Fórum - Téma


Výměna spínače brzdovích světel - Fabia


Fórum Fabia I Výměna spínače brzdovích světel - Fabia

Manuály  |  Inzerce  |  Model Škoda Fabia I 6Y  |  Naše vozidla


1  2  3

tudum2, 2016-09-20 14:39:33 napsal:

Já jsem při montáži psínače musel zmáčknout brzdový pedál. Když jsem ho totiž montoval s nezmáčknutým jakby se prý mělo tak se mi tyčinka samostavu zatlačila do vnitř spínače a světla stále svítila. Ten samostav se zajistí až pootočením nasazeného spínače. Jak jsem si tady přečtl že to pán 8x zničil tak mi to nedalo a vadný jsem rozebral a našel jsem si podle mě kurvítko které jsem v nové hned odlomil a mohl jsem ho namontovat opakovaně. Jinak brzdový spínač je v podstatě rozpínač. Poněvadž pokud na něj netlačí brzdový pedál tak je sepnutý.

2016-09-30 21:18:08

tudum2: Od určitej doby som prestal komentovať Tvoje príspevky, teraz to poruším - neuraz sa.

To že brzdový spínač je vlastne rozpínač - tu vieme. Z toho vyplýva aj montáž pri spustenom/zmačknutom/zošliapnutom pedáli...

Čo sa týka špatného vyhodnotenia info, tak napr. aj ja som bol z Tvojho ďaľšieho príspevku dosť rozčarovaný, že do spínač/rozpínač je možné používať immerwehre což je samozrejme blbosť.

Tak Ťa poprosím pre budúcnosť k veci a pokiaľ možno presnejšie/vecnejšie/zrozumiteľnejšie

K tej fotodokumentácii - prínosné ( live spínač/rozpínač nás tu už dosť videlo ) akurát pletie technicky menej zdatných kolegov

2016-10-01 01:45:20

tudum2: Nemá cenu to řešit. Přečti si co jsem napsal ještě jednou a zjistíš že tam není nic o tom že ty něco meleš ale že jsi mimo, tak je to správně. Nic tím co se tebe týče nesleduji ale jde mi o ostatní, jak píše MASCH4077 co do toho začnou šťourat a autům moc nehoví. Buď v klidu a nic nemaž. Náhodou je fajn když se lidi nebojí něco napsat do placu, většina jsou pasivní diváci co píší jen když mají problém. Hlavu vzhůru a vydržať.

2016-10-03 13:08:46

mash4077: Mám otázku nerozumím části věty:" že do spínač/rozpínač je možné používať immerwehre což je samozrejme blbosť." - znamená to ,že spínač brzdových světel není možné použít opakovaně ( několikrát ne immerwehre ) , nebo to znamená že je ho možné použít opakovaně? Děkuji

2016-10-03 15:45:51

tudum2: Ja zas nerozumiem ako možno veriť spínaču na ktorom odlomíš poistný kolík - podľa teba k.rvítko...

2016-10-05 07:56:41

mash4077: Opravdu konstruktivní diskuze...

kos
2017-05-11 13:38:42

Sice pozdě, ale nedá mi to. Pedál můžete mít buď zmáčknutý nebo ne. Je to jedno. Důležité je, před montáží tu tyčku ve spínači vytáhnout a při montáži ještě před otočením spínače pedál uvolnit, aby se ta tyčka nastavila na správnou vzdálenost (několikrát, nebo 1x to lupne). Po otočení spínačem se tyčka zaaretuje a když je moc vystrčená, pedál bude dosedat natvrdo na tyčku a spínači se to nebude líbit. Když je moc zastrčená, tak pedál dosedne na tyčku málo a světla stále svítí. pozn: Nevím to jistě, ale myslím, že závada stále svítících světel není vada spínače, ale špatně namontovaný spínač, kdy tyčka je moc zastrčená. Stačí otočit a vyndat spínač, vytáhnout tyčku, zandat spínač, nastavit k pedálu a zaaretovat otočením. Je to pěkná a snadná práce.

2017-06-06 06:31:35

Mam taky problem svieti mi ABS kod chyby 00301 po vymazani zhasne ale ked som asi treti krat slapol na brzdu znova rovnaka chyba.Cital som ze to sposobuje vadny spinac brzdovych svetiel nemate niekto skusenost s niecom podobnym.Dik

2017-06-06 07:57:41

lachtan70: Diagnostika zistila chybu a dokáže tiež zistiť od ktorého kola ten chybový signál ide. Môže byť prasknutý krúžok snímača ABS alebo chyba v snímači alebo kontakt k nemu.

2017-06-06 08:26:28

Presna diagnoza 00301 spatna pumpa ABS/V39/35-00 chlapik na nete pisal ze mal podobne a bol spatny ten spinac brzdovych svetiel tak neviem asi skusim vymenu toho spinaca

2017-06-06 09:58:25

lachtan70: Na pri vadnom spínači brzdových svetiel zvykne blikať kontrolka žhavenia ale samozrejme nieje to pravidlo.

