spínač.Jelikož tam bude trošku podtlak,tak ta voda vyteče jen málo,nejsou to žádné gejzíry,tak se nesmíš toho nesmíš leknout. Samozřejmě do rukávu něco nakape.Jo a mrkni na starší příspěvky tady ve vlákně,napsal jsem tam jaké by měli ty spínače být.jsou tam nějaké rozdíly ve spínacích teplotách.

2016-06-22 16:55:45

p.s.: jen pro ujištění, je to ten díl č. 6 na obrázku? - termospínač pro ventilátor

a taky jestli je vhodný například tento: http://www.skoda-dily.cz/...1-3-th470-2-cz-12292.html

2016-06-22 18:08:25

zdeje: ještě sem se chtěl zeptat, jestli je normální, že spolu se zmiňovaným problémem, se projevila i nefunkčnost ofuku větráku směrem do kabiny - to je stejný okruh? ptám se, abych zbytečně nekupoval spínač a pak to nebylo něco jiného...

2016-06-22 18:55:40

vojtinac: Tyhle dvě věci spolu funkčně nesouvisí. Jestli ti nechodí větrák topení, mrkni na pojistky, nebo ti odešel odporový blok. Přístup od motoru je v pohodě, lehce se vyndá i celý motor s turbínkama. Taky se stává že je ten motor v háji.

2016-06-22 19:31:30

vojtinac: ano je to ta 6ka a ten z odkazu by tam měl pasovat taky

k tomu vnitřku jak psal kolega většinou v háji ten odpor co je z boku nad trubkama topení nebo tomu odporu odešla tepelná pojistka či vyhnil samotný konektor aby ses k tomu pořádně dostal sundej si baterii

tady máš na fotkách ten spinač

http://www.skoda-club.net...na-chladice-felicie-20759

2016-06-22 21:51:49

vojtinac: Ventilátor Ti nejde vůbec,nebo jen na plný výkon?Jestli jde jen na plný výkon,tak je v háji předřadný odpor,dá se sehnat na vrakáči,v mototechně jsem ho nesehnal,ale možná jsem měl jen smůlu.Je k tomu trochu špatný přístup,musel jsem odpojit a vyndat baterku,pak se už dá vyndat relativně pohodlně.

Jestli nejde ani na plný výkon,tak bude problém jinde.Zkus změřit jestli jde na ten předřadný odpor proud,stačí pomocí žárovky.

2016-06-27 16:37:03

p.s.: tak jsem se s tím stavil v servisu a s chlápkem to zkoušeli - ventilátor sepnul přesně při 110 (podle palubovky). když jsem to zkoušel sám, měl jsem tam max 100, víc jsem si netroufl. stejně se mi to ale zdá hodně, nešlo by vyměnit ten termostat za nějaký, který spíná při nižších teplotách?

2016-06-27 17:56:28

vojtinac: Termostat by s tím neměl mít nic společného,jedině,že by otevíral tak pozdě.Musel by se vyndat,dát do nádoby s vodou,a pomocí zavařovacího teploměru,nebo nějakého jiného co má stupnici přes 100 stupňů,změřit kdy otevírá.Ventilátor zapíná spínací čidlo na chladiči,termostat pouze pouští chladící kapalinu z malého okruhu,do velkého.

2016-06-27 18:20:29

vojtinac: Když ventilátor sepnul tak se to zchladilo, ne? V kolika stupních vypnul? Za spínačem ventilátoru v chladiči se někdy udělá zátka z usazenin která ho izoluje a pak spíná pozdě. Chladící okruh je přetlakový a tak 100st. vydrží bez varu. Přes víčko to netlačilo? Termostat otevírá naplno v cca 90-ti stupních.

2016-06-27 22:41:33

drak: jak jsem pochopil, tak se tedy jedná o ten spínač ventilátoru. teď spíná ventilátor až při 110 (podle palubovky), když klesne pod (tzn. třeba i na 109) tak zase vypne. proto se chci zeptat, jestli by šel koupit a namontovat spínač, který sepne i při nižší teplotě, např. 90

2016-06-27 22:57:01

vojtinac: ten palubní teploměr je poměrně nepřesný plus minus 10 stupnů žádnej problém

jestli máš k dispozici digi teploměr tak to můžeš porovnat

spínač se dohnat dá http://www.aci.cz/kw-5500...-kw-skoda-vw-_d90943.html

osobně bych udělal manualní spínání a hotovo

2016-06-27 23:22:02

p.s.: to sem se zrovna díval, že tento spínač už neprodávají. ale jestli je to tak, že ten palubní teploměr ukazuje +- 10, tak to spíná normálně - stejně, na teplotu 100 bych se krom kolon dostat neměl ne? když auto jede, chladí se přes malý, pak přes velký okruh a pak teprve přes ventilátor.

ještě mě napadlo, jestli ten spínač není třeba nějak zanesený, např. vodním kamenem.

2016-06-27 23:37:08

pohledej na netu je tam toho víc většinou maj spínání okolo 9O stupnů

zanešenej nebude bude unavenej uvnitř ten termospínač a stim nic neuděláš

2016-06-27 23:59:54

p.s.: něco jsem našel - tyhle spínače se prý používali už na škody 105, 120, favority a pak u feldy v úpravě "sahara", spínání má na 88-83

http://shop.autodilykrc.c...inac-chladice-88-83c.html - bude pasovat že?

2016-06-28 08:26:39

vojtinac: pasovat by měl

2016-06-28 20:24:37

p.s.: ok, tak vyměním a uvidím. jakou bych měl koupit chladící kapalinu?

když tak mám na středovém panelu jedno místo volné a udělám si ten spínač mauální


Odpovědět

1  2  3