Fórum - Téma


Výměna motoru 1.3


Fórum Felicia Výměna motoru 1.3

Informace o modelu: Škoda Felicia



2012-09-10 14:04:37

Ahoj,tak jsem celej špatnej a pomatenej.Chci u Feldy vyměnit motor a když sem se teď dočetl kolik je typů tak nevim.Mam jednobod.vstřikování 136B .Kterej motor tam mam místo toho dát??Jsou mezi těma druhama nějaký razantní rozdíly??Vim že ve vačkách ale je to poznat za jízdy??Který doporučíte??

2012-09-13 19:50:54

a dotaz, proc ho menis ? pokud nechces mit nejakou potiz na STK tak tam nech motor s oznacenim 136B c co tam mas mit...

Pak mas totiz jeste 135B tam je rozdil v pistech ,vacce myslim taky ,ŘJ a ten ma 40kw , ten tvuj 136B ma 50kw , a pak mas jeste 135 a 136M , a to je vicebodove vstrikovani, a zase 40 a 50kw

2012-09-14 20:17:10

Ahoj,děkuju za rady a tipy.Už mám 136B co tam má být a jsem mile překvapen.Koupil sem ho na vrakovišti za 3500,- a najeto by měl mít 70 000km.Nevěřil sem tomu ale sundal sem vodní pumpu a ten motor snad nikdy neviděl vodu.Vnitřek je novej.Ani sebemenší známka nějaké rzy nebo usazeného kamence.Koukal na to i tchán a nechápal.Dám sem když tak nějaké foto.A měnim ho protože ten starý motor byl upravovaný asi před sedmi lety u jednoho pána v Berouně a mělo to asi kolem 90 koní.Jezdilo to 200km/h a max otáčky to umělo i 9000.Tak si představ jak asi dopadl.Tenkrát mi ten chlapík říkal ať nepočítám že s tim najedu víc jak 20 000km.Ale šetřil sem to a jezdil jako s obyč autem a vydržel 60 000km.Ale ke konci už sem na to prděl a fakt tomu dával.Pak sem ji před dvouma rokama prodal a ten kluk ji dodělal.Teď ode mě koupil další auto a k penězům mi ještě vrátil tu Feldu.Ale míchá to vodu s olejem a tlakuje do oleje tak že to i vystřelí víčko z víka ventilů.Tak proto ta výměna.Tenhle motor nijak upravovat nebudu.Nechám tam jen ten chip a závodní svody.Ale do vnitřku už zasahovat nebudu.A kor když je jak novej.A mimochodem,ten kluk co ode mě koupil to auto před týdnem ho dnes roztřískal na dálnici.A to to byla moje srdeční záležitost to autí.Tak se aspoň týden povozil.

2012-09-14 21:54:46

Pokud je motor z Felicie dobře udělaný, tak výkon 90k je takový běžný a životnost je podobná serii. Jasně, že záleží na uživateli. Blb dokáže odrovnat serii za pár tisíc km. Kupoval jsem motor s 20t km, přenechal jsem ho kamarádovi a ten jej upravil na 90k (změřeno). Motor má najeto 30t km a šlape jak hodinky (a to dostává na okruhu slušně zabrat). Otáčky 9000 je blbost. Koncepčně rozvod OHV zvládne kolem 8500 a to s hodně "ostrou" vačkou (kolem 300°). Možná tam vylítla ručička při tůrování na místě

2012-09-15 00:40:42

Ne ne,já to tak točil za jízdy.Abych nekecal ale například na trojku sem z toho dostal nějak kolem 100 možná víc.Už si to nepamatuju a nechci být za kecálka.Měl sem si to natáčet ale v té době mě to nenapadlo.To je mi jasný že tolik otáček už je fakt moc.Taky to tak dopadlo.Hlavně asi dostávala na frak klika která je jen třikrát uložená.Ale byla tam hlava z MPi a tvrdší pružiny na ventilech aby stíhaly zavřít a dávali se i pevnější zdvihací tyčky protože při prvních zkušebních jízdách jich pár prasklo.Vačka se přiznám že nevim jaká tam je.V té době pro mě bylo hlavní že je "ostrá" .Vim jen to že je ze speciálu na závody do vrchu.Pak odlehčený setrvačník a řemenice atd.Tenkrát mě nezajímalo co s tim pan "doktor" vyvede.Prostě sem mu tam dal auto a za tři týdny sem si pro něj zase jel. Dnes už bych se zajímal jinak.

2012-09-15 00:52:06

Tak za jízdy 9000 otáček je totálně mimo. Pokud to ukazoval otáčkoměr, tak ukazoval špatně.

2012-09-15 00:59:07

Nevim,nebudu se hádat.Nemam důkaz.Jen dva kamarády svědky a přítelkyni. Že kecal otáčkoměr je taky možný,to je jasný.

2012-09-15 01:05:16

Konstrukční omezení rozvodu - přes to vlak nejede

2012-09-15 01:09:30

Dobrá


Odpovědět