Tuto tuším inú zradu

2017-06-09 19:16:56

Bola to 40A poistka na baterke pozicia č.6 normalne vypadala v poriadku ale ked som donej tukol srobovakom bola zlomena napolovicu.Vymenene vsetko ide ako ma ABS zhaslo

2017-09-14 01:43:04

Promiňte pánové, že se míchám do diskuze, zrovna řeším ten problém se stále svítícími brzdovými světly mé Fabky. Mechanik z AZ SERVISU mi vadný spínač vymontoval, ale nový neměl na skladě, mám si ho někde sám sehnat. Doma jsem spínač proměřil a zjistil, že je trvale sepnutý, tak jsem ho rozebral a přečetl si tuhle diskuzi. Vevnitř byl ulomený jezdec (to jsem možná udělal já při rozebírání) a otavený plast na kontaktech. Vidím ten kolík, o kterém psal tudum2. Ten kolík pootočení spínače a jeho dílů nijak nezabrání, jen způsobí odlomení slaboučkého jezdce. Vzájemná aretace plastových dílů výřezy ve vnější objímce klade mnohem větší odpor, než posun jezdce po zešikmené hraně kolíku. To zešikmení je tam, podle mého názoru, právě proto, aby odlomení bylo snadné.

Není to tedy (podle mě) pojistka proti samovolnému pootočení. Pokud k pootočení dojde, jezdec se odlomí, spínač se zničí a brzdová světla trvale budou svítit. Možná taky trvalé sepnutí obou kontaktů vyhodnotí elektronika jako poruchu. To samé by se ale stalo, kdyby se jezdec jen pootočil mimo kontakty. Pokud je zmíněný kolík proti něčemu pojistka, tak proti rozebírání už používaného spínače, vyčištění a jeho používání dál. Ať už jde o kurvítko, nebo bezpečnostní prvek proti náhodnému selhání už opotřebovaného dílu.

2017-09-15 19:59:51

Jsem rozebral nový spínač bez jakého-koli poškození jaké-koli části..... Taky jsem vyměňoval vadný s ulomeným jezdcem. Jezdec jsem sice opravil, ale v opětovném použití starého spínače mi zabránilo neopravitelné poškození ve stavěči zdvihu.

2017-09-16 00:04:06

Dneska mi přišel nový spínač. Včera jsem si opravil ten starý - pomocí lepidla Universum jsem nalepil ulomený jezdec a pistolovou pájkou dotvaroval otavený plastový výstupek na kontaktu brzdových světel. Chtěl jsem si "natrénovat" výměnu na starém spínači. Usoudil jsem, že se ve spínači přehřál zoxidovaný kontakt, plast povolil a světla zůstala svítit. Jezdec jsem buď ulomil já, nebo mechanik, když spínač vytahoval.

Na celém popisu na fóru mi neseděla jedna věc. Když je spínač rozpínací, v klidovém stavu je sepnutý. I když se tyčka přizpůsobí v délce a otočením zaaretuje, světla zůstanou dál svítit. Aby se to nestalo, musel jsem spínač montovat ve skoro aretovaném stavu se správně nastavenou délkou tyčky, což byla docela "fuška" to správně trefit. Podařilo se mi to až po několikáté. Výstupek jsem předem také ulomil, abych mohl bez obav spínač opakovaně namontovat nebo rozebírat. Jezdec naštěstí vydržel.

Když přišel nový spínač, ohmmetrem jsem zjistil, že je uvnitř továrně před-aretovaný v rozepnutém stavu. Myslím, že se na tom podílí ten výstupek, což je jeho druhá funkce (první je diskutované "kurvítko"). Asi se o něj opírá vnitřní pohyblivé jádro spínače, možná, že právě jezdcem. Jistě to nevím, jelikož jsem výstupek ulomil a vnitřek trochu "přebastlil" svými zásahy, nový, teď už namontovaný spínač se mi rozebírat nechce. Nový spínač zapadl na svoje místo snadno, jen jsem ho připojil, vložil do kovové objímky (tyčka se trochu zasunula) a pootočil. Tím se tyčka zaaretovala, a co je důležité - spínač zůstal rozepnutý. Takže až při stlačení pedálu se sepne.

Taky už chápu, proč výrobce tvrdí, že se použitý spínač už nemontuje zpět - s jeho nastavením je nesrovnatelně víc práce a možná to ani nejde udělat přesně a dobře. Když jsem den jezdil se starým a opraveným spínačem, i když všechno vypadalo na první pohled OK, občas kontrolka ESP/ABS blikla a odpor brzdového pedálu se skokově změnil. Dost nepříjemná věc. Druhá dvojice kontaktů totiž ovládá ESP/ABS a vůle a časy sepnutí musí být správně nastavené a sfázované. Funkce kurvítka se tím také vysvětluje. Výrobce prostě nechce, aby si s tím někdo hrál a riskoval, že nesprávně nastavený spínač selže v kritické situaci.

Závěrem bych tedy spíš doporučil opravdu měnit spínač za nový kus, před montáží si s ním nehrát, nezkoušet, nehýbat s tyčkou, neotáčet s aretačním stavítkem, jen ho připojit, vložit a otočit. Při montáži se s tím na lince taky nikdo moc nepárá, je to prostě na takové zacházení předchystané.

Ještě mám poznámku k tomu, co píše TomF. Při odmontování krytu pod volantem se opravdu nemusí odmontovat ovladač světel, stačí odpojit konektory, ale při zpětné montáži překáží hadička od klimatizované schránky za níž je diagnostická zásuvka. Nakonec mi to nešlo jinak, než z odmontovaného krytu vyjmout ovladač světel (nemusí se vypáčit šroubovákem, stačí zlehka uvolnit "capky" ovladače zezadu), připojit hadičku, namontovat kryt a nakonec vrátit ovladač na místo.

Snad to někomu pomůže.


Odpovědět

1  2  3