Fórum - Téma


výměna ložiska předního kola octávie I


Fórum Návody výměna ložiska předního kola octávie I




 p.s.
Pavel
2015-04-23 18:34:30

Povolit středovou matku jenž drží homokloub v těhlici a povolit kolo

poté zvednout auto a podložit tak aby na nás nepadlo a sundat kolo

vycvaknem elektrické konektory od abs a čidla opotřebení brzdovejch destiček a příslušné kablíky vycvaknem s držáků na tlumiči

dále povolíme dva šrouby a sundáme komplet brzdič

poté povolíme zajištovací šroubek a sundáme brzdovej kotouč

ted si povolíme a stáhnem s těhlice čep řízení

dále si povolíme a vyklepneme šroub jenž drží v těhlici přední tlumič

dále si v samotném rameni povolíme 3ks šroubů jenž drží spodní čep a vytáhnem z ramene

ted je třeba sklepnout tlumič s těhlice,vyndat s těhlice homokloub a pak de těhlice ven

ted je třeba s těhlice vylisovat náboj -dáváme s pozor abychom nepoškodily abs kroužek

dále vycvaknem s těhlice zajištovací ségrovku a vylisujem samotné ložisko

vnitřek v těhlici důkladně ošmirglujem poté očistíme a máznem vazelínou a nalisujem nové ložisko tady pozor nikdy nepoužíváme kladivo a nelisujem ložisko za vnitřní kroužek došlo by k jeho zničení k uplnému zatlačení do těhlice použijem nejlépe staré ložisko nebo přípravek o stejném venkovním průměru jako má nové ložisko po nalisování ložisko zajistíme ségrovkou

ted si vemem náboj a pokud na něm zustal vnitřní kroužek ložiska musíme jej stáhnout pokud není stahovák je třeba si nák poradit já si do kroužku vybrousím hlubší drážku a pak ostrým majzlíkem do tý vybroušený drážky majznu tak až ložisko v tom místě praskne pak to de v pohodě stáhnout opět dáváme pozor abychom si neponičili abs kroužek

poté si máznem vazelínou vnitřek ložiska a nalisujem do něj náboj -tady opět pozor je třeba si ten vnitřní kroužek ložiska ze spoda podložit přípravkem,trubkou já používám oříšek z velké gola sady pokud to neuděláte a bude to to lisovat napřímo výrazně zkrátíte životnost ložiska či ho přímo zničíte

po nalisování je třeba vrátit těhlici do vozu

naklepnem těhlici na tlumič zajistíme šroubem dále nasunem homokloub dále nandáme do ramene spodní čep ten zajistíme a utáhnem šrouby dále nandáme a utáhnem čep řízení dále nandáme a zajistíme brzdový kotouč dále nandáme a utáhnem komplet brzdič dále nacvaknem elektrické konektory a kablíky uchytíme do držáků na tlumiči dále nasadíme kolo utáhnem a pustíme z heveru na zem a nakonec utáhnem středovou matku kola

závěrem dodávám že je dobré si očistit a grafitovou vazelínou si namazat veškeré šroubové spoje aby se nám to příště lépe rozebíralo


Odpovědět